Zabezpieczenie antykorozyjne
5qra napisał(a):Pytasz ile już zardzewialo? Jeździ garstka aut od kwartału skąd ma być sensowne info ?
Nie, pytam czy ktoś wie/pytał w salonie/znalazł w necie informacje o tym czy te blachy są cynkowane, niecynkowane, podwójnie cynkowane, żeby wiedzieć czego się będzie można spodziewać po nich wraz z upływem czasu.
... owoc żywota Twojego je ZUS
Podwójnie cynkowana? Szkoda, ze nie poczwórnie 
Chyba zostałeś podwójnie nabrany, w materiałach producenta nie ma żadnej wzmianki o zabezpieczeniu poprzez ocynk. Co nie znaczy, ze samochód będzie rdzewial, bo sa tez inne skuteczne metody zabezpieczenia antykorozyjnego...
Chyba zostałeś podwójnie nabrany, w materiałach producenta nie ma żadnej wzmianki o zabezpieczeniu poprzez ocynk. Co nie znaczy, ze samochód będzie rdzewial, bo sa tez inne skuteczne metody zabezpieczenia antykorozyjnego...
Fajnie by było jakby była poczwórnie. Zapytałem sprzedawcę, tak mi odpowiedział i nie będę się z nim kłócił skoro nie wiem jak jest naprawdę. I jego odpowiedź wpisałem na forum. Ale skoro piszesz, że w materiałach producenta nie ma nic o zabezpieczeniu ocynkiem to chyba innego zabezpieczenia w takim razie też nie ma? Bo dalej piszesz, że są też inne skuteczne metody zabezpieczenia antykorozyjnego ale jak rozumiem w materiałach producenta też nic o nich nie ma ponieważ w przeciwnym wypadku wiedziałbyś (i inni też) jakie zabezpieczenie zostało zrobione czyż nie?
Z tymi 12-oma latami gwarancji na perforacje jest też ciekawy myk ze strony mazdy! Warunkiem jej trwania jest coroczny przegląd blachy w ASO, który z tego co wiem na chwilę obecną kosztuje 108zł za wizytę! 12lat * 108zł = 1296zł 

pamietaj że masz gwarancję na perforacje wiec nie że pojawi ci się rdza i ci to usuwąją tylko że pojawią ci się perforacje – czyli DZIURY NA WYLOT!
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Zaczyna się…
Co ma temat pt. „Ochrona antykorozyjna” wspólnego z kwarcową ochroną lakieru?! Nie dopisuj się do wątku z treścią, która do niego nie pasuje, lecz załóż nowy, jeśli odpowiedniego nie ma. W tym konkretnym wypadku nie powinien się on w ogóle znaleźć tutaj, w dziele modelowym, bo temat jest ogólny i nie dotyczy wyłącznie 3BM. Miejscem najbardziej odpowiednim jest dział: viewforum.php?f=97 Jest tam topic, pt. „Pielęgnacja lakieru”, do którego można by „podłączyć się” z tym pytaniem, ale z uwagi na jego obszerność i specyfikę poruszonego tematu, osobiście proponowałbym założenie osobnego tylko o powłokach kwarcowych – jeśli moderator podzieli moje zdanie to może przenieść Twój post we wskazane miejsce, zatytułować i tam będziemy kontynuować dyskusję
Co ma temat pt. „Ochrona antykorozyjna” wspólnego z kwarcową ochroną lakieru?! Nie dopisuj się do wątku z treścią, która do niego nie pasuje, lecz załóż nowy, jeśli odpowiedniego nie ma. W tym konkretnym wypadku nie powinien się on w ogóle znaleźć tutaj, w dziele modelowym, bo temat jest ogólny i nie dotyczy wyłącznie 3BM. Miejscem najbardziej odpowiednim jest dział: viewforum.php?f=97 Jest tam topic, pt. „Pielęgnacja lakieru”, do którego można by „podłączyć się” z tym pytaniem, ale z uwagi na jego obszerność i specyfikę poruszonego tematu, osobiście proponowałbym założenie osobnego tylko o powłokach kwarcowych – jeśli moderator podzieli moje zdanie to może przenieść Twój post we wskazane miejsce, zatytułować i tam będziemy kontynuować dyskusję

Gwarancji na lakier jest 3 lata, na perforację 12 lat pod warunkiem wykonywania corocznych przeglądów nadwozia.
A rozważał ktoś kiedyś porę roku, w której transportowane są samochody z Japonii do Europy przez słone morza i oceany? Pewnie są miesiące bardziej i mniej sztormowe... Czasem rdzawy nalot na elementach zawieszenia pojawia się już przy rozładowywaniu aut w porcie.. a dalej przez Europę na odkrytych lorach... Chyba lepiej zamawiać produkcję kwietniową-majową, odbiór sierpień – wrzesień
Wolał bym także nie brać auta składowanego 6 miesięcy u importera/dealera..
Na pewno warto reklamować po roku, dwóch np. akumulator.. zazwyczaj wymiana gwarancyjna bez problemów
Tak samo nakrętki nakrętki kół, tarcze hamulcowe etc.... Reklamować warto co się zauważy i nie tylko 
A rozważał ktoś kiedyś porę roku, w której transportowane są samochody z Japonii do Europy przez słone morza i oceany? Pewnie są miesiące bardziej i mniej sztormowe... Czasem rdzawy nalot na elementach zawieszenia pojawia się już przy rozładowywaniu aut w porcie.. a dalej przez Europę na odkrytych lorach... Chyba lepiej zamawiać produkcję kwietniową-majową, odbiór sierpień – wrzesień
Na pewno warto reklamować po roku, dwóch np. akumulator.. zazwyczaj wymiana gwarancyjna bez problemów
Ja row iez zaraz po odbiorze samochodu oddaje go od razu do firmy ktora zabezpieczy mi lakier i podwozie. Wstepny koszt to okolo 5k wiec tragedii nie ma. Na forum jest artykul o cx5 ktora byla poddana takim zabiegom.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
- Od: 23 gru 2013, 11:27
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy
@Rogal 78
Powinien Pan jednak częściej pisać na forum, również zdania wieloczłonowe! Przyjemne pióro
@ popeye
Wszystko fajnie, ale +5k do kosztu zakupu, to ja podziękuję
Powinien Pan jednak częściej pisać na forum, również zdania wieloczłonowe! Przyjemne pióro

@ popeye
Wszystko fajnie, ale +5k do kosztu zakupu, to ja podziękuję
Powiem ze wole wydac teraz 4-5K i miec spokoj firma daje gwarancje na 5 lat. Nauczylem sie ze nie ma co oszczedzac bo potem i tak wydasz tyle samo kasy albo i wiecej jak zaczna sie problemy. W twoim przypadku jesli nie chcesz wydawac takiej kasy na raz mozesz zabezpieczyc tylko podwozie i to byl koszt chyba 700 zl. Z tego co dowiadywalem sie w firmie zajmujacej sie zabezpieczaniem powlok maja oni rowniez tansze uslugi niestety sa na krotszy okres czasu. Rozmawialem rowniez z dealerem i takie zabiegi nie wyplywaja na gwarancje.
- Od: 23 gru 2013, 11:27
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy
jaketherake napisał(a):@Rogal 78
Powinien Pan jednak częściej pisać na forum, również zdania wieloczłonowe! Przyjemne pióro![]()
Dziękuję, w zasadzie to żyję z pisania. A co do "Panów", to na forum możemy chyba zwracać się do siebie na "ty"
Dziś rano poczytałem trochę o tych powłokach (kwarcowych, ceramicznych) bo jestem w tym temacie zupełnie zielony i zainteresowałem się nim tylko ze względu na zakup nowego auta. Przejrzałem oferty zajmujących się tym firm i kilka forów dyskusyjnych. Generalnie cudów nie ma. Co najistotniejsze jednak dla tematu tego wątku, to nikt nie opisuje tych powłok wprost jako ochrony antykorozyjnej, lecz jako zabezpieczenie m.in. przed złymi czynnikami atmosferycznymi, solą i chemią na drogach, ptasimi odchodami czy drobnymi zarysowaniami. Ale na chłopski rozum – w im lepszym stanie będzie powłoka lakiernicza, tym mniejsze ryzyko narażenia karoserii na czynniki powodujące korozję. Chyba że się mylę... wtedy proszę o sprostowanie.
Oczywiście zupełnie inna sprawa to antykorozyjne zabezpieczenie podwozia.
Jeśli chodzi o koszty to jest tak jak ze wszystkimi towarami i usługami. Są różne przedziały cenowe. Ja dopiero zaczynam robić rozeznanie na lokalnym rynku.
P.S. ZOOMiK, mam nadzieję, że nie chowasz urazy za moją wcześniejszą wypowiedź
- Od: 23 mar 2013, 19:37
- Posty: 47
- Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.
smile napisał(a):A rozważał ktoś kiedyś porę roku, w której transportowane są samochody z Japonii do Europy przez słone morza i oceany? Pewnie są miesiące bardziej i mniej sztormowe... Czasem rdzawy nalot na elementach zawieszenia pojawia się już przy rozładowywaniu aut w porcie.. a dalej przez Europę na odkrytych lorach... Chyba lepiej zamawiać produkcję kwietniową-majową, odbiór sierpień – wrzesieńWolał bym także nie brać auta składowanego 6 miesięcy u importera/dealera..
Bzdury piszesz Panie
Po pierwsze jak odebrałem auto z salonu, nie mogłem się powstrzymać i musiałem przez pierwszy dzień pojeździć trochę szybciej. Ogromny zaskoczeniem dla mnie było to, że po kilku godzinach mocniejsze jazdy z nawiewów i silnika (po otwarciu maski) czułem charakterystyczny zapach spalenizny! Poczytałem, a później dla pewności zadzwoniłem do dealera i okazało się, że wszystkie Japończyki łącznie z Mazdą przed wjechaniem na statek, są pokrywane CAŁE specjalną substancją chroniącą przed wodą morską, tj. przed korozjom wywoływaną przez nią. Ponadto, ową substancją pokrywa się oddzielnie również silnik i zawieszenie. Przy dłuższej jeździe, kiedy silnik się mocno nagrzeje, substancja ta jest wypalana i stąd zapach
Drugą sprawą jest lakier nowej trójki, nie mam żadnej pewności co do ocynku, choć bardzo bym chciał żeby było tak jak pisze @grm , natomiast mogę Wam śmiało powiedzieć jak jest z grubością lakieru! Przy odbiorze auta, pożyczyłem miernik grubości lakieru od agenta ubezpieczeniowego. Wprawdzie dealer patrzył na mnie jak na szaleńca, ale przezorny zawsze ubezpieczony. Sprawdziłem samochód od stóp do głów w bardzo wielu miejscach. Okazuje się, że lakier w nowej M3 nie jest wcale taki cienki. Wartości wahały się od 95μm do 170μm, gdzie średnia grubość do między 110μm – 120μm, najgrubsza warstwa była na progach auta, co uważam za dobry znak w przypadku ochrony przed korozją.
wpodgorski napisał(a):Okazuje się, że lakier w nowej M3 nie jest wcale taki cienki. Wartości wahały się od 95μm do 170μm, gdzie średnia grubość do między 110μm – 120μm, najgrubsza warstwa była na progach auta, co uważam za dobry znak w przypadku ochrony przed korozją.
Ważne info, dzięki. Mogę prosić o pierwsze opinie z użytkowania auta (w odpowiednim wątku
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości