lukster napisał(a):A tu tyle się dzieje
Aż tyle jeszcze nie
ale powolutku do przodu
lukster napisał(a):skrzynia od KL podstawa
Na razie bede musiał zostac przy skrzyni od K8 z 5biegiem od FS-a
lukster napisał(a):sprzęgło. Ja bym poszedł w 6-spiek ze wzmocnionym dociskiem od radzika.
Właśnie cały czas kombinuje. Albo wezme ACT albo od radzika... 6 spiek jest bardziej "komfortowy" niz 4 ro łap, prawda?
lukster napisał(a):Ale jakbyś auta nie zrobił to do Grecji 2,5kkm bałbym się jechać
Będę się starał zrobic niezawodne autko
lukster napisał(a):powodzenia Dżakol
Dzia.
DamianMX6 napisał(a):Jacol może zrobisz dokładną fotorelację z wymiany 5 biegu
Poniżej
-----------------------------------------------------------------------------------------
Teraz postępy z prac nad nawiewami
Nowy panel juz wpasowany i przymocowany do konsoli, dorobic tylko bede musiał zaslepki z boków tego panelu.
Poniżej nowe zakupy:
– kompozytowe łozysko oporowe
– uszczelniacze półosi
– buteleczka mazdy
metalowa
A dalej cała grzebanina przy nawiewach, pozbyłem sie wymiennika ciepła i wentylatora, teraz czas na nagrzewnice, czyli musze zdjąc całą deskę. Dla bezpieczeństwa wyciągnałem ECU
Więcej po nowym roku
Fotorelacja wymiany V biegu z FS-a w skrzyni serii silników K.
Nie musimy wyjmowac skrzyni z komory silnika, mozemy to zrobic siegajac z dolu z kanalu.
Najpierw musimy miec zebatki 5 biegu z FS-a i spuścic olej z przekładni
Później możemu przystąpic do akcji
Skrzynia wyglada tak:
Odkrecamy sruby trzymajace dekiel (czarny) przy skrzyni biegów.
Zaznaczyłem które
Po odkręceniu pozbywamy się wybieraka. Wybierak to taki "widelec" trzymajacy synchronizator. Musimy wybic z niego kołek rozprężny, najlepiej zrobic to jakimś metalowym wałkiem o odpowiedniej średnicy. Po wybiciu tego kołka, zdejmujemy synchronizator.
Na zdjęciu widac tylko pozostały trzpień na którym był wybierak.
Teraz musimy odbezpieczyc 2 nakretki trzymajace zebatki. Zabezpieczenia zaznaczyłem na czerwono:
Dalej odkręcamy te śruby:
Zdejmujemy 2 górne żebatki:
Później zdejmujemy synchronizator, pamietajmy że trzymamy go tak żeby się nie rozpadł:
Następnie zdejmujemy rękoma 2 zębatki 5 tego biegu i zakładamy zębatki z FS-a i skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności