Akcesoria – tłumik końcowy Sebring
Witam, w zeszłym tygodniu założyłem sebring. Od tego czasu zrobiłem już trochę kilometrów i mogę przekazać kilka uwag. Wg mnie, dźwięk na pełnym zakresie obrotów jest przyjemniejszy, może nie ostry sportowy ale bardziej rasowy od serii. Przy obrotach przelotowych, spokojnej jeździe ( 2500 – 3000 ) jest nieco ciszej i przyjemniej niż przed wymianą ale jak podkręcimy obroty, to już robi się troszkę głośniej porównując do serii i czuć, słychać ten pazurek. Dźwięk jest bardziej basowy. Oczywiście kręcąc pod kreskę bas nabiera mocy
Ten basik również jest słyszalny przy niskich obrotach, przy odpalaniu, gaszeniu auta. Najbardziej i najgłośniej go słychać jak jadąc puścimy pedał gazu, na biegu. Podsumowując, jak oczekujecie mocnych wrażeń, drżenia szyb, budzenia co rano sąsiadów strzałami z rury to szkoda kasy ale jak chcecie subtelnej poprawy dźwięku, delikatnego basu i odczuć odpowiadających mocy auta, to polecam. Założyłem ten tłumik w ciemno, nie miałem gdzie sprawdzić jak oddycha ale dzisiaj założyłbym go ponownie.
- Od: 28 paź 2015, 23:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 BM 165KM HB 2015
Sky Passion
Witam, użytkuję mazdę 3 165 KM od prawie 2 lat i noszę się z zamiarem założenia w salonie sportowego tłumika Sebring ponieważ podoba mi się on wizualnie i z wydaje przyjemny bas. Ponieważ posty powyższe są z 2015 r chciałem zapytać tych użytkowników Sebringa czy nadal są zadowoleni z tłumika? czy po dłuższym okresie użytkowania jazda nie jest męcząca (czy głowa nie boli) ? czy jeszcze raz podjęliby decyzję o zamontowaniu sebringa?
Pytam z uwagi na fakt iż dojeżdżam codziennie do pracy 90 km w obie strony i nie chciałbym aby po pewnym czasie jazda stała się męcząca. Moja prędkość w trakcie jazdy do pracy to ok 80-100 km. Czy głośno pracuje przy tych prędkościach w stosunku do fabryki?
z góry dziękuję
Pytam z uwagi na fakt iż dojeżdżam codziennie do pracy 90 km w obie strony i nie chciałbym aby po pewnym czasie jazda stała się męcząca. Moja prędkość w trakcie jazdy do pracy to ok 80-100 km. Czy głośno pracuje przy tych prędkościach w stosunku do fabryki?
z góry dziękuję
Witam
Kolega dareme89 wymieniał tłumik na sebringa , co prawda w cx 3 ale na odgłos w środku nie narzeka. Może coś ten wątek kolegom pomoże ?
viewtopic.php?f=519&t=191841&start=120
Pozdrawiam
Kolega dareme89 wymieniał tłumik na sebringa , co prawda w cx 3 ale na odgłos w środku nie narzeka. Może coś ten wątek kolegom pomoże ?
viewtopic.php?f=519&t=191841&start=120
Pozdrawiam
do kolegi Brandon,
W grudniu założyłem Sebringa w salonie. Podpytałem jednego z kolegów z forum, polecił założenie i tak zrobiłem. ASO Rzeszów, tłumik + montaż 2100 zł. Żonie powiedziałem że 1000 zł
Jak tylko auto wyjechało z salonu....szok!!! jakie te rury są wielkie!!! naprawdę jest bardzo duża różnica w porównaniu do fabryki. Cała rura mieści się w wycięciu w zderzaku. Przyznam, że jak oglądam zdjęty tłumik fabryczny bądź jak stanę przy innej maździe to widzę, że fabryczne są maleńkie i wydają się takie śmieszne , nie pasujące
Pierwsza jazda po odbiorze (parę kilometrów do pracy) i myślę – kurczę nic nie słyszę, może coś źle założyli
Później, gdy wracałem z pracy na spokojnie przysłuchałem się i uspokoiłem- jednak coś słyszę.
Jest tak jak miało być. Jazda wcale nie jest męcząca. Słyszę przy przyspieszeniu koło 3500 obrotów, redukcji biegów, puszczeniu gazu. W garażu przy odpaleniu coś pięknego. Gdy jest rozgrzany silnik i pracuje na wolnych obrotach nic nie słychać. Auto nabrało sportowego wyglądu. Szwagier w weekend się przejechał i powiedział, że mega wygląda a w środku poezja dla uszu. Polecam usadzić kogoś w aucie i posłuchać na zewnątrz przy ruszaniu tego odgłosu – mógłbym go słuchać cały czas.
Naprawdę gorąco polecam, ten tłumik uzupełnia całe auto. Dzisiaj patrząc na końcówki stwierdzam, że to jest to czego mi z tyłu brakowało wizualnie.
Pozdrawiam
W grudniu założyłem Sebringa w salonie. Podpytałem jednego z kolegów z forum, polecił założenie i tak zrobiłem. ASO Rzeszów, tłumik + montaż 2100 zł. Żonie powiedziałem że 1000 zł
Jak tylko auto wyjechało z salonu....szok!!! jakie te rury są wielkie!!! naprawdę jest bardzo duża różnica w porównaniu do fabryki. Cała rura mieści się w wycięciu w zderzaku. Przyznam, że jak oglądam zdjęty tłumik fabryczny bądź jak stanę przy innej maździe to widzę, że fabryczne są maleńkie i wydają się takie śmieszne , nie pasujące
Pierwsza jazda po odbiorze (parę kilometrów do pracy) i myślę – kurczę nic nie słyszę, może coś źle założyli
Jest tak jak miało być. Jazda wcale nie jest męcząca. Słyszę przy przyspieszeniu koło 3500 obrotów, redukcji biegów, puszczeniu gazu. W garażu przy odpaleniu coś pięknego. Gdy jest rozgrzany silnik i pracuje na wolnych obrotach nic nie słychać. Auto nabrało sportowego wyglądu. Szwagier w weekend się przejechał i powiedział, że mega wygląda a w środku poezja dla uszu. Polecam usadzić kogoś w aucie i posłuchać na zewnątrz przy ruszaniu tego odgłosu – mógłbym go słuchać cały czas.
Naprawdę gorąco polecam, ten tłumik uzupełnia całe auto. Dzisiaj patrząc na końcówki stwierdzam, że to jest to czego mi z tyłu brakowało wizualnie.
Pozdrawiam
nexus30 napisał(a):@sevecc Opisz proszę swoje wrażenia jak zamontujesz. Też się nad tym tłumikiem zastanawiam.
spoko, postaram się też nagrać jakiś filmik
rozmawiałem z jednym kolegą naszego z forum, ktory ma tego Ultera i jest zadowolony.
Ok, więc wczoraj przyszedł Ulter no i od razu pojechałem go zamontować.
Pierwsze wrażenia są mieszane bo:
– wygląd – moim zdaniem końcówki są za bardzo schowane pod zderzakiem, gdyby je cofnąć jakieś 2-3 cm byłoby super, a tak, stojąc w niewielkiej odległości z tyłu auta prawie ich nie widać. Poza tym mam wrażenie, że jedna z końcówek jest obsadzona pod lekko innym kątem niż druga. Nie miałem czasu się dobrze przyjrzeć, porobię później zdjęcia i porównam jeszcze raz.
– brzmienie – według mnie jest bardzo OK, efekt taki, jaki chciałem, czyli – na wolnych obrotach na rozgrzanym jest cicho, prawie jak na fabrycznym (no może baaardzo lekki pomruk), przy spokojnej jeździe słychać lekki bas w okolicach 2k rpm oraz lekki bas przy zdjęciu nogi z gazu. Jeśli ktoś oczekuje, że będzie go słychać z kilometra to się zawiedzie. Akurat dla mnie jest to plus bo nienachalnie mruczy i nie zalatuje tanim wieś-tuningiem.
Postaram się nagrać na weekendzie jakiś filmik.
Na razie jedno zdjęcie takie robione na szybko na parkingu
Pierwsze wrażenia są mieszane bo:
– wygląd – moim zdaniem końcówki są za bardzo schowane pod zderzakiem, gdyby je cofnąć jakieś 2-3 cm byłoby super, a tak, stojąc w niewielkiej odległości z tyłu auta prawie ich nie widać. Poza tym mam wrażenie, że jedna z końcówek jest obsadzona pod lekko innym kątem niż druga. Nie miałem czasu się dobrze przyjrzeć, porobię później zdjęcia i porównam jeszcze raz.
– brzmienie – według mnie jest bardzo OK, efekt taki, jaki chciałem, czyli – na wolnych obrotach na rozgrzanym jest cicho, prawie jak na fabrycznym (no może baaardzo lekki pomruk), przy spokojnej jeździe słychać lekki bas w okolicach 2k rpm oraz lekki bas przy zdjęciu nogi z gazu. Jeśli ktoś oczekuje, że będzie go słychać z kilometra to się zawiedzie. Akurat dla mnie jest to plus bo nienachalnie mruczy i nie zalatuje tanim wieś-tuningiem.
Postaram się nagrać na weekendzie jakiś filmik.
Na razie jedno zdjęcie takie robione na szybko na parkingu
Witam
Ja myślę że sebring wygląda lepiej , ponieważ go lepiej widać,natomiast Ulter „nachylając”się wygląda bardziej „profesjonalnie”,szkoda że ciut bardziej nie wystaje , bo to też ważne.Jeśli chodzi o dźwięk to ulter był tu viewtopic.php?f=519&t=193440
ale w Mazdzie 6 (mnie się podobał)
Opisy użytkowników sebringa są naprawdę pozytywne...
Nie słysząc teraz ani sebringa (nie słyszałem) ,ani ultera (słyszałem jak link działał) wybrałbym sebringa ."strzelam" (zawsze to dedykowany)
Dodam że to jest tylko moje zdanie, jeśli mogę się wtrącić?
Pozdrawiam
Ja myślę że sebring wygląda lepiej , ponieważ go lepiej widać,natomiast Ulter „nachylając”się wygląda bardziej „profesjonalnie”,szkoda że ciut bardziej nie wystaje , bo to też ważne.Jeśli chodzi o dźwięk to ulter był tu viewtopic.php?f=519&t=193440
ale w Mazdzie 6 (mnie się podobał)
Opisy użytkowników sebringa są naprawdę pozytywne...
Nie słysząc teraz ani sebringa (nie słyszałem) ,ani ultera (słyszałem jak link działał) wybrałbym sebringa ."strzelam" (zawsze to dedykowany)
Dodam że to jest tylko moje zdanie, jeśli mogę się wtrącić?
Pozdrawiam
Tak jest, ten Ulter jest dedykowany.
Jedną z zalet Ultera jest to, że jest ponad 2 razy tańszy
Jedną z zalet Ultera jest to, że jest ponad 2 razy tańszy
Ostatnio edytowano 24 lut 2018, 09:26 przez sevecc, łącznie edytowano 1 raz
Cześć, czy mógłbyś wrzucić nagranie dźwiękowe tłumika? Tak przy okazji, jakie formaty dźwiękowe można załączyć do posta? Postaram się wrzucić swój. Na razie przesyłam link do Sebringa z Mirai Motors.
https://m.youtube.com/watch?v=B_n0BT5uVBw
https://m.youtube.com/watch?v=B_n0BT5uVBw
sevecc napisał(a):Jedną z zalet Ultera jest to, że jest ponad 2 razy tańszy
A może koledzy zdradzą ile kosztuje jeden i drugi z montażem i bez, oczywiście jeśli to nie tajemnica? a małżonki-dziewczyny nie czytają tego forum
Ja o swoich ulepszeniach wszystko piszę łącznie ile podatku przy zakupach z Ali... mi przywalili
Pozdrawiam
Ulter kosztuje 1020zł w sklepie internetowym firmy, a na allegro 870zł (swojego czasu była promocja w Ulterze i na stronie firmy też był w takiej cenie) a w całości z nierdzewki 1550zł. Wymiana poniżej 100zł, a jak ktoś nie boi się trochę pobrudzić i ma podstawowe narzędzia to wymieni sam.
Sebring katalogowo 2112zł, ale wydaje mi się, że w ASO da radę zrobić to z montażem za 2100zł.
Czekam na więcej zdjęć ultera, moim zdaniem może i mało wystaje, ale w końcu ma byćwidoczny bardziej z tyłu, niż z góry, więc jest ok. Sam chyba wkrótce się na niego zdecyduję
Sebring katalogowo 2112zł, ale wydaje mi się, że w ASO da radę zrobić to z montażem za 2100zł.
Czekam na więcej zdjęć ultera, moim zdaniem może i mało wystaje, ale w końcu ma byćwidoczny bardziej z tyłu, niż z góry, więc jest ok. Sam chyba wkrótce się na niego zdecyduję
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości