Ruda w BM

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez child » 16 wrz 2014, 09:44

KMBak napisał(a):Dokładnie – opinia Mazd w dużej mierze opiera się odporności na "rudą".


Ale może skoro Mazdy i tak mają opinię rdzewiejących, to jedna więcej nic nie zmieni? :>

Bo cała reszta uchodzi (niekoniecznie słusznie) za bezawaryjną.


Ja tam nie wiem, jak u innych, ale w mojej rodzinie (moja BM to czwarta Mazda) akurat jak najbardziej słusznie. Ale nie mieliśmy żadnego diesla ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KMBak » 16 wrz 2014, 09:51

Staropolskie przysłowie mówi, że motoryzacja skończyła się po 2000 roku. Dotyczy to też opinii o markach i ich niezawodności lub nie. Ale to już odrębny temat.

Ja póki co też nie narzekam, choć sporo drobiazgów uważam co najmniej za niedopatrzenie a właściwie za chamskie niedorobienie.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez child » 16 wrz 2014, 09:59

Dżentelmeni o drobiazgach nie rozmawiają :)

A mi się przypomniał post, w którym ktoś narzekał na trzeszczenie w kabinie, wspominając o "legendarnej japońskiej jakości". Chyba nikt mu nie powiedział, że co jak co, ale wykończenie wnętrza w Mazdach to akurat nigdy pod "legendarną japońską jakość" nie podchodziło :D

No ale EOT, bo już całkiem zjechaliśmy z tematu wątku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Paweł » 16 wrz 2014, 10:09

KMBak napisał(a):Staropolskie przysłowie mówi, że motoryzacja skończyła się po 2000 roku. Dotyczy to też opinii o markach i ich niezawodności lub nie. Ale to już odrębny temat.

Dekadę temu mówili, że po 1990... Miano ostatnich prawdziwych "toyot", czy "volvo" regularnie piastują coraz to nowsze modele... Itd. :) (Sorry za OT.)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez KMBak » 16 wrz 2014, 10:24

To jeszcze, żeby zrobić kropkę nad i. I trochę w temacie. Pęd by auto było recyklingowalne w 99% powoduje, że jest coraz niższej jakości – niestety. A z drugiej strony ciągła redukcja kosztów...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Paweł » 16 wrz 2014, 10:32

KMBak napisał(a):Pęd by auto było recyklingowalne w 99% powoduje, że jest coraz niższej jakości

To jeszcze kropka po i: Zapewne dlatego dzisiaj auta w większości przejeżdżają 300 tys. km bez większego serwisu, nie wymagają remontów silnika, smarowania łożysk i poza kilkoma niechlubnymi wyjątkami ingerencji blacharzy/lakierników. Imho samochody są coraz trwalsze i coraz bardziej bezobsługowe. Zgadzam się natomiast, że koszty serwisowania po pewnym przebiegu rzeczywiście są irracjonalne, ale to jest bardziej kwestia zamożności społeczeństwa i złożoności technologii. Bardziej siermiężne konstrukcje można było naprawiać u przysłowiowego "kowala" taniej, bo sznurkiem i młotkiem.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez child » 16 wrz 2014, 10:42

Paweł napisał(a):To jeszcze kropka po i:


To może po prostu pogódźmy się z totalnym off-topikiem i przerzućmy do Motorozmów? :)

Zapewne dlatego dzisiaj auta w większości przejeżdżają 300 tys. km bez większego serwisu, nie wymagają remontów silnika, smarowania łożysk i poza kilkoma niechlubnymi wyjątkami ingerencji blacharzy/lakierników. Imho samochody są coraz trwalsze i coraz bardziej bezobsługowe. Zgadzam się natomiast, że koszty serwisowania po pewnym przebiegu rzeczywiście są irracjonalne, ale to jest bardziej kwestia zamożności społeczeństwa i złożoności technologii. Bardziej siermiężne konstrukcje można było naprawiać u przysłowiowego "kowala" taniej, bo sznurkiem i młotkiem.


Myślę, że na pewno samochody są coraz intensywniej eksploatowane. Rozmawiałem kiedyś z gościem przy wymianie opon nt. tego, jak to się wyważało, kiedy jeszcze nie było takiej fajnej maszyny, która kręci kołem i mówi "o, w tym miejscu załóż ciężarek". Powiedział tak – wtedy nie było sensu wyważać, bo opony były tak słabej jakości, że praktycznie nie dało się ich dobrze wyważyć, a poza tym nie miało to takiego znaczenia, bo osiągane prędkości były znacznie mniejsze.

Natomiast czy samochody rzeczywiście są coraz bardziej trwałe to ciężko mi powiedzieć, bo "w dawnych czasach" miałem Malucha, a potem Seicento, a teraz mam M3 BM <serduszka> Za to za 20 lat pewnie będę mówił: "Kiedyś BM to jeździła, a teraz ta nowa BZ mimo swoich 300KM i 600nm się nie chce rozpędzać" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KMBak » 16 wrz 2014, 10:52

Tą niższą jakość to miałem bardziej na myśli materiały wykończeniowe, papierowe blachy, lakiery do paznokci jako powłoka, etc.
Nie przeczę, że dzięki technologicznemu postępowi auto działa dłużej (przeważnie), ale patrząc na realne osiągnięcia inżynierii mogłoby jeszcze dłużej, ale to nie jest w interesie producenta – o czym wszyscy wiemy.

Realnie rzecz biorąc dziś auta nastoletnie są jednak mimo-wszystko trwalsze niż nówki z salonów (uśredniając) – one faktycznie przejadą te 300 tys. Te nowe downsajzowe ecobusty prawdopodobnie będą umierać już po 200 tysiącach... Oby upsize Mazdy się temu oparł. Z drugiej strony odchudzanie blach do kuriozalnych wartości będzie skutkował szybszą korozją perforacyjną. A początki mogą być właśnie takie jak kolegi, który wątek założył.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez child » 16 wrz 2014, 11:08

To nie tylko odchudzanie blach – gdzieś czytałem (albo ktoś mi opowiadał), że producenci bardzo dokładnie dobierają trwałość blach tak, żeby przypadkiem nie wytrzymały dużo dłużej niż okres gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez maryousz » 16 wrz 2014, 12:14

Ile z Waszego doświadczenia czeka się na stanowisko MMP odnośnie usterek zaraportowanych przez ASO?
maryousz
 

Postprzez KMBak » 16 wrz 2014, 12:21

Ws mojej tapicerki ogarnęli się w kilka dni.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez creet » 16 wrz 2014, 21:05

Wygląda na to, że temat rudej w BM nie jest niestety odosobnioną sprawą:

http://mazda3revolution.com/forums/2014-mazda-3-skyactiv-appearance-interior/58489-rust-9.html

Mogłem coś przeoczyć, ale na razie problem dotyczy chyba tylko sedanów i chodzi o miejsce, które opisał w tym wątku maryousz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez maryousz » 16 wrz 2014, 22:25

Tam jest napisane że znalezli tez rdzę na zawiasach tylnych drzwi oraz w okolicach końca listew na dachu...Az sie boję czy znajdę jutro u siebie w tych miejscach.
maryousz
 

Postprzez Gorles » 16 wrz 2014, 22:39

i jak z tym ?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 11:02
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy + Xenon

Postprzez Neoangelo » 18 wrz 2014, 10:31

Wojtek napisał(a):dobrze, ale nie ten zgrzew... :|


Najlepsza fotka jaką zrobiłem a zarazem najbrzydszy zgrzew.
Załączniki
_DSC0681.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2014, 22:07
Posty: 20
Auto: Mazda 3 Sedan SkyMotion 2014 SKYACTIV-G 120KM 6MT

Postprzez maryousz » 18 wrz 2014, 10:32

nie wygląda tak tragiczne. podobne mozna znalezc na drzwiach itd. musisz obserwować i tyle.
maryousz
 

Postprzez Neoangelo » 18 wrz 2014, 11:01

maryousz napisał(a):nie wygląda tak tragiczne. podobne mozna znalezc na drzwiach itd. musisz obserwować i tyle.


Wiem trzeba obserwować, ale wczoraj co się dało wypsikałem Tectylem ml, akurat na tym kolorze prawie nie widoczny. Od zawiasów w drzwiach, wszystkie śrubki + wszędzie gdzie mi sonda wlazła maska, klapa bagażnika drzwi, nadkola itp.

P.S.
Kuzyn pracuje w serwisie jednej z koreańskich marek i tam mówił, że mają takie rodzynki, że nowe autko (nie mówię jakie, ale bardzo popularne) po 2 miesiącach miało wymienianą klapę od bagażnika bo wokół szyby od środka piękna rdza była, a po następnych 3 miesiącach znowu ta nowa klapa miała małe ogniska rdzy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2014, 22:07
Posty: 20
Auto: Mazda 3 Sedan SkyMotion 2014 SKYACTIV-G 120KM 6MT

Postprzez maryousz » 18 wrz 2014, 11:05

Jak masz spapraną sprawę pod powloka lakierniczą to Twoje psikanie nie odroczy procesu korozji. Brutalne ale tak to widzę.
maryousz
 

Postprzez Neoangelo » 18 wrz 2014, 11:19

maryousz napisał(a):Jak masz spapraną sprawę pod powloka lakierniczą to Twoje psikanie nie odroczy procesu korozji. Brutalne ale tak to widzę.


Wiadomo nie da się tego ocenić, dopiero jak wyjdzie... Ale tam gdzie można wypsikać to czemu nie skorzystać. Przecież to co się dzieję w profilu zamkniętym nie da się zobaczyć, więc na pewno ml nie zaszkodzi. A to co się działo z autem podczas produkcji i transportu to chyba tylko Bóg jeden wie :D

Dopisano 18 wrz 2014, 10:34:

Swoja drogą warto przeczytać ten post o zabezpieczeniu antykorozyjnym CX-5 i chyba nie ma co się łudzić że w BM jest lepiej :(

viewtopic.php?f=318&t=148674
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2014, 22:07
Posty: 20
Auto: Mazda 3 Sedan SkyMotion 2014 SKYACTIV-G 120KM 6MT

Postprzez creet » 29 wrz 2014, 20:30

Cisza w tym wątku oznacza chyba, że jego autorowi udało się dogadać z MMP? To chyba dobry prognostyk na przyszłość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323