Strona 41 z 42

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 14 mar 2018, 11:27
przez torek
ten Rex mega :D :D
Nawet spoko, że będziesz na Poznaniu rexem. Czerwoną już widziałem, to teraz tą obejrzę :D :D

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 15 mar 2018, 17:03
przez Tito01
Kolejna nagroda za najładniejszą gwarantowana :)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 18 mar 2018, 10:14
przez szkodnik_byd
Chyba że będzie tekken

PostNapisane: 30 mar 2018, 19:49
przez Fiveopac
szkodnik_byd napisał(a):Chyba że będzie tekken

Dobre <diabełek> ten to każdemu każdą nagrodę sprzątnie :D

Z dobrych wiadomości po pół roku mam w końcu właściwe tłoki hahaha w międzyczasie zadecydowałem, że przechodzę na większą stronę gorącą turbiny i tym samym większą flanszę wiec kolektor do przeróbki. Mam nadzieje, że upcha się wszystko pod maską bo będzie już mega ciasno. To już ostatnia z możliwych restrykcji, może auto zacznie w końcu przyzwoicie jeździć <cisza>

Zamieniłem też blow off na zawór firmy Properfekt – BOV typ 2 – https://blow-off.pl/blow-off-typ2-bov-properfekt . Fajny dźwięk, bardziej przytłumiony niż blow off typ 1 ale nie wkurza tak piszczącym głosem <lol> no i ma większą przepustowość.
Próbowałem używac Big Bov'a https://blow-off.pl/blow-off-bigbov-bov-properfekt ale skubany otwiera się na lekkim nadciśnieniu jako że jest jednotłoczkowy. Do dragu i upalania nadaje się perfekcyjnie, do streetowego auta już niebardzo.

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 22 cze 2018, 16:16
przez Neonixos666
Jak tam, poskładane?

PostNapisane: 23 cze 2018, 02:27
przez Fiveopac
Neonixos666 napisał(a):Jak tam, poskładane?

Tak, poskładane, dotarte, niewystrojone <lol>
Po kolei by odświeżyć wątek:
Wjechała nowa strona gorąca AR .86 z większą flanszą wydechu jak i od kolektora T3. Oczywiscie do przeróbki i downpipe i kolektor, ale to już ostatnie z możliwych restrykcji i żałuje, że wcześniej na to nie wpadłem.
Stara vs nowa:
20180403_145345.jpg


Dodam tylko, ze obudowe kupiłem z chin, wykonana 8x lepiej niż oryginalna garrettowska i kosztowała 4x mniej.

A taka jest różnica na flanszy T25 (po portingu!) vs T3. Nic dziwnego, że auto nie jechało i przeładowywało. Po wymianie flansz zero problemów z przeładowywaniem, niestety spool sie wyczuwalnie pogorszył :/ Coś za coś, mam nadzieje, że góra będzie godna tego poświęcenia.
20180426_112242.jpg


Pasowanie kolubryny do silnika. Mam nadzieje, że się zmieści pod maską :lol:

20180530_184405.jpg

20180530_185640.jpg



W końcu zmontowałem heble od rx-8. Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/ Enkeie RPF01 ewidentnie nie chcą współpracować z zaciskami od rx-8.
20180515_120403.jpg


Na szczęście jakoś się upchały i nawet hamują przy pomocy klocków stoptecha.
20180603_121432.jpg


Wstępne strojenie na damskie 0,7 bara i można śmigać turystycznie na Ułęż

20180612_185501.jpg

20180616_181337.jpg


Obowiązkowe zdjęcia wizerunkowe :P
20180603_120438.jpg

20180609_210127.jpg


Drobny filmik, że się auto porusza :P


Po powrocie z Ułęża niestety muszę poprawić swój błąd – pierwszy raz w życiu założyłem uszczelkę między kolektor a turbinę. Oczywiście uszczelka wydmuchana, musiałem wydłubać turbinę (która trochę urosła od ostatniego razu) z auta co nie jest ani łatwym ani przyjemnym zajęciem.
20180621_095507.jpg


Flansze zostaną splanowane i złożone prawilnie bez uszczelki. Potem w końcu dokończe strojenie i zrobię pomiary efektów na hamowni :)

W końcu muszę założyć temat reksa, ciągle nie mogę nasycić się jego wyglądem i przyjemnością z jazdy <spoko> mała pojemnośc a cieszy <lol>
20180513_132435.jpg


Z bajerków dorzuciłem jeszcze mini windshot MX-5 NC z Properfekt :)
https://blow-off.pl/mini-windshot-wiatr ... zda-mx5-nc

PostNapisane: 23 cze 2018, 09:02
przez brii
Fiveopac napisał(a):Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/

To raczej nie problem – u mnie w serii jest taki odstęp od zacisku do felgi.
Ewentualnie cieńsze klocki zarzuć ;) :P
Czekamy na wyniki po męskim strojeniu :D

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 23 cze 2018, 09:18
przez torek
Five a jaka Ty turbinę masz? Ja zakupiłem GTx2871R i też wydech jest na ar 0.64 oraz na flanszy T25... Więc Panie nie strasz, że coś nie jechało u Ciebie.. :| Bo fakt, że masz o całe 0.2 większą pojemność nic tu raczej nie zmieni..

PostNapisane: 23 cze 2018, 22:33
przez Neonixos666
Fiveopac napisał(a):Tak, poskładane, dotarte, niewystrojone


Czekamy na finalne strojenie i media z przyśpieszenia :)

PostNapisane: 24 cze 2018, 14:55
przez Fiveopac
brii napisał(a):
Fiveopac napisał(a):Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/

To raczej nie problem – u mnie w serii jest taki odstęp od zacisku do felgi.
Ewentualnie cieńsze klocki zarzuć ;) :P
Czekamy na wyniki po męskim strojeniu :D

W sumei nic już nie obciera , odwazniki tez musialem zalozyc slimy bo zwykłe haczyły o zacisk.

torek napisał(a):Five a jaka Ty turbinę masz? Ja zakupiłem GTx2871R i też wydech jest na ar 0.64 oraz na flanszy T25... Więc Panie nie strasz, że coś nie jechało u Ciebie.. :| Bo fakt, że masz o całe 0.2 większą pojemność nic tu raczej nie zmieni..


GT3076R, niemniej na gtx takim jak twoj tez nie moglem wyjsc poza 380KM i to wg mnie jest granica dla flanszy t25. Im wiecej z tym walczylem i kombinowałem tym wieksze przeładowywanie miałem przy zmianie biegów.

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 24 cze 2018, 19:31
przez torek
No co Ty?? [tiiit]... Trochę lipą wieje...no ale to aż nie możliwe... Zobacz.. na hybrydzie K04 idzie zrobić 380KM a o ile mniejs za jest..

PostNapisane: 25 cze 2018, 19:06
przez Fiveopac
torek napisał(a):No co Ty?? [tiiit]... Trochę lipą wieje...no ale to aż nie możliwe... Zobacz.. na hybrydzie K04 idzie zrobić 380KM a o ile mniejs za jest..

To nie kwestia turbiny a restrykcji przepływu w postaci małego przekroju otworu we flanszy.

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 25 cze 2018, 22:57
przez torek
hm... aż zacząłem porównywać flansze... hm.. wydaje mi się, mimo wszystko, że jednak T25 ma większy przepływ niż seryjna K04.. no ale.. okaże się na aucie.. <co?> Mam nadzieję, że będzie ok.. niebawem zobaczymy..

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 24 lip 2018, 20:43
przez Fiveopac
No i efekt dłubaniny:

37731704_2029436940420147_4129483657784066048_o.jpg

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 24 lip 2018, 21:06
przez Neonixos666
To już finalne strojenie czy będą jakieś poprawki? Jak to teraz jedzie?

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 24 lip 2018, 21:55
przez szkodnik_byd
Oj jednak się nie udało

Z tego co widzę chętnie zamienił byś wykresy mocy i momentu – przynajmniej na wartości maksymalne

Ale mam nadzieję że cel udało się osiągnąć

I co najważniejsze że udało się przeładowania zniwelować

PostNapisane: 24 lip 2018, 22:26
przez Fiveopac
Jestem mega zadowolony z efektu, momentu jest mało, jest wysoko, turbina wstaje wolniej niz z mniejszą pupą, skrzynia powinna się z tego faktu cieszyć i trakcje jest utrzymana. Na poprzednim setupie za latwo zrywal przyczepnosc mimo iz mocy bylo znacznie mniej.Na pelnym ogniu i tak przy przepinaniu biegow spadam do 5500 gdzie i tak jest grubo ponad 400 kunia.
Przeladowanie zniknelo calkowicie, mozna upalac :)

Re: Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

PostNapisane: 24 lip 2018, 23:43
przez torek
No piękne kreski <spoko> wykres ładny, jakie doładowanie? Przy odcince spada, czy cały czas w górę idzie?

PostNapisane: 24 lip 2018, 23:54
przez marcinowozniako
Jak dla mnie bardzo ładna góra obrotów. Moc trzyma do samej odcinki, bardzo ładnie. Graty <spoko>

Nie myślałeś co by przenieść odcinki właśnie jeszcze trochę wyżej co by przy zmianach biegów obroty spadały na wyższe?

PostNapisane: 25 lip 2018, 00:44
przez Fiveopac
marcinowozniako napisał(a):Jak dla mnie bardzo ładna góra obrotów. Moc trzyma do samej odcinki, bardzo ładnie. Graty <spoko>

Nie myślałeś co by przenieść odcinki właśnie jeszcze trochę wyżej co by przy zmianach biegów obroty spadały na wyższe?

Po co męczyć silnik, nie wypadam z zakresu użyteczności :)

torek napisał(a):No piękne kreski <spoko> wykres ładny, jakie doładowanie? Przy odcince spada, czy cały czas w górę idzie?

Zachowawczo wycofuje zaplon powyzej 6 tys, zapewne moglby sie jeszcze piąć w góre. Doładowanie to 1 bar :)