Omega Can Ultra, Niedźwiedź Lock – Czy warto?
1, 2
Przed końcem roku chcę zamówić swoją 3-kę. Obecnie dealer chyba każdemu jako gratis daje System alarmowy z immobiliserem "OMEGA CAN ULTRA" + 2x Karta identyfikacyjna kierowcy. Cena katalogowa 1720zł. Czy ktoś użytkujący ten system mógłby się wypowiedzieć czy warto? Alarm uzbraja się wraz z zaryglowaniem drzwi z kluczyka? Zastanawiam się czy warto montować to zabezpieczenie tzn. czy podniesie to bezpieczeństwo mimo że chyba również oparte jest o CAN. Zamiennie proponują alarm tytan za 1300zł. Zastanawiam się też czy nie dorzucić mechanicznej blokady skrzyni biegów "Niedźwiedź Lock", tu opinie też mile widziane (w szczególności użytkowników).
Springfield762 napisał(a):Zastanawiam się też czy nie dorzucić mechanicznej blokady skrzyni biegów "Niedźwiedź Lock", tu opinie też mile widziane (w szczególności użytkowników).
Ja mam, dostałem gratis zamiast alarmu. Jak na razie (półtora roku) nie zacięła się ani nie sprawiła innych problemów. Nic innego powiedzieć o niej nie mogę.
Ja odpowiem przekornie. Jeżeli planujesz kupić dobre ubezpiecznie AC to nie warto kupować dodatkowych zabezpieczeń. Mojemu koledze niedawno próbowano ukraść Lancera Ralliata, ale niestety był dobrze zabezpieczony m.in. blokadą skrzyni. Ponieważ złodziejom nie udało się go uruchomić i wyciągnąć z garażu (4x4), to wypruli mu komputer ze środka + jakieś części z slinika, na koniec odpaliali gaśnicę w środku i pojazd zostawili go totalnie zmasakrowanego. Naprawa raczej nieopłacalna a na pewno długotrwała, bo na komputer musi czekać 2-3 miesiące. Ubezpieczyciel zastanawia sie nad szkodą całkowitą. A tak jak Ci ukradną, to kupisz sobie nowy, lub inny. Oglądałeś "Młode Wilki"?
Ja dostałem Omegę w gratisie za stary rocznik. Chyba dołożono tylko czujniki ultradźwiękowe, bo uderzeniowego nie namierzyłem – można tłuc w wóz i nic
Nie ma też domykania szyb i mówili, że nie da się dostawić. Ale za free nie ma co narzekać.
Nie ma też domykania szyb i mówili, że nie da się dostawić. Ale za free nie ma co narzekać.
Pytanie techniczne związane z ta Omega
W jaki sposób ona się uzbraja – wraz z zamknięciem drzwi na kluczyku czy trzeba osobno coś naciskać na karcie.
Z tego co czytałem można ta kartę aktywować lub dezaktywować – może mi ktoś przybliżyć temat ?
W jaki sposób ona się uzbraja – wraz z zamknięciem drzwi na kluczyku czy trzeba osobno coś naciskać na karcie.
Z tego co czytałem można ta kartę aktywować lub dezaktywować – może mi ktoś przybliżyć temat ?
Karta to tylko dodatek (dodatkowy immobilizer), który ma być w kieszeni. Wszystko robisz kluczykiem lub przyciskiem w drzwiach (jeżeli masz). Przyciskiem na karcie ją dezaktywujesz by nie jadła baterii. Oczywiście zapasowa 
mf113 napisał(a):Karta to tylko dodatek (dodatkowy immobilizer), który ma być w kieszeni. Wszystko robisz kluczykiem lub przyciskiem w drzwiach (jeżeli masz). Przyciskiem na karcie ją dezaktywujesz by nie jadła baterii. Oczywiście zapasowa
Bardzo dziękuje, za Wyjaśnienia
W mojej M3 mam Omega Can ultra i moge powiedzieć że działa tak jak napisał mf113, ale wady jakie widzę to:
1. Dostałem tylko jedną kostkę w salonie. Więc jak zgubię będzie problem. Warto więc przypilnować żeby dali dwie. No i gdzieś trzeba ją nosić, najlepiej w innym miejscu niż kluczyk.
2. Dość szybko wyczerpuje sie bateria w kostce. W zależności od jej jakości to trwa ok 3-10 miesięcy. Obecnie żona jeździ M3 i nie bawi się w włączanie/wyłączanie, ma w portfelu i tyle.
3. Na aucie nie ma żadnego oznaczenia o dodatkowym zabezpieczeniu, wiec nie odstrasza złodzieja. Jak się dobierze i nie uruchomi auta to narobi szkód we wnętrzu.
Nie są to jednak istotne wady i na każdą można coś poradzić.
1. Dostałem tylko jedną kostkę w salonie. Więc jak zgubię będzie problem. Warto więc przypilnować żeby dali dwie. No i gdzieś trzeba ją nosić, najlepiej w innym miejscu niż kluczyk.
2. Dość szybko wyczerpuje sie bateria w kostce. W zależności od jej jakości to trwa ok 3-10 miesięcy. Obecnie żona jeździ M3 i nie bawi się w włączanie/wyłączanie, ma w portfelu i tyle.
3. Na aucie nie ma żadnego oznaczenia o dodatkowym zabezpieczeniu, wiec nie odstrasza złodzieja. Jak się dobierze i nie uruchomi auta to narobi szkód we wnętrzu.
Nie są to jednak istotne wady i na każdą można coś poradzić.
– W folderze mazdy jest napsiane, ze daja "bryloczki"... moze ktorys z pracownikow ma drugi i czeka na odpowednia okazjesubframe napisał(a):...
1. Dostałem tylko jedną kostkę w salonie. Więc jak zgubię będzie problem. Warto więc przypilnować żeby dali dwie. No i gdzieś trzeba ją nosić, najlepiej w innym miejscu niż kluczyk.
...
Dobrze wiedziecDość szybko wyczerpuje sie bateria w kostce...
Patrzac na to z 2 strony, jakby byla naklejka to potencjalny zainetersowany wiedzac, ze masz "takie cos", moglby sie przygotowac na taka mozliwosc wczesniej3. Na aucie nie ma żadnego oznaczenia o dodatkowym zabezpieczeniu, wiec nie odstrasza złodzieja. Jak się dobierze i nie uruchomi auta to narobi szkód we wnętrzu.
To dziwne, że była tylko jedna kostka – w końcu ma się 2 komplety do uruchomienia auta!
Oznaki słabej baterii to pipkanie po załączeniu zapłonu – zanim doczytałem, to jeździłem przerażony
Oznaka dodatkowego zabezpieczenia to migający LED – dodatkowy – nie fabryczny. A że jest to alarm, to po otwarciu czy uderzeniu wyje. Bo ta kostka to jest tylko rozbudowa do alarmu.
Oznaki słabej baterii to pipkanie po załączeniu zapłonu – zanim doczytałem, to jeździłem przerażony

Oznaka dodatkowego zabezpieczenia to migający LED – dodatkowy – nie fabryczny. A że jest to alarm, to po otwarciu czy uderzeniu wyje. Bo ta kostka to jest tylko rozbudowa do alarmu.
Nie mogę doczytać w folderze reklamowym, wiec dopytam
M3 ma fabrycznie montowane jakieś zabezpieczenie (immo) czy jedynie to co domowimy ewentualnie w salonie?
W folderze widzę tylko pozycje centralny zamek sterowany pilotem ...
W folderze widzę tylko pozycje centralny zamek sterowany pilotem ...
Opcje jak najbardziej widzę ale nie mogę doczytać gdzie jest napisane ze immobilizer jest w standardzie
Na formularzu zamówienia i jak wystawiali fakturę pro forma widnieje informacja iż samochód posiada fabryczny imobilizer
Nie wiem co jest na dokumentach prze Ciebie opisanych – bo przy zamówieniu auta takich nie dostałem 
Mi przy zamawianiu dealer przysłał umowę zakupu/sprzedaży samochodu ze specyfikacją – i tam właśnie takiej informacji właśnie nie ma
Mi przy zamawianiu dealer przysłał umowę zakupu/sprzedaży samochodu ze specyfikacją – i tam właśnie takiej informacji właśnie nie ma
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości