Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 6 lis 2011, 13:37

Wczoraj musiałem wymienić klocki hamulcowe, Wymieniłem na takie jak miałem wcześniej: Ferodo Premier. No i niestety z moich dobrych hamulcy zrobiła sie totalna lipa. Jak się rozgrzeją to przy hamowaniu jest takie bicie, że ciężko kierownice w rękach utrzymać <płacze>
Nie wiem co się stało :| Czy klocki jeszcze się nie ułożyły, czy tarcze się powichrowały ale na dwóch poprzednich kompletach klocków było OK a teraz nagle się zwichrowały odrazu po wymianie? W każdym razie jest tragedia, jak nic się nie poprawi to trzeba będzie wymieniać tarcze.

P.S.: Dzisiaj skillowałem następne turbo :D Pod nóż poszedł Mini Cooper S. Złapałem się z nim na trasie. Kierownik walczył dzielnie ale wreszcie poległ jak się zrobiło luźniej na drodze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez realski » 6 lis 2011, 13:47

Witam .
Byc moze cos ci sie przylepilo miedzy piaste a tarcze ... korozja etc ..
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Jacek176 » 6 lis 2011, 13:50

Ale tarczy nie ruszałem wczoraj, same klocki wymieniłem. Raczej mało prawdopodobne żeby coś się dostało między tarcze a piaste jak nawet zacisku nie odkręcałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez realski » 6 lis 2011, 13:56

a tarcze sa przykrecone na dodatkowe male srubki czy nie ?)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Jacek176 » 6 lis 2011, 13:57

realski napisał(a):a tarcze sa przykrecone na dodatkowe male srubki czy nie ?)

Nie są :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez realski » 6 lis 2011, 14:01

ja bym zaczol wlasnie od sprawdzenia i oczyszczenia tych gladzi wlasnie .
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Lukas007 » 6 lis 2011, 14:04

A blaszki i druciki zabezpieczajace na klocki dobrze zalozyles ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Grzesiu » 6 lis 2011, 14:36

cooper s to nie koniecznie turbo, jeszcze wchodzi w grę wersja kompresorowa, która lepiej jeździ nie mam pojęcia. Właściciel takiej czy innej tak czy inaczej pewnie miał dobre ździwko:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez MIRU » 6 lis 2011, 14:52

Nie wiem na jakich teraz tarczach smigasz ale ja kiedys w z5 miałem mikode i premiery... efekt taki sam jak u Ciebie...po kilku mocniejszych hamowaniach mega bicie sie zrobiło :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez piwo » 6 lis 2011, 15:14

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 6 lis 2011, 20:35

MIRU napisał(a):Nie wiem na jakich teraz tarczach smigasz ale ja kiedys w z5 miałem mikode i premiery... efekt taki sam jak u Ciebie...po kilku mocniejszych hamowaniach mega bicie sie zrobiło :|
No tak, tylko, że ja na tych tarcach juz jeżdżę 2 lata i przeżyły one 2 komplety klocków i zachowywały sie poprostu rewelacyjnie. Każdy kogo przewoziłem był pod mega wrażeniem zarowno przyspieszania do 200km/h jak i gwałtownego hamowania z tej prędkości. Jak ostatnio mierzyłem je suwmiarką to nominalnych 22mm zopstało ponad 21mm. No a teraz taki zonk :|

Co do klocków to dwie sprawy:
1. Te blaszki, ktore są pomiędzy klockami a zaciskiem u mnie tak zardzewiały, że zostało z nich samo próchno i dosłownie rozleciały mi sie w rękach. Także musiałem je wyrzucić. Po co one wogóle są? Mogą mieć jakikolwiek wpływ na takie zachowanie hamulcy?
2. Właśnie dopatrzyłem się, że ciołek z Intercarsu sprzedał mi klocki Ferodo FDB715 czyli do 1.6, 1.8 SOHC <killer> K....a pięć razy powtarzałem: 1.8 GT DOHC 128 albo 137KM... nie kuźwa, musiał mi sprzedać do 1.8 SOHC :[ Na oko klocki są prawie identyczne ale te od GT są ok. 0.5cm szersze i mają symbol FDB714. W sumie to wiele złego sie nie stało bo w tej drugiej Mazdzie 1.6 też już mi się kończą klocki także trzeba będzie tylko przełożyć. Zastanawiam się tylko czy za wąskie klocki mogły być przyczyną takiego bicia <co?>

