Mazda MX-3 EC KL-ZE Nitro '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacol » 27 gru 2009, 23:31

People_Hate_Me napisał(a):Jacol ja i tak w Ciebie wierze zeby
Dzia :)

Dzisiaj podlączylem przerobiona wiazke od nawiewow po faceliftingu i wszystko pieknie dziala, wiec teraz pozostalo wszystko poskrecac do kupy :) Mam to co chcialem, stara deske, nawiewy na guziczki i klime po faceliftingu :) Fotki Jutro ;)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez lukster » 28 gru 2009, 10:41

Znowu powiadomienia o nowych odpowiedziach w jednym z moich ulubionych wątków padły :/ A tu tyle się dzieje ;)
Jacek, pierwsza rzecz, jak pójdziesz w T, skrzynia od KL podstawa. Na skrzyni z k8 będziesz miał sporo większe spalanie, poza tym czasy na 1/4 gorsze, problemy z trakcją na 1 i 2.
Jeżeli chodzi o komfort jazdy i funkcjonalność auta po założeniu turbo to jest tylko jeden niuans, sprzęgło. Ja bym poszedł w 6-spiek ze wzmocnionym dociskiem od radzika. U mnie jest 4-spiek i seryjny docisk z KL i dzielnie znosi 400Nm na slicku i LSD.
Ale jakbyś auta nie zrobił to do Grecji 2,5kkm bałbym się jechać :D

PS Fajnie, że projekcik znów nabrał tempa, powodzenia Dżakol ! ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez DamianMX6 » 28 gru 2009, 13:40

Jacol może zrobisz dokładną fotorelację z wymiany 5 biegu, myślę że baaaaaaaaardzo by się przydała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Loczek » 28 gru 2009, 13:42

O damian dobrze prawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Jacol » 31 gru 2009, 16:57

lukster napisał(a):A tu tyle się dzieje
Aż tyle jeszcze nie :P ale powolutku do przodu :P
lukster napisał(a):skrzynia od KL podstawa
Na razie bede musiał zostac przy skrzyni od K8 z 5biegiem od FS-a
lukster napisał(a):sprzęgło. Ja bym poszedł w 6-spiek ze wzmocnionym dociskiem od radzika.
Właśnie cały czas kombinuje. Albo wezme ACT albo od radzika... 6 spiek jest bardziej "komfortowy" niz 4 ro łap, prawda?
lukster napisał(a):Ale jakbyś auta nie zrobił to do Grecji 2,5kkm bałbym się jechać
Będę się starał zrobic niezawodne autko :)
lukster napisał(a):powodzenia Dżakol
Dzia.
DamianMX6 napisał(a):Jacol może zrobisz dokładną fotorelację z wymiany 5 biegu
Poniżej :P


-----------------------------------------------------------------------------------------

Teraz postępy z prac nad nawiewami :) Nowy panel juz wpasowany i przymocowany do konsoli, dorobic tylko bede musiał zaslepki z boków tego panelu.

Obrazek
Obrazek

Poniżej nowe zakupy:

– kompozytowe łozysko oporowe
Obrazek
Obrazek

– uszczelniacze półosi
Obrazek

– buteleczka mazdy :P metalowa
Obrazek

A dalej cała grzebanina przy nawiewach, pozbyłem sie wymiennika ciepła i wentylatora, teraz czas na nagrzewnice, czyli musze zdjąc całą deskę. Dla bezpieczeństwa wyciągnałem ECU :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więcej po nowym roku :)

Fotorelacja wymiany V biegu z FS-a w skrzyni serii silników K.

Nie musimy wyjmowac skrzyni z komory silnika, mozemy to zrobic siegajac z dolu z kanalu.

Najpierw musimy miec zebatki 5 biegu z FS-a i spuścic olej z przekładni :)
Później możemu przystąpic do akcji :)
Skrzynia wyglada tak:

Obrazek
Obrazek

Odkrecamy sruby trzymajace dekiel (czarny) przy skrzyni biegów.

Obrazek

Zaznaczyłem które :P

Obrazek
Obrazek

Po odkręceniu pozbywamy się wybieraka. Wybierak to taki "widelec" trzymajacy synchronizator. Musimy wybic z niego kołek rozprężny, najlepiej zrobic to jakimś metalowym wałkiem o odpowiedniej średnicy. Po wybiciu tego kołka, zdejmujemy synchronizator.
Na zdjęciu widac tylko pozostały trzpień na którym był wybierak.

Obrazek

Teraz musimy odbezpieczyc 2 nakretki trzymajace zebatki. Zabezpieczenia zaznaczyłem na czerwono:

Obrazek
Obrazek

Dalej odkręcamy te śruby:

Obrazek
Obrazek

Zdejmujemy 2 górne żebatki:

Obrazek
Obrazek

Później zdejmujemy synchronizator, pamietajmy że trzymamy go tak żeby się nie rozpadł:

Obrazek
Obrazek

Następnie zdejmujemy rękoma 2 zębatki 5 tego biegu i zakładamy zębatki z FS-a i skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez DamianMX6 » 1 sty 2010, 21:28

No i pięknie, wielkie dzięki. A mógłbyś opisać jeszcze która zębatka za co odpowiada. (oczywiście poza tymi dwoma na końcu do 5 biegu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Jacol » 3 sty 2010, 01:39

DamianMX6 napisał(a):A mógłbyś opisać jeszcze która zębatka za co odpowiada.

Dwie górne zębatki to zębatki synchronizujące bieg wsteczny, następny jest synchronizator biegu V/wstecznego, a pozostałe dolne 2 zębatki to zębatki 5 biegu :)

Dziś w końcu wyjąłem deskę z mx-a, oraz zmieniłem nagrzewnice :) Jutro składanie nawiewów do kupy... deska poczeka na zewnątrz na obszycie skórką + alcantara :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez ricardo881 » 3 sty 2010, 14:24

Juz nie moge sie doczekac jak to bd wygladac sledze strone za strona twoje postepy Jacol i az mi slinka leci na widok wtojego auta haha bo moja k8 stoi bez serca na podworku i czeka na ZE a dostawa w Japan moto krakow dopiero w polowie stycznia nie moge sie doczekac ale jak patrze na twoje ZE to wiem ze warto :p pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez THOR » 4 sty 2010, 00:26

Jacol działaj działaj, bo chciałbym ją w końcu w Płocku zobaczyć ;)
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 13:14
Posty: 2684 (0/6)
Skąd: Płock
Auto: To już przeszłość -->> Mazda 323C BA 1,5 16V DOHC '96

Teraz Mazda 3 BK 2,0 150 KM '03

Postprzez Jacol » 5 sty 2010, 15:43

ricardo881 napisał(a):Juz nie moge sie doczekac jak to bd wygladac sledze strone za strona twoje postepy Jacol i az mi slinka leci na widok wtojego auta haha bo moja k8 stoi bez serca na podworku i czeka na ZE a dostawa w Japan moto krakow dopiero w polowie stycznia nie moge sie doczekac ale jak patrze na twoje ZE to wiem ze warto :p pozdro usmiech
Dzięki za miłe słowa :) Mazde robie małymi kroczkami, musze dzielic czas między prace, dziewczyne, magisterkę i grzebanie w garażu. Ale powoli, do celu :P
THOR napisał(a):acol działaj działaj, bo chciałbym ją w końcu w Płocku zobaczyć oczko
Najwcześniej kolego to kwiecień/maj...

A poniżej Madzia bez deski :P
Obrazek

Oraz mała przeróbka nagrzewnicy po faceliftingu. Stara nagrzewnica ma przedziałke która oddziela powietrze idące na szybe, od powietrza lecacego do srodkowych nawiewów. Nowa nagrzewnica tej podziałki nie ma, wiec trzeba było coś takiego zmontowac :P
Obrazek
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez lukster » 5 sty 2010, 15:50

Ty krejzol jesteś :D Zniszczyłeś samochód :]
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez People_Hate_Me » 5 sty 2010, 15:51

Jakol wymiatasz chłopie :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Beny » 5 sty 2010, 17:11

lukster napisał(a):Ty krejzol jesteś zeby Zniszczyłeś samochód krzywy

redukuje mase żeby kogoś wkońcu objechać :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Jacol » 15 sty 2010, 22:47

Walki z klimą i nawiewami – ciąg dalszy

Nawiewy podłączone, kabelki puszczone w ori miejscach, nowa wiązka zrobiona...
Klima – jak się okazało klima po facelistingu ma wiecej kabelków od przedliftowej o 4 :P Dorobione, założone, będzie działac :)
Nowa nagrzewnica i wentylator założone... teraz zaczynam działania z silnikiem, obszyciem wnętrza i malowaniem :P

Opisywanko kabli:

Obrazek

Wnętrze:

Obrazek
Obrazek

Deska:

Obrazek
Obrazek

Wyszyszczony wlot powietrza do wentylatora (pełno w nim liści było)

Obrazek
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez waldez » 15 sty 2010, 23:27

Good job.
Jacol napisał(a):teraz zaczynam działania z ... malowaniem

Co będziesz malował
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez lukster » 16 sty 2010, 00:32

Piękna [tiiit] :D Trzymam kciuki żebyś to poskładał ;)
Jakie plany Jacek? Czy wiosną mazda zrobi psyt psyt ?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez radekkm » 17 sty 2010, 01:58

masz jakies schematy Ecu i wiazki po lifcie ??
sie uparles na te przyciski i deske... nie lepiej dmuchawe pod maske wsadzic ;)
pracus z Ciebie ,szacun
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez mlody1921 » 17 sty 2010, 10:25

też bym prosił o jakieś schematy Ecu i wiązki po filcie :) bo u mnie leży i deska i wiązka i wszystko...

a jak rozwiązałeś sprawe z mocowaniem stelaża pod deske są inne mocowania po prawo lewo i chyba na środku ..cięcie i spawanie karoserii czy stelaża ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez letkoletki » 17 sty 2010, 17:58

No Jacku, dajesz radę <spoko>
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez Jacol » 19 sty 2010, 01:24

waldez napisał(a):Co będziesz malował
autko :)
lukster napisał(a):Trzymam kciuki żebyś to poskładał
Nie wierzysz we mnie ?? :P
lukster napisał(a):Jakie plany Jacek? Czy wiosną mazda zrobi psyt psyt ?
na wiosne raczej nie pozwolą fundusze, ale późna wiosna, wczesne lato myślę że tak :)
radekkm napisał(a):masz jakies schematy Ecu i wiazki po lifcie pytajnik
Mam te z www.mx-3.com manuals...
radekkm napisał(a):sie uparles na te przyciski i deske... nie lepiej dmuchawe pod maske wsadzic oczko
Tylko na przyciski, chce miec starą deskę, a nowe przyciski ;)
radekkm napisał(a):pracus z Ciebie ,szacun
Dzia...
mlody1921 napisał(a):też bym prosił o jakieś schematy Ecu i wiązki po filcie
www.mx-3.com
mlody1921 napisał(a):a jak rozwiązałeś sprawe z mocowaniem stelaża pod deske są inne mocowania po prawo lewo i chyba na środku ..cięcie i spawanie karoserii czy stelaża ?
Deska stara zostaje, zero cięcia :)
letkoletki napisał(a):No Jacku, dajesz radę spoko
Staram się, a kiedy Ty wracasz do jedynej właściwej marki :P (motory be :P )
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy