Mazda MX-3 EC KL-DE '91
Pewnie że po strojeniu będzie lepiej, po strojeniu Kl pokaże swoje sportowe zacięcie i chęć do wysokiego kręcenia
To zależy na którym biegu, komp z k8 ma to do siebie że mimo wszystko ciągnie równo, nie ma dołków przed otwieraniem vrisów ani gwałtownych wzrostów po ich otwarciu. Na 4 czy 5 biegu przy pełnym bucie coś tam czuć, ale przede wszystkim jest to słyszalne po dźwięku wydechu
Dopisano 19 cze 2018, 19:22:
Wracając z pracy postanowiłem to sprawdzić. I w tym momencie absolutnie nie czuć żadnych vrisów. Ciągnie bardzo równo od samego dołu do niemal odcinki.
To zależy na którym biegu, komp z k8 ma to do siebie że mimo wszystko ciągnie równo, nie ma dołków przed otwieraniem vrisów ani gwałtownych wzrostów po ich otwarciu. Na 4 czy 5 biegu przy pełnym bucie coś tam czuć, ale przede wszystkim jest to słyszalne po dźwięku wydechu
Dopisano 19 cze 2018, 19:22:
Wracając z pracy postanowiłem to sprawdzić. I w tym momencie absolutnie nie czuć żadnych vrisów. Ciągnie bardzo równo od samego dołu do niemal odcinki.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Halo, halo gdzie kreski z 200 KM+? . Kiedy strojenie?
Neonixos666 napisał(a):gdzie kreski z 200 KM+?
Jakie kreski?:
Powiem tylko tyle. Byłem na zlocie Osaka była tam hamownia K-sport która jak widać postanowiła masakrycznie przekłamać moc. I nie nie wymyślam, było jeszcze kilka aut którym mocno zaniżyła pomiar, chłopaki w ogóle nie wiedzą co robią, tak shamowali auto że dobra opona semi slick Ad08R powiedziała , hamowali na 6 biegu type R 7 gen i na odcięciu było 280 a opona z indeksem do 270 więc się skończyło, wielu aut nie zhamowali bo nawet nie potrafili przypiąć ich, ogólnie masakra absolutnie nie polecam.
Tutaj o wiele przyjemniejsza część posta porównanie mojego de do innego które było również shamowane na 176KM, rolka 2 bieg od 1.5 tys obrotów aby pokazać różnice w całym zakresie obrotowym.
Ustawiłem jeszcze rolke z 1 i 2 biegu z Nissanem 200SX Turbo 260KM, pierwszy scenariusz to 1 bieg z 20km/h. Warunki były kiepskie więc auta musiały jechać za sobą i w takim scenariuszu mx3 mimo że była 2 długości za SX dogoniła i prawie przegoniła, niestety nissan od 3 biegu mocniejszy i minimalnie wychodził do przodu tak aby przy 180-190 być ze 2 długości z przodu. Drugi scenariusz to rolka z 2 biegu od 60km/h i tutaj podobnie na 2 biegu równo od 3 zaczął się oddalać. Generalnie auta zbliżone osiągami i dużo nie brakuje.
Sory za jakość ale niestety nic lepszego nie miałem pod ręką.
Neonixos666 napisał(a):Kiedy strojenie?
Szczerze nie wiem. To jest sporo kasy i cały czas zastanawiam się jak to rozegrać, czy na decie stroić czy wywalić go i bawić się z seryjnym ecu k8, naprawdę nie wiem. Teraz chciałbym trochę pojeździć autem i tak jest naprawdę szybkie i przyjemnie w codziennej jeździe.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
sewo napisał(a):eee jak już powiedziałeś A to musisz powiedzieć B wszyscy ciekawi jesteśmy wyniku
Dokładnie, to już nie robisz dla siebie ale dla setek ludzi którzy obserwują ten temat i czekają w napięciu jak obalasz mity i udowadniasz że te silniki coś potrafią wbrew powszechnej opinii da się je modyfikować z pozytywnymi skutkami tak podpuszczam Cię ale jakaś motywacja musi być
I donaty by leciały w sumie nie jest to głupie
Ja już obaliłem tyle mitów że tu nie ma co więcej obalać. Napewno będzie 200+ po strojeniu, ale akcja z cegiełką to nie jest głupi pomysł
Bardziej by pomogło wypowiedzenie sie w kwestii czy stoić na decie 3 w trybie Fi czy dopracowywać tylko mapę paliwa w obecnym trybie Piggy back. Czy zostawić deta w spokoju i dawać do strojenia ori ecu k8 z ktgórego można wylutować płytkę eeprom 28 pinowy i przeprogramować. Kwestia też tego kto miałby mi to zrobić. Det 3 tryb Fi to Forest z Poznania, tryb piggy back też albo on albo chester czyli gościu który wcześniej stroił już to auto. Moim zdaniem największy efekt ale też największa niewiadoma to strojenie na ori ecu. Największy efekt raczej napewno będzie bo tam można ustawić masę rzeczy, od zmiany otwarcia vrisów do zmiany odcinki aż po nawet sterowanie zapłonem imho. Pytanie tylko bo tutaj nie mam za bardzo typów kto miałby to zrobić, kiedyś rozmawiałem z gościem z firmy jakieś tam motorsport z Wrocławia i on chciał się podjąć strojenia na ori ecu ale pytanie czy zrobi to dobrze a nie weźmie kase a efektu nie będzie.
Bardziej by pomogło wypowiedzenie sie w kwestii czy stoić na decie 3 w trybie Fi czy dopracowywać tylko mapę paliwa w obecnym trybie Piggy back. Czy zostawić deta w spokoju i dawać do strojenia ori ecu k8 z ktgórego można wylutować płytkę eeprom 28 pinowy i przeprogramować. Kwestia też tego kto miałby mi to zrobić. Det 3 tryb Fi to Forest z Poznania, tryb piggy back też albo on albo chester czyli gościu który wcześniej stroił już to auto. Moim zdaniem największy efekt ale też największa niewiadoma to strojenie na ori ecu. Największy efekt raczej napewno będzie bo tam można ustawić masę rzeczy, od zmiany otwarcia vrisów do zmiany odcinki aż po nawet sterowanie zapłonem imho. Pytanie tylko bo tutaj nie mam za bardzo typów kto miałby to zrobić, kiedyś rozmawiałem z gościem z firmy jakieś tam motorsport z Wrocławia i on chciał się podjąć strojenia na ori ecu ale pytanie czy zrobi to dobrze a nie weźmie kase a efektu nie będzie.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):akcja z cegiełką to nie jest głupi pomysł
Skoro za rznięcie głupa na YT ludzie dostają kasę to może znajdą się ludzie którzy docenią takie przedsięwzięcie i rzucą jakąś kwotę, potem jakiś sponsor np hamownia na której robisz próby po modach dały by jakiś rabat chociaż w zamian za pokazanie jak to się robi u nich i dane firmy. Marketing za raz rozwiniemy tu.
Poczekaj aż się wystroił klze na emu w Poznaniu,będzie wiadomo jaki jest potencjał w tych silnikach.
Det się średnio nadaje do 6ciu cylindrów,wiem że emu drogie ale z drugiej strony zaoszczędzisz np na wskaźnikach(tu bardziej to się tyczy aut turbo) ,jest w uuuj bezpieczniej i wygodniej.Nie musisz instalować żadnych gajgerow i sie w nie gapić podczas upalania(a wiadomo z porządny zestaw to spory wydatek) ,poza tym emu zawsze możesz wymontować i sprzedać z niewielką strata a w aucie przywrócic seryjny sterownik,albo drożej sprzedac auto.
Ja generalnie żałuję że nie poszedłem w emu
Te 1300zl różnicy w cenie po odjęciu kosztu dobrych gajgerow i czujników maleje do ok500-600zl ,a nie masz choinki na desce ,upalasz nie martwiąc się o parametry,bo w razie W emu zrobi co trzeba.O możliwościach podpięcia tel/tabletu, jakości strojenia/mapy nie ma co wspominać.
Det się średnio nadaje do 6ciu cylindrów,wiem że emu drogie ale z drugiej strony zaoszczędzisz np na wskaźnikach(tu bardziej to się tyczy aut turbo) ,jest w uuuj bezpieczniej i wygodniej.Nie musisz instalować żadnych gajgerow i sie w nie gapić podczas upalania(a wiadomo z porządny zestaw to spory wydatek) ,poza tym emu zawsze możesz wymontować i sprzedać z niewielką strata a w aucie przywrócic seryjny sterownik,albo drożej sprzedac auto.
Ja generalnie żałuję że nie poszedłem w emu
Te 1300zl różnicy w cenie po odjęciu kosztu dobrych gajgerow i czujników maleje do ok500-600zl ,a nie masz choinki na desce ,upalasz nie martwiąc się o parametry,bo w razie W emu zrobi co trzeba.O możliwościach podpięcia tel/tabletu, jakości strojenia/mapy nie ma co wspominać.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):Poczekaj aż się wystroił klze na emu w Poznaniu,
Kto strzelił sobie w stope kupując ten silnik? I w jakiej budzie to jeździ? Oraz jakie to jest to EMU? Wiesz tutaj jest N/A ja z zasady nie musze mieć żadnych gajgerów ew temp oleju i ciśnienie oleju. Strojenie emu to też wyższa szkoła jazdy więc wyższe koszta samego strojenia. U mnie na pewno EMU nie będzie to jest bezsens. Wole już sie zabrać za ori sterownik który ma jeszcze potencjał i jak sie znajdzie odpowiedniego człowieka to ten potencjał zostanie wykorzystany.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Wydaje mi się że ludzie mają spore doświadczenie w strojeniu na kompie zewnętrznym. Nie każdy ma sprzęt by grzebać w ori kompie szczególnie jak trzeba wlutowywać się czy wyjmować kość.
Neonixos666 napisał(a): Nie każdy ma sprzęt by grzebać w ori kompie szczególnie jak trzeba wlutowywać się czy wyjmować kość.
No to jest racja, mówię znalazłem gościa we Wro dla którego to absolutnie nie jest problem. Koszt takiego strojenia jak tam mi mówił to ok 1500 zł plus wiadomo paliwo na to strojenie. Podobno mógłby mi ustawić nawet 2 mapy przełączane. Pytanie na ile dobry jest gościu i ogarnie to co tam zastanie naprawdę uważam że wystrojenie seryjnego ecu oprócz oczywiście emu to najlepsza opcja dla tego silnika. A koszt EMU to ok 2-3k plus do tego strojenie. Jest to ewidetnie nie opłacalne w moim przypadku, wolałbym te kasę włożyć w coś zupełnie innego co dałoby efekty nawet bez strojenia.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się że choć jest wyższy koszt z EMU bo wiadomo że dodatkowe urządzenie kosztuje to potem łatwiej jest dokonywać korekt czy przywracania stanu poprzedniego jeśli coś źle ustawimy. Można ustawić procedurę, albo zabezpieczyć się przed awarią w przypadku spadku ciśnienia oleju np. Możliwości jest sporo do ustawień ale jeśli nie będziesz tego jakoś mega rozwijał a chcesz raz porządnie wystroić to i można na ori kompie myślę.
Neonixos666 napisał(a):Nie każdy ma sprzęt by grzebać w ori kompie szczególnie jak trzeba wlutowywać się czy wyjmować kość.
Pany – te kompy mają płytkę THT i duże kości typu DIL, to jest wręcz banalne do lutowania/wylutowywania. Można wstawić podstawkę i sobie dowolnie wymieniać kości, a programować się je da na kompie przystawką za kilkanaście złotych – to są zwykłe EPROMy. Zrobić przełączane mapy w tych ECU to nic trudnego – odpowiednia podstawka i podczas jazdy można sobie zmieniać mapy. Wydaje mi się, że ktoś kiedyś jakiś sztukmistrz z Lublina zrobił taki myk.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
O tym właśnie pisałem,na emu ustawisz zabezpieczenia i możesz upalac bez stresu,a dobre gajgery z alertami na sam olej to ok 400-500zl?
Kolejna kwestia to właśnie człowiek który to wystroi.Dobrego stroiciela do emu znajdziesz bez problemu.Ale po części rozumiem twoje dylematy.
Co do strzelania w stopę to już nie przesadzaj,pycha kroczy przed upadkiem
Buda mx6
Podobna historię co Ty przerabia kolega,mody w silniku na 300+ ,kupiona licencja na grzebanie w seryjnym sterowniku(eculabs)stroiciel z polskiej czołówki i nie może wyjść wiele ponad serie z seryjnego silnika (220)a to auto i sterownik milion razy bardziej rozkminiony od mazdy.(Subaru)
Kolejna kwestia to właśnie człowiek który to wystroi.Dobrego stroiciela do emu znajdziesz bez problemu.Ale po części rozumiem twoje dylematy.
Co do strzelania w stopę to już nie przesadzaj,pycha kroczy przed upadkiem
Buda mx6
Podobna historię co Ty przerabia kolega,mody w silniku na 300+ ,kupiona licencja na grzebanie w seryjnym sterowniku(eculabs)stroiciel z polskiej czołówki i nie może wyjść wiele ponad serie z seryjnego silnika (220)a to auto i sterownik milion razy bardziej rozkminiony od mazdy.(Subaru)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
No o tym mówię k819b ma możliwość wyjęcia kostki eeprom i zmiany wartości w niej. Mam chyba nawet 2 kompy w której sa podstawki wlutowane i wystarczy wyciągnąć eprom rękoma
Zbyt dużo klze padło ostatnimi czasy abym miał lepsze zdanie na temat tych silników. Problem ze znaleznieniem prawdziwego klze problem z kosztem takiego silniku a potem problem z awaryjnością przy upalaniu...
Szkoda... Chyba że ma skrzynie z k8 tam A tak btw zhamowane to klze w mx6? Wiadomo jaką mocą/momentem dysponuje teraz?
Mariusz? No tam to dziwnie wygląda ale auto na prostej chyba jedzie całkiem nieźle co?
Bo_Lo napisał(a):Co do strzelania w stopę to już nie przesadzaj,pycha kroczy przed upadkiem
Zbyt dużo klze padło ostatnimi czasy abym miał lepsze zdanie na temat tych silników. Problem ze znaleznieniem prawdziwego klze problem z kosztem takiego silniku a potem problem z awaryjnością przy upalaniu...
Bo_Lo napisał(a):Buda mx6
Szkoda... Chyba że ma skrzynie z k8 tam A tak btw zhamowane to klze w mx6? Wiadomo jaką mocą/momentem dysponuje teraz?
Bo_Lo napisał(a):Podobna historię co Ty przerabia kolega,mody w silniku na 300+ ,kupiona licencja na grzebanie w seryjnym sterowniku(eculabs)stroiciel z polskiej czołówki i nie może wyjść wiele ponad serie z seryjnego silnika (220)a to auto i sterownik milion razy bardziej rozkminiony od mazdy.(Subaru)
Mariusz? No tam to dziwnie wygląda ale auto na prostej chyba jedzie całkiem nieźle co?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No jedzie bo trakcja jest kosmiczna ,seryjne GT 218hp robi w sprawnych rękach poniżej 6sek do setki,nawet nie wiem czy niskie piątki nie są realne,ale nie w tym rzecz,tam Jet motor z sti ,kupa modów mechanicznych które bez strojenia powinny wypluć pod 300.
To jest właśnie minus seryjnych sterowników,trafi się jakaś inma rewizja z małymi zmianami na płytce i kupa.
Na szczęście ciebie nie będzie ograniczała licencja więc w razie W masz opcje awaryjne.Pytanie czy ten jeden jedyny gość co stroi oem ECU,ma skilla w strojeniu.
To jest właśnie minus seryjnych sterowników,trafi się jakaś inma rewizja z małymi zmianami na płytce i kupa.
Na szczęście ciebie nie będzie ograniczała licencja więc w razie W masz opcje awaryjne.Pytanie czy ten jeden jedyny gość co stroi oem ECU,ma skilla w strojeniu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):GT 218hp robi w sprawnych rękach poniżej 6sek do setki,nawet nie wiem czy niskie piątki nie są realne,
Są realne po tym co się w czaterii dowiedziałem
Bo_Lo napisał(a):Na szczęście ciebie nie będzie ograniczała licencja więc w razie W masz opcje awaryjne.Pytanie czy ten jeden jedyny gość co stroi oem ECU,ma skilla w strojeniu.
No właśnie, kolejny problem jest taki że raczej mało kto w PL stroił seryjne ecu a już raczej nie na pewno w takim jak mój silniku... Żaden stroiciel nie da gwarancji wzrostu mocy bo jest to zależne od wielu czynników ale wiadomo jak może być.
Czemu ta mx6 z klze tematu na forum nie ma? Hamowane to było?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 18:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):No właśnie, kolejny problem jest taki że raczej mało kto w PL stroił seryjne ecu
Jak najbardziej stroją tylko najczęściej w samochodach w których da się łatwo zgrać i modyfikować mapy, wszystkie diesle stroją na seryjnym ecu, rozgryzione benzyny również.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości