Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 9 sty 2018, 09:25

Obiło mi się o uszy, że DET jest w stanie sterować VRISami.
Druga sprawa, jak masz w planach wrzucać większą przepustnicę to olej te klapki, później stają się bezużyteczne, tak było u mnie.
Trzecia sprawa, sprzedajesz czy nie? Nigdzie nie ma ogłoszenia, a może jestem zainteresowany?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Płomień » 9 sty 2018, 09:33

DET3 spokojnie może sterować virsem, ma wyjście które może sterować elektrozaworem. Można wykorzystać funkcję sterowania ciśnieniem doładowania, i ustawić mu zależność od obrotów i obciążenia. Trzeba tylko pogrzebać i pokombinować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez onyx » 9 sty 2018, 10:39

marcinowozniako napisał(a):
onyx napisał(a):Nie dorabiaj ideologii bo to kwestie oczywiste


Ok. Trochę suchych faktów bo te silniki mają już trochę lat ;) A więc tak, ecu od KL:
Odpalasz silnik otwiera sie 1 vris przyspieszasz gaz wcisniety na 50% zapominasz zmienić biegu na wyższy dojezdzasz do 6tys w tym czasie nie dzieje sie nic. Nagle stwierdzasz że musisz mocniej wcisnąć gaz bo już masz 2 bieg i auto nie przyspiesza tak samo jak na biegu 1. Wciskasz gaz na 80% zamyka się 1 vris który przed chwilą jeszcze był otwarty przekraczasz 3250 obrotów otwiera się 1 vris przekraczasz 4250 obrotów otwiera się 2 vris i oba sa otwarte aż do 6250 obrotów potem oba się zamykają.

Teraz ecu k8:
Szczerze ani w czasie jazdy ani na sprawnych obu vrisach podczas przeciagniecia przez cały zakres obrotowy nie ma efektu Wow, ot auto przyspiesza. Mozna by powiedzieć że w sposób ciągły i równy. Na poprzednich wykresach gdzie vrisy działały poprawnie widać ze nie ma jakiś większych wzlotów i upadków momentu które by jednoznacznie stwierdzały otwieranie się vrisow. W każdym bądź razie na ecu k8 zasada jest taka. Masz wcisniety gaz? Vrisy załącza sie bez względu na to jak mocno otwarta jest przepustnica wystarczą odpowiednie obroty. Z mojego feelengu i tego co pamiętam wcześniej 1 vris załącza sie przy 4k drugi jakoś przy 5?

To nie jest dorabianie ideologii. Mazda w sterowniku od KL całkowicie zmieniła pracę vrisow względem ecu k8 czy klze i to jest fakt z którym polemizować nie można ;)


Kwestie otwierania Vrisow w zależności od położenia gazu jest tylko podyktowane ekonomią i charakterem auta.

onyx napisał(a):W obecnym urządzeniu można dowolnie definiować punkt przełączania – więc na hamowni można sobie dobrać odpowiednio punkt przełączania każdego z osobna

marcinowozniako napisał(a):Ok, widzę że jesteś w temacie, można jeszcze takie urządzenie zdobyć, przydałoby mi się :D

Odezwij się do Gaduły :)
marcinowozniako napisał(a):
onyx napisał(a):BTW jaki sens jest kręcenie motoru do 8tys, jak moc maks ma przy 6tys a później już nie generuje nic poza spadkiem Rozumiem jeszcze kręcenie do powiedzmy 7tys, żeby po zmianie biegu utrzymać się w powerbandzie, ale wyżej? Mało konstruktywne męczenie silnika...


Czyli coś świta ale nie wiadomo w którym kościele ;) Otóż tak opłaca sie mieć tak wysoko odcinke z jednego prostego powodu. Mogę dokrecic do końca ale nie muszę. Dodatkowo uwierz mi różnica w przeciagnieciu 1 biegu do tych 8tys szybka zmiana na 2 bieg i auto idzie dalej jak wściekle. Ustawiając odcinike na 7 tyś tracę przynajmniej 0.5s do setki a to jest bardzo bardzo dużo. Poza tym. Ecu klze jak i k8 seryjne odcinke miały ustawione na 7.5-7.8 zatem wcale nie dużo niżej niz ktoś to tu ustawil.

Co do klze. Tam moc maks powinna być przy 6800-7000 a pekaly talerzyki z powodu zastosowania większych zaworów ssacych niż w klde. Klde jest pozbawione tego problemu.


Buehehehe ;) Mi coś świta? :D
A czas do setki? Jarają jeszcze ludzi takie rzeczy?:D Myślałem, że ważne jest co się po tej pierwszej setce dzieje. A co do seryjnej odcinki to zapewniam Ciebie, że obrotomierz wali w wuja troszkę i nie sugerowałbym się tym bardzo mocno ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez marcinowozniako » 9 sty 2018, 11:09

onyx napisał(a):Kwestie otwierania Vrisow w zależności od położenia gazu jest tylko podyktowane ekonomią i charakterem auta.


Ale gaduła tworzył vrisboxa z myślą właśnie o zmianie na silniku KL punktów otwarcia vrisów. Nikt nie miał z nimi problemów na ecu k8 itp itd. TEraz jeszcze mi się przypomniało że były nie które ecu które też miały problem z poprawnym sterowaniem vrisów :D

onyx napisał(a):Buehehehe ;) Mi coś świta? :D


:P Stary wyjadacz mówisz ;) Chylę czoła ;)

onyx napisał(a):A czas do setki? Jarają jeszcze ludzi takie rzeczy?:D Myślałem, że ważne jest co się po tej pierwszej setce dzieje. A co do seryjnej odcinki to zapewniam Ciebie, że obrotomierz wali w wuja troszkę i nie sugerowałbym się tym bardzo mocno ;)


Dziać się może sporo ale chyba niektórzy zapominają jak ważdy jest start i dobra szybka zamiana biegów. Jeżeli auta jadą podobnie to ten czas będzie warunkował wynik potyczki. Jeżeli natomiast jest duża różnica w mocy no to wolniejsze auto do setki pewnie potem i tak czy siak złapie to szybsze auto do 100. Tak sie akurat składa że w przypadku mx3 i skrzyni k8 to co się dzieje powyżej setki jest niemal proporcjonalne do tego co się dzieje przed 100. Czyt, im lepszy czas do 100 tym lepsze i późniejsze czasy :D A uwierz mi mx3 dużo nie traci po zmianie na 2 bieg.

onyx napisał(a):A co do seryjnej odcinki to zapewniam Ciebie, że obrotomierz wali w wuja troszkę i nie sugerowałbym się tym bardzo mocno ;)


Mam wykresy z hamowni jeszcze za czasów ori ecu k8 albo ecu kL o odcinka była ustawiona na 7500-7600. ;)
mx-3lover napisał(a):Obiło mi się o uszy, że DET jest w stanie sterować VRISami.
Druga sprawa, jak masz w planach wrzucać większą przepustnicę to olej te klapki, później stają się bezużyteczne, tak było u mnie.
Trzecia sprawa, sprzedajesz czy nie? Nigdzie nie ma ogłoszenia, a może jestem zainteresowany?


Płomień napisał(a):DET3 spokojnie może sterować virsem, ma wyjście które może sterować elektrozaworem. Można wykorzystać funkcję sterowania ciśnieniem doładowania, i ustawić mu zależność od obrotów i obciążenia. Trzeba tylko pogrzebać i pokombinować :)


Dzięki za info dobrze wiedzieć, może można coś z tym wykminić chociaż nie wiadomo czy będa z tego jakieś duże korzyści. Co do sprzedaży mam jednego poważnie zainteresowanego. Jak nie kupi to wystawie na regularną sprzedaż ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez onyx » 9 sty 2018, 11:37

marcinowozniako napisał(a):
:P Stary wyjadacz mówisz ;) Chylę czoła ;)


<piwo>


To nowe urzadzenie Gaduły ma mało wspólnego z tym starym, dodatkowo może obsługiwać 2 zaworki niezależnie. Stosując DET'a będziesz w sumie mógł odpalać Vrisy ale oba jednocześnie – wyjście parametryczne jest tylko jedno. Czyli zastosowanie DETa w tym wypadku trochę bez sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez marcinowozniako » 9 sty 2018, 12:15

Napiszę do niego zobaczymy co z tego wyjdzie, aczkolwiek zastanawiam się czy to gra warta świeczki. Na działających vrisach napewno moment obrotowy jest spoko, pytanie tylko czy mógłby być bardziej spoko oraz czy ma wpływ na charakterystyke oddawania mocy powyżej 6tyś obrotów. Nie bez powodu w klze te vrisy zamykają sie dopiero przy 6800 obrotów. Nikt tak naprawdę nie zajmował się nigdy tymi vrisami tak fest aby porobić dokładne pomiary i ustawić jakieś optymalne ich otwarcia czy zamknięcia :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 22 sty 2018, 18:05

Co słychać, szykuje się strojenie?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 24 sty 2018, 10:55

Nie słychać w sumie nic. Auto stoi, boje się jeździć aby nic nie uszkodzić, <boje się> zresztą pogoda za oknem nie zachęca. Mam jeszcze klika rzeczy do ogarnięcia aby było wszystko na tip top ale po raz kolejny pogoda na to nie zachęca a i czasu brak.

Planów na strojenie na razie nie ma, det 3 jest podłączony w Trybie Piggy Back więc też bez szału jeżeli chodzi o jakieś strojenie w tym trybie a już obecnie daje przyrost na poziomie +5KM i +6NM, ten najsłabszy wykres to właśnie ten z odłączonym detem w sumie jest opis na kartce więc można dojrzeć :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez dam92 » 24 sty 2018, 18:52

No żeby zrobić to po Bożemu to trzeba by w standalone zainwestować a to są koszta jakby nie patrzeć.
Ale jakby nie było kreski wyglądają nieźle, cyferki bardzo dobrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Biniu » 25 sty 2018, 07:28

Na DET3 w trybie FI też sporo można poprawić względem seryjnych ECU, ale jak to tutaj poprawi wykres ciężko przewidzieć, bo i tak jest bardzo dobrze.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

PostTen post został usunięty przez Szyna 24 lut 2018, 22:43.

Postprzez marcinowozniako » 24 lut 2018, 22:24

Auto jeszcze jeździ :D Wszyscy szykują się na Poznań a ja jeszcze nie :D Dzisiaj miałem okazję po czasie spokojnie przysiąść do rozebrania KLDE stukającego i znamy sprawne nieszczęścia. Gdybym się wziął za to na aucie to spokojnie silnik by był do naprawy, ale nie żałuje tego że wymieniłem na inny. A więc foto:
I jest winowajca zamieszania :D :
20180224_184710.jpg

Cylinder na szczęście nie dostał w ogóle więc sam blok jest w bdb stanie:
20180224_184720.jpg

20180224_185920.jpg

Głowice w również bardzo dobrym stanie:
20180224_185924.jpg

20180224_185929.jpg

Tylko głowica od strony chłodnicy w jednym miejscu dostała ale tak naprawdę to splanowania myślę spokojnie i dalej będzie służyć.
20180224_190002.jpg

20180224_190004.jpg

20180224_190023.jpg


Więc ogólnie do wymiany jeden tłok i silnik dalej by podawał i to jak, jechał tak samo jak obecny który ma 189KM więc o czymś to świadczy. Ta śrubka to mocowanie przepustnicy od Vrisa w prostym kolektorze co ciekawe znowu dostał 6 cylinder i 6 tłok, w klze Jarka które mi się posypało również dostał tylko ten tłok i ten cylinder, więc jeżeli coś wam stuka w silniku w sposób podobny do mojego klze czy klde to wiedzcie że bardzo możliwe iż to 6 cylinder bądź tłok, nie wierze w taki zbieg okoliczności aby zarówno w klze jak i w klde padł ot tak zawsze ten sam tłok czy cylinder.

Z takich rzeczy typowo do mnie podobnych to ostatnio z rolki 2 bieg jakieś 40 km/h poległo bmw e30 z 2.8 pod maską i to dosyć dużo bo przy 160 byłem jakoś z 4 długości z przodu :D Także auto podaje dobrze <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 25 lut 2018, 07:05

A takie domysly były ekspertów co to nie pier**** <lol>
Ile ten Twój potwór waży?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Wiciu KL » 25 lut 2018, 11:54

A to śrubka niedobra... A ta e30 to zdrowo zajechana musiała być, że ją poskładałeś :P
I cyk, dwujeczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 22:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez marcinowozniako » 25 lut 2018, 12:07

Biniu napisał(a):A takie domysly były ekspertów co to nie pier**** <lol>
Ile ten Twój potwór waży?


Ta że silnik pałowany i się poddał że panewki że pompa oleju :D <czarodziej>

Niestety winowajcą tego zamieszania byłem głównie ja bo to ja tę śrubkę tam wkręciłem <płacze>

Co do wagi mx3 to info na 1 stronie <czytaj> : 1080kg

Wiciu KL napisał(a):A ta e30 to zdrowo zajechana musiała być, że ją poskładałeś


Ja osobiście nie widzę w tym nic dziwnego, e30 jest lekka ale ten konkretny model nie był jakoś przygotowany do zapierdzielania, duże ciężkie fele, silnik nowiutki bo 80 tys przebiegu i przez moment na drugim biegu szedł równo ze mną, aż się zdziwiłem, ale koniec biegu już byłem przed nim 3 i 4 bieg to już tylko się oddalałem. ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Wiciu KL » 25 lut 2018, 12:10

Nie no, to był żart z tym, że zajechana :D Wiem, że Twój mx jest szybki. Co robisz z tym starym silnikiem?
I cyk, dwujeczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 22:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez Biniu » 25 lut 2018, 12:15

No szkoda strasznie motoru przez taką głupotę, ale zdarza się.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 25 lut 2018, 12:25

Wiciu KL napisał(a):Co robisz z tym starym silnikiem?


Jedna głowica już sprzedana do mx3 z klem, niech służy jak najdłużej, reszta również na sprzedaż jak jesteś zainteresowany to śmiało :D, 5 tłoków druga głowica, 2 wałki, wał korbowy, no i blok silnika. :)

Biniu napisał(a):No szkoda strasznie motoru przez taką głupotę, ale zdarza się.


Pewnie że szkoda, jednak w kontekście tego że znowu na farcie udało mi się kupić drugi który jest w jeszcze lepszym stanie w sensie mniejszy przebieg to nie ma tego złego <czarodziej>

Ogólnie to posiadam już tak dużo części do tego modelu i do silników że stworzyłem sobie specjalne pomieszczenie o wymiarach 3x4m gdzie zrobiłem sobie magazyn do części także jakby ktoś coś potrzebował czy to z samego silnika kla czy klze bo mam jeszcze drugi blok klze również z wałek zamachem sprzęgłem, to można śmiało pytać. Z obserwacji jakie dokonał Tomek ze mną przy demontażu to dziwne oznaczenia tłoków, KLP zamiast kl01 inne panewki wałków także silnik z 2002 roku napewno dostał trochę poprawek względem tych starszych. Obecny mój silnik jest z probe z 94 roku.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez piwo » 25 lut 2018, 12:56

A od czego ta śrubka to z klapek kolektora?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez marcinowozniako » 25 lut 2018, 13:10

O patrzcie tutaj jeszcze na swoim miejscu jak była <rotfl>

22292387_1491057487606632_1180644073_o.jpg


To śrubka mocująca klapkę przepustnicy do wałka to jest akurat 2 vris w kolektorze prostym. Oryginalne zostały rozwalone z racji ukręcenia gwintu i ogólnie ze starości się posypały przy wyjmowaniu, więc wkręciłem od nowa i jak widać za słabo. Teraz jeszcze będę miusiał to poprawić na 2 nakrętki i klej do gwintów aby druga taka sytuacja się nie wydarzyła.
Ostatnio edytowano 25 lut 2018, 13:12 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 1 raz
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy