Kamera cofania: Czy można dołożyć?
Niestety ;/
otwór w klapie i kształt się zgadza, jednak już przy monitorze nic nie pasuje ;(
poniżej zdjęcia tyłu monitora, w porównaniu z tym na zdjęciu wygląda na całkiem inny samochód
Dopisano 13 sie 2015, 18:15:
zdjęcie tyłu radia/wyświetlacza
otwór w klapie i kształt się zgadza, jednak już przy monitorze nic nie pasuje ;(
poniżej zdjęcia tyłu monitora, w porównaniu z tym na zdjęciu wygląda na całkiem inny samochód
Dopisano 13 sie 2015, 18:15:
zdjęcie tyłu radia/wyświetlacza
Sordyl18, – zrobiłbyś zdjęcie wtyczki, która ma być wpięta do radia? W moim aucie instalacja już jest, wystarczy wpiąć w klapie – tyle że nie ma do tego żadnych zamienników.
Swoją drogą ciekawe jak uda ci się ten problem rozwiązać.
Swoją drogą ciekawe jak uda ci się ten problem rozwiązać.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Była, podobno każde auto z fabrycznym czujnikami parkowania ją ma.
Dzięki za foto, to wtyczka 4x2?
Dzięki za foto, to wtyczka 4x2?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darow, zdemontuj wyświetlacz i zobacz jak u ciebie to jest podłączone...
Będzie wtedy wiadomo chociaż gdzie...
Będzie wtedy wiadomo chociaż gdzie...

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
taką informację dostałem od sprzedającego, możliwe by to było 
2015-08-13 18:37:28
Hello Friend,
Please remove the middle control part that I send in the picture.And than send me the photo ot the control rear.
Usually the Jack is on that part back.
Thanks.
2015-08-13 18:37:28
Hello Friend,
Please remove the middle control part that I send in the picture.And than send me the photo ot the control rear.
Usually the Jack is on that part back.
Thanks.
rozbiorę to dzisiaj, możliwe że coś tam do wtyku będzie 
Dopisano 14 sie 2015, 10:31:
chyba jednak tył nie przypomina zdjęcia ;/
aukcja z all... z panelem klimatyzacji i jego tyłem – sam plastik
http://allegro.pl/mazda-3-mazda3-2013-2 ... 01249.html
Dopisano 14 sie 2015, 10:31:
chyba jednak tył nie przypomina zdjęcia ;/
aukcja z all... z panelem klimatyzacji i jego tyłem – sam plastik

Do mnie też przyszła kamera ale już widzę że nie będzie łatwo
Ja będę walczył w ten weekend – może ten wątek coś pomoże (nie miałem czasu go czytać na razie)
http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... amera.html
http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... amera.html
Dla mnie to Chinol nie wie co sprzedaje, teraz będziesz musiał rozebrać pół auta wg jego instrukcji. Nie wiem jakim cudem kamerę ma się wpinać do sterownika klimatyzacji.
Patrzyłeś na mazda3revolution? Tam wątek o kamerze jest całkiem rozbudowany, tyle że nie ciągną kabla przez całe auto, a jedynie do bagażnika i kostki C16 czy tam C18.
Jak zobaczysz z kolei na naszym forum do wątku o module AV, to podłącza się go jako dodatkowe piny do istniejącej wtyczki, tak samo zapewne będzie z kamerą.
Mogę wyjąć wyświetlacz ze swojego i zobaczyć jak tam jest. U mnie wiązka jest pociągnięta do klapy bagażnika, tyle że kamery nie mam. Potrzebne będą zdjęcia wtyczek do porównania.
Patrzyłeś na mazda3revolution? Tam wątek o kamerze jest całkiem rozbudowany, tyle że nie ciągną kabla przez całe auto, a jedynie do bagażnika i kostki C16 czy tam C18.
Jak zobaczysz z kolei na naszym forum do wątku o module AV, to podłącza się go jako dodatkowe piny do istniejącej wtyczki, tak samo zapewne będzie z kamerą.
Mogę wyjąć wyświetlacz ze swojego i zobaczyć jak tam jest. U mnie wiązka jest pociągnięta do klapy bagażnika, tyle że kamery nie mam. Potrzebne będą zdjęcia wtyczek do porównania.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Sam jestem ciekaw czy będzie trzeba ciągnąć wiązkę przez cały samochód. Jak robiłem instalacje na podstawie której powstała instrukcja w wątku AV to zwróciłem uwagę, że w instrukcji którą miałem są wolne miejsca w kostce (https://youtu.be/X0xgnh18eoI?t=21), natomiast jak instalowałem u siebie to już były tam kabelki. Zobaczymy jak to będzie jak rozbiorę autko i przeczytam wątek na forum
Dzisiaj nie miałem dużo czasu – rozebrałem tylko bagażnik i obejrzałem gniazdo które opisują na mazda3revolution.com (C-16). Jutro potestuje troszkę i dam znać. Na pewno jedna sprawa może być problematyczna bo z tego co czytałem i zmierzyłem miernikiem to napięcie w tym gnieździe to 6V zamiast 12V ale niektóre kamery dają radę. Jeśli nie to będzie potrzebna przetwornica 6V->12V.
Dopisano 16 sie 2015, 17:57:
Sprawdziłem dzisiaj parę spraw i takie mam wnioski:
1. Podłączyłem kamerę pod zasilacz 12V i TV i potwierdziłem że działa
2. Niestety po zmianie zasilania na 6V kamera nie działa (w gnieździe C16 jest 6V) – minimum do działania to 8-10V
3. Kamerę podłączałem bezpośrednio – jak podłączyłem przez ten filtr to nic nie działało – na wyjściu filtra nie ma napięcia (próbowałem też dla testów podłączyć ten niebieski kabelek do zasilania tak jakby był podłączony pod lampę ale też nic to ni dało) . Generalnie to nie wiem po co jest ten filtr i jak go podłączyć żeby działał
4. Z tego co rozumiem to mazda wykrywa kamerę jeśli jest podłączona pod to gniazdo C16 – próbowałem podłączyć sam sygnał kamery pod to gniazdo (zasilanie brałem z zewnętrznego zasilacza) ale nic to nie dało (próbowałem też zgodnie z tym co pisali na forum zresetować ten system mazdy NAV+Back+Mute oraz jechałem chwile do przodu).
5. Podłączyłem kamerę pod moją instalacje AV tam gdzie podłączam mój telefon i tam działała
Na tą chwilę mam plan kupić przetwornicę 6V->12V i podłączyć całość pod to gniazdo C16 ale nie mam pewności czy to gniazdo jest poprowadzone pod CMU bo troszkę się już pogubiłem bo niby przy oryginalnej kamerze jest dodatkowa wiązka.
Dopisano 16 sie 2015, 17:57:
Sprawdziłem dzisiaj parę spraw i takie mam wnioski:
1. Podłączyłem kamerę pod zasilacz 12V i TV i potwierdziłem że działa
2. Niestety po zmianie zasilania na 6V kamera nie działa (w gnieździe C16 jest 6V) – minimum do działania to 8-10V
3. Kamerę podłączałem bezpośrednio – jak podłączyłem przez ten filtr to nic nie działało – na wyjściu filtra nie ma napięcia (próbowałem też dla testów podłączyć ten niebieski kabelek do zasilania tak jakby był podłączony pod lampę ale też nic to ni dało) . Generalnie to nie wiem po co jest ten filtr i jak go podłączyć żeby działał
4. Z tego co rozumiem to mazda wykrywa kamerę jeśli jest podłączona pod to gniazdo C16 – próbowałem podłączyć sam sygnał kamery pod to gniazdo (zasilanie brałem z zewnętrznego zasilacza) ale nic to nie dało (próbowałem też zgodnie z tym co pisali na forum zresetować ten system mazdy NAV+Back+Mute oraz jechałem chwile do przodu).
5. Podłączyłem kamerę pod moją instalacje AV tam gdzie podłączam mój telefon i tam działała
Na tą chwilę mam plan kupić przetwornicę 6V->12V i podłączyć całość pod to gniazdo C16 ale nie mam pewności czy to gniazdo jest poprowadzone pod CMU bo troszkę się już pogubiłem bo niby przy oryginalnej kamerze jest dodatkowa wiązka.
Instalacja chińskiej kamery zakończyła się sukcesem po małych modyfikacjach. Podsumowując za mniej więcej 150zł można zakupić kamerę i materiały potrzebne do instalacji. Nie potrafię zrozumieć czemu w oryginalnej instrukcji trzeba ciągnąć nową wiązkę i jeszcze za nią słono płacić? Okazało się, że wszystko można załatwić w bagażniku (przynajmniej w mojej wersji). Jakość samej kamery zdaje się wystarczająca ale na razie długo jej nie testowałem.
Instrukcja instalacji poniżej – jeśli się nada to można ją przenieść na stronę i ustawić fotorelację.
http://1drv.ms/1LllRvA
Instrukcja instalacji poniżej – jeśli się nada to można ją przenieść na stronę i ustawić fotorelację.
http://1drv.ms/1LllRvA
dnf napisał(a):Instalacja chińskiej kamery zakończyła się sukcesem po małych modyfikacjach. Podsumowując za mniej więcej 150zł można zakupić kamerę i materiały potrzebne do instalacji. Nie potrafię zrozumieć czemu w oryginalnej instrukcji trzeba ciągnąć nową wiązkę i jeszcze za nią słono płacić? Okazało się, że wszystko można załatwić w bagażniku.
Gratuluję sukcesu, ale gdybyś najpierw odwiedził forum m3r to byś się i w 75zł zmieścił :–) Osobiście bym żądał zwrotu kasy od Chińczyka, nie wie co sprzedaje i jak nie poniesie konsekwencji to dalej będzie innym bubel wciskał.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
INSTALACJA KAMERY
MAZDA 3 BM (SEDAN)
1. Przedmowa – to jest tylko pokaz tego jak można wykonać instalacje jednak nie ponoszę odpowiedzialności za uszkodzenia, jakie ktoś może sobie zrobić podczas instalacji.
2. Potrzebne elementy
a. Kamera dopasowana do Mazdy 3 -http://www.aliexpress.com/snapshot/6816608660.html?orderId=68458794669594
b. PRZETWORNICA DC STEP-UP XL6009 za LM2577 SX1308 –
http://allegro.pl/przetwornica-dc-step- ... 37395.html
3. Instalacja kamery
a. Na początku bierzemy z chińskiej kamery tylko samą kamerę – reszta przyda się tylko jako półprodukty
Można nie oczywiście uciąć dalej ale jeszcze przed tym filtrem (u mnie na wyjściu filtra nie było napięcia po podłączeniu zasilacza ale może miałem jakiś wadliwy).
b. Demontujemy maty ochronne z klapy bagażnika i z lewej strony – wystarczy wyjąć zatyczki.
c. Wyjmujemy prawe światełko, wkładamy kamerę i dokręcamy żarówkę
d. Do kamery podłączamy przygotowane przewody zasilania i AV
e. Do przewodów zasilania podłączamy przetwornicę żeby zmienić napięcie które mamy w samochodzie (6V) na 12V. Dokładnej kalibracji dokonujemy śrubokrętem przy włączonym samochodzie tak żeby uzyskać 12V na wyjściu. Możemy do tego użyć dowolnego miernika napięcia stałego.
f. Przewody sygnału video oraz przetwornicę podłączamy do gniazda opisywanego jako C16. Na zdjęciu poniżej widać też rozwiązanie alternatywne z zastosowaniem dwóch diod prostowniczych (50V, 1A, 1N4001 – 4007). Ja wybrałem przetwornicę dzięki temu mogę sobie wysterować inne nawet wyższe napięcie i nie musze podłączać się do dodatkowych przewodów od świateł cofania. Możemy podłączyć się używając pinów ponieważ w gnieździe są wolne miejsca albo tak jak ja wpinając się po prostu w przewody. Jak podłączyć przewody widać na zdjęciu poniżej czyli po kolei 1B GND oraz 1C 6V podłączamy do wejścia przetwornicy natomiast 1A VIDEO oraz 1D GND podłączamy do kamery
g. Składamy wszystkie elementy i maskujemy przewody – na razie nie miałem innego pomysłu i zakryłem przewody kamery taśmą izolacyjną.
4. Testowanie
a. Po uruchomieniu samochodu zalecany jest restart oprogramowania przez przytrzymanie jednocześnie NAV+BACK+MUTE
b. Wrzucamy wsteczny i podziwiamy
MAZDA 3 BM (SEDAN)
1. Przedmowa – to jest tylko pokaz tego jak można wykonać instalacje jednak nie ponoszę odpowiedzialności za uszkodzenia, jakie ktoś może sobie zrobić podczas instalacji.
2. Potrzebne elementy
a. Kamera dopasowana do Mazdy 3 -http://www.aliexpress.com/snapshot/6816608660.html?orderId=68458794669594
b. PRZETWORNICA DC STEP-UP XL6009 za LM2577 SX1308 –

3. Instalacja kamery
a. Na początku bierzemy z chińskiej kamery tylko samą kamerę – reszta przyda się tylko jako półprodukty
Można nie oczywiście uciąć dalej ale jeszcze przed tym filtrem (u mnie na wyjściu filtra nie było napięcia po podłączeniu zasilacza ale może miałem jakiś wadliwy).
b. Demontujemy maty ochronne z klapy bagażnika i z lewej strony – wystarczy wyjąć zatyczki.
c. Wyjmujemy prawe światełko, wkładamy kamerę i dokręcamy żarówkę
d. Do kamery podłączamy przygotowane przewody zasilania i AV
e. Do przewodów zasilania podłączamy przetwornicę żeby zmienić napięcie które mamy w samochodzie (6V) na 12V. Dokładnej kalibracji dokonujemy śrubokrętem przy włączonym samochodzie tak żeby uzyskać 12V na wyjściu. Możemy do tego użyć dowolnego miernika napięcia stałego.
f. Przewody sygnału video oraz przetwornicę podłączamy do gniazda opisywanego jako C16. Na zdjęciu poniżej widać też rozwiązanie alternatywne z zastosowaniem dwóch diod prostowniczych (50V, 1A, 1N4001 – 4007). Ja wybrałem przetwornicę dzięki temu mogę sobie wysterować inne nawet wyższe napięcie i nie musze podłączać się do dodatkowych przewodów od świateł cofania. Możemy podłączyć się używając pinów ponieważ w gnieździe są wolne miejsca albo tak jak ja wpinając się po prostu w przewody. Jak podłączyć przewody widać na zdjęciu poniżej czyli po kolei 1B GND oraz 1C 6V podłączamy do wejścia przetwornicy natomiast 1A VIDEO oraz 1D GND podłączamy do kamery
g. Składamy wszystkie elementy i maskujemy przewody – na razie nie miałem innego pomysłu i zakryłem przewody kamery taśmą izolacyjną.
4. Testowanie
a. Po uruchomieniu samochodu zalecany jest restart oprogramowania przez przytrzymanie jednocześnie NAV+BACK+MUTE
b. Wrzucamy wsteczny i podziwiamy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości