Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez marcinowozniako » 15 cze 2018, 15:55

Ta, wykres Setritusa . Tam to w ogóle jest rzeźba i porobione tyle że widać średnio to tak gra. Tzn Moc maks i moment maks też spoko ale zobacz przy jakich to wartościach wszystko. Może tak chciał aby mu auto wystroili aby było wszystko niżej niż być powinno ale wykres Rafała to wykres prawdziwego klze i tego jak kreski tego silnika powinny wyglądać.


Neonixos666 napisał(a):Skoro bez wałków, tłoków, głowicy da się uzyskać podobne osiągi to nie wiem po co było je dodawać do ZE ?


Mam zrobiony, dolot przemyslany, wydech, przypominam 2.5 cala na jednym tylko i wyłącznie jednym końcowym tłumiku, sterowanie jest ECU K8 oraz det 3 w trybie Piggy Back który daje ok 5KM i 6NM.

Kwestia jest taka że jakbym dorwał klze i załadował takie graty co mam tutaj to lekko bym miał z 200-210KM :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2018, 16:02

marcinowozniako napisał(a):Kwestia jest taka że jakbym dorwał klze i załadował takie graty co mam tutaj to lekko bym miał z 200-210KM


To tylko tłoki i wałki reszta to samo co u Ciebie :P

Tak patrze że na każdym wykresie zaraz po mocy max jest dziwne zaniżenie jak by zapłon cofało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcinowozniako » 15 cze 2018, 16:12

Neonixos666 napisał(a):To tylko tłoki i wałki reszta to samo co u Ciebie :P


Jeszcze głowice. Przypominam że mam założony prosty kolektor KLZE który ma kwadratowe kanały dolotowe, a głowice mam seryjne kl01 które te kanały mają owalne. Z KLDE spokojnie 200KM idzie uzyskać, jednak przy takim samym stopniu pomodzenia z KLZE by się wyrwało z 220-230KM.

Neonixos666 napisał(a):Tak patrze że na każdym wykresie zaraz po mocy max jest dziwne zaniżenie jak by zapłon cofało.



Być może. To jest ECU k8, strojeniem nie dość że uzyskam większą moc maks, to poprawie jej przebieg w górnym zakresie i to bardzo ten spadek co teraz jest to nie jest kwestia jakiś limitów silnika. Dla ciekawostki przejrzyj sobie wykres z 1 postu gdzie sa na siebie nałożone 3 różne wykresy, to były rózne ustawienia ECu. Jeden z nich ten najciekawszy to k8 w wsadem klze który nagle po 7.5 tys moc zaczyna rosnac do góry. Tam coś się działo po to aby moc przytrzymać jeszcze trochę w klde to trochę śmiesznie działało, zresztą to chyba był jakiś wadliwy chip. Tutaj KLZE Capazo i bardzo mocno widoczne to o czym mówię.

Obrazek
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Mr_Bartek » 15 cze 2018, 16:24

marcinowozniako napisał(a):Kwestia jest taka że jakbym dorwał klze i załadował takie graty co mam tutaj to lekko bym miał z 200-210KM :D


marcinowozniako napisał(a):jednak przy takim samym stopniu pomodzenia z KLZE by się wyrwało z 220-230KM.


To ile wreszcie tej mocy bo się pogubiłem?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez marcinowozniako » 15 cze 2018, 16:30

Mr_Bartek napisał(a):To ile wreszcie tej mocy bo się pogubiłem?

<czytaj>
marcinowozniako napisał(a): Z KLDE spokojnie 200KM idzie uzyskać, jednak przy takim samym stopniu pomodzenia z KLZE by się wyrwało z 220-230KM.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2018, 17:04

20180408_211724.jpg


Tu poprawiłem jak powinien wyglądać i pewnie wyszło by tyle co na silniku ZE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mx-3lover » 15 cze 2018, 17:22

Potestowałeś?
marcinowozniako napisał(a): Z KLDE spokojnie 200KM idzie uzyskać, jednak przy takim samym stopniu pomodzenia z KLZE by się wyrwało z 220-230KM.

Kup ZE i udowodnij.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 15 cze 2018, 23:52

mx-3lover napisał(a):Potestowałeś?


Ta i stwierdzam że ten rozwiert jest zrobiony kiepsko. Jest problem zarówno z otwieraniem się przepustnicy jak i zamykaniem, klapka nie jest chyba idealnie spasowana z kanałem przez co po jakimś tam postoju czy nieużywaniu przepustnicy jest problem aby się otworzyła, jak się znowu otworzy to jest problem aby się zamknęła i auto samo przyspiesza :| Myślałem że to kwestia napięcia linki albo samej sprężyny pokombinowałem z tymi ustawieniami ale to nie to. Nie wiem teraz za bardzo co z tym zrobić, czy jakoś leciutko coś podszlifować w środku czy może jeszcze coś innego.

Co do jakiś ewentualnych zysków mocy, być może przybyło trochę momentu w środkowym zakresie obrotowym, moc maks i ten moment maks też nieznacznie być może poszły w górę, na drodzę Ciężko mi coś wychwycić, więc jak jest jakaś różnica to raczej 1-3KM i może te 5NM :(

mx-3lover napisał(a):Kup ZE i udowodnij.


