Mazda MX-3 EC KL-ZE '91
Napisane: 5 paź 2009, 22:32
Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-ZE '91 SQ Blaze Red
Auto zostało sprowadzone ze Szwajcarii w maju 2009.
Data produkcji to 23.08.1991, silnik 1.8 V6, moc 133KM, skrzynia manualna.
Wyposażenie:
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
Modyfikacje:
Silnik:
Swap na 2.5V6 KL-ZE – JDM
Sprężynki zaworowe i talerzyki z KL-DE.
Zalany olejem Motul 300V 15w50.
Korek wlewu oleju MAZDASPEED – JDM
Układ dolotowy:
Kolektor stright neck.
Przepustnica KL-ZE.
CAI z filtrem Fujita 3".
Układ wydechowy:
Kolektory wydechowe 6-2-1.
Bandaż na kolektory.
Wydech przelot 2,5" by Kojot.
Tłumik końcowy przelot 2,5" by M-tech.
Elektronika:
Ecumaster DET3.
Wskaźnik temperatury oleju Auto Gauge SM Peak.
Wskaźnik ciśnienia oleju Auto Gauge SM Peak.
Układ napędowy:
Skrzynia z k8.
Sprzęgło Exedy do 2.5v6.
Short-shifter.
Układ hamulcowy:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge.
Tarcze przód Mikoda gt.
Klocki przód Ferodo Premier.
Tarcze tył Brembo.
Klocki tył Delphi.
Płyn hamulcowy Motul RBF 660 DOT4.
Zaciski hamulcowe z polifta+ regeneracja.
Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane K-SPORT STREET
Poliuretany Qdure-flex PERFORMANCE – 85 ShA. Deuter- Olkusz.
Rozpórka przód seria.
Rozpórka tył Pro Racing
Wnętrze:
Kierownica MAZDASPEED – JDM
Gałka zmiany biegów MAZDASPEED – JDM
Fotel kubełkowy MIRCO ST
Pasy szelkowe 4 punktowe OMP 4M .
Dywaniki z logo klubu.
Body:
Seryjny pakiet V6.
Pomarańczowe kierunki przód "ambery" – JDM
Folia Oracal czerwona lampy tył.
Felgi Dotz Jarama 17x7j
Opony Bridgestone Potenza 215/40/17
1/4 mili:
Felgi Enkei (seria) 15x6j
Opony przód Markgum S1 205/50/15 mieszanka miękka
Osiągnięcia:
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Piotrków Trybunalski '10
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Ryki '11
– 2 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Ryki '12
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Kąkolewo '13
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Czaplinek '13
– 2 miejsce OES Czaplinek '13
– 2 miejsce Mazdaspeed CUP '13
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Czaplinek '14 –> ET 14,400
– 2 miejsce w klasie Suzuka OES Czaplinek '14
Moc i moment:
193,3KM@6790rpm
225,1Nm@4935rpm
0-100km/h:
1/4 mili:
BEST ET: 14,400
– 2009:
Mazda zaraz po zakupie:
Seryjny silnik 1.8 V6, czyli cherlawe K8:
Hamownia, czyli 125KM i 148Nm:
Naprawa tapicerki fotela kierowcy:
Kierownica z mx-6 GE:
Montaż końcówek Ultera:
Montaż aluramek zegarów:
Montaż wysokiego podłokietnika:
Mega Zlot Sochaczew '09:
– 2010:
Montaż JDMowej kierownicy Mazdaspeed:
Montaż JDMowych kierunków – ambery:
Przewody w oplocie + tarcze Mikoda:
Kolektory 6-2-1:
Montaż kolektorów do k8:
Układ wydechowy przelotowy 2,5" na jednym tłumiku M-tech:
Wycieczka do JKM z Krakowa po silnik KL-ZE:
Silnik na swoim miejscu:
Zlot Piotrków Trybunalski '10 i 1 miejsce w klasie Samuraj:
Finał z EC weeda:
Porównanie mocy przed i po swapie:
– 2011:
Montaż JDMowego korka wlewu oleju Mazdaspeed:
JDMowa gałka zmiany biegów Mazdaspeed:
Schodzimy z masy:
Poprawienie dolotu:
Zlot Ryki '12 i 1 miejsce w klasie Samuraj:
Finał z BA Fasoli:
Finał on board:
Powrót ze zlotu i przygoda ze ślepym dziadkiem (od 0:25):
– 2012:
Seryjne Enkei 15' z przeznaczeniem na zawody:
Markgum S1 205/15/50:
Wymiana talerzyków i sprężynek zaworowych na te z KL-DE:
Montaż wskaźników temperatury i ciśnienia oleju AG SM Peak:
Hamownia przed strojeniem, czyli 193KM/225Nm:
Montaż Ecumaster DET3 i strojenie by Ecu-tune, wykres z DETa:
Zlot Ryki '12 i 2 miejsce w klasie Samuraj:
mx-3 ZE vs mx-3 ZE:
323 ZE vs mx-3 ZE:
– 2013:
Poliuretany Qdure-flex PERFORMANCE – 85 ShA. Deuter:
Gwint K-SPORT STREET:
Fotel kubełkowy MIRCO ST:
Geometria i końcowe ustawienie gwintu:
Rozpórka tył Pro Racing:
Zmiana koloru pokryw zaworów z czerwonego na czarny mat:
Zlot Kąkolewo '13 i pierwsze miejsce w klasie Samuraj:
Pasy szelkowe OMP 4M:
Zlot Czaplinek '13 i 1 miejsce w klasie Samurai oraz 2 na OESie:
C.D.N.