Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez piwo » 24 lis 2017, 14:37

U mnie sam silnik pracował wzorowo i nie było żadnych podstaw aby sie martwić a przed samym obróceniem panewki silnik stał przez niemalże 3 tygodnie co jakiś czas tylko odpalany także miał odpoczynek od upalania

myslisz ze u mnie byly podstawy jak mi w czaplinku na nawrocie wokol beczki obrocilo panewke? nowka silnik po remoncie kiepski olej duze przeciazenie przy przejezdzie beczki i prypryprypry paneweczka sie obudzila co skutkowalo po paruset kilometrach urwana korba i dziura w bloku wielkosci piesci. tak to juz jest.
sport motorowy to droga zabawa. nie jestes pierwszy ktory ma problem z olejem na torze. znam dziesiatki osob ktorym panewe obrocilo na torze. norma. zabezpiecza sie przed tym chlodnicami oleju, wstawieniem grodzi w misce olejowej, obnizeniem smoka, wyzszym poziomem dobrego oleju. wskaznik cisnienia tez by sporo powiedzial bo faktycznie cos juz moglo wyzionac ducha. zycie. nie pierwszy i nie ostatni taki silnik. co bys nie kupil na tor sie srednio nadaje (w serii i wymaga dziesiatek tysiecy zl by jako tako nadawal sie do takiej jazdy nie mowiac juz o byciu konkurencyjnym bo na to 50tys zl moze byc malo). moze poza wyscigowkami prawdziwymi typu ferrari czy mclaren.
z innej beczki.
pojawilo sie fajne ogloszenie:
auto o lata swietlne szybsze na torze niz mx-3
http://www.racingforum.pl/Mazda-Mx-5-Turbo-t143016.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4745 (233/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez marcinowozniako » 24 lis 2017, 15:24

Dawidoski napisał(a): swoją klasę na cwiare i kręciło czasy na poziomie Kl'a.


Jaki to był zlot abym mógł podejrzeć te czasy :>

Piwo ogólnie mx-5 to lepsza baza na tor niż jakakolwiek mx3 ale niestety auto musi się też podobać a niestety mx5 mi się podoba mniej niż mx-3. No i dźwięk V6 też jest spoko miata tak nie brzmi :D

Ogólnie żeby nie było, jutro jadę po silnik kolejny. Tym razem z Probe o wiele starszy ale niby z mniejszym przebiegiem, zobaczymy co z tego wyjdzie i jak to będzie podawać w stosunku do tego którego miałem :D
20171121_082505.jpg
20171121_083739.jpg
20171121_081705.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 24 lis 2017, 15:40

To lubię <spoko>
piwo ma bardzo dużo racji – chcesz upalać musisz przygotować pod to samą jednostkę, tym bardziej jeśli różnymi modami zwiększyłeś moc.
Mam nadzieję, że wyciągniesz wnioski i będzie jeszcze większy rozpiernicz.

Co do udowadniania komukolwiek to nie podoba mi się takie podejście, auto tworzysz sam i dla siebie przede wszystkim. Chcesz komuś zamknąć usta na tym forum przyjedź na zlot w Poznaniu czy Rykach porób dobre czasy na OS czy 1/4 i nie będzie żadnych dyskusji.


make love not war
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 24 lis 2017, 16:16

Biniu napisał(a):Mam nadzieję, że wyciągniesz wnioski i będzie jeszcze większy rozpiernicz.


Za drogi sport dla mnie. Robię silnik i sprzedaje auto jeżdżące, chyba że czymś mnie jeszcze zadziwi :D

Co do udowadniania tak owszem o takim typie udowodnienia komuś coś mowię bo widzę że filmiki oraz czasy z vectora to za mało, niektórzy muszą to zobaczyć na własne oczy. Więc wkładam silnik, hamuje auto zobaczyć jaką mocą dysponuje, zbieram kasę na czaplinek i cześć.

Wiesz o co mi chodzi? Jak się czyta stare tematy tam każdy chciał w czymś pomóc nie było jakiś tam głupich dyskusji o tym ile jest auto warte jak szło na sprzedaż i też jakoś żywsze były te tematy o mx3. Teraz nie dość że jest tych tematów coraz mniej to jeszcze ruch w nich jak na lekarstwo mimo że jakieś lekkie mody są i dla niektórych jedynym momentem do komentarza to to gdy chce ktoś auto sprzedawać :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Dawidoski » 24 lis 2017, 16:39

Czaplinek 2015, mój best wtedy 16,128. Spójrz sobie na wyniki ćwiartki gdzie Mx3 czy Mx6 robiły wtedy best 15,94. Patrz na klasę Samurai bo to powyżej 2 litrów i N/A.
Co do Mazdy, taki sport. Nikt Ci nie odda niestety kasy za włożony trud i pieniądze w zbudowanie tego. Kupca nie interesuje czy jest gwint za 4K czy fele ze slickami. Dla kogoś kto nie wie co to za auto, to będzie nadal starym samochodem za który nie położy 10k.
Tak to już jest, chociaż powiem Ci ze wielu ludzi nie docenia tego modelu z V6 na pokładzie, sam byłem mega zadowolony a banan nie schodził z twarzy jak robiłem auta za gruby hajs w porównaniu do Mx3 :)
Pozdrawiam :)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez marcinowozniako » 24 lis 2017, 16:49

Gratki czasu bardzo ładne jak na k8 ale jednak 137KM. Dokładnie to jest to co piszesz mi sie to w tym aucie najbardziej podoba :D

Nie zmienia to faktu że... To audi musiało mocno nie ogarniać startu. Wysuwal sie do przodu zaraz po starcie choć trochę czy od samego początku był z tylu? <czarodziej>

Również pozdrawiam ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Dawidoski » 24 lis 2017, 19:10

Wiesz co, to było dawno i gdyby mi Bolo nie przypomniał to pewnie bym nie skojarzył :) W każdym razie dostawał za każdym razem, tyle pamietam i to pewnie tylko dlatego ze był to bardzo udany dla mnie zlot. Dajmy już spokój tej Audi :P
Teraz długie wieczory, także montuj silnik i tyle :)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Pyton » 24 lis 2017, 20:27

Praktycznie wszystkie przeróbki ktore wymienil piwo ma misiak zrobione w swoim kl -u. Do auta na tor trzeba sie troche wykosztowac zeby w miare bezpiecznie uzytkowac silnik. Z tego co pamietam to na ostatnim poznaniu jakis kl sie poddal
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez sewo » 24 lis 2017, 21:00

z bydgoszczy ;) sewa ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez marcinowozniako » 30 lis 2017, 14:35

Najnowsze info z prac garażowych. To nie panewki, przynajmniej nie korbowodowe, zdejmę dzisiaj dekle zobaczyć może coś z wałkami albo sprężynkami na wałku. Ciekawe, ciekawe.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Piotr_ » 30 lis 2017, 15:41

może się tłok rozpadł od stuku ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 30 lis 2017, 15:46

Cholera wie, teraz to jestem bardzo zaciekwiony co się tam stało. Przeglądając stare filmiki stukania w K serii na żadnym nie ma tak głośnego i równomiernego stukania jak u mnie. Ani u Capazo ani u Radka ani u Rafała. Podobnie stukało klze w tej budzie które mi się również rozleciało dzień po zakupie tylko tam było jeszcze ciszej niż w tym momencie to klde. I tam faktycznie się posypał tłok od góry ale to było stare wyjeżdzone przez Rafała, Lamkę i następnych właścicieli klze a moje klde mimo wszystko miało o wiele wiele krótszy staż upalania.

W misce ani w oleju żadnych opiłków nie widziałem więc mocno się zastanawiam czy to cokolwiek związanego z dołem silnika. Może wałek mi się rozpadł. Silnik pracuje równo, odpala od strzała nie ma jakieś chmury dymu olejowego więc dosyć dziwne te objawy.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Piotr_ » 30 lis 2017, 16:24

może hla się zawiesiło
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Płomień » 30 lis 2017, 16:47

Może to jakaś pierdoła i za tydzień auto będzie jeździć :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Eklerek323f » 30 lis 2017, 17:57

marcinowozniako napisał(a):Może wałek mi się rozpadł. Silnik pracuje równo, odpala od strzała nie ma jakieś chmury dymu olejowego więc dosyć dziwne te objawy.

Mój silnik walił jak zły kiedy rozpadł się talerzyk na wałku rozrządu
Załączniki
21170822_1299995196789281_1982222972_o (1).jpg
21191436_1300022200119914_1157863914_o.jpg
21170937_1299992390122895_2135396039_o (1).png
21169397_1299992403456227_1707694247_o (1).png
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr_ » 30 lis 2017, 18:07

może mało widziałem, ale tego jeszcze w k-serii nie widzialem :|
Możliwe, że miałaś uklepane podkładki na wałkach, powstał luz i talerzyk szlag trafił.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 30 lis 2017, 18:16

To to mogłoby być to. Popatrz na filmik który tutaj w temacie był wrzucony z pracy mojego silnika. Coś takiego czy trochę inaczej Ci silnik chodził?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Eklerek323f » 30 lis 2017, 19:01

marcinowozniako napisał(a):To to mogłoby być to. Popatrz na filmik który tutaj w temacie był wrzucony z pracy mojego silnika. Coś takiego czy trochę inaczej Ci silnik chodził?

Wydaje mi się, że mój ciszej stukał, chodził równo wkręcał się na obroty jak trzeba, i w wyższych partiach obrotów przestawał stukac pewnie jak ciśnienie oleju było na tyle duże, że rozpychało te kawałki od wałka
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr_ » 30 lis 2017, 19:02

Po filmiku ciężko odgadnąć co mogło klepać.
W każdym razie podkładki na wałkach się uklepują i dźwięk jest podobny do zawieszonego hla.
Nowa ori podkładka kosztuje chyba 70 zł szt.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 30 lis 2017, 19:08

To jest to o czym mówię. Wszystkim jak coś stukalo to mimo wszystko ciszej niż mi. No cóż zrzucam dekle i sie zobaczy czy to to czy coś innego. Silnik drugi już mam więc to i tak z ciekawości aby się dowiedzieć co tak nawala.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy