Mazdaspeed6 GG L3-VDT '07 430KM @ 595Nm

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Danmazda » 4 lis 2019, 18:15

Dużo się nie pomyliłem :D Będzie co macać jutro na spocie... :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez torek » 18 lis 2019, 17:07

Co by za nudno nie było...
Jednak seryjne podpory w transferze nie znoszą 600Nm i strzału ze sprzęgła z 5k obr (dodajmy jeszcze sprzęgła spiekowego).
A tak serio.. podpora pękła.. i dziurę w transferze zrobiła.. ale.. widać, po zarysowaniach i przebarwieniach, że tam coś nie grało od dłuższego czasu.. a tego po prostu nie zniosło..
Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na nowe podpory Speed Solutions z USA i szukać transferu...
Załączniki
74423161_485475732070384_2331221511404257280_n.jpg
75540004_418042682474953_4755725821237264384_n.jpg
26171614_915778125253010_1521318505955299173_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez torek » 29 lis 2019, 10:11

Podpory przyszły :)
Więc może jeszcze w tym tygodniu je zamontuje. Mechanika mam umówionego na przyszły poniedziałek za tydzień, więc troszkę czasu mam ;) Natomiast to co najbardziej mnie cieszy to w końcu zamontowane fotele Recaro z Renault Megane 2 RS z wersji CUP. I to w idealnie pasującym do mojego wnętrza kolorze, czarna skóra + alkantara <jupi>
Zabawy troszkę było, ale już na etapie montażu w samochodzie, gdyż jak sie okazało, pod fotelem pasażera była centralka od napinaczy pasów. Do tego w szyny wbudowane na stałe są jakieś czujniki, bez których świeci się non stop Airbag. A tego chciałem uniknąć. NIe chciałem też nic ciąć, bo nie o to wtym chodziło, więc.. rozkręciłem szyny mojego oryginalnego fotela i przymocowałem je do moich obecnych stelaży pod recaro. <faja> Pod fotel pasażera ręki sie nie włoży, ale wszystko jest pospinane i nie powinno się nic z tym dziać. Ważne, że airbagi działają i nie wywalają błędu :)
Załączniki
77132089_598800154225055_1928491142546980864_n.jpg
79033559_733793847108957_4505565644355272704_n.jpg
IMG_20191128_170535.jpg
78090125_419589268735297_4804242510547255296_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Tasman20Wroc » 29 lis 2019, 10:45

Fotele bajka <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 485 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez torek » 3 gru 2019, 10:39

Wczoraj wymieniłem podpory wałków w transferze. Profilaktycznie też wymieniłem uszczelniacze, więc transfer powinien trochę pojeździć.
Różnica między seryjną podporą a nową z kutego aluminium widoczna jest gołym okiem..
Obrazek
Do tego wyczyściłem środek z osadów (których i tak w sumie było nie wiele).
Obrazek
Na szczęście powierzchnie cierne pod podporami nie mają żadnych oznak z użycia, jak również stare podpory nie były porysowane. Koła zębate też bez śladów z użycia.
Obrazek
Obrazek
W poniedziałek montaż.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez piwo » 3 gru 2019, 10:59

jakos ta orginalna podpora wyglada mi na mocniejsza (nie ze wzgledu na szerokosci a kolor materialu). az chetnie bym zmierzyl sile przy ktorej peka jedna i druga podpora. stopy aluminium sa rozne i niektore jego odmiany sa jak gownolit.
a teraz zerklem wyzej. sam robiles
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4732 (214/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez drozdo » 3 gru 2019, 11:06

Oryginalna jest cieńsza (w osi w ktorej dostaje najwięcej batów) i odlewana, aftermarketowa jest grubsza i z kutego aluminium, kolor nie ma tu znaczenia :)
Do połamania seryjnej wystarczy Torek i 430KM, aftermarketowe wytrzymują co najmniej mnie i 530KM (i większość dragowych MPSów na świecie)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez torek » 3 gru 2019, 11:34

drozdo napisał(a):Oryginalna jest cieńsza (w osi w ktorej dostaje najwięcej batów) i odlewana, aftermarketowa jest grubsza i z kutego aluminium, kolor nie ma tu znaczenia :)
Do połamania seryjnej wystarczy Torek i 430KM, aftermarketowe wytrzymują co najmniej mnie i 530KM (i większość dragowych MPSów na świecie)

haha Ej... to zabrzmiało jak bym miał specjalne umiejętności do łamania ;P <glupek2>

a tak serio Piwo, mam gdzieś foto właśnie z tej firmy speed solution, gdzie rozerwało transfer na pół.. (właśnie po którymś starcie w dragu 6 z USA) na slicku i podpory nie puściły – wałek pękł.
Wydaje mi się, że te podpory są naprawdę wytrzymałe, zwłaszcza że są kute i lżejsze od ori... zobacz post wyżej co stało się z ori podporą.. ona po prostu pękła.. a wałek wyszedł na wierzch rozwalając obudowę..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Danmazda » 10 gru 2019, 23:06

Te fotel są bajeczne <serduszka> Bardzo mi się podobają, i zapewne trzymają super :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez torek » 19 gru 2019, 13:05

Żeby nie było, że mazda tylko stoi i wiecznie coś jej dolega ;) setup zimowy już na aucie, transfer naprawiony. Dodatkowo fotele w świetle dziennym :D
Załączniki
79430809_545901479327231_7892030302212587520_o.jpg
79892250_545901572660555_1389890264964792320_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Danmazda » 23 gru 2019, 22:57