Co do Mini to coś co objechałem dzisiaj wyglądało dokładnie tak ja to:
http://otomoto.pl/mini-cooper-s-1-6turbo-175ps-salonrp-fvat-C21547919.html
Z tyłu dwie rurki po środku, napis Cooper S a z przodu wlot powietrza, tylko tablice były WI....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 6 lis 2011, 21:12

Te blaszki, ktore są pomiędzy klockami a zaciskiem u mnie tak zardzewiały, że zostało z nich samo próchno i dosłownie rozleciały mi sie w rękach. Także musiałem je wyrzucić. Po co one wogóle są? Mogą mieć jakikolwiek wpływ na takie zachowanie hamulcy?

To już masz powód bicia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Jacek176 » 6 lis 2011, 22:46

A co te blaszki mają do bicia? W tej drugiej Mazdzie nie mam ich od dawna i hamulce mi nie biją.
Można je gdzieś kupić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Grzesiu » 6 lis 2011, 22:49

Lukas007 napisał(a):To już masz powód bicia.

rozwiń myśl..


problem blaszek do kloców jest taki że powinny być z nimi, producenci tną koszty i ich nie dodają.
Z tego co mi intuicja podpowiada to prócz tego że mają przede wszystkim zapobiegać np. wydawaniu przez klocki niepokojących dźwięków nic więcej nie zrobią, nie widzę powiązania co do bicia tarcz a braku blaszek, przynajmniej tych tłoczek/blaszka/klocek. Prowadzące już prędzej można by się czegoś doszukiwać, jakieś klinowanie się klocka chociaż też nie możliwe bo jego praca to przesunięcie w zakresie dziesiątki milimetra, na pozycji "gotowej" czuwa non stop.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Lukas007 » 6 lis 2011, 23:21

Ja ich nie mialem w Probe przez jakis czas i nie dalo sie jechac ... tzn. dalo sie, ale bylo znaczace bicie na kierownicy. Jak dla mnie to one maja ustawic klocki w rownej odleglosci od siebie i jednoczesnie od tarczy, przez co klocek jest do niej rowno dociskany przez tloczek zacisku. Moze i nie mam racji i u mnie bylo to zwiazane z tarczami, ale po zalozeniu z powrotem tych blaszek problem znikl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez mx6sc » 7 lis 2011, 10:29

u mnie w mx'ie czy w probie 2 nie pamiętam ale to bez znaczenia było tak samo przyszły klocki z blaszkami i po problemie tylko czy to klocki czy owe blaszki ??? :D
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Jacek176 » 7 lis 2011, 10:48

A jakiej firmy były te klocki z blaszkami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mx6sc » 7 lis 2011, 11:43

blaszki nie były w komplecie bo ferodo takowych nie ma były zamawiane oddzielnie jak poszperam to podam Ci nr. katalogowy w I.C.
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Gib » 7 lis 2011, 13:33

Mini Coopera S na kompresorze to ja sam własnoręcznie zabiłem kiedyś na Woronicza seryjną Vectrą :)
Akurat jechałem mierząc G-techem przyspieszenie, a pani w MCS się chciała wcisnąć z prawego (bo tam na pasie parkują auta), bardzo się zdziwiła że jej małe szybkie pudełeczko nie dało rady. Na następnych światłach myślałem że mnie zabije wzrokiem, taka była na tym skupiona że zapomniała ruszyć :D
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez mx6sc » 7 lis 2011, 16:57

Warszawa zamiast panią wpuścić to proszę ;P
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy