Strona 1 z 73

626 GE FS

PostNapisane: 19 wrz 2007, 18:45
przez Lukas007
.
Witam wszystkich

Obrazek

.



Dane techniczne:


Marka: Mazda
Model: 626 GE LX (92' – 95')
Rocznik: 1992
Silnik: FS
Moc: 151KM (wykres w załącznikach)
Moment: 190NM
Przebieg: 257000 km buda / 6000 km silnik (po remoncie)
Nadwozie: Sedan
Wymiary: 4700x1750x1400 mm
Kolor: "swan white"
Masa własna: 1140kg (obecnie jest ok. 1300-1350kg)
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Pojemność bagażnika: 455l (kiedyś tyle było ... do czasu, gdy priorytetem stalo sie CA)



Wyposażenie


– el. szyby (4)
– el. lusterka (2)
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek



Osiągi





Modyfikacje



1. Silnik / ECU:




    1.) SWAP bloku z FP na FS (+ szlif pod nowe tloki)
    2. Tłoki od FS-ZE + 0.5mm
    3.) Obróbka głowicy STAGE III (*)
    4.) Wałek ssący od FS-ZE
    5.) Wałek wydechowy Corksport
    6.) Wtryski od FS-DET 320cc
    6. Kompletny CAI z filtrem Fujita
    7.) Układ wydechowy 2" by EL-TEC (*) / RM-MOTORS
    8.) Kolektor wydechowy 4-1 by EL-TEC
    9.) Obróbka głowicy STAGE III (*)
    10.) Zaślepiony zawór EGR
    11.) Modyfikator paliwa MAKSOR D.F.R
    12.) Izolacja kolektora ssącego Outlaw Engineering (*)
    13.) Piggyback ECU Master det II
    14.) Odciecie zaplonu przesuniete na 7500 rpm
    ...
    1.) Czarna pokrywa zaworów + polerka napisów
    2.) Filtr na odmę Simota BLUE
    3.) Korek oleju Mazdaspeed BLUE

    ... całość jeździ na oleju ELF Competition 10W40

Strojeniem silnika i przesunieciem odcinki zajął się Coobcio


2. Koła:

    1.) Felgi Enkei Lancer EVO IX (17x8 ET=28/38) – pomalowane na POMARAŃCZOWO :D
    2.) Opony Nankang NS – II (205/40)
    3.) Dystanse Ichiba 10mm (na osi przedniej)


3. Wnętrze:

    1.) Kierownica z MX-6 obszyta skórą w dwóch kolorach
    2.) Gałka zmiany biegów obszyta czarna skora
    3.) Alu-ramki zegarów
    4.) Welurowe dywaniki (szare)
    5.) Oświetlenie diodami V-LED's (cool blue)


4. Car audio:



    1.) Jednostka sterująca – Alpine CDA 7832R
    2.) System przedni – Helix RS3 Competition + custom'owe maskownice Efini (passive)
    3.) Wzmacniacz – DLS A5 "The Big Three"
    4.) Subwoofer – JL Audio 10W6 (spiety ze wzmakiem w 2 Ohm'ach
    5.) Kondensator – Helix DPC 1000 (z elektroniką)
    6.) Wygłuszenie – Dynamat Mega Pack (3x) + Brax eXvibration (1x) + Dynaxorb (2x)
    7.) Okablowanie – Eagle Cable, Stinger
    8.) Akcesoria – Oprawa bezpiecznika ANL – 200A + Klemy Caliber (złocone 24 kar.)
    9.) Akumulator – Optima Red Top (przeniesiony do bagażnika)


5. Karoseria:

    1.) Nowy, oryginalny lakier na całości
    2.) Boczne kierunkowskazy typu clear + żarówki chrom
    3.) Mgłowe dysze spryskiwaczy (dedykowane do Accord'a)
    4.) Tow hook i kilka naklejek


6. Hamulce:

Przód: (dedykowany do Mazdy 6 3.0 V6 – tarcza : 295mm)
Tył: (dedykowany do Mazdy 626 GE – tarcza : 255mm)

    1.) Tarcze KVR J-Hook silver*
    2.) Klocki EBC Red Stuff
    3.) Przewody Corksport (w oplocie stalowym)
    4.) Płyn MOTUL RBF 600
    5.) Zaciski pomalowane na srebrno


7. Zawieszenie:

    1.) Amortyzatory Tokico Illumina (regulacja twardości – 5 poz.)
    2.) Sprężyny Sprint – 5 cm
    3.) Przednia rozpórka kielichów
    4.) Nowe mocowania/odboje ...


8. Skrzynia:

    1.) SWAP na skrzynie od FS
    2.) Short Shifter Fidanza
    3.) Olej MOTUL Gear 75W90
    4. Sprzęgło Exedy STAGE I
    5. Kolo zamachowe odchudzone o 15%


Spis treści:

1. WYGLĄD NA SEZON 2007
2. Airbox BMC CDA
3. Malowanie zacisków
4. Wykres z hamowni
5. Nowe felgi 16"
6. Opony TOYO T1-R – pierwsza przymiarka. Nowe hamulce
7. Eibach Pro-Kit i inne części
8. Montaż sprężyn Eibach'a i nowych hamulców
9. Rozpórka przednich kielichów
10. Nowa kierownica i gałka
11. Wrażenia z jazdy po założeniu nowych felg i sprężyn Eibach'a
12. Xenony Well-Done 6000K
13. Założone alu-ramki zegarów
14. Walek od FS-ZE i kilka gadzetow Mazdaspeed
15. Przewody WN NOLOGY Hot Wires, izolacja kolektora ssacego Outlaw Engineering:
16. Setup auta na ostrym wałku
17. Wykresy porównawcze – wałek od FS-ZE i GT głowicy
18. WYGLĄD NA SEZON 2008
19. Założona pokrywa zaworów, nowy film
20. Diody 5 SMT i nowe zawieszenie Tokico/Sprint
21. Założony SS Fidanza
22. Nowy dolot – CAI Simota
23. Nowe felgi i sprężyny
24. Nowe opony i nakrętki kół
25. Dystanse, nowy zestaw hamulcowy, gałka zmiany bigów Greddy
26. Zdjęcia ukończonego CAI, nowe felgi na Probe I gen
27. Prace blacharsko-lakiernicze; nowy lakier na całości
28. WYGLĄD NA SEZON 2009
29. Nowe felgi od Lancera EVO IX
30. Nowe komponenty do budowy systemu car-audio
31. Dystanse Ichiba 10mm na przód – nowe zdjęcia auta po ich założeniu
32. Rozpoczęcie prac nad zabudową audio, wygłuszanie ...
33. ... ciąg dalszy prac – wygłuszanie, akcesoria, montaż głośników Rockforda, zdjęcia aktualnego zestawu przedniego Helix'a po montażu
34. Przebudowany dolot po przeniesieniu akumulatora z pod maski do bagażnika
35. Doczyszczona maska + nowy wzmacniacz do systemu audio – DLS A5 i fotki zabudowy bagażnika
36. Zdjęcia ze zlotu w Piotrkowie Trybunalskim 2010
37. Nowe części do silnika – tłoki od FS-ZE i wałek wydechowy od Corksport'u
38. Kolka fotek ze SWAP'a na 2.0 FS – montaż porównanie tłoków od -ZE z seryjnymi od FS'a
39. Wykres po złożeniu silnika na nowych gratach
40. Wykres porownawczy – FP 125KM vs. FS 151KM
41. Zdjecia po przemalowaniu felg z EVO na pomarańczowo
42. Nowy akumulator, subwoofer i rezonator. Film z dzwiekiem wydechu
43. ZDJECIA PREZENTUJACE OBECNY STAN AUTA

Pozostałe:


(*) – elementy układu wydechowego:
    – rury 2" (ze stali kwasoodpornej)
    – rezonator Aero Turbine
    – przelotowy tłumik środkowy
    – przelotowy tłumik końcowy RM MOTORS RM5

    ...wykonanie: EL-TEC

(*) – obórka głowicy faza III:
    – zabielenie powierzchni (0.20mm)
    – modyfikacja kanałów ssących i wydechowych (porting)
    – modyfikacja kątów i wysokości gniazd zaworowych

    ... pomiary przeprowadzone na Flow Bench'u +35%
    ... wykonanie: KreatorMocy

(*) – www.outlawengineering.com
(*) – www.kvrperformance.com


Auto można także obejrzeć na:

1.) forum mazdy MX-6 –> http://www.mx6.com/forums/gallery/218534-lukas007.html
2.) forum mazdy 626 –> http://www.mazda626.net/topic/34049-my-ride-from-poland/
3.) serwisie PolskaJazda –> http://www.polskajazda.pl/Profil,Ford,Probe,Mazda,626/46468
4.) serwisie Cardomain –> http://www.cardomain.com/ride/3805023




Galeria zdjęć

--
--

PostNapisane: 19 wrz 2007, 18:56
przez seba323f
Fajna mazda, fajne mody, felunku brakuje :(

PostNapisane: 19 wrz 2007, 19:04
przez Lukas007
Fajna mazda, fajne mody


Dzięki :)

felunku brakuje


Niestety dopiero za rok. Co sądzisz o takim komplecie który wyżej wymieniłem??

PostNapisane: 19 wrz 2007, 20:26
przez seba323f
Mogą być, do tego koloru fajnie by sie prezentowaly jakies czarne fele z polerowanym rancikiem :D

PostNapisane: 19 wrz 2007, 20:56
przez Pyton162
ten stozek nie wyglada na BMC CDA, bardziej wyglada na cos takiego
http://moto.allegro.pl/item242288081_fi ... rbon_.html
BMC CDA wyglada tak i znacznie sie rozni od tego co Ty masz

http://www.jedrasik.com/pokaz_produkt.php?idprod=90

PostNapisane: 19 wrz 2007, 21:02
przez Lukas007
Dolot wkrótce ulegnie modyfikacji, przez zmianę filtra na produkt marki BMC CDA


WKTÓTCE, czyli narazie jest inny ;)

PostNapisane: 19 wrz 2007, 21:03
przez jacobs
Pyton162 napisał(a):ten stozek nie wyglada na BMC CDA, bardziej wyglada na cos takiego

Lukas007 napisał(a):Dolot wkrótce ulegnie modyfikacji, przez zmianę filtra na produkt marki BMC CDA.

<czytaj>

Ładna mazda, ale w moc nie wierzę.

PostNapisane: 19 wrz 2007, 21:05
przez Lukas007
w moc nie wierzę.


Nie musisz :P

PostNapisane: 19 wrz 2007, 21:28
przez Pyton162
dawaj wykres , co do mocy ,to to ze sam dolot dal az 15km to ja tez w to nie wieże, ludzie laduja gruba kase w przeróbki silnika i uzyskują na wolnossącym silniku max 30km – 50km więcej a Ty bez żadnych ingerencji w silnik masz 15km wiecej , ja w to nie wierze
Daj aktualne foty silnika , z filtrem BMC i ta niby turbo wiatraczkiem

PostNapisane: 19 wrz 2007, 21:30
przez Łukasz
Fajne kolektorki :–) Ogólnie ok ;)

PostNapisane: 20 wrz 2007, 07:37
przez Lukas007
Daj aktualne foty silnika


Są aktualne, ale za pare dni będe miał filt BMC CDA to pstrykne pare fotek

i ta niby turbo wiatraczkiem


to jest zamontowane wewnątrz rury dolotu, nie będe go całego rozbierał <lol>

PostNapisane: 20 wrz 2007, 08:34
przez Pyton162
czyli chcesz powiedziec ze na tym stożku z allegro przyszlo ci 15km wiecej , daj mi namiary na takie filtry bo wtedy zrezygnuje z turbo skoro taki filtr daje z tym wiatraczkiem taki przyrost mocy hahaha .
Na powaznie to nie ma takiej mozliwosci zeby dolot dal 15km wiecej – wszyscy ci to powiedzą ci którzy siedzą zawodowo w tuningu silników
Mam kolesia co ma honde civic 1.5 i jemu przyszło po wymianie całego wydechu i dolotu ale nie shitu z allegro a dedykowanego zestawu , wynik ze 101 na 119km
Sam dolot nie da 115km i ja w to nigdy nie uwierzę , pozatym każda szanująca sie hamownia po badaniu auta daje wykres dla klienta wiec ja nie wiem gdzie ty hamowałeś to auto
Powiedz mi gdzie masz ten turbo wiatraczek bo na focie silnika nie widac a z tego co wiem pewnie masz cos takiego
http://moto.allegro.pl/item242290630_re ... oment.html

PostNapisane: 20 wrz 2007, 09:02
przez Pyton162
teraz troche faktów i wykresów jakie jest przyrost z BMC CDA
Fiat punto:
http://www.bmcairfilters.com/VisDetailDyno.asp?ID=12
honda civic type R
http://www.bmcairfilters.com/VisDetailDyno.asp?ID=12
Vw golf IV 1.6
http://www.bmcairfilters.com/VisDetailDyno.asp?ID=6
seat ibiza 1.4
http://www.bmcairfilters.com/VisDetailDyno.asp?ID=1
jak widac na wykresach zaden sinik nie mial przyrostu wicej niz 10km ,a u Ciebie po zastosowaniu filtra z allegro i wiatraczka jest 15km wiecej hahaha

PostNapisane: 20 wrz 2007, 11:01
przez Lukas007
daj mi namiary na takie filtry


Skontaktuj się z AT 2000 z Rzeszowa.

PostNapisane: 20 wrz 2007, 11:06
przez Lukas007
...

PostNapisane: 20 wrz 2007, 11:10
przez Lukas007
...

PostNapisane: 20 wrz 2007, 12:58
przez Pajko
a moze masz jakies mega mocne magnetyzery co daja 25 % mocy ehehe

PostNapisane: 20 wrz 2007, 15:52
przez Lukas007
a moze masz jakies mega mocne magnetyzery


Jedyne modyfikacje to dolot i wydech. Zhamowałem auto po zrobieniu dolotu i miał 115KM. Nie był mierzony po wykonaniu wydechu. Przed wszystkimi przeróbkami miał 101KM i do setki przyspieszał w ok. 11,5s. Teraz po przeróbkach do 100 przyspiesza w ok.9s (na SHEL'u 98- poniżej 9). 2,5 sek. różnicy, więc ile mocy mu przybyło??? :P

Więcej na temat mojego auta (wydechu) znajdziecie pod tym linkiem:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31232&postdays=0&postorder=asc&start=30

PostNapisane: 20 wrz 2007, 16:02
przez Lukas007
mocne magnetyzery co daja 25 % mocy


Odnośnie magnetyzerów, czy ktoś ma w mazdzie takie urządzenie i co ono ewentualnie daje?

PostNapisane: 20 wrz 2007, 16:08
przez pawelMX6
Daje tyle samo co wiatraczek w dolocie ;)