Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"
Napisane: 21 cze 2016, 17:13
Aktualnie
Co to jest? – czyli założenia projektu
Mazda 323C kupiona w stanie „gruz”, sukcesywnie naprawiana i modyfikowana. Auto zostało praktycznie rozłożone na części, i złożone po mojemu. Z seryjnych rozwiązań pozostały karoseria i podwozie. Wszystkie prace dokonane przez SPCustoms, czyli Piohrun&Płomień.
Prawdopodobnie najszybsza przednionapędowa Mazda pojemności <1600cm3 w kraju. Kto wie, może i najszybsza niezależnie od umiejscowienia napędu (Mx5 fans triggered).
Samochód ma mi służyć do rajdów i motosportu w klasie do 1600ccm. Wszystko jest robione własnymi rękoma i w możliwie najmniejszych kosztach. Ten projekt łączy moje trzy zamierzenia które chodzą mi po głowie od dawien dawna.
Pierwsze to przygotować samochód w całości samemu.
Drugie, to spróbować sił w motosporcie.
Trzecie to zrobić coś unikalnego. Chyba mi się udało.
Uprzedzając komentarze nie wsadzę tam BP+T ani KL-ZE, choć wiem że KL-ZE jest odpowiedzią na wszystkie pytania . Podobnie, nie zależy mi na wyglądzie. Ten samochód ma jeździć i cieszyć
Dane techniczne:
Model: 323C
Rocznik: 1996 – buda, 2001 – silnik
Silnik: ZM-VE 1598cm3 SPCustoms Mark 1
131Km@5900RPM 171Nm@4000RPM (26 sierpnia 2018r. oficjalnie)
140Km@7100RPM 179Nm@4700RPM (5 września 2018r. nieoficjalnie)
RPM limiter: 8400
Masa: ok. 1000kg
0-100km/h 8,25s
Ważniejsze naprawy:
-Tylny błotnik wygląda już jak błotnik, a nie kupka rdzy.
-Ogarnięta podłoga
–Wymiana przedniej szyby i odrdzewienie/zabezpieczenie gniazda
Tego auta się nie naprawia. Graty nie nadążają się psuć, bo szybciej wlatują nowe rozwiązania.
Modyfikacje:
Zawieszenie:
–Mocowania sworzni przesunięte o 12mm do zewnątrz i 12mm do przodu.
-Tuleje wahaczy przednich poliuretan custom, około 90sh
–Tuleje wahaczy tylnych poliuretan custom, około 85sh
-Zawieszenie gwintowane FK z 323BJ
-sprężyny przednie wymienione na bardziej miękkie
-Tylny stabilizator od BA V6
-Łączniki tylnego staba 323 BJ
-Rozpórka przód Homemade v2.1 "Skurw Performance by SP Customs"
-Rozpórka tył Homemade v1.0 "Skurw Performance by SP Customs"
–Przednie zwrotnice BA V6 odelżone o 0,6kg każda
–Wahacze poprzeczne tył z regulowaną długością by SP Customs
Silnik:
– ̶S̶w̶a̶p̶ ̶n̶a̶ ̶Z̶L̶–̶V̶E̶
ZM-VE (SPCustoms Mark1)
–Blok, korbowody, wał korbowy od ZM-DE
-Tłoki, kompletna głowica od ZL-VE
–Koło zamachowe Otoczak 4,5kg
Głowica
–Planowanie 1,51mm (na znacznik)
–Nowe gniazda zaworowe 28,5mm (seria 26mm)
-Nowe zawory dolotowe 31,5mm (seria 30mm)
-Powiększenie gardzieli gniazd wydechowych +0,5mm
-Powiększenie przekroju kanałów dolotowych
-Obróbka kanałów wydechowych
-Polerka komory spalania
–Dodatkowe podkładki pod sprężynki
Dół silnika
-Wyważenie korbowodów
-Wyważenie tłoków
-Polerka tłoków
Hamownia
Sterowanie
-Ecumaster DET3 Piggyback
Peryferia
–Modyfikowany kolektor od ZM-DE
–Przepustnica FS-DE 56mm
-Dolot 67mm
–Krótka skrzynia B3
-Short Shifter
-Filtr stożkowy Simota
-Wydech
-kolektor ori ZL-VE 4-2
–kolanko 2-1
– rury custom 2"
-końcowy WM Sports (a`la mugen)
-Nowe łożyska przód
Układ hamulcowy:
-Przód
– zaciski BA V6 odelżone o 0,4kg
-tarcze zimmermann 270mm
-klocki OEM Mazda
-Tył
-zwrotnica + zacisk Mx-3
-tarcze (nie wiem jaka marka) 250mm
-klocki ATE
Buda:
-Wydmuszka
-Demontaż szyberdachu i poliwęglanowa wstawka zamiast niego
–Fotele MX-3
–Modyfikacja foteli i alu nakładki na manipulatory nożne
-Nowa wykładzina Custom 1,4kg
-Pasy 4-punktowe TAKATA
–Relokacja aku na tył
-Lekkie felgi Enkei z Mx-5 NB
-Troche różnych sprayów.
-Ez- lip pod zderzakiem przednikm
-Spoiler ori Mazda 323C 1.8 Przerobiony pod regulację kąta natarcia
–Kierownica RAID 32cm + naba
Pozostałe:
-Kolumna kierownicza opuszczona o 1cm
-Magiel od MX3 1.8 na 2,5 obrotu zamiast seryjnego 3,2
Plany :
-Przyciemnienie szyb
-Rozpórka dół Custom
-Krzyżak na słupkach B Custom
-Fenderbary Homemade [Nie będzie]
-Kubełki i harm-bar
-Lekki plastikowy zbiornik paliwa z Mazdy2
-Grubszy stabilizator przód
-Custom maska z kompozytów. Jak już będę miał negatyw to zacznę zbierać zamówienia
Tak samochód wyglądał niegdyś.
Wydmuszka przed zamontowaniem foteli
Łatka za szyber
Rozpórki spawane pod wymiar, mierzone na uniesionym samochodzie. Potwierdzam, jest różnica w rozstawie kielichów w zależności czy samochód stoi na kołach czy na lewarkach.
...
Jak to się zaczęło:
Pierwszym jeżdżonym przeze mnie samochodem był samochód rodziców, 323 BJ sedan DiTD. Była to druga Mazda w rodzinie. Zaraz po dostaniu prawa jazdy nie interesowałem się specjalnie motoryzacją, jedyne co wiedziałem to – Japończyk, diesel, bezawaryjny do granic możliwości . Taki stan wiedzy nie trwał jednak długo, tak się złożyło że mój przyjaciel był (i jest) urodzoną "złotą rączką", i był w posiadaniu Cienkiego który lubił się psuć. Chcąc nie chcąc, pomagając i podając mu klucze zaciekawiłem się co jak działa i zainteresowałem się motoryzacją.
Parę lat później
Nigdy nie ciągnęło mnie do posiadania własnego samochodu. Zawsze mogłem liczyć na pożyczenie BJ-tki, a na dodatek dziewczyna zaopatrzyła się w 4 koła żeby móc mnie częściej męczyć. Miałem z nią bardzo zdrowy układ – używam jej samochodu kiedy potrzebuję, a w zamian naprawiam jej wszystko co trzeba. Wilk syty a i ja miałem czym jeździć Postanowiłem wykorzystać tą umowę na pierwszą rundę KZK Automobilklubu Łódzkiego... i wsiąkłem. Postanowiłem kupić własną furę, i przygotować ją do amatorskiego motosportu.
Samochodu szukałem prawie dwa miesiące. Najpierw były poszukiwania Mx-3, niestety albo były poza moim zasięgiem finansowym, albo bałem się je podnieść podnośnikiem, żeby mi samochód nie spadł na głowę. Nie zależało mi na wyglądzie, byle by była na chodzie i ze zdrowym spodem. Zacząłem szukać Cetki, wiedziałem jak to skręca i trzyma sie asfaltu. W międzyczasie, czystym przypadkiem trafiłem na allegro na silnik oferowany przez JapanKorean Moto. Rzut oka i już wiedziałem co sprzedają, i że mogę to wsadzić do Cetki. Umówiłem się na odbiór i pojechaliśmy z kumplem. Wieczorkiem, na dzień przed wyjazdem rzuciłem okiem na ogłoszenia, i znalazłem jedno które miałem po drodze. Tak oto jednego dnia kupiłem ZL-VE, a później samochód do którego będę go wsadzał...
Co to jest? – czyli założenia projektu
Mazda 323C kupiona w stanie „gruz”, sukcesywnie naprawiana i modyfikowana. Auto zostało praktycznie rozłożone na części, i złożone po mojemu. Z seryjnych rozwiązań pozostały karoseria i podwozie. Wszystkie prace dokonane przez SPCustoms, czyli Piohrun&Płomień.
Prawdopodobnie najszybsza przednionapędowa Mazda pojemności <1600cm3 w kraju. Kto wie, może i najszybsza niezależnie od umiejscowienia napędu (Mx5 fans triggered).
Samochód ma mi służyć do rajdów i motosportu w klasie do 1600ccm. Wszystko jest robione własnymi rękoma i w możliwie najmniejszych kosztach. Ten projekt łączy moje trzy zamierzenia które chodzą mi po głowie od dawien dawna.
Pierwsze to przygotować samochód w całości samemu.
Drugie, to spróbować sił w motosporcie.
Trzecie to zrobić coś unikalnego. Chyba mi się udało.
Uprzedzając komentarze nie wsadzę tam BP+T ani KL-ZE, choć wiem że KL-ZE jest odpowiedzią na wszystkie pytania . Podobnie, nie zależy mi na wyglądzie. Ten samochód ma jeździć i cieszyć
Dane techniczne:
Model: 323C
Rocznik: 1996 – buda, 2001 – silnik
Silnik: ZM-VE 1598cm3 SPCustoms Mark 1
131Km@5900RPM 171Nm@4000RPM (26 sierpnia 2018r. oficjalnie)
140Km@7100RPM 179Nm@4700RPM (5 września 2018r. nieoficjalnie)
RPM limiter: 8400
Masa: ok. 1000kg
0-100km/h 8,25s
Ważniejsze naprawy:
-Tylny błotnik wygląda już jak błotnik, a nie kupka rdzy.
-Ogarnięta podłoga
–Wymiana przedniej szyby i odrdzewienie/zabezpieczenie gniazda
Tego auta się nie naprawia. Graty nie nadążają się psuć, bo szybciej wlatują nowe rozwiązania.
Modyfikacje:
Zawieszenie:
–Mocowania sworzni przesunięte o 12mm do zewnątrz i 12mm do przodu.
-Tuleje wahaczy przednich poliuretan custom, około 90sh
–Tuleje wahaczy tylnych poliuretan custom, około 85sh
-Zawieszenie gwintowane FK z 323BJ
-sprężyny przednie wymienione na bardziej miękkie
-Tylny stabilizator od BA V6
-Łączniki tylnego staba 323 BJ
-Rozpórka przód Homemade v2.1 "Skurw Performance by SP Customs"
-Rozpórka tył Homemade v1.0 "Skurw Performance by SP Customs"
–Przednie zwrotnice BA V6 odelżone o 0,6kg każda
–Wahacze poprzeczne tył z regulowaną długością by SP Customs
Silnik:
– ̶S̶w̶a̶p̶ ̶n̶a̶ ̶Z̶L̶–̶V̶E̶
ZM-VE (SPCustoms Mark1)
–Blok, korbowody, wał korbowy od ZM-DE
-Tłoki, kompletna głowica od ZL-VE
–Koło zamachowe Otoczak 4,5kg
Głowica
–Planowanie 1,51mm (na znacznik)
–Nowe gniazda zaworowe 28,5mm (seria 26mm)
-Nowe zawory dolotowe 31,5mm (seria 30mm)
-Powiększenie gardzieli gniazd wydechowych +0,5mm
-Powiększenie przekroju kanałów dolotowych
-Obróbka kanałów wydechowych
-Polerka komory spalania
–Dodatkowe podkładki pod sprężynki
Dół silnika
-Wyważenie korbowodów
-Wyważenie tłoków
-Polerka tłoków
Hamownia
Sterowanie
-Ecumaster DET3 Piggyback
Peryferia
–Modyfikowany kolektor od ZM-DE
–Przepustnica FS-DE 56mm
-Dolot 67mm
–Krótka skrzynia B3
-Short Shifter
-Filtr stożkowy Simota
-Wydech
-kolektor ori ZL-VE 4-2
–kolanko 2-1
– rury custom 2"
-końcowy WM Sports (a`la mugen)
-Nowe łożyska przód
Układ hamulcowy:
-Przód
– zaciski BA V6 odelżone o 0,4kg
-tarcze zimmermann 270mm
-klocki OEM Mazda
-Tył
-zwrotnica + zacisk Mx-3
-tarcze (nie wiem jaka marka) 250mm
-klocki ATE
Buda:
-Wydmuszka
-Demontaż szyberdachu i poliwęglanowa wstawka zamiast niego
–Fotele MX-3
–Modyfikacja foteli i alu nakładki na manipulatory nożne
-Nowa wykładzina Custom 1,4kg
-Pasy 4-punktowe TAKATA
–Relokacja aku na tył
-Lekkie felgi Enkei z Mx-5 NB
-Troche różnych sprayów.
-Ez- lip pod zderzakiem przednikm
-Spoiler ori Mazda 323C 1.8 Przerobiony pod regulację kąta natarcia
–Kierownica RAID 32cm + naba
Pozostałe:
-Kolumna kierownicza opuszczona o 1cm
-Magiel od MX3 1.8 na 2,5 obrotu zamiast seryjnego 3,2
Plany :
-Przyciemnienie szyb
-Rozpórka dół Custom
-Krzyżak na słupkach B Custom
-Fenderbary Homemade [Nie będzie]
-Kubełki i harm-bar
-Lekki plastikowy zbiornik paliwa z Mazdy2
-Grubszy stabilizator przód
-Custom maska z kompozytów. Jak już będę miał negatyw to zacznę zbierać zamówienia
Tak samochód wyglądał niegdyś.
Wydmuszka przed zamontowaniem foteli
Łatka za szyber
Rozpórki spawane pod wymiar, mierzone na uniesionym samochodzie. Potwierdzam, jest różnica w rozstawie kielichów w zależności czy samochód stoi na kołach czy na lewarkach.
...
Jak to się zaczęło:
Pierwszym jeżdżonym przeze mnie samochodem był samochód rodziców, 323 BJ sedan DiTD. Była to druga Mazda w rodzinie. Zaraz po dostaniu prawa jazdy nie interesowałem się specjalnie motoryzacją, jedyne co wiedziałem to – Japończyk, diesel, bezawaryjny do granic możliwości . Taki stan wiedzy nie trwał jednak długo, tak się złożyło że mój przyjaciel był (i jest) urodzoną "złotą rączką", i był w posiadaniu Cienkiego który lubił się psuć. Chcąc nie chcąc, pomagając i podając mu klucze zaciekawiłem się co jak działa i zainteresowałem się motoryzacją.
Parę lat później
Nigdy nie ciągnęło mnie do posiadania własnego samochodu. Zawsze mogłem liczyć na pożyczenie BJ-tki, a na dodatek dziewczyna zaopatrzyła się w 4 koła żeby móc mnie częściej męczyć. Miałem z nią bardzo zdrowy układ – używam jej samochodu kiedy potrzebuję, a w zamian naprawiam jej wszystko co trzeba. Wilk syty a i ja miałem czym jeździć Postanowiłem wykorzystać tą umowę na pierwszą rundę KZK Automobilklubu Łódzkiego... i wsiąkłem. Postanowiłem kupić własną furę, i przygotować ją do amatorskiego motosportu.
Samochodu szukałem prawie dwa miesiące. Najpierw były poszukiwania Mx-3, niestety albo były poza moim zasięgiem finansowym, albo bałem się je podnieść podnośnikiem, żeby mi samochód nie spadł na głowę. Nie zależało mi na wyglądzie, byle by była na chodzie i ze zdrowym spodem. Zacząłem szukać Cetki, wiedziałem jak to skręca i trzyma sie asfaltu. W międzyczasie, czystym przypadkiem trafiłem na allegro na silnik oferowany przez JapanKorean Moto. Rzut oka i już wiedziałem co sprzedają, i że mogę to wsadzić do Cetki. Umówiłem się na odbiór i pojechaliśmy z kumplem. Wieczorkiem, na dzień przed wyjazdem rzuciłem okiem na ogłoszenia, i znalazłem jedno które miałem po drodze. Tak oto jednego dnia kupiłem ZL-VE, a później samochód do którego będę go wsadzał...