Strona 1 z 74

Mazda 323F BG BP '93

PostNapisane: 11 wrz 2008, 19:02
przez Jacek176
Moja Madzia została wyprodukowana w grudniu 1993r. a wyjechała z salonu w Niemczech w lutym 1994r. Przede mną miała 2 właścicieli w Niemczech. Ja jestem trzecim, a w Polsce pierwszym. Kupiłem ją w lutym 2005r.

Wyposażenie seryjne:
*silnik 1.8 16V SOHC 103KM
*wspomaganie kierownicy
*4x el. szyby
*el. lusterka
*ABS
*immobiliser
*centralny zamek

Modyfikacje wnętrza:
*podłokietnik od MX-3
*skórzany mieszek od dźwigni zmiany biegów
*instalacja alarmu z pilotem i podłączenie go do istniejącego centralnego zamka oraz immobilisera
*fotele kubełkowe od wersji GT
*niebieskie podświetlenie przycisków
Plany na przyszłość:
*tarcze zegarów Indiglo
*aluminiowe ramki zegarów
*skórzana gałka zmiany biegów

Car audio:
*radioodtwarzacz Blaupunkt (jakieś tanie badzieiwe 4*18W z 16-bitowym przetwornikiem :( )
*głośniki 6x9 trójdrożne Kenwood KF-C 6979 60W RMS (240W peak) w tylnej półce
*głośniki 17cm trójdrożne Pioneer TS-G1703i 35W RMS (180W peak) w przednich drzwiach
Plany na przyszłość:
*jakiś lepszy odtwarzacz 4*50W MOSFET z 24-bitowym przetwornikiem, najprawdopodobniej Kenwood

Styling:
*oryginalny pakiet Zendera (obydwa zderzaki + nakładki progowe)
*oryginalna lotka na tylną klapę od wersji GT
*zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono
*led'owe światła do jazdy dziennej (żeby nie musieć jeździć z otwartymi reflektorami w dzień bo nie dość że brzydko wyglądają to stawiają dodatkowy opór powietrza)
*lakierowanie całej budy
Plany na przyszłość:
*ponowne malowanie zacisków (tym razem najpierw piaskowanie a potem lakierowanie proszkowe)
*utrzymać jak najdłużehj w takim stanie jak jest teraz :D

Silnik:
*swap silnika na BP 1.8 16V DOHC
*generalny remont (szlif cylindrów, wymiana tłoków, wymiana pierścieni tłokowych, planowanie głowicy i bloku, wymiana panewek głównych oraz korbowych, oryginalna metalowa uszczelka pod głowicę, frezowanie gniazd zaworowych, szlifowanie zaworów, wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów, sprawdzenie wału korbowego oraz szczelności głowicy, wymiana wszystkich uszczelek w silniku, wymiana paska rozrządu, rolek, pompy wodnej oraz pasków klinowych, wymiana wszystkich płynów w silniku, Wymiana kabli wysokiego napięcia i świec na nowe NGK, olej silnikowy półsyntetyk Valvoline VR1 10w60)
*wyważony wał korbowy wraz z kołem zamahowym, dociskiem, kołem pasowym i kołem zębatym, wyważone korbowody
*cylindry rozwiercone na 84mm (oryginalnie 83mm), pojemność zwiększona do 1890cm3 (oryginalnie było 1839)
*tłoki o wysokim stopniu sprężania Y.C.P.
*pierścienie tłokowe Hastings Racing
*splanowana głowica (ok. 1mm)
*wałki rozrządu od Świątka (ssący 249st., wznios 9.5mm; wydechowy 264st., wznios 9.3mm)
*wydech (bez kolektora wydechowego) zrobiony na zamówienie w El-tec: średnica 2.25", 2 tłumiki przelotowo-komorowe bez katalizatora
*filtr stożkowy Fujita z obudową termiczną i dolotem własnej konstrukcji
*konwersja MAF->MAP i wyrzucenie przepływomierza z dolotu
*Ecumaster DET3 wystrojony w trybie "FuelImplant" czyli bezpośrednie sterowanie wtryskiwaczami
*kable wysokiego napięcia NGK
*świece NGK
*regulowane kółka rozrządu
*regulator ciśnienia paliwa
*pompa paliwa Walbro 255l/h
*kolektor wydechowy 4-1 Pacesetter owinięty bandażem termoizolacyjnym
*oil catch tank z filtrem na odme
*teflonowa termoizolacyjne uszczelki między głowicą a kolektorem ssącym, między przepustnicą a kolektorem oraz pomiędzy kolektorem a zaworem dodatkowego powietrza
*pominięty obieg płynu chłodzącego (podgrzewającego) przez przepustnicę
*odcięcie zapłonu przesunięte z 7300 na 8050obr./min
*auto strojone było i jeździ na codzień na paliwie Suprema 98 ze Statoil
Plany na przyszłość:
*chłodnica oleju (już leży w garażu od Astry GSI, trzeba tylko zamontować)
*ITB (cztery przepustnice zaadaptowane od jakiegoś motoru)
*swap głowicy z MX5 NB (z mechanicznymi popychaczami zaworów)
*ostrzejsze wałki

Przeniesienie napędu:
*skrzynia biegów od 1.3 (krótsze biegi niż w skrzyni od 1.8, trzeba częściej machać lewarkiem ale jest lepsze przyspieszenie)
*koło zamahowe od 1.8 SOHC (mniejsze i lżejsze niż od DOHC)
*kompletne sprzęgło NKK (docisk, tarcza, łożysko, niestety wszystko od wersji SOHC), wzmocniony docisk oraz wymienione okładziny tarczy u Radzikowskiego
*short shifter własnej roboty
Plany na przyszłość:
*szpera Phantom Grip

Układ hamulcowy:
*swap hamulcy od GT: przód 257mm, tył 251mm (oryginalnie było 235/231)
*regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych (rozebranie na części pierwsze, oczyszczenie, nasmarowanie, wymiana wszystkich elementów gumowych i prowadnic)
*tarcze nacinane i nawiercane Mikoda, klocki Ferrodo
*tylne klocki od Forda Probe (klocki do Mazdy są o 1cm węższe i wykorzystują do hamowania tylko 1/3 powierzchni tarczy)
*wymiana płynu hamulcowego na Ferrodo Dot-4
Droga hamowania z 60Mph (96km/h) wg G-tech Pro: 124 stopy czyli ok. 37.8m
Plany na przyszłość:
*wymiana płynu hamulcowego na DOT 5.1
*montaż przewodów hamulcowych w stalowym oplocie

Koła:
*alufelgi 15" Autec
*opony 195/50 R15; przód: Yokohama Parada spec-2, tył: Toyo Proxes TR1
*na zimę opony Barum Polaris 2 195/50 R15
*czerwone nakrętki wentyli :D
Plany na przyszłość:
*renowacja alufelg
*czerwone nakrętki do alufelg Dragwheels

Zawieszenie:
*sprężyny obniżające -35mm H&R
*amortyzatory Koni Special z regulacją stopnia twardości
*przekładka dolnych stabilizatorów przedniego i tylnego od wersji GT (lite o średnicy 22mm, oryginalnie były rurowe 18mm)
*wymiana wszystkich łączników i tulei stabilizatorów
*wymiana sworzni [waaaczego?] przednich
Plany na przyszłość:
*rozpórki kielichów przód i tył

Wykres po strojeniu u Coobcia:
Obrazek


Pomiary G-tech'em Pro:
od 0 do 60Mph (96km/h):
Obrazek



A to filmik pokazujący przyspieszenie od 0 do 210km/h (z czasów kiedy Mazda wypluła z siebie 151KM na hamowni):


Dyplom z MegaSpotu w Sochaczewie w 2009r. (najlepszy czas ET: 15.182s przy mocy 151KM)
Obrazek

Dyplom z Megaspotu w Rykach w 2011r.
Obrazek

Dyplom i puchar z Megaspotu w Czaplinku w 2012r.
Obrazek
Obrazek

Wygląd na dzień dzisiejszy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 11 wrz 2008, 19:18
przez Jacek176
Tu jest filmik z przyspieszenia 0-180


Sorry za jakość ale był robiony telefonem.
Wychodzi ok. 27 do 180km/h. Gdyby start był lepszy to pewnie i czas byłby krótszy. Musiałem jednak delikatnie ruszyć bo jak ruszałem ostrzej to mi wyrywało kierownice z ręki bo w jednym reku trzymałem kierownice i telefon a druga trzymałem na lewarku <lol>

PostNapisane: 11 wrz 2008, 21:00
przez piwo

PostNapisane: 11 wrz 2008, 21:15
przez seba323f
Kozak!

PostNapisane: 11 wrz 2008, 21:27
przez check
a masz pomiar przed modami, bo teraz to wychodzi,że po tych wszystkich zmianach w silniku masz 4Nm więcej niż seria (katalog).

PostNapisane: 11 wrz 2008, 21:45
przez piwo
w seri autko ma niby 8,2.tu wychodzi sekunde mniej.czyli jakby mial z 20 km wiecej w stosunku do seri. :)

PostNapisane: 11 wrz 2008, 21:52
przez check
piwo napisał(a):w seri autko ma niby 8,2.tu wychodzi sekunde mniej.czyli jakby mial z 20 km wiecej w stosunku do seri.

no idzie nawet ładnie, tylko raczej tu Nm bardziej odgrywają rolę przy przyśpieszeniu, Ogólnie to bardzo fajna efka .

PostNapisane: 11 wrz 2008, 22:02
przez piwo
heheh.liczy sie moc przy odpowiednich obrotach.jesli samochod ma duzy moment obrotowy przy wysokich obrotach to ma tam tez duza moc.i wlasnie to jest najwazniejsze.moment sie nie liczy.moment jest dobry dla dziadkow ktorzy nie kreca silnika.Jacek widac kreci tam gdzie moc jest odpowiednia.prosty przelicznik.moment to moc razy obroty,czyli jesli samochod ma moment 160nm przy 6 tysiacach obrotow to ma tam okolo 96 kw czyli razy 4/3 okolo 130 km przy 6 tys.jakby mial moment 160 przy 7 tysiacach obrotow to 160x7 =112kw czyli ponad 150km przy 7 tys.dlatego samochody sportowe maja moment obrotowy (czasami nie tak wielki )tak wysoko.bo to oznacza wysoka moc .a to napedza nasze auta.tyle tylko ze moc maksymalna dostepna jest kroptko.ale Jacek trzyma obroty tak wysoko ze po zmianie biegu obroty nie spadaja za nisko.hahahahsory Jacek za wywod,ale pogadac mozna chyba.piekne autko :D
dla przykladu f1 maja 2,4 litra pojemnosci i okolo 850 KM (okolo 650 KW) przy 19tys obrotow co daje 650/19= 330 NM tyle co jakis diesel heheh.ale oczywiscie przy tych obrotach czyli 330nm przy 19 tysiacach.ale widac jasne ze chodzi o to by maksymalny moment osiagac przy jak najwiekszych obrotach silnika wtedy autko bedzie miec super moc i super przyspieszenie.

PostNapisane: 12 wrz 2008, 11:28
przez Jacek176
piwo napisał(a):no gratuluje Jacek.w koncu mozna podziwiac twoja efcie.mi wychodzi niecale 7,5 do setki

I to przy delikatnym ruszaniu :D Dla porównania GTX katalogowo ma 7,9s do setki :D
Dodałem juz fotki w pierwszym poście.
I tu jeszcze jedna:
Obrazek

PostNapisane: 12 wrz 2008, 11:42
przez lukaszek323f
fajna ;)

PostNapisane: 12 wrz 2008, 11:48
przez BratCukierka
Z wyglądu niepozorne autko :)

PostNapisane: 12 wrz 2008, 11:48
przez piwo
oczywiscie zdjecie z autostrady w niemczech <lol> i te czerwone pole od 6 tysiecy.ma cie powstrzymywac przed wybrykami na drodze ? <lol>

PostNapisane: 12 wrz 2008, 11:48
przez Jacek176
BratCukierka napisał(a):Z wyglądu niepozorne autko :)

I o to chodzi :D

PostNapisane: 12 wrz 2008, 11:57
przez Mako
Jacek176 powiedz mi ile wyniosl Ciebie koszt calego wydechu i czy razem z kolektorem zmieniales czy dopiero od kolektora

PostNapisane: 12 wrz 2008, 12:35
przez Pyton162
dobra fura

PostNapisane: 12 wrz 2008, 23:35
przez Moc Poranka
Cześć.
No proszę jak to Madzia potrafi zaskoczyć ;)
Naprawdę gratulację za pomysł i modyfikacje ;) Ale powiedzmy sobie szczerze te mody to ściśle i dokładnie przemyślany tok działania który był wynikiem pewnie nie jednej nieprzespanej nocy ;)

Pozdrawiam. Bardzo ładnie wygląda a jeszcze ładniej jeździ i przyspiesza ;)
Pozdrawiam.

PostNapisane: 13 wrz 2008, 23:21
przez _mario_
a tak co do dolotu jak Ci na kałuży "wessa" do środka chyba nie bedzie za ciekawie, nie widzę na 100% gdzie jest stożek czy nisko czy zaraz za kolankiem. widać ze mechanicznie profi sprawa !!

PostNapisane: 14 wrz 2008, 10:54
przez Jacek176
Mako napisał(a):Jacek176 powiedz mi ile wyniosl Ciebie koszt calego wydechu i czy razem z kolektorem zmieniales czy dopiero od kolektora

Kolektora nie robiłem bo jak w przyszłości zagości turbo to byłby to zbędny wydatek. A co do kosztów to na stronie El-teca jest cennik :)

_mario_ napisał(a):a tak co do dolotu jak Ci na kałuży "wessa" do środka chyba nie bedzie za ciekawie, nie widzę na 100% gdzie jest stożek czy nisko czy zaraz za kolankiem. widać ze mechanicznie profi sprawa !!

Po pierwsze to olejek, którym spryskuje się stożek po kupnie oraz po każdym myciu teoretycznie nie powinien przepuszczać wody. Po drugie, jak widać na zdjęciach, ta rura idzie najpierw lekko w dół a potem do góry, a w miejscu w którym schodzi w dół są zrobione małe otworki właśnie po to aby woda mogła sobie wylecieć w razie czego.

PostNapisane: 14 wrz 2008, 12:04
przez Palkerson
superek auteczko :) i bardzo fajne osoągi :) tylko czy nie za daleką drogę ma powietrze do stożka ??? moim zdaniem powinieneś przerobić zderzak i tam umieścic rure by od razu szła do góry :) (albo wlot w reflektorze tak jak u mnie)

pozdrawiam :) zazdroszcze silniczka i osiągów :)

PostNapisane: 14 wrz 2008, 12:23
przez Jacek176
Palkerson napisał(a):tylko czy nie za daleką drogę ma powietrze do stożka ???

Bo ja wiem czy to w czymś przeszkadza? W czasie jazdy pęd powietrza i tak "wepchnie" tam sporo powietrza.

Palkerson napisał(a):moim zdaniem powinieneś przerobić zderzak i tam umieścic rure by od razu szła do góry :) (albo wlot w reflektorze tak jak u mnie)

Jakby rura szła prosto do góry do stożka to faktycznie mogłoby go zalać wodą po wjechaniu w dużą kałuże. A wlot w reflektorze nie ma sensu bo i tak są cały czas otwarte.