onyx napisał(a):Nie dorabiaj ideologii bo to kwestie oczywiste
Ok. Trochę suchych faktów bo te silniki mają już trochę lat
A więc tak, ecu od KL:
Odpalasz silnik otwiera sie 1 vris przyspieszasz gaz wcisniety na 50% zapominasz zmienić biegu na wyższy dojezdzasz do 6tys w tym czasie nie dzieje sie nic. Nagle stwierdzasz że musisz mocniej wcisnąć gaz bo już masz 2 bieg i auto nie przyspiesza tak samo jak na biegu 1. Wciskasz gaz na 80% zamyka się 1 vris który przed chwilą jeszcze był otwarty przekraczasz 3250 obrotów otwiera się 1 vris przekraczasz 4250 obrotów otwiera się 2 vris i oba sa otwarte aż do 6250 obrotów potem oba się zamykają.
Teraz ecu k8:
Szczerze ani w czasie jazdy ani na sprawnych obu vrisach podczas przeciagniecia przez cały zakres obrotowy nie ma efektu Wow, ot auto przyspiesza. Mozna by powiedzieć że w sposób ciągły i równy. Na poprzednich wykresach gdzie vrisy działały poprawnie widać ze nie ma jakiś większych wzlotów i upadków momentu które by jednoznacznie stwierdzały otwieranie się vrisow. W każdym bądź razie na ecu k8 zasada jest taka. Masz wcisniety gaz? Vrisy załącza sie bez względu na to jak mocno otwarta jest przepustnica wystarczą odpowiednie obroty. Z mojego feelengu i tego co pamiętam wcześniej 1 vris załącza sie przy 4k drugi jakoś przy 5?
To nie jest dorabianie ideologii. Mazda w sterowniku od KL całkowicie zmieniła pracę vrisow względem ecu k8 czy klze i to jest fakt z którym polemizować nie można
onyx napisał(a):W obecnym urządzeniu można dowolnie definiować punkt przełączania – więc na hamowni można sobie dobrać odpowiednio punkt przełączania każdego z osobna
Ok, widzę że jesteś w temacie, można jeszcze takie urządzenie zdobyć, przydałoby mi się
onyx napisał(a):BTW jaki sens jest kręcenie motoru do 8tys, jak moc maks ma przy 6tys a później już nie generuje nic poza spadkiem Rozumiem jeszcze kręcenie do powiedzmy 7tys, żeby po zmianie biegu utrzymać się w powerbandzie, ale wyżej? Mało konstruktywne męczenie silnika...
Czyli coś świta ale nie wiadomo w którym kościele
Otóż tak opłaca sie mieć tak wysoko odcinke z jednego prostego powodu. Mogę dokrecic do końca ale nie muszę. Dodatkowo uwierz mi różnica w przeciagnieciu 1 biegu do tych 8tys szybka zmiana na 2 bieg i auto idzie dalej jak wściekle. Ustawiając odcinike na 7 tyś tracę przynajmniej 0.5s do setki a to jest bardzo bardzo dużo. Poza tym. Ecu klze jak i k8 seryjne odcinke miały ustawione na 7.5-7.8 zatem wcale nie dużo niżej niz ktoś to tu ustawil.
Co do klze. Tam moc maks powinna być przy 6800-7000 a pekaly talerzyki z powodu zastosowania większych talerzyków, sprężynek i popychaczy ssacych niż w klde. Klde jest pozbawione tego problemu.