Cytując klasyka: "Już takich farfocli nie szukam".
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 16 cze 2018, 04:22

Sprawdzaleś jak pracuje przed montażem?
Pierwsze co to ustaw punkt zamkniecia śrubką regulacyjną.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Neonixos666 » 16 cze 2018, 08:47

wydaje mi się że materiał na zimno chodzi dobrze ale po rozgrzaniu trochę się rozszerza i dlatego zacina, delikatne przeszlifowanie jakimś trymerem i powinno być dobrze.

marcinowozniako napisał(a):Jeszcze głowice. Przypominam że mam założony prosty kolektor KLZE który ma kwadratowe kanały dolotowe, a głowice mam seryjne kl01 które te kanały mają owalne


Będziesz to przerabiał? to chyba wymaga już zdjęcia czapki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 16 cze 2018, 09:19

Śmiało szlifuj jak się zacina.Ori klapka i tak nie jest 100% szczelna.Powiem nawet że ma prześwity jak cholera.To co zaciągnie przez szczeliny kompensujesz regulacja śruby chyba.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 16 cze 2018, 11:20

Okazało się ze pozycja zerowa w przepustnicy była źle ustawiona przez co klapka opierała się o kanał w przepustnicy. Pomogło dokrecenie śrubki tak aby klapka nie stykala się ze sciankami w środku. Problem rozwiązany. Reakcja na gaz jest lepsza Ale bez szału jest tylko trochę lepiej, jeżeli chodzi o parametry mocy i momentu obstawiam tylko ciutke więcej niż ostatnio. Chyba czas na jakieś strojenie :|

Dopisano 16 cze 2018, 12:23:

Neonixos666 napisał(a):Będziesz to przerabiał? to chyba wymaga już zdjęcia czapki.


To mogłoby dac sporo jednak jak mówisz aby było w 100% bezpiecznie trzeba by zdjąć. Chłopaki z grupy łódzkiej robili takie rzeczy na aucie i nic się nie stało ale ryzyko zawsze jest

Dopisano 16 cze 2018, 15:04:

Zrobiłem jeszcze dziś dwie rzeczy. Ustawiłem zbieżność bo mi się po poznaniu i bandzie całkowicie rozjechała oraz wymieniłem opony. Z przodu wyleciały kumho xs ku36 za to wleciały R1R, a z tyłu założyłem profile w mieszance super miękkiej. Na ulice powinno być spoko. Denerwował mnie ciągły brak trakcji na ulicy na kumho. R1R już widzę że będa sobie radzić lepiej ale nadal kosmosu nie ma. :(

Może wieczorem wyjadę porobić jakieś pomiary vectorem ale to się jeszcze okaże.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 16 cze 2018, 18:13

I jak wygląda kanał po dłuższej pracy?
Już się nie zacina?
Dawaj kreski.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 16 cze 2018, 19:32

mx-3lover napisał(a):I jak wygląda kanał po dłuższej pracy?


Nie ma żadnych oznak.

mx-3lover napisał(a):Już się nie zacina?


Kilka razy dosłownie mi się dzisiaj zaciął ale tak to jest w porządku, kwestia widocznie czasu.

mx-3lover napisał(a):Dawaj kreski.


Będą we wtorek chyba że coś wyskoczy nagle, albo pokaże mniej niż ostatnio <oczy>

Dopisano 16 cze 2018, 20:33:

A co do reakcji na gaz jednak jest sporo sporo lepsza i mam wrażenie że przy spokojnej jeździe auto mi się wyciszyło, tzn tłumik końcowy jest cichszy ale to może jakiś efekt placebo :D

Największe wow jest przez pierwsze 2-3 minuty jazdy potem się przyzwyczajam.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 19 cze 2018, 09:39

Ta a więc jestem po hamowni. Wyszło realistycznie tyle ile myślałem że będzie. Wykres jest tylko minimalnie lepszy stąd mała różnica na drodze, dodatkowo mam wcześniej odcinke ustawiona coś się zepsuło w ustawieniach deta najwyraźniej. No nic teraz kolejnym etapem jest strojenie tutaj przyjdzie najwieksza różnica na drodze A wykres to tak obstawiam lekko ponad 200KM. No nic wykres na teraz:

20180619_094444.jpg



Jeszcze mi się przypomniało. Obecny wykres nałożony jest na stary tam w tamtym runie nie działał 2 vris dlatego ten moment pofalowany był.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 19 cze 2018, 10:06

Rozwiert przepustnicy powinien dać tym więcej im wyższe obroty. Z tego co widzę to 6500-7500 nie zmieniło się absolutnie nic, czyli mit obalony. Miło z Twojej strony że postanowiłeś to sprawdzić <spoko>

A teraz napisz szczerze, ile dałeś za przepustnicę? :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 19 cze 2018, 10:16

Płomień napisał(a):Z tego co widzę to 6500-7500 nie zmieniło się absolutnie nic, czyli mit obalony.


Jaki mit obalony? To jest kwestia sterowania Panie majster. Ewidetnie widac że ecu k8 jest podstrojone pod jakąs moc maks ale w pupie ma to co się dzieje powyżej 6 tyś. Tutaj w tym zakresie najwięcej ugram przy strojeniu, dlatego nie wychwyciłem różnicy na drodzę po pałując trzymam się w tym zakresie a tutaj różnica nie duża a wrecz nawet na minus bo mi det coś odcinke zepsuł i jest teraz niżej :(

Płomień napisał(a):A teraz napisz szczerze, ile dałeś za przepustnicę?


W kontekście tego co mam zrobine w silniku to i tak najtańszy mod który mogłem zrobić. Dla gościa twojego pokroju zrobienie takiej przepustnicy to 100-200 zł. Ja dałem sporo sporo więcej, ale jak widać jakiś sens tego jest tymbardziej po strojeniu.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 19 cze 2018, 10:22

Panie majster, jedź na strojenie i pęknie 200. Będzie najmocniejsze KLDE w galaktyce. :D
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2018, 15:55

Najważniejsze moim zdaniem jest to że nawet bez strojenia jest do przodu, czyli po strojeniu może być tylko lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mx-3lover » 19 cze 2018, 16:05

Czujesz momenty otwarcia VRISów?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy