Witam wszystkich
Są kolejne sukcesy w wygłuszaniu.
Najbardziej nie dawało mi spokoju świsty, szumy powietrza przy wyższych prędkościach i upór się opłacił.
Problemem było za słabe doleganie szyb w drzwiach do uszczelek, a świsty z tyłu pochodziły od otworu pod uszczelką na pionowym słupku w drzwiach, który oddziela szybę ruchomą od stałej.
Rozwiązaniem jest naklejenie uszczelki o grubości 5mm, szerokości 10mm po uszczelkę szyby odsuwanej.
W tym celu należy zdjąć/odchylić uszczelkę szyb ruchowych w drzwiach (najpierw opuszczenie szyby, odtłuszczenie, naklejenie na blaszany rant, gdzie wchodzi uszczelka szyb, najlepiej 2mm od końca rantu zostawić, aby uszczelka szyb weszła. Polecam ten rant okleić od zewnątrz i wewnątrz, po oklejeniu nic nie widać, że coś było robione. Uszczelka musi się ułożyć, przed zamknięciem szyby po doklejeniu dodatkowej uszczelki jej umyciu trzeba ją spryskać smarem sylikonowym, ponieważ za pierwszym razem szyba może się nie domknąć, póki się nie ułoży odpowiednio. Dzieje się tak bo wchodzi ciaśniej. Uszczelka jest taka, że ona jest elastyczna, ma pamięć kształtu i idealnie się tam dopasowuje. No i jak pisałem po całości wcale jej nie widać.
Oto link do uszczelki:
Uszczelka gumowa akustyczna U5s izolacyjna do futryn drzwi okna 5mm
https://www.bitmat.pl/uszczelka-gumowo- ... a-do-drzwiZamawia się w odcinkach 2mb, gdzie taki odcinek starcza na jedne drzwi (zewnątrz i wewnątrz).
Polecam kupić 4 sztuki/ 8mb i sprawa załatwiona.
Koszt około 100 zł z przesyłką.
Efekt bardzo dobry.
Zdjęcia poglądowe z Internetu, nie chciało mi się tego z powrotem rozbierać.
PS. Pomiary zrobię jak będę miał okazję, wymieniłem opony na zimówki, które są sporo głośniejsze, niby 70dB.
Co do pozostałych prac, to poprawiłem wygłuszenie nadkoli tylnych (zimówki robiły taki hałas, że postanowiłem to poprawić) gdzie się dało (za pionową blachą od strony bagażnika (widać korek wlewu paliwa od wewnątrz).
udało mi się wygłuszyć silnik, taki pomiar robiłem: 4000 obr./min, pomiar 70db.
Po wygłuszeniu 67dB, więc hałas zredukowany o połowę.
Wygłuszyłem podłogę kierowcy i pasażera , przy okazji nadkola od wewnątrz, wymontowałem dmuchawę, za nią goła blacha. Ale najwięcej dało wygłuszenie tunelu środkowego pod pokrętłami klimatyzacji i w nogach. Mata butylowa 2,5 i 4mm (zamiennie) oraz pianka kauczukowa 9mm.
Praktycznie hałasu od silnika nie ma oraz nie ma wibracji na niższych obrotach, nie czuć ich na desce rozdzielczej . Dmuchawę obłożyłem pianką z pamięcią kształtu 20mm oraz schowek od strony dmuchawy (po wyjęciu schowka bardzo łatwy dostęp), oraz dolną osłonę, plastik dmuchawy. Efekt bardzo dobry, prawie jej nie słychać przy wyższych obrotach, co mi przeszkadzało (głównie przy niskich albo wysokich temperaturach).