Punkty podparcia podnośnikiem.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marianek » 4 mar 2016, 21:14

Podnośnik ok, pamietaj że o rynienkę i do góry.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Spoko40 » 4 mar 2016, 23:27

W miejscach oznaczonych na tylko z dedykowanym lewarkiem, natomiast podnośnikiem o którym piszesz w płaskich miejscach dedykowanych do podnośników kolumnowych.W przeciwnym wypadku pokrzywisz progi.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 87 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez Wojtek » 5 mar 2016, 00:20

Spoko40 napisał(a):natomiast podnośnikiem o którym piszesz w płaskich miejscach dedykowanych do podnośników kolumnowych.

Proszę, zaprezentuj nam te płaskie miejsca przeznaczone dla podnośników kolumnowych...
Miło widziane rysunki techniczne Mazdy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukaszjakubowski » 5 mar 2016, 09:56

Za ten wahacz takim podnośnikiem to uważajcie bo potrafi się ślizgnąć i kłopot gotowy.
Radzę włożyć tą krawędź łączenia blach auta w tą rynienkę od podnośnika.
Najbezpieczniej.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Wojtek » 5 mar 2016, 10:50

Za wahacz się nie podnosi... <nie>
Jedynie można jeszcze użyć belki poprzeczne zawieszenia. Każda z nich ma 1 punkt wsparcia... Usytuowany jest on centralnie.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 5 mar 2016, 19:24

Spoko40 napisał(a):W przeciwnym wypadku pokrzywisz progi.
W żadnym aucie nie pokrzywiłem progów tym podnośnikiem. Robię bezpośrednio metal o metal a kolega jeszcze na gumie będzie miał.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Spoko40 » 5 mar 2016, 23:58

Każdy samochód posiada wzmocnione miejsca dla podnośników kolumnowych, miejsca te są odpowiednie również dla "żaby". W przypadku podnoszenia "żabą" z płaską podkładką w miejscach przeznaczonych na lewarek pokrzywisz rynienki. Niedowiarkom i teoretykom polecam przyjrzeć się gdzie umieszcza stopy podnośnika wulkanizator przy zmianie kół. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 87 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez Wojtek » 6 mar 2016, 01:05

Dobry jesteś... ;)
Widziałem nie jednego wulkanizatora z pistoletem pneumatycznym w ręku wkręcającego śruby / nakretki do kół... <głaszcze>
Szczerze, tacy nie są dla mnie wzorem do naśladowania... <diabełek>

Spoko40 napisał(a):Każdy samochód posiada wzmocnione miejsca dla podnośników kolumnowych, miejsca te są odpowiednie również dla "żaby".

Proszę (już drugi raz), zaprezentuj nam te miejsca... <spoko>
Może zrób zdjęcie M3 BM całego podwozia i podeprzyj się AD czy innym oficjalnym programem dla mechaników...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez AndrzejK. » 26 paź 2021, 17:24

Odkopię temat żeby nie zakładać kolejnego,podobnego <rotfl>
Mam zamiar nabyć lewarek do Mazdy oryginał (nie mam w wyposażeniu).
Przeglądałem oferty i widzę, że do trójki i szóstki lewarki mają bardziej płytkie wcięcie na wsadzenie w rant progu w porównaniu do np. 5,MX3, MX5. Domyślam się, że w tych ostatnich rant musi być "dłuższy" i stąd większe wcięcie w lewarku do tych aut.
Zakładając taki lewarek do trójki mógłbym uszkodzić podłogę, bo nie oparł by się na rancie progu.
Reasumując do mojego auta muszę szukać lewarka tylko od Mazdy 3 i 6?
W ogłoszeniach często jest napisane,że pasują wszystkie do wszystkich, a ja mam wątpliwość w tej kwestii.
Dzięki za informację w tej kwestii od zorientowanych :)
Początkujący
 
Od: 12 cze 2021, 19:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BM Skyactiv-G 2.0/120KM SkyEnergy 2015r Sedan Manual

Postprzez RobertPi » 26 paź 2021, 21:02

Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystko będzie dobrze to kup od 3 i nie kombinuj :D .
Ja sam mam od BK i pasuje też od BL. Mam jeszcze od 323 z 1988 tyle, że ma trochę mały udźwig.
Może być też od 2, ja czasami używam od DE i też jest OK.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez AndrzejK. » 27 paź 2021, 21:44

No tak właśnie planuję.... :)
Poszukam "nieumęczonego" od trójki nawet tej wcześniejszej jak napisałeś lub szóstki bo też jest taki sam (tyle,że pewnie będzie miał udzwig większy, ale to tylko plus.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2021, 19:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BM Skyactiv-G 2.0/120KM SkyEnergy 2015r Sedan Manual

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mariusz1977777 i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323