Samodzielna wymiana filtra kabinowego
Strona 1 z 1
Czy ktoś z forumowiczów orientuje się czy samodzielna wymiana filtra kabinowego skutkuje utratą gwarancji. Mam oczywiście na myśli zamiennik np. filtron bo gdybym wymienił na oryginał nikt by się pewnie nie zorientował...
-
maryousz
Dlaczego w aucie na gwarancji chcesz samodzielnie wymienić ten filtr?
Jeśli zależy Ci na niższych kosztach i stąd pomysł użycia zamiennika, to zakup go we własnym zakresie i poproś o montaż podczas przeglądu.
Jeśli zależy Ci na niższych kosztach i stąd pomysł użycia zamiennika, to zakup go we własnym zakresie i poproś o montaż podczas przeglądu.

jest to jakies wyjscie. jednakze dostep do filtra jest tak banalny dlatego narodziło się to pytanie
-
maryousz
Podłączając się do tematu filtra kabinowego...
Porównując do poprzednich aut, mam subiektywne odczucie, że moja obecna M3 zaciąga dużo więcej spalin/smrodu z aut jadących przede mną. Jedyną przyczyną jaka mi przychodzi na myśl jest jakieś niefortunne umiejscowienie wlotu powietrza.
Zastanawiałem się też czy wymiana filtra kabinowego mogła w jakiś sposób na to pomóc. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie ?
Porównując do poprzednich aut, mam subiektywne odczucie, że moja obecna M3 zaciąga dużo więcej spalin/smrodu z aut jadących przede mną. Jedyną przyczyną jaka mi przychodzi na myśl jest jakieś niefortunne umiejscowienie wlotu powietrza.
Zastanawiałem się też czy wymiana filtra kabinowego mogła w jakiś sposób na to pomóc. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie ?
Moje wrażenie jest wręcz przeciwne. Ale pogadamy za parę lat 
Dopisano 5 lis 2014, 22:46:
Tak, ale mi już na pierwszym przeglądzie (po 8 miesiącach) chcieli wymienić.
Dopisano 5 lis 2014, 22:46:
Wojtek napisał(a):Oficjalna wymiana filtra chyba co 2 lata...
Tak, ale mi już na pierwszym przeglądzie (po 8 miesiącach) chcieli wymienić.
maryousz napisał(a):po roku nie wymieniają a jestes pewny ze za wymianę(robocizne) nie policza z 50 zl?
Myślałem o wymianie w ramach czynności serwisowych. Harmonogram przewiduje wymianę, co 2lata/40 000km, ale bywa, że okres ten jest skracany o połowę, bo szczerze mówiąc Mazda trochę przesadziła z tym interwałem. Zapytaj przed przeglądem czy będą wymieniać filtr kabinowy – jeśli nie, powiedz że masz filtr i zapytaj czy jego zamontowanie będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami – nie sądzę, zwłaszcza, że wymiana łatwa. Gdyby jednak okazało się, że chcą za to kasę, odpuść i zamontuj sam.
mkarol napisał(a):Podłączając się do tematu filtra kabinowego...
Porównując do poprzednich aut, mam subiektywne odczucie, że moja obecna M3 zaciąga dużo więcej spalin/smrodu z aut jadących przede mną. Jedyną przyczyną jaka mi przychodzi na myśl jest jakieś niefortunne umiejscowienie wlotu powietrza.
Nic takiego nie ma miejsca.

Hej, jak "odpina" sie ten teleskopik od opadania schowka aby można było się dostać za niego i sprawdzić stan filtra? Teleskop jest przykręcony, trzeba ta śróbke odkrecić czy jest jakiś zaczep, który sie odpina i schowek opada?
Ooooo... Tylu czytających i nikt nie chce pomóc koledze z forum w potrzebie?
Aaaaa..... Sobota... i wszyscy "zarobieni"...
Może gdyby pytającym był ktoś inny...
Jest co prawda wątek na temat wymiany filtra kabinowego w BM, ale jakoś nie wniósł on niczego sensownego... No, może jedno fajne pytanie, które sprawia, że wątek jest nie techniczny, a raczej humorystyczny:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=176165&p=2941863&hilit=samodzielna+wymiana+filtra+kabinowego#p2941863
Wracając do tematu –
Instrukcję wymiany filtra kabinowego można sobie ściągnąć chociażby ze strony producenta filtrów – Mann Filter:
http://catalog.mann-filter.com/media/einbauanleitung/HB5jM3F2.pdf
Link do odpowiednich filtrów tego producenta dla Mazda 3 BM Skyactiv-G 165KM:
http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Pojazdy/Samochody%20osobowe%20%2B%20dostawcze/MAZDA/3%20%28BM%29/2.0%20Skyactiv-G%20165%20%28T232004%29

Jest co prawda wątek na temat wymiany filtra kabinowego w BM, ale jakoś nie wniósł on niczego sensownego... No, może jedno fajne pytanie, które sprawia, że wątek jest nie techniczny, a raczej humorystyczny:
ZOOMik napisał(a):Dlaczego w aucie na gwarancji chcesz samodzielnie wymienić ten filtr?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=176165&p=2941863&hilit=samodzielna+wymiana+filtra+kabinowego#p2941863
Wracając do tematu –
Instrukcję wymiany filtra kabinowego można sobie ściągnąć chociażby ze strony producenta filtrów – Mann Filter:
http://catalog.mann-filter.com/media/einbauanleitung/HB5jM3F2.pdf
Link do odpowiednich filtrów tego producenta dla Mazda 3 BM Skyactiv-G 165KM:
http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Pojazdy/Samochody%20osobowe%20%2B%20dostawcze/MAZDA/3%20%28BM%29/2.0%20Skyactiv-G%20165%20%28T232004%29
ellipsis napisał(a):Nie ma jak pomoc fanów marki..
ellipsis, ale upierdliwy jesteś...

Są wakacje, trwał Zlot Klubowy a Ty wymagasz by wszyscy nagle rzucili się do komputerów i klepali od ręki odpowiedź. To jest forum, czyli ludzie tutaj przychodzą w swoim wolnym czasie i jak znają odpowiedź, to coś naskrobią... Wiesz cierpliwości Tobie potrzeba...
BTW. Otrzymałeś odpowiedź od kolegi SCADA po 8 godzinach i 18 minutach...
A jak chcesz coś wnieść na forum, to wykonaj samodzielnie wymianę filtra kabinowego i opisz ją dodając zdjęcia... Myślę, że przyda się kolejnym w potrzebie...

Mały bonus:
Numery filtra kabinowego:
MAZDA KD4561J6X
MANN CU24009
BOSCH 1 987 435 019
FILTRON K1316
MULLER FILTER FC436
FRAM CF11811
ASHIKA 21MAMA15
CORTECO 80004567
CORTECO 80004568
VIC AC407E
BLUE PRINT ADM52531
CORTECO CC1461
SAKURA AUTOMOTIVE CA17160
CORTECO CP1461
HENGST FILTER E3903LI
JAPANPARTS FAAMA15
HERTH+BUSS JAKOPARTS J1343024
AMC FILTER MC5123
NIPPARTS N1343023
Zastosowany w Mazdach:
MAZDA3 (BM) – 2013
MAZDA3 Saloon (BM) – 2013
MAZDA6 Estate (GJ) – 2012
MAZDA6 Saloon (GJ) – 2012
MAZDA CX-5 (KE) – 2011
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Po pierwsze to kolega SCADA sam powiedział, że czytających sporo a odp. zadnej. Jak sam widzisz, zadalem pytanie w sobote po poludniu a ponownie logowalem sie na forum w dzis po północy więc chyba nie oczekiwalem odp. po paru minutach..?
Chcialem poprostu sprawdzić stan filtra bo jeżdzę w okolicach remontów dróg a tam troche sie kurzy.
Chcialem poprostu sprawdzić stan filtra bo jeżdzę w okolicach remontów dróg a tam troche sie kurzy.
Nic nie odkrecasz przy zawiasie tylko wysuwasz teleskop z tego trzpienia wygladajacego jak sruba. Schowek opada i masz dostep do filtra.
Po co tyle dyskutowac nie na temat...
Po co tyle dyskutowac nie na temat...
-
maryousz
Zanim zsuniesz teleskop...
1. Otwórz schowek
2. Ściśnij oba zewnętrzne boki "do środka" i wysuń dalej schowek...
3. Na jednej ze stron masz wspomniany już teleskop... Zsuń go na zewnątrz z trzpienia...
4. Opuść dalej schowek...
5. Masz juz cały filtr przed oczami
6. Wysuń filtr do siebie
7. Sprawdź jego stan i w razie brudu oczyść lub wymień na nowy
8. Poskładaj wszystko w kolejności odwrotnej...
1. Otwórz schowek
2. Ściśnij oba zewnętrzne boki "do środka" i wysuń dalej schowek...
3. Na jednej ze stron masz wspomniany już teleskop... Zsuń go na zewnątrz z trzpienia...
4. Opuść dalej schowek...
5. Masz juz cały filtr przed oczami
6. Wysuń filtr do siebie
7. Sprawdź jego stan i w razie brudu oczyść lub wymień na nowy
8. Poskładaj wszystko w kolejności odwrotnej...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Myślę, że to jest indywidualna sprawa – czy jeździsz z ciągle włączoną klimą, a jeśli tak to w jakim trybie ona działa, jakie drogi pokonujesz (większość w trasie, czy też jazda miejska, mocno zapylona). Na to wszystko składa się zużycie takiego filtra. Ja (90% jazda miejska) wymieniam ten filtr raz do roku, ale dość często zaglądam do niego w celu usunięcia większych zabrudzeń. Dostęp do niego jak też wymiana są banalne, a ostatnio zakupiłem go u siebie w hurtowni za 37 zł firmy Filtron. Oryginał 3 razy tyle. Wybór należy do właściciela auta 
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


Oryginał 3 razy tyle
plus wymiana ok 90 zł w ASO (jakaś absurdalna ilość czasu przewidziana na wymianę przez producenta)
Mi samodzielna wymiana filtra (robiłem to w tym aucie pierwszy raz) zajęła jakąś minutę. Co jak co, ale japońskie (tudzież koreańskie) auta filtr kabinowy mają ulokowany świetnie.
Trzeba wyjąć filtr z opakowania, rozerwać folię, otworzyć schowek, lekko ścisnąć obie ścianki schowka, aż bardziej opadnie, wyjąć odsłonięty filtr, wsunąć nowy, ścisnąć obie ścianki schowka i podciągnąć go ku górze aż zaczepi się o dwa bolce, zamknąć schowek.
Kolejna wymiana zamknie się pewnie w 30 sekund.
Trzeba wyjąć filtr z opakowania, rozerwać folię, otworzyć schowek, lekko ścisnąć obie ścianki schowka, aż bardziej opadnie, wyjąć odsłonięty filtr, wsunąć nowy, ścisnąć obie ścianki schowka i podciągnąć go ku górze aż zaczepi się o dwa bolce, zamknąć schowek.
Kolejna wymiana zamknie się pewnie w 30 sekund.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości