Problem z niskim napięciem oświetlenia w bagażniku
1, 2
Mam taśmę LED SMD "od brzega-do brzega" – więc bankowo bierze więcej niż ta żaróweczka.
Może pał sterownik, który nie wytrzymał długotrwałego zwarcia, bo przy krótkim (co np. może wystąpić gdy się przepala żarówka) też się z nim nic nie powinno stać. Chyba, że to nie idzie przez jakikolwiek sterownik, tylko na żywca przez przełącznik w klapie.
Może pał sterownik, który nie wytrzymał długotrwałego zwarcia, bo przy krótkim (co np. może wystąpić gdy się przepala żarówka) też się z nim nic nie powinno stać. Chyba, że to nie idzie przez jakikolwiek sterownik, tylko na żywca przez przełącznik w klapie.
mf113 napisał(a):który nie wytrzymał długotrwałego zwarcia, bo przy krótkim (co np. może wystąpić gdy się przepala żarówka) też się z nim nic nie powinno stać.
Żarówka nigdy "nie idzie przez zwarcie" podczas spalania.
krabdul napisał(a):Ty masz HB czyli tam chyba idzie rurka (pewnie 3-5W a nie 5-10W jak ktoś tu wspomniał,
Podane przeze mnie wartości były przykładowe, proszę sie nimi nie sugerować

ulmen napisał(a):mf113 napisał(a):który nie wytrzymał długotrwałego zwarcia, bo przy krótkim (co np. może wystąpić gdy się przepala żarówka) też się z nim nic nie powinno stać.
Żarówka nigdy "nie idzie przez zwarcie" podczas spalania.
Może faktycznie samochodowe są solidniejsze – ale takie cywilne-domowe bardzo często walą bezpiecznik przy włączeniu (bo wtedy się żarówka przepala-jak ma zimny żarnik-małą oporność) co jest wynikiem zwarcia elektrod na których jest umieszczony żarnik. Ale to dygresja...
mf113 napisał(a):jak ma zimny żarnik-małą oporność
Każda żarówka przed załączeniem ma zimny żarnik i nie powinna palić bezpiecznika. W przypadku napięcia przemiennego zjawisko palenia żarówki/bezpiecznika jest łagodniejsze, bo łuk elektryczny gaśnie przy przejściu przez zero. Tutaj mógłbym dużo napisać, ale nie widzę sensu.
Z elektrycznego punktu widzenia zamiana żarówki z zwykłej na LEDową w bagażniku (o mocy nie przekraczającej mocy żarówki klasycznej) nie powinno w żadnej sposób wpływać na napięcie gniazda żarówki. Jeśli wpływa to przyczyny są następujące:
1. Styk załączający żarówkę jest skorodowany/inne uszkodzenie polegające na pogorszeniu ciągłości obwodu zasilania żarówki.
2. "Coś" monitoruje żarówkę w bagażniku (mniejsza o to w jakim celu) i wymaga od niej konkretnego poboru prądu. Jeśli ten prąd jest inny to obwód jest "odcinany". Układ mógłby wtedy działać w taki sposób: na zaciski żarówki podawane jest napięcie "testujące" z ograniczeniem prądu (np. 7.5V 10mA). Jeśli w obwodzie jest zwykła żarówka, to napięcie na zaciskach będzie praktycznie zerowe. To napięcie jest mierzone przez "coś" co monitoruje żarówkę. Jeśli napięcie jest bliskie zero (obecna sprawna żarówka) to "coś" podaje napięcie z akumulatora i zapala żarówkę. Jeśli napięcie jest inne (spalona żarówka, żarówka LED) to napięcie z akumulatora nie zostanie podane.
Nie widzę sensu aby Mazda tak skrupulatnie testowała żarówkę w bagażniku.
ulmen napisał(a):Nie widzę sensu aby Mazda tak skrupulatnie testowała żarówkę w bagażniku.
I tego nie robi. Robią to to inne marki, np Fiat/Alfa/Lancia/Jeep. Tam info o każdej spalonej żarówce dostajesz na desce rozdzielczej, co jest oczywiście fajne, do czasu aż nie zachce Ci się wymienić żarówki na LED.
creet napisał(a):ulmen napisał(a):Nie widzę sensu aby Mazda tak skrupulatnie testowała żarówkę w bagażniku.
I tego nie robi. Robią to to inne marki, np Fiat/Alfa/Lancia/Jeep. Tam info o każdej spalonej żarówce dostajesz na desce rozdzielczej, co jest oczywiście fajne, do czasu aż nie zachce Ci się wymienić żarówki na LED.
Są dostępne żarówki LEDowe współpracujące z szyną CAN

ulmen napisał(a):Zawierające rezystor "udający" żarówkę...
tak... i dzięki temu jest taki sam przepływ prądu w układzie...
(chyba, że możesz wyłączyć to wstrętne zabezpieczenie
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Przez dłuższy czas miałem zamontowaną taśmę ledową przyklejoną wzdłuż lewego boczku bagażnika pod oryginalnym oświetleniem. Taśma ta składała się z kilkunastu diód. Na jej opakowaniu widniał następujący opis: Lightech taśma led 3528/300 IP63 biała wodoodporna DC12V 24W. Strumień świetlny diody 4,5 LM. Skuteczność świetlna taśmy >60LM/W. Trwałość >50.000 godzin. Do taśmy biegły z oryginalnego oświetlenia dwa druciki z plusa i minusa. Taśma świeciła bez problemu do końca ale musiałem ją zdjąć bo zwyczajnie się odklejała co chwilę. Po taśmie pozostały tylko wiszące druciki, które po kilkunastu dniach postanowiłem zdjąć i zamontować na nowo taśmę ale na innym patencie. Niestety zakładająć nową taśmę skapnąłem się że słabo świeci, więc wziąłem miernik i się okazało że na instalacji jest 7,5V. Zadzwoniłem do Aso i się udałem do nich. Resztę historii już znacie
Ostatnio edytowano 18 mar 2016, 20:43 przez Raducioju, łącznie edytowano 1 raz
darrecki: mialem coś napisać, ale nie będe dublowal Twojej wypowiedzi 
Też mam taśme LED i to chyba najmocniejszą: 5730 (80cm) – wpięte w miejscu gdzie fabrycznie jest zwykła rurkowa zarówka (zdemontowana)
Chyba mamy przyczynę usterki:
Pan z serwisu nie pomylił się zapewne w jednym miejscu... spalił się moduł. Pozostaje podjechać do innego ASO z oryginalną żarówką i poprosić o kolejną diagnozę.
Też mam taśme LED i to chyba najmocniejszą: 5730 (80cm) – wpięte w miejscu gdzie fabrycznie jest zwykła rurkowa zarówka (zdemontowana)
Chyba mamy przyczynę usterki:
Raducioju napisał(a): ...i narobiły zwarcia
Pan z serwisu nie pomylił się zapewne w jednym miejscu... spalił się moduł. Pozostaje podjechać do innego ASO z oryginalną żarówką i poprosić o kolejną diagnozę.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ja bym wywalił informacje o możliwym zwarciu, może jeszcze nikt z ASO tu nie zaglądał. Bo inaczej kolega może mieć spore wydatki. Co na to zainteresowany?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
I też tak uczynię. Ale najpierw postaram się rozebrać boczek lewy i zobaczę jak wygląda ten moduł. Jeśli nie będzie drogi to sam go wymienię (oczywiście po okresie gwarancyjnym), albo z pomocą brata elektryka
PS Czy ktoś może miał już okazję rozbierać tapicerkę bagażnika od strony lampki. Jeśli tak to poproszę o mały instruktaż

PS Czy ktoś może miał już okazję rozbierać tapicerkę bagażnika od strony lampki. Jeśli tak to poproszę o mały instruktaż
Ostatnio edytowano 18 mar 2016, 20:46 przez Raducioju, łącznie edytowano 1 raz
usrobo napisał(a):Mnie tylko zastanawia co wy robicie w tych bagaznikach ze tyle lumenow potrzebujecie?
Czy to wiejski tuning i tablece rej tez oswietlacie na niebiesko?
Z zewnątrz autko wygląda nowocześnie. Z przodu ledy, z tyłu też . A niektóre elementy w środku aż wieją chińszczyzną

Raducioju napisał(a):A niektóre elementy w środku aż wieją chińszczyzną
lubisz generalizować...

"Chińczyki" robią obecnie wszystko... i niekoniecznie marnej jakości...

Nie określałbym japońskiej mysli technicznej w tą stronę...
Wracając do tematu, to napisz nam dlaczego zostawiłeś te "gołe" kable w bagażniku...
Zwłaszcza, że masz brata elektryka...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kable były zabezpieczone bo zaizolowane. Ale wiadomo złośliwość rzeczy martwych różnie się może stać. Ja tylko szukam jednej z przyczyn tej usterki. Dlatego biorę pod uwagę wszystko 
Proponuję zamknąć już ten temat bo może rzeczywiście po forum krąży jakaś obsługa serwisowa i węszy
Proponuję zamknąć już ten temat bo może rzeczywiście po forum krąży jakaś obsługa serwisowa i węszy

Panowie, mam pytanie na kanwie wcześniejszego wątku ale dotyczące schowka. Spaliła mi się tam żarówka. Widzę, że żarnik lata. Wymiana wydaje się banalna. Czy są z tym jakieś hece wzorem tyłu? Nie chcę zmieniać na led...
Podpunkt drugi, czy kojarzycie jaka to żarówka? Mam wrażenie, że przez analogię do 6GJ to A12V ale pewności mi brak...
Podpunkt drugi, czy kojarzycie jaka to żarówka? Mam wrażenie, że przez analogię do 6GJ to A12V ale pewności mi brak...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości