Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez simson12 » 8 maja 2019, 15:50

witam ponownie jak już ogarnąłem OBD to teraz mam nowy problem błędy
U3000:49
B1A63
U0415
Mazda jest po małej stłuczce
Załączniki
IMG_20190508_160125990.jpg
błędy
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez darrecki » 8 maja 2019, 15:54

simson12, chcesz pomocy z błędami – załóż odpowiedni temat. Ten w którym piszesz nie jest do tego przeznaczony. A tak pół żartem pół serio – to ta wspomniana mała stłuczka miała miejsce jeszcze przed czy już po obcięciu kabli od OBD? Bo się temu komuś mogły nożyczki omsknąć i mógł przy okazji przeciąć coś jeszcze...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2153 (34/97)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez simson12 » 8 maja 2019, 17:47

nie wiem kupiłem samochód rozbity
ale te kable były obcięte przez fachowca ponieważ każdy przewód był obcięty o różnych długościach żeby nie było problemu z połączeniem tych samych kolorów i zawinięte profesjonalnie.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez darrecki » 8 maja 2019, 20:48

Każdy błąd ma opis w forscanie – sprawdź i będziesz wiedział co go boli
Na szybko błędy masz odnośnie:
– czujników na szybie (kamera i/lub laser)
– czujnik nasłonecznienia dla klimatyzacji

A niestety dokładnie zdiagnozować i naprawić musisz sam. Przez internet to się raczej nie da
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2153 (34/97)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez rafik85 » 9 maja 2019, 15:03

Ogarniaj kabelkologię,przejrzyj bezpieczniki pod maską,kody są głównie z braku komunikacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 513 (0/6)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez simson12 » 11 maja 2019, 19:52

głównie mi chodzi o ABS- BŁĄD U3000
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez rafik85 » 12 maja 2019, 20:33

Brak komunikacji!!!kabelkologia się kłania,ileż można pisać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 513 (0/6)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez simson12 » 12 maja 2019, 20:40

kable i bezpieczniki są ok
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez darrecki » 12 maja 2019, 22:58

U3000:49 Może być pokazany w przypadku problemu z przynajmniej 5 różnymi i pozornie niezwiązanymi ze sobą modułami. SAS / VCM / RBCM / FBCM / FSC / DSC HU/CM (pompa ABS z komputerem)... mam wymieniać dalej?

Masz uszkodzony samochód, my NIE wiemy jak mocno, z której strony, co było przy nim robione (co mogło by pomóc w ewentualnym wróżeniu z fusów). A Ty najwyraźniej oczekujesz jakiegoś cudu, bo inaczej diagnozy przez internet nazwać nie można.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2153 (34/97)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez rafik85 » 12 maja 2019, 23:47

Jak stwierdziłeś że kable są ok?na oko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 513 (0/6)
Auto: mazda cx9 17' 2.5t + cx5 2.5 17'+ m3 16' 2.0

Postprzez simson12 » 14 maja 2019, 20:08

darrecki napisał(a):U3000:49 Może być pokazany w przypadku problemu z przynajmniej 5 różnymi i pozornie niezwiązanymi ze sobą modułami. SAS / VCM / RBCM / FBCM / FSC / DSC HU/CM (pompa ABS z komputerem)... mam wymieniać dalej?

Masz uszkodzony samochód, my NIE wiemy jak mocno, z której strony, co było przy nim robione (co mogło by pomóc w ewentualnym wróżeniu z fusów). A Ty najwyraźniej oczekujesz jakiegoś cudu, bo inaczej diagnozy przez internet nazwać nie można.[/qu




Mazda miała wymieniony zderzak i maskę bo pocałowała sarnę
więc nie miała zbyt dużo szkód
jak bym zakupił sterownik do pompy hamulcowej o tym samym numerze to czy potrzebna jest jeszcze jakieś programowanie?

Dopisano 14 maja 2019, 20:11:

rafik85 napisał(a):Jak stwierdziłeś że kable są ok?na oko?




tak na oko czy są gdzieś po przecierane,
kable same się nie urywają
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez jaro93 » 14 maja 2019, 20:23

ale mogą się przełamać pod izolacją i tego gołym okiem nie zobaczysz. Miernik w dłoń i na tej podstawie możesz stwierdzić, czy aby na pewno przewody są całe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 100 (1/6)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 120KM 2018

Postprzez darrecki » 14 maja 2019, 21:35

Kable nie mają prawa się urwać, chyba że zostały mocno naprężone. A w tym przypadku (przynajmniej wg opisu) nie mogło mieć miejsca. Sam miałem przyjemność składać pewną (2 letnią) Mazdę, gdzie poszedł cały przód łącznie z kolektorem i nie miałem żadnych problemów z elektryką (a kable były w pewnym miejscu przecięte). Także albo to była wielka sarna albo ktoś podreperował przed sprzedażą.
Pompa ABS jest daleko schowana i nie miała prawa się uszkodzić podczas stłuczki, a jej wiązka idzie głęboko schowana. Problem to mógłby być z lampami, kierunkowskazami, czujnikiem poduszek albo sterowaniem wiatrakami chłodnicy.
Ja bym sprawdził szybę czy oryginalna, kilka błędów dotyczy czujników tam się znajdujących. Ten od ABS również może się ich tyczyć.
Jak auto złożone i jeździ, skasować błędy, przejechać się, zobaczyć czy znów się pojawiły. Wrzuć zdjęcie czujników na szybie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2153 (34/97)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez simson12 » 14 maja 2019, 22:01

jutro wrzucę z zdjęcia
a błędów nie idzie wykasować
szyba jest oryginalna
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez darrecki » 15 maja 2019, 10:51

1. EATC: B1A63, B1A64 – błąd czujnika nasłonecznienia w desce rozdzielczej
2. IC/ICA: U0415, U0433, B11D4 – błąd czujnika laserowego na szybie
3. ABS: U3000 – 2 możliwośći: walnięty sterownik pompy wysyła nieprawidłowe dane do czujnika laserowego, albo problem z czujnikiem i karmi sterownik niepoprawnymi danymi. Mając IDS można przeprowadzić diagnostykę i wykluczyć (teoretycznie) co jest problemem.

Wniosek, jedź do ASO albo kogoś kto ma dedykowany komputer do Mazdy. Albo zmieniaj podzespoły w nadziei, że to coś zmieni. Czy można założyć pompę o takim samym numerze? Nie mam pojęcia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2153 (34/97)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez simson12 » 15 maja 2019, 20:42

wrzucam zdjęcie szyby wygląda że jest ok
tego chyba niema jak sprawdzić

czujnik nasłonecznienia wygląda na ok

głównie chodzi mi o ABS bo te kontrolki świecą mi na liczniku
zaryzykuje i kupie sterownik i podmienię może zadziała
Załączniki
IMG_20190515_160439576.jpg
czujniki laserowe na szybie
IMG_20190515_160430966.jpg
czujnik nasłonecznienia
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez darrecki » 16 maja 2019, 06:28

Widzę, że sprawdzanie na oko masz opanowane. Ten czujnik nasłonecznienia to gdzie się znajduje? Bo jeśli to ten właściwy to wygląda jak oskalpowany, powinien być czarny. Nic dziwnego, że wywala błąd...
Tak jak pisałem wcześniej błąd U3000:49 może być spowodowany przez co najmniej 5 różnych modułów, a ten z pompą jest jedynie najbardziej prawdopodobny (co nie znaczy że właściwy). Jak chcesz się bawić w wymiany zamiast wydać kilkadziesiąt PLNów na poprawną diagnostykę to droga wolna.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2153 (34/97)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez simson12 » 16 maja 2019, 18:16

czujnik nasłonecznienia jest na pulpicie a kapselek zdjąłem do zdjęcia
a gdzie mam pojechać zdiagnozować te błędy byłem u mechanika to tylko z czytał błędy i zaproponował wymianę sterownika ABS
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez simson12 » 26 maja 2019, 19:30

witam wymieniłem sterownik ABS o tych samych nr błędy się skasowały,
zostało tylko kalibracja, czy może ktoś się orientuje czy FORSCAN to ogarnie?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 20:20
Posty: 20
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323