Mazda MX-3 EC KL-DE '91
Masa to jedno, skrzynia biegów to drugie co sprawia że to auto przyspiesza jak przyspiesza, większość o tym zapomina i myśli że tylko niska masa tutaj załatwia sprawę.
Dodatkowo co do wałków, obecny silnik ma nalatane 80 tyś, naprawdę nie chce za bardzo się babrać w sprawy czysto silnikowe bo po prostu szkoda mi to wszystko dotykać. Silnikowo jest to seryjne KLDE i to też trochę wyróżnia, że sam silnik został bez zmian tylko jakieś tam peryferia po modowane i mamy przyrost jak w hondzie.
Dodatkowo co do wałków, obecny silnik ma nalatane 80 tyś, naprawdę nie chce za bardzo się babrać w sprawy czysto silnikowe bo po prostu szkoda mi to wszystko dotykać. Silnikowo jest to seryjne KLDE i to też trochę wyróżnia, że sam silnik został bez zmian tylko jakieś tam peryferia po modowane i mamy przyrost jak w hondzie.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Zwykle taki motor ma skrzynie o dłuższych przełożeniach bo jest wkładany w większe auta. Możliwość zestawienia go z krótszą skrzynią o optymalnych przełożeniach na przyśpieszenie to też spory atut. Normalnie trzeba rzeźbić jakąś hybrydę.
Co do wałków to rozumiem Cię że nie chcesz tego rozbierać jak jest wszystko ok z motorem ale przy okazji możesz podmienić jak coś będziesz innego dłubał
Co do wałków to rozumiem Cię że nie chcesz tego rozbierać jak jest wszystko ok z motorem ale przy okazji możesz podmienić jak coś będziesz innego dłubał
Skrzynia z Kla nie powala, pamiętam jak kiedyś jeszcze inną mx3 gdzie miałem 170KM ganiałem się z mx6 z klde, on przyspieszał z 1 biegu ja z drugiego a i tak szliśmy równo... Moc tamtego silnika też nieznana więc choćby miał i 150KM to różnica biegu to bardzo dużo, szczególnie 1 bieg vs 2 bieg.
Ogólnie niektórzy kombinują i wkładają niby skrzynie z xedosa 6 że niby biegi 1-3 są takie same jak w k8 ale 4 i 5 jest dłuższy. Spotkałem się też z opinią że skrzynia z k8 jest najgorsza pod Kaela bo za czesto się biegi zmienia i dużo się na tych zmianach traci oraz silnik jest krócej w maksymalnym zakresie mocowym. Dla mnie to bzdura, nie mam problemów z szybkimi przepięciami miedzy biegami i uważam że niejednokrotnie to skrzynia właśnie broni to auto.
Tak, jak będę rozrząd robił to wtedy wałki wlecą pewnie ale na razie staram się to finalnie dograć strojeniem i zobaczyć ile można wykrzesać z seryjnego KLDE
Ogólnie niektórzy kombinują i wkładają niby skrzynie z xedosa 6 że niby biegi 1-3 są takie same jak w k8 ale 4 i 5 jest dłuższy. Spotkałem się też z opinią że skrzynia z k8 jest najgorsza pod Kaela bo za czesto się biegi zmienia i dużo się na tych zmianach traci oraz silnik jest krócej w maksymalnym zakresie mocowym. Dla mnie to bzdura, nie mam problemów z szybkimi przepięciami miedzy biegami i uważam że niejednokrotnie to skrzynia właśnie broni to auto.
Tak, jak będę rozrząd robił to wtedy wałki wlecą pewnie ale na razie staram się to finalnie dograć strojeniem i zobaczyć ile można wykrzesać z seryjnego KLDE
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Skrzynia z Xedosa KF to to samo co od KLa.
Zestawienie przełożeń 1-3 i głównego dla skrzyń współpracujących z:
K8 | KL | B3
3.307 | 3.307 | 3.416
1.833 | 1.833 | 1.842
1.31 | 1.31 | 1.290
4.388 | 4.105 | 4.388
Czyli przełożenia finalne mamy:
14.51 | 13.58 | 14.99
8.04 | 7.52 | 8.08
5.75 | 5.38 | 5.66
Różnica jest odczuwalna.
Zestawienie przełożeń 1-3 i głównego dla skrzyń współpracujących z:
K8 | KL | B3
3.307 | 3.307 | 3.416
1.833 | 1.833 | 1.842
1.31 | 1.31 | 1.290
4.388 | 4.105 | 4.388
Czyli przełożenia finalne mamy:
14.51 | 13.58 | 14.99
8.04 | 7.52 | 8.08
5.75 | 5.38 | 5.66
Różnica jest odczuwalna.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
A ta skrzynia od b3, dobra już widzę, to twoja skrzynia, czyli masz jeszcze krótsze przełożenia niż mam ja. Ale powiedzmy sobie szczerze, mówisz że różnica jest odczuwalna? Jeżeli bym wrzucił do siebie taką skrzynie byłbym wstanie odnotować spadek przyspieszenia? Jest jeden gościu na YT co ma również mx3 z klze zhamowanym na prawie 200KM, generalnie moc i moment identyko jak u mnie, zagięty kolektor klze, on na ćwiarę ze skrzynią od Kla czy tam xedosa 6 robił ok 14.3-14.5. Ma sporo filmików z zegarów i jakoś nie widać żeby Kael miał większe problemy z przyspieszaniem na skrzyni Kaela czy tam xedosa 6.Nie no wychodzi po filmikach że absolutnie skrzynia z xedosa 6 to coś innego niż skrzynia od Kla, i to co pisałem by się zgadzało, filmy do porównania:
Skrzynia z KLa:
Skrzynia z xedosa 6:
Widać że przełożenia są inne i takie same jak te z k8 ale 5 bieg chyba tylko dłuższy bo 4 jeżeli dłuższa to minimalnie.
Skrzynia z KLa:
Skrzynia z xedosa 6:
Widać że przełożenia są inne i takie same jak te z k8 ale 5 bieg chyba tylko dłuższy bo 4 jeżeli dłuższa to minimalnie.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Dobra, znalazłem. KF z Xedosa fabrycznie miał jeszcze inne przełożenia. Nie wiedziałem, bo u mnie najwyraźniej siedzi skrzynia z KLa
Xedos6 fabrycznie miał:
3.307 (14.51)
1.833 (8.04)
1.233 (5.41)
0.914 (4.01)
0.755 (3.31)
4.388
Czyli 1 i 2 bieg się zgadza, różnice idą od 3 biegu.
Wymieniałem skrzynie z Z5 na B3, i uwierz mi że jest różnica w jeździe. Różnica pomiędzy nimi jest taka sama jak pomiędzy K8/KL.
Xedos6 fabrycznie miał:
3.307 (14.51)
1.833 (8.04)
1.233 (5.41)
0.914 (4.01)
0.755 (3.31)
4.388
Czyli 1 i 2 bieg się zgadza, różnice idą od 3 biegu.
Wymieniałem skrzynie z Z5 na B3, i uwierz mi że jest różnica w jeździe. Różnica pomiędzy nimi jest taka sama jak pomiędzy K8/KL.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Hmm to może się okazać, że kompromisem między przyspieszeniem a ekonomią jest skrzynia właśnie z xedosa 6. Chociaż to bardziej jako ciekawostka bo mx3 przyspiesza super tylko na dwóch pierwszych biegach, potem co najwyżej jest wstanie utrzymać dystans który wcześniej został wypracowany.
Pojedynek z Integrą nie doszedł do skutku, jutro się odbędzie prawdopodobnie, ale znalazł się inny równie ciekawy przeciwnik. Nowa Cupra, nie wiem do końca ile koni ale w sumie wynik taki jak być powinien, te cupry robią od 13.9-14.2 na ćwiarę czyli praktycznie tyle co moja mx3, nawet pozwoliłem mu wyjść do przodu ale po wrzuceniu 2 biegu odjechałem na ponad długość auta i tę ponad długość utrzymałem do końca 3 biegu, w sumie dziwnie tam to DSG się zachowało:
Pojedynek z Integrą nie doszedł do skutku, jutro się odbędzie prawdopodobnie, ale znalazł się inny równie ciekawy przeciwnik. Nowa Cupra, nie wiem do końca ile koni ale w sumie wynik taki jak być powinien, te cupry robią od 13.9-14.2 na ćwiarę czyli praktycznie tyle co moja mx3, nawet pozwoliłem mu wyjść do przodu ale po wrzuceniu 2 biegu odjechałem na ponad długość auta i tę ponad długość utrzymałem do końca 3 biegu, w sumie dziwnie tam to DSG się zachowało:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
idzie jak szatan co tu dużo pisać
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Cupra chciała dogrywkę bo na filmie odpuścił gościu gaz na 2 biegu ale to nie ważne i tak dostaje i tak, i to o dziwo mx3 jest mocniejsza na dwóch pierwszych biegach, do 100km/h jestem do przodu i to znacząco, potem zaczyna dochodzić. Będzie równa droga postaram się coś lepszego nagrać.
Zainspirowany tematem o hamulcach przypomniało mi się że vector oprócz pokazywania czasów przyspieszenia czy hamowania również pokazuje przeciążenia czy to boczne czy wzdłużne. Kiedyś podczas jazdy sprawdzałem co prawda na nierozgrzanych oponach jak duże przeciążenie wygeneruje mx3 podczas hamowania ze 100-0. Powtarzam na nierozgrzanej oponie wyszło równo 1.0G, jako ciekawostkę dodam również że podczas przyspieszenia na pierwszym biegu mx3 generuje przeciążenie wynoszące 0.65g co stawia ją w okolicach przeciążenia BMW i8 czy nawet audi rs5
Żeby nie było link:
Przeciążenia
Na zakrętach w ruchu miejskim zależy od zakrętu ale od 0.7g-1.0g .
Zainspirowany tematem o hamulcach przypomniało mi się że vector oprócz pokazywania czasów przyspieszenia czy hamowania również pokazuje przeciążenia czy to boczne czy wzdłużne. Kiedyś podczas jazdy sprawdzałem co prawda na nierozgrzanych oponach jak duże przeciążenie wygeneruje mx3 podczas hamowania ze 100-0. Powtarzam na nierozgrzanej oponie wyszło równo 1.0G, jako ciekawostkę dodam również że podczas przyspieszenia na pierwszym biegu mx3 generuje przeciążenie wynoszące 0.65g co stawia ją w okolicach przeciążenia BMW i8 czy nawet audi rs5
Żeby nie było link:
Przeciążenia
Na zakrętach w ruchu miejskim zależy od zakrętu ale od 0.7g-1.0g .
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Witamy w dziale Projekty
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Tak, widziałem dzięki.
Obiecany pojedynek z Integrą Type R DC5. No niestety jest to drugie w historii tego auta k20 które pokazuje wyższość, chociaż mocy również ma sporo więcej bo podobno 250-260KM. Gościu przewiózł mnie i powiem że wiem do czego mam dążyć ta rosnąca moc to dosłownie samej odcinki czyli 9tyś to jest coś co mx3 dałoby jeszcze lepsze osiągi, jest to w jakimś stopniu do osiągnięcia. Filmik to rolka 2 biegu od 30-40km/h:
Obiecany pojedynek z Integrą Type R DC5. No niestety jest to drugie w historii tego auta k20 które pokazuje wyższość, chociaż mocy również ma sporo więcej bo podobno 250-260KM. Gościu przewiózł mnie i powiem że wiem do czego mam dążyć ta rosnąca moc to dosłownie samej odcinki czyli 9tyś to jest coś co mx3 dałoby jeszcze lepsze osiągi, jest to w jakimś stopniu do osiągnięcia. Filmik to rolka 2 biegu od 30-40km/h:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
A co tu taka cisza , pewnie szuka brakujących koni plan 200 KM musi być zrealizowany
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Co się stało?
sewo napisał(a): właściciel niech pisze
A właściciel jest cały? Bo nagle zupełna cisza na forum....
No to niepokojące jest. Każda "przygoda" jest niemiła ale mam nadzieje, ze to tylko ewentualnie blachy się pogniotły tylko jeśli to prawda.
A miałem pytanie o vrisy i czy ktoś potrafi je ogarnąć, bo mój pierwszy vris oczywiście nie działa lub działa ciągle otwarty, a drugi włącza się przy 5500 o/min i tylko na "3" przy jakiś 130-140km/h. Ktoś potrafi opanować vrisy?
A miałem pytanie o vrisy i czy ktoś potrafi je ogarnąć, bo mój pierwszy vris oczywiście nie działa lub działa ciągle otwarty, a drugi włącza się przy 5500 o/min i tylko na "3" przy jakiś 130-140km/h. Ktoś potrafi opanować vrisy?
radzi89 napisał(a):sewo napisał(a): właściciel niech pisze
A właściciel jest cały? Bo nagle zupełna cisza na forum....
Bez obaw właściciel jest cały, nic mu się nie stało. Więcej nie mówię jak będzie miał ochotę to sam się wypowie.
szpynda napisał(a):A miałem pytanie o vrisy i czy ktoś potrafi je ogarnąć, bo mój pierwszy vris oczywiście nie działa lub działa ciągle otwarty, a drugi włącza się przy 5500 o/min i tylko na "3" przy jakiś 130-140km/h. Ktoś potrafi opanować vrisy?
Jakieś błędy są? Jakie ECU? I po czym stwierdzasz że VRISy nie działają? Na którymś ecu są mniej odczuwalne, ale teraz nie pamiętam czy K8 czy KL. W zależności od kompa różnie to bywa. Komp steruje vrisami i jeśli jest z nimi problem to w nim szukaj przyczyny. Chyba że wcale by nie chodziły to elektrozawór lub podciśnienia do sprawdzenia.
Jeśli tylko sprzęt ucierpiał (ewentualne duma), a nie ludzie to całe szczęście. Mam nadzieję że się odezwie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości