Co można włączyć/wyłączyć? Czyli jakie włączniki spotkać możemy w naszych trójkach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez SCADA » 10 kwi 2014, 23:53

Zauważyłem, że zestaw przycisków służący do wyłączania różnych funkcji (chodzi o grupę 6 przycisków na lewo od kierownicy, tam, gdzie w samochodach niemieckich zwykle znajduje się przełącznik świateł) różni się w zależności od wersji... Widziałem dwie wersje wyposażenia (nie wiem niestety jakie, w których było to zorganizowane w następujący sposób:

Wariant "A"
– wyłączenie układu kontroli trakcji;
– reset układu kontroli ciśnienia w oponach;
– i-stop off;
– RVM;


Wariant "B"
– wyłączenie układu kontroli trakcji;
– reset układu kontroli ciśnienia w oponach;
– BSM off;
– AFS off;
– LDW.

Jak widać, w wariancie oznaczonym przeze mnie jako "B" nie ma przycisku wyłączania funkcji "i-stop"... <oczy>
Czy mógłby ktoś z szanownych posiadaczy wersji SkyPASSION napisać jak to wygląda w tym przypadku?
Szczególnie zależy mi na możliwości ewentualnego wyłączenia "i-stop'u", dlatego trochę mnie zmartwił fakt, że zestawy przycisków różnią się (wcześniej myślałem, że w wyższych wersjach ich po prostu przybywa, a nie zmienia się "zawartość").
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi! :)
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez Waikiki » 11 kwi 2014, 15:57

Wariant "A" tego panelu znajdziesz np. w wersji SkyENERGY.
Wariant "B" to najprawdopodobniej wersja USA, gdzie w ogóle nie ma i-stopu (nie przynosi poprawy spalania wg amerykańskich norm pomiaru zużycia paliwa) a BSM to ichniejsza nazwa systemu RVM.

W polskiej wersji SkyPASSION ten panel wygląda następująca (idąc rzędami):

DSC OFF / SET (ciśnienie w oponach) / i-stop OFF
RVM / pusty / LDWS

Jako ciekawostkę podam, że puste miejsce jest zarezerwowane na przycisk wyłączający system SCBS. Mają go samochody wyposażone w SCBS i w prymitywniejszy wyświetlacz centralny typu "A" (taki jak polska wersja SkyGO). W pozostałych autach z dotykowym wyświetlaczem typu "B" taka dezaktywacja jest możliwa z poziomu menu samochodu.

Podsumowując, i-stop można wyłączyć przyciskiem w każdej wersji M3 dostępnej na polskim rynku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Marko » 11 kwi 2014, 17:48

Prawie wszystko się zgadza. Prawie, bo w dolnym rzędzie tego panelu, w środku – pomiędzy przyciskami RVM a LDWS, znajduje się przycisk AFS OFF, który w dostępnym jedynie w opcji SkyPassion systemie biksenonów z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów – wyłącza właśnie tę funkcję doświetlenia. Tak więc cały panel ma sześć aktywnych przycisków! :D
Załączniki
image.jpg
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2014, 18:58
Posty: 30
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.

Postprzez Waikiki » 12 kwi 2014, 03:18

Racja, zapomniałem o tym AFSie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323