Jaką pojemność ma zbiornik paliwa? Jak odczytywać wskazania ilości paliwa?
Mały zasób paliwa w porównaniu z czym? W moim drugim samochodzie (Ford Mondeo Mk30 zbiornik jest większy o bodajże 5 litrów, a zużycie paliwa większe o 2l/100km. Zgadnij, który samochód ma większy zasięg...
70 litrów, nigdy nie miałem mniejszego zbiornika niż 50 litrów. Problem jest taki, że robiąc od lat stałe trasy, jadąc Mazdą musiałem odwiedzać staje które zawsze omijałem .
Wiadomo, że normalnie to nie jest problem aleeeee np w sezonie wakacyjnym ( w określonych godzinach ) na niektórych stacjach czeka się prawie godzinę na tankowanie
np stacja BP przed Ostrawą albo Lotos na A2 w kierunku Gdańska.
Wiadomo, że normalnie to nie jest problem aleeeee np w sezonie wakacyjnym ( w określonych godzinach ) na niektórych stacjach czeka się prawie godzinę na tankowanie

- Od: 11 gru 2014, 15:07
- Posty: 39
- Auto: Skyactiv + SRT
No sorry, ale 70l to raczej nie jest standard w dzisiejszych czasach... Oto przykładowe pojemności zbiorników nowych samochodów, których cenniki akurat ostatnio ściągałem (wiem, że niektóre przykłady dotyczą samochodów z innej klasy):
* peugeot 308 – 53l
* Alfa Romeo Giulietta – 60l
* Renault Megane – 47l
* Toyota GT86 – 50l
* Citroen DS4 – 60l
* Seat Leon – 50l
* Dacia Sandero – 50l
Więc Mazda 3 bynajmniej nie ma najmniejszego zbiornika, a jeśli chodzi o spalanie, to raczej mieści się w dole stawki benzyniaków, więc zasięg na tle innych powinien być przyzwoity.
Dopisano 18 maja 2016, 17:59:
Nie wiem, jak ci się to udało – o ile ruszałeś z pełnym zbiornikiem.
A ja właśnie sprawdziłem – 2 lata temu jadąc z domu, czyli z okolic Wrocławia do powiedzmy Perugii (czyli trasa ok. 100km dłuższa od twojej) tankowałem po drodze 2 razy. W drugą stronę tak samo. Więc – chociaż oczywiście zbiornik zawsze mógłby być większy – nie przesadzajmy z tym kręceniem się wokół komina
* peugeot 308 – 53l
* Alfa Romeo Giulietta – 60l
* Renault Megane – 47l
* Toyota GT86 – 50l
* Citroen DS4 – 60l
* Seat Leon – 50l
* Dacia Sandero – 50l
Więc Mazda 3 bynajmniej nie ma najmniejszego zbiornika, a jeśli chodzi o spalanie, to raczej mieści się w dole stawki benzyniaków, więc zasięg na tle innych powinien być przyzwoity.
Dopisano 18 maja 2016, 17:59:
marcin7913 napisał(a):Niby zbiornik 50 litrów a panicznie szukałem stacji na trasie Łódź – Pobierowo![]()
Nie wiem, jak ci się to udało – o ile ruszałeś z pełnym zbiornikiem.
Natomiast na trasie Łódź – Mediolan , stałem się obiektem drwin ze strony znajomych , podejrzewano mnie o prostatę tak często musiałem na stacji stawać
A ja właśnie sprawdziłem – 2 lata temu jadąc z domu, czyli z okolic Wrocławia do powiedzmy Perugii (czyli trasa ok. 100km dłuższa od twojej) tankowałem po drodze 2 razy. W drugą stronę tak samo. Więc – chociaż oczywiście zbiornik zawsze mógłby być większy – nie przesadzajmy z tym kręceniem się wokół komina
Ostatnio edytowano 19 maja 2016, 10:09 przez child, łącznie edytowano 1 raz
@child myślę, że marcinowi nie chodzi stricte o deklarowaną przez producenta pojemność zbiornika, a o moment zapalania rezerwy i kalkulacji zasięgu. Sporo ludzi (nawet na tym forum) przyzwyczajonych jest, że te wskazania nie robią z kierowcy idioty. Jak chcesz ufać wskazaniom zasięgu Mazdy i kontrolce rezerwy jadąc np A2 bez stacji benzynowych, to niestety, ale masz stresa i wypatrujesz najbliższej stacji. Jeszcze gorzej na nieznanej trasie zagranicą. Moja Żona do wspomnianej przez Ciebie Giulietty po zapaleniu się rezerwy tankuje 52 litry paliwa. Nie miałbym nic przeciwko mniejszemu bakowi a większemu bagażnikowi w Alfie. Faktem jednak jest, że tam rezerwa i kalkulacja zasięgu działa normalnie.
jacek68pl napisał(a):Ktoś już testował ile się uda przejechać poniżej "0" ?
Po ok 20km na zasięgu "0" u mnie komputer ogranicza moc i nawet jakbym chciał dalsza jazda nie ma sensu. Mam Diesla, lekko mnie dziwi, że nikt o tym nie wspomniał. Czyżby w PB nie było tego ograniczenia?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3137 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):Po ok 20km na zasięgu "0" u mnie komputer ogranicza moc i nawet jakbym chciał dalsza jazda nie ma sensu. Mam Diesla, lekko mnie dziwi, że nikt o tym nie wspomniał. Czyżby w PB nie było tego ograniczenia?
Kurcze, jak żona mi powie, żebym pojechał zatankować, bo rezerwa się świeci, to sprawdzę jak to jest z mocą w benzynie poniżej "zera".
Znacznie ograniczona moc, silnik nie kręci się powyżej 3k. Taki tryb awaryjny, tyle bez żadnych kontrolek. Miałem tak 2x, jednak w obu przypadkach zaczynałem jazdę gdy już wskazywał 0, może to miało coś do rzeczy. Auto chwilę jechało ok, a po chwili muł. Lekarstwem była stacja benzynowa
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3137 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):zaczynałem jazdę gdy już wskazywał 0
Jak odbierałem moją M3 z salonu to również komputer wskazywał 0km do przejechania a bak świecił pustkami. Zatankowałem tuż za salonem (odległość około 500m). Przed tankowaniem samochód nie sprawiał wrażenia jakoby miał pracować w "trybie awaryjnym" a już na pewno nie na rękę jest salonowi wydawać samochody, które potencjalnie mogą "dziwnie się zachowywać" ponieważ w baku jest ostatni litr paliwa.
Wyczytałem, że po pewnym czasie rezerwa zaczyna mrugać, ja do tego etapu nawet nie doszedłem. Lejąc totalnie pod korek nigdy nie byłem w stanie nalać więcej jak 45l.
Dodam, że nie dane mi było przejechać na 0 więcej jak 20-30km
Dodam, że nie dane mi było przejechać na 0 więcej jak 20-30km
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3137 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Po prostu wskazania komputera nie pokrywają się z rzeczywistością przez co Mazda na dłuższych trasach jest niewygodna i tyle . Jazda 20-30km poniżej 0 mnie nie kręci 
Dopisano 19 maja 2016, 14:44:
Ja 4 razy bo nie lubię mieć na trasie mało paliwa w baku..wystarczy jakiś wypadek,korek itp i człowiek się poci czy starczy paliwa czy nie
Dopisano 19 maja 2016, 14:44:
child napisał(a):Natomiast na trasie Łódź – Mediolan , stałem się obiektem drwin ze strony znajomych , podejrzewano mnie o prostatę tak często musiałem na stacji stawać
A ja właśnie sprawdziłem – 2 lata temu jadąc z domu, czyli z okolic Wrocławia do powiedzmy Perugii (czyli trasa ok. 100km dłuższa od twojej) tankowałem po drodze 2 razy. W drugą stronę tak samo. Więc – chociaż oczywiście zbiornik zawsze mógłby być większy – nie przesadzajmy z tym kręceniem się wokół komina
Ja 4 razy bo nie lubię mieć na trasie mało paliwa w baku..wystarczy jakiś wypadek,korek itp i człowiek się poci czy starczy paliwa czy nie
- Od: 11 gru 2014, 15:07
- Posty: 39
- Auto: Skyactiv + SRT
darrecki napisał(a):Wyczytałem, że po pewnym czasie rezerwa zaczyna mrugać, ja do tego etapu nawet nie doszedłem. Lejąc totalnie pod korek nigdy nie byłem w stanie nalać więcej jak 45l.
Dodam, że nie dane mi było przejechać na 0 więcej jak 20-30km
Przewertowałem instrukcję obsługi i znalazłem info że lampka zapala się jak jest mniej niż 9 litrów paliwa.
Brak czegokolwiek co by mówiło że jest jakiś moment że ta żółta lampka zaczyna kiedyś mrygać
Było o tym w wątku o spalaniu, góra posprzątała. Tak to jest jak się pisze nie tam gdzie trzeba
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3137 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Mariusz-TT napisał(a):Brak czegokolwiek co by mówiło że jest jakiś moment że ta żółta lampka zaczyna kiedyś mrygać
Mrura, mruga po pewnym czasie na pewno

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
To zależy od spalania. Ja nigdy do 0km na komputerze nie dobijam. Na stację jadę zaraz po zapaleniu się kontrolki rezerwy i przeważnie jest to przy 650 – 700km. Po zatankowaniu do pełna komputer pokazuje 880-900km. Moje spalanie średnie to 5,5L/100km (64km/h).
U mnie przy zapaleniu rezerwy jest ok 14 litrów a gdy komp pokazuje 0km do przejechania to jeszcze zostaje ok 10. Ostatnio doszło mi właśnie do 0 i skasowałem przebieg i spalanie i czekałem po ilu litrach zacznie migać kontrolka. Wypaliłem 6 litrów i nic. Zabrakło mi jaj i pojechałem zatankować i weszło 46.5 czyli w teorii zostało 4.5 litra w baku. Czy jesteście pewni, że w benzynie też miga?
krabdul napisał(a):Czy jesteście pewni, że w benzynie też miga?
Właśnie podobno w benzynie mruga. W Dieslu po kilkunastu km na "0" komputer obcina osiągi silnika i nie ma szans na mruganie kontrolki – to tryb tylko dla cierpliwych masochistów.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3137 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
@creet zasięg musi byc zakłamywany. To taka dupokryjka bo w niektorych krajach mogłyby posypać się procesy za to że ktoś stanął po 90km mimo ze zasieg pokazywał 110km. Dlatego dla bezpieczeństwa firmy zasięg jest zakłamywany. Pytanie tak naprawdę o ile ale chyba faktycznie jest tak ze od 0km zasięgu nadal w baku jest około 10l
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości