Strona 1 z 45

Mazda MX-3 EC KL-ZE '91

PostNapisane: 5 paź 2009, 22:32
przez Rafał_
mg0126.jpg


mx3_zlot.jpg


mx13.JPG


Obrazek

Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-ZE '91 SQ Blaze Red

Auto zostało sprowadzone ze Szwajcarii w maju 2009.
Data produkcji to 23.08.1991, silnik 1.8 V6, moc 133KM, skrzynia manualna.

Wyposażenie:
Wspomaganie
ABS
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach

Modyfikacje:

Silnik:
Swap na 2.5V6 KL-ZE – JDM
Sprężynki zaworowe i talerzyki z KL-DE.
Zalany olejem Motul 300V 15w50.
Korek wlewu oleju MAZDASPEED – JDM

Układ dolotowy:
Kolektor stright neck.
Przepustnica KL-ZE.
CAI z filtrem Fujita 3".

Układ wydechowy:
Kolektory wydechowe 6-2-1.
Bandaż na kolektory.
Wydech przelot 2,5" by Kojot.
Tłumik końcowy przelot 2,5" by M-tech.

Elektronika:
Ecumaster DET3.
Wskaźnik temperatury oleju Auto Gauge SM Peak.
Wskaźnik ciśnienia oleju Auto Gauge SM Peak.

Układ napędowy:
Skrzynia z k8.
Sprzęgło Exedy do 2.5v6.
Short-shifter.

Układ hamulcowy:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge.
Tarcze przód Mikoda gt.
Klocki przód Ferodo Premier.
Tarcze tył Brembo.
Klocki tył Delphi.
Płyn hamulcowy Motul RBF 660 DOT4.
Zaciski hamulcowe z polifta+ regeneracja.

Zawieszenie:
Zawieszenie gwintowane K-SPORT STREET
Poliuretany Qdure-flex PERFORMANCE – 85 ShA. Deuter- Olkusz.
Rozpórka przód seria.
Rozpórka tył Pro Racing

Wnętrze:
Kierownica MAZDASPEED – JDM
Gałka zmiany biegów MAZDASPEED – JDM
Fotel kubełkowy MIRCO ST
Pasy szelkowe 4 punktowe OMP 4M .
Dywaniki z logo klubu.

Body:
Seryjny pakiet V6.
Pomarańczowe kierunki przód "ambery" – JDM
Folia Oracal czerwona lampy tył.
Felgi Dotz Jarama 17x7j
Opony Bridgestone Potenza 215/40/17
1/4 mili:
Felgi Enkei (seria) 15x6j
Opony przód Markgum S1 205/50/15 mieszanka miękka



Osiągnięcia:
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Piotrków Trybunalski '10
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Ryki '11
– 2 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Ryki '12
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Kąkolewo '13
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Czaplinek '13
– 2 miejsce OES Czaplinek '13
– 2 miejsce Mazdaspeed CUP '13
– 1 miejsce w klasie Samurai Zlot Mazdaspeed Czaplinek '14 –> ET 14,400
– 2 miejsce w klasie Suzuka OES Czaplinek '14





Moc i moment:
193,3KM@6790rpm
225,1Nm@4935rpm

mx3hamownia.jpg

Obrazek
Obrazek

0-100km/h:
img3161ic.jpg


1/4 mili:
BEST ET: 14,400


– 2009:


Mazda zaraz po zakupie:

dscn2469y.jpg


Seryjny silnik 1.8 V6, czyli cherlawe K8:

dscn2466o.jpg


Hamownia, czyli 125KM i 148Nm:

dscn2522e.jpg


dscn2525p.jpg


dscn2536b.jpg


Naprawa tapicerki fotela kierowcy:

dscn2753.jpg


dscn2766z.jpg


Kierownica z mx-6 GE:

dscn2762s.jpg


Montaż końcówek Ultera:

dscn2788w.jpg


Montaż aluramek zegarów:

dscn2782.jpg


dscn2784.jpg


dscn2831.jpg


Montaż wysokiego podłokietnika:

dscn2826.jpg


dscn2838.jpg


Mega Zlot Sochaczew '09:

dscn2620m.jpg


DSC04977.JPG
Ten wyścig był dla mnie inspiracją :)


DSC02276.jpg


zlot sochaczew.jpg
Klasa Bushi- best ET: 17,129


dscn2634a.jpg



– 2010:


Montaż JDMowej kierownicy Mazdaspeed:

img0069in.jpg


img0079c.jpg


Montaż JDMowych kierunków – ambery:

img0082mn.jpg


img0098x.jpg


Przewody w oplocie + tarcze Mikoda:

img2705um.jpg


img2707o.jpg


Kolektory 6-2-1:

img1204f.jpg


Montaż kolektorów do k8:

img2726.jpg


img2727u.jpg


Układ wydechowy przelotowy 2,5" na jednym tłumiku M-tech:

img2719i.jpg


img2718.jpg


Wycieczka do JKM z Krakowa po silnik KL-ZE:

img2818o.jpg


img2820n.jpg


img2821u.jpg


img2825s.jpg


img2826aq.jpg


img2827i.jpg


Silnik na swoim miejscu:

img2842r.jpg


Zlot Piotrków Trybunalski '10 i 1 miejsce w klasie Samuraj:

img2871d.jpg


IMG_6847.JPG


4bc24919c3ab1a79med.jpg


8d329e4b0a2b4a6f.jpg


IMG_6955.JPG


Finał z EC weeda:

IMGP1864.jpg
Klasa Samuraj- best ET: 15,2xx


IMG_6944.JPG


IMG_6945.JPG


Porównanie mocy przed i po swapie:

mazdamx32silniki.jpg



– 2011:


Montaż JDMowego korka wlewu oleju Mazdaspeed:

img3092x.jpg


img3094bo.jpg




JDMowa gałka zmiany biegów Mazdaspeed:

img3533f.jpg


img3538rq.jpg


img3550p.jpg


Schodzimy z masy:

img3546at.jpg


img3558b.jpg


Poprawienie dolotu:

img3561wv.jpg


img3568c.jpg


img3569kh.jpg


img3577j.jpg


img3573k.jpg


Zlot Ryki '12 i 1 miejsce w klasie Samuraj:

Finał z BA Fasoli:
dsc0198u.jpg
Best ET- 15,059


Finał on board:


Powrót ze zlotu i przygoda ze ślepym dziadkiem (od 0:25):
:|



– 2012:


Seryjne Enkei 15' z przeznaczeniem na zawody:

img3836a.jpg


img3837b.jpg


img3834v.jpg


Markgum S1 205/15/50:

markgums1.jpg


Wymiana talerzyków i sprężynek zaworowych na te z KL-DE:

p1050287s.jpg


p1050294z.jpg


Montaż wskaźników temperatury i ciśnienia oleju AG SM Peak:

img4032fn.jpg


img4037y.jpg


Hamownia przed strojeniem, czyli 193KM/225Nm:

20120628102301.jpg


20120628103310.jpg


20120628103117.jpg


Montaż Ecumaster DET3 i strojenie by Ecu-tune, wykres z DETa:

20120704224943.jpg


4biegpo.jpg


Zlot Ryki '12 i 2 miejsce w klasie Samuraj:

mx-3 ZE vs mx-3 ZE:



323 ZE vs mx-3 ZE:



imgp9273b.jpg
Best ET- 14,474


mg0122n.jpg


mg0130.jpg


p1010080lr.jpg


P1150177.JPG


P1150175.JPG


P1150176.JPG




– 2013:

Poliuretany Qdure-flex PERFORMANCE – 85 ShA. Deuter:

Obrazek

Obrazek

Gwint K-SPORT STREET:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fotel kubełkowy MIRCO ST:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Geometria i końcowe ustawienie gwintu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rozpórka tył Pro Racing:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zmiana koloru pokryw zaworów z czerwonego na czarny mat:

Obrazek

Zlot Kąkolewo '13 i pierwsze miejsce w klasie Samuraj:

Obrazek

Obrazek

Pasy szelkowe OMP 4M:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zlot Czaplinek '13 i 1 miejsce w klasie Samurai oraz 2 na OESie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

C.D.N.

PostNapisane: 7 paź 2009, 10:15
przez MiHaŁ
Co tu dużo mówić – piękna, jak prawie każda mx-3 :D Jak na osiemnastkę to naprawdę wygląda git :) Tylko foty mógłbyś wrzucić jakieś lepsze ;)

PostNapisane: 7 paź 2009, 12:19
przez strOOs
Wyzsza mniej sportowa, ale wygodniejsza ;) Bardzo fajnie w obydwu wersjach.

Ladna, felgi mnie troche zainspirowaly, w koncu sie zbiore i kupie aluski :D

PostNapisane: 7 paź 2009, 16:29
przez adidom
Bardzo ładna mx3. Widać że jest w dobrych rękach.

PostNapisane: 8 paź 2009, 19:42
przez SquizzI
Piękne autko w pięknym kolorku :) Tylko pod maską przydało by się małe manicure ;P
P.S Ładne alu :)

PostNapisane: 9 paź 2009, 00:03
przez Rafał_
Dzięki koledzy.

Edit 26.10.2009: Dzisiaj założyłem zimówki Bridgestone Blizzak LM22 o rozmiarze 215/40/17. Okazało sie, że Falkeny miały juz prawie 9 lat <lol> .

PostNapisane: 22 lis 2009, 00:28
przez Rafał_
Fotel kierowcy był w tragicznym stanie:

Obrazek
Obrazek

Teraz jest trochę lepiej:

Obrazek
Obrazek

Dzisiaj założyłem kierownicę z mx-6 i tu podziękowania dla PawelMX6. Jest to seryjna kierownica MX-6 GE Jspec/Espec z początkowych lat produkcji. Identyczna była montowana w wersji JDM .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sorry za foty ale mam słaby aparat.

PostNapisane: 22 lis 2009, 02:50
przez pawelMX6
I niech ktoś powie, że MX-3 w serii nie wygląda dobrze. Moim zdaniem wygląda po prostu świetnie :) Pakiet V6 zdecydowanie dodaje uroku – bardzo mnie się podoba ta mniejsza siostra :)

PostNapisane: 22 lis 2009, 05:23
przez Inte
kolejna śliczna mx3 z ładnym kołem.
coraz bardziej podobają mi się te auta ;)

PostNapisane: 23 lis 2009, 23:19
przez Rafał_
Dzisiaj magicy z Okęcia założyli w Madzi sekwencyjną instalację Lpg firmy KME. Mam nadzieję,że będę z niej tak samo zadowolony jak z tej co mam w szóstce (25 tys.km bez żadnych problemów):) .

PostNapisane: 24 lis 2009, 18:49
przez Siwus
bardzo ładna mx-3, mam sentyment do czerwonych ;)
felgi i sprężyny to w zupełności wystarczy, aby auto zyskało na wyglądzie.
I jak na gazie się jeździ, ile zapłaciłeś za sekwencję, ja się wciąż zastanawiam, ale taki "mod" zostawie dopiero na pażdziernik przyszłego roku.
Pozdrawiam i bezawaryjności życzę ;)

PostNapisane: 24 lis 2009, 23:31
przez Rafał_
Siwus napisał(a):bardzo ładna mx-3, mam sentyment do czerwonych


Dzięki siwus, twoja była też się nieźle prezentowała :D .


Siwus napisał(a):I jak na gazie się jeździ


Na razie przejechałem 100 km <lol> , jest <spoko> .

Dzisiaj przyszedł czas na końcówki wydechu bo te fabryczne nie grzeszyły pięknością :).

Obrazek

Madzia dostała dwie końcóweczki Ultera o średnicy 60 mm :D . Jest minimalnie głośniej :) .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 25 lis 2009, 14:07
przez loockas
jarek.6s kierownica z MX-6 pasuje plug and play?

PostNapisane: 25 lis 2009, 17:55
przez Rafał_
loockas napisał(a):jarek.6s kierownica z MX-6 pasuje plug and play?


Tak. Z tego co się dowiedziałem to wszystkie Mazdy po 90 roku miały ten sam wieloklin.

PostNapisane: 25 lis 2009, 20:11
przez Riki
Auto w super stanie technicznym. Widziałem jak stała na podnośniku u Jaksy – świetny egzemplarz. Gratulacje.... ;)

PostNapisane: 26 lis 2009, 01:03
przez Globy
Dopieszczona sztuka, w krwistej czerwieni i z oryginalnymi dodatkami podoba mi się najbardziej <usmiech> Gratulacje za utrzymanie Jej w formie!

PostNapisane: 26 lis 2009, 21:37
przez pawelc
Jest to kiera z początku produkcji mx-6 w wersji JDM.


a mi się wydaję że jest to standardowa kierownica w mx-6 2,0 z początku lat produkcji -bynajmniej występowały i takie w euro wersji

a tak poza tym gratuluje pięknej mx-3

PostNapisane: 26 lis 2009, 22:17
przez Rafał_
Tak jest to seryjna kierownica MX-6 GE Jspec/Espec z początkowych lat produkcji.

PostNapisane: 26 lis 2009, 23:51
przez PLaster
jarek.6s napisał(a):seryjna kierownica MX-6 GE Jspec/Espec

kierownica świetna, tez taką chcę ;)
a auto na prawdę w super stanie, oby tak dalej

PostNapisane: 2 gru 2009, 20:55
przez Rafał_
Mam możliwość zakupienia skórzanych foteli i kanapy z wersji przedliftowej :D . Zastanawiam się nad nimi, ale przecież dopiero co zrobiłem porządek z tapicerką :) .