Tylnej kanapy nie zmieniasz ? Trzeba będzie po nowym roku spota zrobić, muszę się wpasować w te fotele :D
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez torek » 25 gru 2019, 00:13

Nie. Czarna jest i fajnie pasuje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Danmazda » 14 lut 2020, 02:45

Widziałem, macałem i siedziałem :D Super są te fotele <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez torek » 26 lut 2020, 10:12

Ostatnio nie wiele się dzieje. W końcu przyszedł czas, że tylko tankuję i śmigam. Ale na wiosnę szykuje się serwis.. prawdopodobnie cały tylny wózek pójdzie w dół, wleci stabilizator whiteline'a na tył, który już czeka, zastąpię pewnie obecne amory H&R na Bilstein B6, wjadą nowe uszczelnienia dyfra, a także wahacze rzymskie. Wleci też pewnie mały bonus na nowy sezon.. ale to jak już będzie to wtedy pokażę :)
Załączniki
85147006_214419653093882_624172358583713792_n.jpg
87530752_335270227389706_4026366784406814720_n.jpg
87599075_565848350677423_6844145345270644736_n.jpg
87636333_200610817716345_7025532809297002496_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez torek » 29 kwi 2020, 10:28

Dawno nic nie pisałem, ale w sumie nie wiele się dzieje :P
Ostatnio padła mi sprężarka klimy, w sensie odkręcił się elektromagnes.. więc trzeba było wymienić. A jak już musiałem się tam dobrać, to przy okazji zmieniłem pas przedni, a raczej osłonę chłodnic, bo moja była po pękana. A jak już to robiłem, to przy okazji zrobiłem relokację wymiennika ciepła od płynu wspomagania. I teraz jest całkiem spora (acz najmniejsza z dostępnych) 7 rzędowa chłodniczka.
W w ostatni weekend, podczas radochy z jazdy po zrobieniu klimy ukręciłem przegub w lewej tylnej półosi (standard) :P hahah więc teraz włożę jeszcze serię i szukam firmy, która go wzmocni ( bo mam na półce jeszcze 2). Więc jakby ktoś słyszał, o firmie która wzmacnia przeguby (robi customy) to będę wdzięczny za info (o Motomaxie z Torunia wiem – szukam alternatywy).
Załączniki
94654547_629041094346602_2344736051202883584_o.jpg
94872173_629041044346607_2912963462869024768_o.jpg
94976022_629041201013258_1747448804912660480_o.jpg
94977833_629041164346595_1292845036530040832_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez drozdo » 29 kwi 2020, 10:40

Spróbuj półosie DSS kupić, ja za customy w PL zaplaciłem podobne pieniądze a wcale jakoś bardzo zadowolony nie jestem – już raz musiałem wymieniać osłonę gumową (mimo, że nawet jednego startu nie zrobiłem, ani jakoś dużo km itp), spasowanie jest takie sobie (mało miejsca jest przez czujnik xenonów i swaybar no ale można to zrobic lepiej) a koronka/czujnik prędkości ABSu do dziś jeden mi nie działa jak powinien – takie to właśnie customy ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez torek » 29 kwi 2020, 13:36

dlatego ja bardziej szukam firmy, ktora zrobi mi sam przegub. bo to w nim lezy problem..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez torek » 15 cze 2020, 12:41

Ha, okazało się, że to nie przegub mi padł.. a chyba dyfer się po prostu kończy. podczas wyjazdu nad morze.. srednio co 100km naped się odłączał i przez kilkanaście min migała kontrolka 4wd.. gdy gasła napęd powracał. czyli coś się przegrzewa. problem pojawił się po ostatniej wymianie oleju.. więc.. hm.. albo jest za dużo oleju.. albo któreś łożysko się zużyło i stawia opór, przez co dyfer się grzeje.. albo klocek (chociaż sprawdzałem felgi, to żadna nie jest gorąca), albo ustawienie grubszego stabilizatora Whiteline coś knoci.. chociaż w to szczerze wątpię. Zleję obecny olej, bo jeśli sie przegrzewa to i tak już się nie nadaje, posprawdzam klocki, łożyska.. i jak wszystko będzie ok.. to pewnie dyfer trzeba będzie wyautować..
a tymczasem trochę fotek z przygotowań do JF <faja>
Załączniki
83484281_660440341206677_6099175652859976770_o.jpg
84271255_660439701206741_7139541333777593720_o.jpg
104189345_660439757873402_1903090536545530967_o.jpg
104296543_660440171206694_3742214447841532517_o.jpg
103101959_660440101206701_314869161854636381_o.jpg
104475850_660440664539978_1350399560764929733_o.jpg
104221981_1508138612689280_1346905037067015812_o.jpg
104293807_660440047873373_5781127542070904052_o.jpg
104412747_660439954540049_375721506218426877_o.jpg
104482798_1508138679355940_5264900902996416350_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez torek » 31 sie 2020, 09:39

W końcu Mazda odebrana od lakiernika. Maska naprawiona, czyli usuniety purchelek rdzy z typowego dla mps6 miejsca. Dodatkowo, doszły wyloty powietrza z firmy JC-speed works. w tym tygodniu powinien jeszcze wjechać jeden mod i na ten sezon koniec :)
Załączniki
118055762_702012203716157_4732370081753732602_o.jpg
118153867_702012400382804_4918332238866309704_o.jpg
118652646_360122948710301_2965474736681005732_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Beny » 31 sie 2020, 18:50

Strasznie mi się wnętrze podoba, co to za gałka zmiany biegów? Można jakiegoś linka?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy