Skrzypiące wnętrze, wiele różnych odgłosów
Szczęściarze...
Mi chlupie woda w lewym słupku A. A że tu UK, to pada często. Jazda po autostradzie w takich warunkach to albo korki w uszach albo radio na 40 – w przeciwnym wypadku przez efekt "górskiego strumyczka" cholera bierze bo 5 minutach. Podszybie czyste i suche, po gwarancji więc nie ma co do aso się wybierać.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to albo coś jest nie tak z plastikiem z podszybia albo woda z dachu nie spływa i uwięziona w słupku sobie chlupie. Moja teoria – przy większych prędkościach pęd chce ją wypchać do góry, ale nie daje rady.
Oddał bym góry złota za skrzypienie
Mi chlupie woda w lewym słupku A. A że tu UK, to pada często. Jazda po autostradzie w takich warunkach to albo korki w uszach albo radio na 40 – w przeciwnym wypadku przez efekt "górskiego strumyczka" cholera bierze bo 5 minutach. Podszybie czyste i suche, po gwarancji więc nie ma co do aso się wybierać.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to albo coś jest nie tak z plastikiem z podszybia albo woda z dachu nie spływa i uwięziona w słupku sobie chlupie. Moja teoria – przy większych prędkościach pęd chce ją wypchać do góry, ale nie daje rady.
Oddał bym góry złota za skrzypienie
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Może jakaś rynienka jest przytkana, a może jest na ten temat jakaś wzmianka w "ichnim" biuletynie. Dzisiaj w serwisie poddali oględzinom/skonfrontowali moje auto według całej litanii możliwych usterek, tak na wszelki wypadek. Gwarancja (podstawowa) też mi wygasła 3 miesiące temu. Nie zapłaciłem ani złotówki za wyżej opisaną naprawę.
Tylko gdzie tam są rynienki? Zaglądałem z każdej strony i nic nie widziałem. Wg mnie woda spływa "pod szybą", a tam tyle miejsca, że nawet 4mm pilota nie wciśnie
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Zapewne podszybie trzeba rozebrać i zerknąć co się dzieje. Może spróbuj sprężonym powietrzem potraktować. Chyba, że coś się odkształciło na jakichś łączeniach (tak jak w naszych przypadkach). Woda zawsze znajdzie nawet najdrobniejszą szczelinę. Pęd powietrza ją wepchnie, a w drugą stronę już siła grawitacji nie wystarcza.
Podszybie rozebrałem, wyczyściłem, wygłuszyłem. Jak chlupało tak nadal chlupie. Albo gdzieś na dole, gdzie łapie powietrze do nawiewu (w aucie sucho) albo w słupku. Ewentualnie plastik podszybia, jest w nim kilka warstw i masę małych dziurek. Innej opcji nie ma.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Podszybie rozebrałem, wyczyściłem, wygłuszyłem. Jak chlupało tak nadal chlupie.
Głupie pytanie: sprawdzałeś czy nie masz zatkanego odprowadzenia wody w drzwiach na dole?
Hej, czy ktoś z Was spotkał się z odgłosem w czasie wciskania sprzęgła? Nie ciągle (albo może nie zawsze słyszę), ale od czasu do czasu, podczas wciskania sprzęgła słyszalne jest krótkie "bzyczenie", dosłownie pół sekundy. Ale już np. w korku doprowadzało mnie do szału mimo, że jest bardzo ciche. Ktoś z Was miał może coś takiego albo podejrzewa co to może być? "Bzyczenie" ma trochę bardziej charakter jakby "elektryczny" niż mechaniczne, ale głowy sobie nie dam...
- Od: 14 sie 2017, 12:41
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.0 2017 120 KM MT SkyEnergy + LED SoulRed Sedan
Na zdjęciu "Ojciec i syn" :)
bzyczenia nie mailem mialem lekie popiskiwanie , podobnie jak w hondzie z reszta myslalem ze to pompa sprzegla zglosilem i podobno wymienili na rozszerzonej gwarancji ale jak dla mnie nic sie nie zmienilo kolejny dowod ze ta dodatkowa gwarancja to lipa
Witam mam takie pytanko czy ktoś z szanownych kolegów / koleżanek rozbierał słupek A ? (tą plastikową listwę na słupku we wnętrzu samochodu przy szybie ) Bo nie chciałbym na siłę czegoś złamać ... a wydaje mi się że z tamtego miejsca jest słyszalne to upierdliwe stukanie na nierównościach .. Jeśli chodzi o te miejsca przy podszybiu to smarowałem tam i nic nie pomogło . dzieki za jakąkolwiek pomoc w rozebraniu słupka
Hej,
Przy okazji przegladu w ASO zglosilem takie delikatne (ale upierdliwe) stukanie z lewej strony. Poczatkowo myslalem, ze to wewnatrz dwrzi, lub moze slupek (skoro na forum tyle o tym). Bylem milo zaskoczony, ze potraktowali mnie powaznie – przyczyna okazala sie jednak wtyczka immobilajzera gdzise w okolicy kierownicy. Teraz juz nic nie stuka. Byc moze komus sie takie info przyda...
Przy okazji przegladu w ASO zglosilem takie delikatne (ale upierdliwe) stukanie z lewej strony. Poczatkowo myslalem, ze to wewnatrz dwrzi, lub moze slupek (skoro na forum tyle o tym). Bylem milo zaskoczony, ze potraktowali mnie powaznie – przyczyna okazala sie jednak wtyczka immobilajzera gdzise w okolicy kierownicy. Teraz juz nic nie stuka. Byc moze komus sie takie info przyda...
U mnie też występował problem z irytującym pykaniem z okolic prawego słupka A. Głównie podczas jazdy po nierównościach, ale nie tylko. Czasami pojawiał się w czasie szybszego wejścia w zakręt czy skręcania na stromych podjazdach na parkingu podziemnym. Generalnie kiedy przednia część nadwozia pracowała i występowały naprężenia. Z perspektywy kierowcy to brzmiało jak trzeszczący twardy plastik, ale objawy pasowały dokładnie do znanego problemu z metalowymi elementami na podszybiu. Ostatnio stało się to tak nieznośne, że postanowiłem samemu spróbować wykonać oficjalną, zalecaną przez Mazdę, "naprawę". Wiem, że temat już się tutaj przewijał, ale może jeszcze komuś przyda się zwięzłe podsumowanie rozwiązania. Oprócz postów z tego tematu bardzo przydały się komentarze z forum mazda3revolution.com.
Oficjalna instrukcja Mazdy:
https://www.mazda3revolution.com/attach ... pdf.75745/
U mnie pomogło. Zrobiłem szczelinę tylko w dwóch wyższych punktach (oznaczone jako A w dokumentacji Mazdy), bo te niższe elementy wydawały się solidnie przylegać i nie chciałem na razie nic tam kombinować. Poza tym psiknąłem WD-40. Od tego czasu minęło kilka dni, jeździłem kilka razy, ponad 300km po różnych drogach, w tym bardzo dziurawych. Przez ten czas irytujące pykanie nie wystąpiło. Przed całą operacją na takiej trasie pojawiłoby się od kilkudziesięciu do kilkuset razy. Kilka razy usłyszałem cichszy odgłos z tamtej okolicy, ale ten głośny i często występujący, który był nie do zniesienia całkowicie ustąpił. Wystarczył młotek, śrubokręt i kilka minut. Wreszcie mogę znowu czerpać przyjemność z jazdy. Jeśli ktoś nadal męczy się z tym problemem polecam spróbować.
Dokładne zdjęcia winnych elementów można znaleźć w pierwszym poście tutaj:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... und.68273/
I tutaj w poście #173:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... st-1036514
Jeszcze przydatny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=71kY-WBruVk
Oficjalna instrukcja Mazdy:
https://www.mazda3revolution.com/attach ... pdf.75745/
U mnie pomogło. Zrobiłem szczelinę tylko w dwóch wyższych punktach (oznaczone jako A w dokumentacji Mazdy), bo te niższe elementy wydawały się solidnie przylegać i nie chciałem na razie nic tam kombinować. Poza tym psiknąłem WD-40. Od tego czasu minęło kilka dni, jeździłem kilka razy, ponad 300km po różnych drogach, w tym bardzo dziurawych. Przez ten czas irytujące pykanie nie wystąpiło. Przed całą operacją na takiej trasie pojawiłoby się od kilkudziesięciu do kilkuset razy. Kilka razy usłyszałem cichszy odgłos z tamtej okolicy, ale ten głośny i często występujący, który był nie do zniesienia całkowicie ustąpił. Wystarczył młotek, śrubokręt i kilka minut. Wreszcie mogę znowu czerpać przyjemność z jazdy. Jeśli ktoś nadal męczy się z tym problemem polecam spróbować.
Dokładne zdjęcia winnych elementów można znaleźć w pierwszym poście tutaj:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... und.68273/
I tutaj w poście #173:
https://www.mazda3revolution.com/thread ... st-1036514
Jeszcze przydatny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=71kY-WBruVk
Odświeżę temat.
U mnie skrzypi po 5-ciu latach okolica sterowania klimatyzacją (na środku deski) oraz w okolicy kierownicy i podczas wysprzęglania.
EDIT:
Chyba po długich bojach zlokalizowałem źródło skrzypienia.
Wydaje mi się ,że skrzypi plastikowa osłonka pod siedzeniem kierowcy od strony przedziału środkowego.
Da radę coś z tym zrobić?? Dokręcić, wymienić plastik na nowy??
Zastanawiam się, czy jechać z tym do ASO (w KRK wołają 450PLN za samą diagnostykę) czy do "zwykłego" sprawdzonego serwisu w moim mieście.
U mnie skrzypi po 5-ciu latach okolica sterowania klimatyzacją (na środku deski) oraz w okolicy kierownicy i podczas wysprzęglania.
EDIT:
Chyba po długich bojach zlokalizowałem źródło skrzypienia.
Wydaje mi się ,że skrzypi plastikowa osłonka pod siedzeniem kierowcy od strony przedziału środkowego.
Da radę coś z tym zrobić?? Dokręcić, wymienić plastik na nowy??
Zastanawiam się, czy jechać z tym do ASO (w KRK wołają 450PLN za samą diagnostykę) czy do "zwykłego" sprawdzonego serwisu w moim mieście.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości