Napisane: 29 sie 2021, 17:19
Wymieniłem na EXIDE, resetowalem battery day, inicjowalem i-stop i standardowo programowanie szyb i radia (wyszukanie stacji)
czarmi napisał(a):Imbeer – znalazłem coś takiego, czy robiłeś to w ten podany sposób:
Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)
1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz bieg w pozycję luz.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga...
krystiano napisał(a):Ja to sie nie zastanawialem czy kontrolka miga , no moze po punkcie 3a ,a pozniej to zrobilem jak pisze i licznik sie wyzerowal
beniu55 napisał(a):Witam czy prostownikiem z Lidla doładuję akumulator , druga sprawa czy muszę odłączyć klemy przed ładowaniem.
artgeo napisał(a):beniu55 napisał(a):Witam czy prostownikiem z Lidla doładuję akumulator , druga sprawa czy muszę odłączyć klemy przed ładowaniem.
Nie naładujesz. Do naładowania potrzebujesz napięcia dużo >15V, więc klemy należy odłączyć.
JacekM napisał(a):A ja nieświadomie ładowałem zwykłym przeciętnym prostownikiem , prądem 14,5 V , 4 A przez 7 godzin i naładował się. Przed ładowaniem miał 12.2 V a po 12.8 V i trzymał prze dobę aż do włożenia go do auta. Później w aucie po pracy miał 12.5 V i było i jest ok
zadra napisał(a):Stara szkoła mówiła, że prócz gęstości przy danej temperaturze do oceny stanu akumulatora potrzebny był również wygląd elektrolitu.
Niestety raczej nie jesteś w stanie tych danych zgromadzić, bo pewnie producent "zapomniał" wstawić korków w deklu akumulatora..
Wracając – na pewno pomogłeś swojemu akumulatorowi, ale chyba bardziej podbudowałeś swoją psychikę..
beniu55 napisał(a):Zadałem jedno proste pytanie, czy mogę doładować akumulator oraz czy muszę zdejmować klemy.
Tak wygląda prostownik z Lidla.
JacekM napisał(a):Korki są, wykręciłem je kiedy się ładował