Strona 10 z 16

PostNapisane: 31 sie 2018, 00:23
przez Piotr_
Torek, życzę aby skończyło się jak najmniejszym bólem <głaszcze>

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 1 wrz 2018, 13:48
przez torek
ZObaczymy co wyjdzie z blokiem i wałem. I mam nadzieję, że tłoki nie oberwały.. :|
A na obecną chwilę, Madzia ma przedwczesny sen zimowy.

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 1 wrz 2018, 14:46
przez Danmazda
Trzeba być dobrej myśli <spoko>
Ładny kocyk, też takie chce :P

PostNapisane: 7 wrz 2018, 10:06
przez Socyopatic
Masakra.. Trzymam kciuki, żeby tym razem już to była ostatnia odbudowa <spoko>

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 12 wrz 2018, 08:05
przez wumpscut
Ale pech. Trzymam kciuki za odbudowę.

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 15 paź 2018, 23:28
przez torek
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Silnik przygotowany do wyjęcia. Pozostało odkręci wał i wyjąć półosie że skrzyni.
Dodatkowo przyleciały mi frukty z USA. PVC plate kit, do przerobienia odpowietrzenia skrzyni korbowej od damonda, podkładki pod wtryski cpe oraz EGR delete kit. Więc powoli do przodu. ;)

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 7 lis 2018, 01:29
przez torek
W końcu silnik wyciągnięty :D Jak dobrze pójdzie, w piątek zawiozę głowicę i blok do Dziak Motorsport <jupi>
Strasznie dużo silikonu w tym silniku.. tam gdzie powinny być uszczelki to silikon... pytanie, kto tak to zrobił, poprzedni właściciel, czy Jaksa.. <oczy> Na szczęście wszystkie druty i partactwo zostanie wyeliminowane. Mam nadzieję, że coś z tego jeszcze będzie.

Dopisano 7 lis 2018, 12:26:

Czy możecie polecić jakiś środek czyszczący, do skrzyni... akcesoriów takich jak kompresor klimy, rozrusznik, tak aby zmyć osad, olej itp ale bez konieczności zmywania tego karcherem :D Coś jest w ogóle takiego?

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 7 lis 2018, 13:40
przez xRafalx
Według mnie najlepszy jest brake cleaner :D Rób tego trupa bo więcej stoi niż jeździ :D

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 7 lis 2018, 23:32
przez torek
Hm... O w sumie.. fakt.. spróbuję.. chociaż część magistrali wodnej średnio domył.. żeby nie powiedzieć że słabo...

PostNapisane: 7 lis 2018, 23:41
przez Bo_Lo
Hmm,jak pracowałem jeszcze na ciężkim sprzęcie (koparki itp) to mieliśmy taka fajna chemię na bazie zasadowej która usuwała wszelkie tłuszcze i smary bez ruszania elementów gumowych itp. To była zasada i trzeba było uważać bo strasznie piekła na skórze,ale gęsty smar linowy jak tym popsikales to później wystarczyło zmyć czysta wodą,bez ciśnienia nawet i spływał jak makijaż dżesiki pod remizą.
Musiałbyś podpytać w jakimś serwisie maszyn budowlanych.

Dopisano 07 lis 2018 23:47:

https://sklep.merida.com.pl/produkt/630 ... TAQAvD_BwE
My mieliśmy zdaje się od nich


https://kenochem.pl/226-srodki-specjali ... -i-smarow-

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 8 lis 2018, 01:07
przez torek
o git :D
Dzięki. A do aplikacji wystarczą gumowe rękawiczki? Czy jakieś specjalne?

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 21 lis 2018, 13:08
przez torek
W poniedziałek dostałem informacje z Dziak Motorsport odnośnie silnika.. Niestety jest źle..
Z plusów to to, że Wał jest prosty, i nie wymaga żadnej ingerencji.
Z minusów <głaszcze> <oczy> <płacze>
Trzeba wstawić nowe tuuleje cylindrów, gdyż te są lekko z owalizowane (na dole cylindra 87,95 a na górze 88,05.
Trzeba wymienić tłoki (KUTE!!!!) obecne są mocno z użyte, plus uszkodzone mechanicznie od 3 krotnej kolizji z zaworami.. Ponadto pierścienie nie od tych tłoków, powyginane, Tłoki mają również już mniejszy wymiar przez zużycie..
Panewki główne i korbowodowe mocno zużyte... Jeszcze chwilę by pojeździły i zaczęły by stukać.
Górne sworznie na korbach mają luz po 4 setki.. gdzie pasowanie powinno być max 2 setki ( więc tulejki będą do wymiany).
To jeśli chodzi o dół silnika... Jeśli chodzi o górę.. głowica nie ma osiowości od strony rozrządu. prawdopodobnie wygięła się od temperatury.. (ale raczej nie u mnie, tylko jeszcze w poprzednim aucie z którego ją wziąłem). Oczywiście zawory kaput, prowadnice zaworowe też już wyrobione i wałki zużyte..

Reasumując.. czeka mnie totalna kapitalka..
Będą wstawione nowe tuleje w oryginalnym rozmiarze, nowe kute tłoki, też w oem rozmiarze (jeszcze nie wiem, czy będą to cp carillo jak ostatnio czy może Wiseco lub Manley), nowe Panewki Kinga główne i Korbowodowe, nowe sworznie tłokowe na korbach, nowe uszczelniacze zaworowe, pewnie jakieś szlify w głowicy (obecnie w dziak mają moje 3 głowice i wybiorą tą przy której będzie najmniej pracy), oraz masa nowych rzeczy jak uszczelki, termostat, pompa wody, podkładki pod wtryski, zaślepka balansu i wszystko co potrzebne do dobrego złożenia silnika.

Co było powodem.. wg nich bardzo słaba jakość oleju, który musiał być bardzo mocno rozwodniony przez paliwo (świadczą o tym zarówno panewki jak i wałki). NIestety jest to prawdopodobnie pokłosie tego, że poprzednik jeździł na nie wystrojonym, przelanym silniku.. <nie>

Generalnie to jestem totalnie wkurzony.. łacina ciśnie się na usta, bo miało być auto w naprawdę dobrym stanie, wymagające jedynie strojenia... A wyszedł totalny szrot.

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 21 lis 2018, 13:27
przez Norreca
no to wyszla ta super cena.... bokiem....
wspolczuje <boje się> obys mial zaciecie i mozliwosci by doprowadzic do dobrego stanu !

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 21 lis 2018, 20:38
przez rafałmazda
Ty to masz szczęście do 2.3 turbo :(

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 25 lis 2018, 19:51
przez Danmazda
Czegoś takiego się nie spodziewałem !!! :|

PostNapisane: 25 lis 2018, 21:01
przez WisniaUs
Współczuję <płacze> Ja bym sobie chyba żyły podgryzł na szyji z rozpaczy i ze złości!!!!!! Życze powodzonka i wytrwałosci <spoko>

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 29 lis 2018, 15:13
przez makmarc
Ochłonąłeś już trochę? Jakaś decyzja zapadła, co dalej z tematem? Mam nadzieję, że będziesz reanimował, chociaż to auto generuje spore $$$.

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 29 lis 2018, 20:11
przez torek
Heh.. Ochłonąć ochłonąłem.. natomiast wyceny dokładnej nie mam jeszcze.. ale tak pobieżnie licząc za samą robociznę wyjdzie około 4k zł.. <oczy> Nie no nie sprzedam jej.. nie ma opcji.. za dużo hajsu w pompowałem. Więc teraz będę miał 100% pewności że silnik jest dobrze poskładany...
a generuje koszty.. bo kupiłem bubla.. niestety.. <oczy> Ale wyciągnę go na prostą :) <oczko> Silnik pewnie będzie na polowę stycznia, bo u Dziaka zawaleni robotą..

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 7 gru 2018, 10:11
przez torek
Tłoki dotarły :D Panewki też już czekają w Lublinie na odbiór, więc w przyszłym tygodniu zgarnę graty i zawiozę do Dziaka. Wycenę robocizny też już dostałem.. więc no cóż.. tanio nie będzie.. ale mam nadzieję będzie dobrze.. <nauka> <spoko>

Re: Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07

PostNapisane: 15 gru 2018, 01:50
przez trii
Gdybyś jednak zdecydował się ją sprzedać daj znać na priv jakie pieniądze cię interesują. Biorąc pod uwagę twoje przejścia podziwiam wytrwałość. pozdr