Mazda MX-3 EC KL-DE '91
A wklejales ja czy tylko wkrecales?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Niestety tylko wkręcałem ale trzymało się dobrze i ponad cały miesiąc na tym jeździłem upalając. Druga obok też była tylko wkręcana i jakoś wytrzymała. Teraz też wkręciłem ale dodatkowo na klej, mimo wszystko nie jestem przekonany czy to wytrzyma tak jak powinno i będę musiał to rozebrać i skręcić normalnie na śrubę i dwie nakrętki dodatkowo wszystko na klej do gwintów i myślę ze to już powinno wytrzymać bardzo dużo.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Mnie osobiście te nakrętki średnio przekonują, jak nie przekonuje Cie klej do gwintów to kup coś mocniejszego tylko zapomnij kiedyś o rozłączeniu .
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Bardziej przekonują mnie niż wkręty które mimo że wkręcone na klej do gwintów to i tak pod wpływem drgań i wibracji mogą się od ścianek oddzielić i ten klej wtedy nie pomoże.
Ogólnie nie wiem czy ktoś jeszcze czyta pierwsze posty ale mam zrobione dwa mody które mogą mi dodawać trochę mocy czy tam momentu. Usunięty nadmiar materiału z kolektora ssącego przy wlocie kanału głównego no i trochę również przy każdym runnerze. Dodatkowo w przepustnicy zrobiony mod thin blade który również coś nie coś może pomagać przy takim dolocie jaki mam obecnie. Foto dla zainteresowanych o czym mowa:
Tak wyglądał wlot do kanału głównego w kolektorze ssącym prostym klze oryginalny:
A tak wygląda po modyfikacji:
No i na koniec thin blade przepustnicy który również może polepszyć przepływ powietrza
Cały czas po głowie chodzi mi jeszcze ta rozwiercona przepustnica i to jaki to może dać jeszcze przyrost u mnie ale nie wiem czy jest sens się w to bawić. Myślę że po władowaniu takiej większej przepustnicy plus strojenie i okolice 200KM byłyby do osiągnięcia.
Ogólnie nie wiem czy ktoś jeszcze czyta pierwsze posty ale mam zrobione dwa mody które mogą mi dodawać trochę mocy czy tam momentu. Usunięty nadmiar materiału z kolektora ssącego przy wlocie kanału głównego no i trochę również przy każdym runnerze. Dodatkowo w przepustnicy zrobiony mod thin blade który również coś nie coś może pomagać przy takim dolocie jaki mam obecnie. Foto dla zainteresowanych o czym mowa:
Tak wyglądał wlot do kanału głównego w kolektorze ssącym prostym klze oryginalny:
A tak wygląda po modyfikacji:
No i na koniec thin blade przepustnicy który również może polepszyć przepływ powietrza
Cały czas po głowie chodzi mi jeszcze ta rozwiercona przepustnica i to jaki to może dać jeszcze przyrost u mnie ale nie wiem czy jest sens się w to bawić. Myślę że po władowaniu takiej większej przepustnicy plus strojenie i okolice 200KM byłyby do osiągnięcia.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Według mnie szlifowanie tej przedziałki w kolektorze to trochę sztuka dla sztuki. Taka obróbka daje radę przy głowicy, jak pocieniasz mieczyki rozdzielające kanały do zaworów. Co jednak nie zmienia faktu, że ziarko do ziarka, i zbiera się miarka. Na pewno lepiej modzić niż nie modzić
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Obróbka była taka sama jak u mnie, ale nie maksymalna.
U mnie efektów nie było, tutaj są.
Daj sobie z tym spokój, po prostu kup coś innego, młodszego i bardziej rozwojowego.
U mnie efektów nie było, tutaj są.
marcinowozniako napisał(a):Cały czas po głowie chodzi mi jeszcze ta rozwiercona przepustnica i to jaki to może dać jeszcze przyrost u mnie ale nie wiem czy jest sens się w to bawić. Myślę że po władowaniu takiej większej przepustnicy plus strojenie i okolice 200KM byłyby do osiągnięcia.
Daj sobie z tym spokój, po prostu kup coś innego, młodszego i bardziej rozwojowego.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Skręcaj na śruby i nakrętki + dodatkowo klej do gwintów tak jak ci mówiłem i nie pie*dol Na wkręty to sobie można meble skręcać a nie silnik.
No tak wiemy, że ty nigdy nie byłeś fanem Mazdy i wolałeś CRXa
Owszem może kupić coś nowszego, uturbionego, co się łatwo modyfikuje. Ale czy sprawi mu to tyle frajdy? To już musi sam ocenić.
Z N/A ciężko coś wykrzesać i często jest to sztuka dla sztuki bo przyrosty marne, ale nabierze się sporo doświadczenia i wiedzy przy okazji. No i czysta mechanika daję raczej większą satysfakcje niż wrzucenie większego turbo i wystrojenie
mx-3lover napisał(a):Daj sobie z tym spokój, po prostu kup coś innego, młodszego i bardziej rozwojowego.
No tak wiemy, że ty nigdy nie byłeś fanem Mazdy i wolałeś CRXa
Owszem może kupić coś nowszego, uturbionego, co się łatwo modyfikuje. Ale czy sprawi mu to tyle frajdy? To już musi sam ocenić.
Z N/A ciężko coś wykrzesać i często jest to sztuka dla sztuki bo przyrosty marne, ale nabierze się sporo doświadczenia i wiedzy przy okazji. No i czysta mechanika daję raczej większą satysfakcje niż wrzucenie większego turbo i wystrojenie
tomeczek333 napisał(a):No i czysta mechanika daję raczej większą satysfakcje niż wrzucenie większego turbo i wystrojenie
A wrzucenie turbo to nie mechanika
Przynajmniej są efekty
Niestety wolnossaki mazdy sa prawie niemodyfikowalne Pocieszające jest jednak to, że starsze konstrukcje dobrze znoszą turbienie i bez wymiany "flaków" można już sporo uzyskać
Większość ludzi która ma zajawkę na podnoszenie mocy, dochodzi w końcu do wniosku...że trzeba turbić A jak już ślimak siedzi to zastanawiają się, czemu tego od razu nie robili tylko wsadzali worki siana w żeby uzyskać 20 KM
Ale przecież ten temat już dawno się przewijał tutaj na forum, N/A czy turbo. Wiadomo że do jakiś startów na zawodach czy ogólnie prostszej i bardziej bez awaryjnej eksploatacji N/A jest lepsze z tym że turbo daje o wiele wyższe efekty i szybsze.
Trochę to śmieszne w kontekście tego że piszesz to w temacie Kla który seryjnie miał 164KM a po lekkich modyfikacjach ma tych koni 189 czyli 25KM więcej niż seria. NIe wydałem na to hajsu które by poszło w turbo i myślę że od takiego 200KM kla nawet w tej samej budzie byłbym szybszy, może nie z rolki ale na ćwiartkę jak najbardziej .
A to może i racja, ale to się okaże, turbo może być bardzo dużym over killem dla tego auta, to nie mx5 to ma napęd w złym miejscu .
Piotr_ napisał(a):Niestety wolnossaki mazdy sa prawie niemodyfikowalne
Trochę to śmieszne w kontekście tego że piszesz to w temacie Kla który seryjnie miał 164KM a po lekkich modyfikacjach ma tych koni 189 czyli 25KM więcej niż seria. NIe wydałem na to hajsu które by poszło w turbo i myślę że od takiego 200KM kla nawet w tej samej budzie byłbym szybszy, może nie z rolki ale na ćwiartkę jak najbardziej .
Piotr_ napisał(a):Większość ludzi która ma zajawkę na podnoszenie mocy, dochodzi w końcu do wniosku...że trzeba turbić
A to może i racja, ale to się okaże, turbo może być bardzo dużym over killem dla tego auta, to nie mx5 to ma napęd w złym miejscu .
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Piotr_ napisał(a):tomeczek333 napisał(a):No i czysta mechanika daję raczej większą satysfakcje niż wrzucenie większego turbo i wystrojenie
A wrzucenie turbo to nie mechanika
Przynajmniej są efekty
Niestety wolnossaki mazdy sa prawie niemodyfikowalne Pocieszające jest jednak to, że starsze konstrukcje dobrze znoszą turbienie i bez wymiany "flaków" można już sporo uzyskać
Większość ludzi która ma zajawkę na podnoszenie mocy, dochodzi w końcu do wniosku...że trzeba turbić A jak już ślimak siedzi to zastanawiają się, czemu tego od razu nie robili tylko wsadzali worki siana w żeby uzyskać 20 KM
Wrzucenie turbo do wolnossaka to sztuka i takie coś podziwiam. Mi bardziej chodziło o sam chiptuning już gotowego doładowanego auta czy też wymiana turbo, IC + remap.
Wolnossaki są modyfikowalne, z tym że nie daje to takich efektów w postaci mocy co dmuchanie. No ale żeby zwiększyć moc w NA to trzeba się zaznajomić dobrze z tym jak działa silnik spalinowy i o to mi chodziło z czystą mechaniką. Zresztą na takich modyfikacjach można się nie raz przejechać, bo co miało dać moc w rzeczywistości może przynieść odwrotny skutek. Metoda prób i błędów. Jest ryzyko jest zabawa Co kto lubi. Ja będę bardziej podziwiał tego co wykrzesał dodatkowe 50KM z wolnossaka niż tego co nadmuchał dodatkowe 200KM
Oczekuje się nie wiadomo jakich przyrostów po nie wielkich modach..
Pamiętajcie Panowie że te silniki swoje lata mają. Na ówczesne czasy były to nieźle zaawansowane silniki.
Tak czy tak, ile osób podjęło się remontu jednostki i zadbania o szczegóły takie jak chociażby usunięcie niedoskonałości po produkcyjnych?
Owszem wyciskanie mocy z wolnossącego silnika to nie jest nic prostego i sporo czynności może dać wręcz niewidoczną poprawę która ujawni się dopiero po zebraniu całego miecha takich popraw.. Owszem tu turbo przychodzi z pomocą.. Ale co kto lubi i do czego potrzebuje samochód
Na przykładzie Marcina widać że KL w dobrym stanie po "podstawowych" modach może mieć 190KM.. A gdzie zmiana wałków? porting głowic, większa przepustnica? dopasowanie wszystkich łączeń? Strojenie?
Z wolnossącego KL'a można wycisnąć max około 290KM, więc ile modyfikacji trzeba/wystarczy żeby dobić do 200/200 z hakiem?
Pamiętajcie Panowie że te silniki swoje lata mają. Na ówczesne czasy były to nieźle zaawansowane silniki.
Tak czy tak, ile osób podjęło się remontu jednostki i zadbania o szczegóły takie jak chociażby usunięcie niedoskonałości po produkcyjnych?
Owszem wyciskanie mocy z wolnossącego silnika to nie jest nic prostego i sporo czynności może dać wręcz niewidoczną poprawę która ujawni się dopiero po zebraniu całego miecha takich popraw.. Owszem tu turbo przychodzi z pomocą.. Ale co kto lubi i do czego potrzebuje samochód
Na przykładzie Marcina widać że KL w dobrym stanie po "podstawowych" modach może mieć 190KM.. A gdzie zmiana wałków? porting głowic, większa przepustnica? dopasowanie wszystkich łączeń? Strojenie?
Z wolnossącego KL'a można wycisnąć max około 290KM, więc ile modyfikacji trzeba/wystarczy żeby dobić do 200/200 z hakiem?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Dobre strojenie plus większa przepustnica. I będzie 200KM u mnie
Wreszcie mam nadzieje załatwiłem problem klapki vrisa w prostym kolektorze Skręcone na twarde śruby skręcone na nakrętki samo kontrujące się + oczywiście czerwony klej do gwintów. Jeżeli to nie wytrzyma, no to cóż, dowiem się szybko
Ogólnie już byłem umówiony z gościem na polepszenie przepustnicy ale chwilowo się wycofałem z racji przygotowań do zlotu. Ogólnie jeszcze myślę o jakiś custom wałkach bądź modyfikacji obecnych aby jeszcze coś polepszyć po w KLu jest potencjał.
Wreszcie mam nadzieje załatwiłem problem klapki vrisa w prostym kolektorze Skręcone na twarde śruby skręcone na nakrętki samo kontrujące się + oczywiście czerwony klej do gwintów. Jeżeli to nie wytrzyma, no to cóż, dowiem się szybko
Ogólnie już byłem umówiony z gościem na polepszenie przepustnicy ale chwilowo się wycofałem z racji przygotowań do zlotu. Ogólnie jeszcze myślę o jakiś custom wałkach bądź modyfikacji obecnych aby jeszcze coś polepszyć po w KLu jest potencjał.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
te srubki to mogles na dlugosc juz przyciac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
piwo napisał(a):te srubki to mogles na dlugosc juz przyciac
Dużą restrykcja nie są a te nikogo nie zbawi.
Wiciu KL napisał(a):Miejmy nadzieję, że to wytrzyma A jak tam przygotowania do zlotu? Co jeszcze zostało do zrobienia?
Też mam taką nadzieję. Przygotowania? Może trochę za późno się za nie biorę ale musiałem parę innych rzeczy ogarnąć w lutym. Myślę że się wyrobie, w czwartek mazda idzie do mechanika na nawiedzenie 3 czujnika załączenia wentylatora, wymianę przegubu zewnetrznego nie wiem czy coś jeszcze
Biniu napisał(a):Niezłe paździerze w środku dolotu. Jak wyglądało to oryginalnie?
Oryginalnie były dwie malutkie srubeczki które wkrecone były w oske i to wszystko. Nie było żadnych nakrętek ani nic tylko w osce gwint. Z tym że przy wyciaganiu musiałem wszystko rozwiercic aby się dostać do tego i to w sumie niepotrzebnie.
Z takich rzeczy typowo dla mnie. W któryś weekend zmierzylem się z Honda 7gen coupe w turbo, 230KM 280Nm rolka z 100KM/h z 3 biegu bo gościu coś nie był chętny na niższe prędkości, dodatkowo za każdym razem wciskal gaz szybciej niż ja bo zapomniał o klaksonie. W każdym bądź razie odchodził minimalnie tak że przy 190KM/h był przede mną pół długości auta. Przy równym wciśnięciu gazu albo byśmy szli równo albo byłbym minimalnie szybszy Ale to była rolka z 100KM/h gdzie mx3 nie robi szału. Gdyby to była nawet rolka z 2 biegu to wiem że gościu by był z tyłu
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
W turbo autach musisz odejmować 50koni. Hehe. Norma. Moja mazda 1.8 turbo 200 konna też nie jechała i jej rekord na cwiare to 14.55. wolnossaku przy tej mocy pewnie by było 14s i parę długości wcześniej na mecie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
oryginalnie to te śrubki od klapek są zagniatane więc się same nie wykręcą
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
piwo napisał(a):W turbo autach musisz odejmować 50koni.
Piwo już tak nie generalizuj. Mówisz bardzo ogólnikowo i niestety w tym przypadku nie mogę się z tym zgodzić. Taka Honda wolnossąca 180KM nie miała by nawet chwilowego podejścia do mazdy a ty sugerujesz że byłaby tak samo szybka. Not this time
piwo napisał(a):Moja mazda 1.8 turbo 200 konna też nie jechała i jej rekord na cwiare to 14.55.
A tutaj to akurat bym doszukiwał się zbyt słabych opon i za małej trakcji na starcie. Przy turbo moment większy a wiadomo że to powoduje spin kół.
piwo napisał(a):wolnossaku przy tej mocy pewnie by było 14s i parę długości wcześniej na mecie.
A tutaj się zgodzę, ba nawet powinno być jeszcze mniej, jeżeli to była 323 BG
Majki88 napisał(a):oryginalnie to te śrubki od klapek są zagniatane więc się same nie wykręcą
A faktycznie, nawet zapomniałem o tym ale oprócz tego tam też chyba jakiś klej do gwintów Producent nie przewidział rozkręcania tego elementu
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Standardowo jak to ja musiałem auto zhamować, w sumie z 5 razy i za każdym inny wynik bo zmiany setupów były ale powiem tylko że miedzy najsłabszym a najmocniejszym wykresem jest różnica ponad 12KM i prawie 20NM co jak na drobne zmiany to ogromna różnica, także starannie trzeba dobierać setup pod KLa
No i trochę się polubiłem z bandą na jednym zakręcie mi wyskoczyła znienacka i było bliższe spotkanie. Naszczęście nic poważnego i auto po naprawie drobnych usterek jeździło dalej.
Trochę Foto i mediów:
On Board z jednej sesji którą udało mi się przejechać:
Tutaj, sam moment wypadku:
No i przepiękny dźwięk V6 na wysokich obrotach, nie wiem jak Wy ale ja uważam że auto najlepiej brzmiało ze wszystkich aut które na zlocie były:
Tutaj krótkie video z hamowni:
No i foto story:
A miało być tak pięknie:
I już po niezbędnych naprawach:
A tutaj wykres z hamowni:
Jak to się mówi? Jest moc Auto chyba raczej jeszcze zostanie poddane paru modyfikacją które zwiększą moc. Głupio byłoby nie dobić do tej serii KLZE mając KLDE
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości