Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez czarek1991 » 16 paź 2018, 22:29

Klocki od bp sa wyzsze niz te od z5. i pod ten zacisk chyba juz nic wiekszego od klockow bp nie przypasujesz. Co z tego, ze dasz adapter, odsuniesz zacisk i dasz tarcze o wiekszej srednicy jak nie znajdziesz wiekszego klocka i powierzchnia tarcia bedzie taka sama wiec bez sensu by to bylo :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Bo_Lo » 16 paź 2018, 23:10

Dlatego pytam czy warto.Musialbym przyłożyć ta większą wersję klocka od BP (pasują zamiennie pod ten zacisk wyższe i niższe) do klocka z M6 .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 16 paź 2018, 23:23

powierzchnia tarcia będzie taka sama ale droga tarcia jest dłuższa na jeden obrót tak że przy większej tarczy będzie różnica. Większy klocek to większa powierzchnia tarcia ale też mniejsza siła bo rozkłada się na większą powierzchnię. Wszystko trzeba dopasować odpowiednio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 17 paź 2018, 09:01

No więc właśnie,bo większy klocek to akurat najmniej ''robi'' bogdyby to było takie proste to tarcze byłyby 200mm a klocki na połowęjej poiwierzchni.Liczy wię najbardziej wielkość tarczy bo
Neonixos666 napisał(a):droga tarcia jest dłuższa na jeden obrót tak że przy większej tarczy będzie różnica.
oraz większa powierzchnia do odprowadzania ciepła.Obgadam temat z goscim od adapterów na zocie w piatek.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 17 paź 2018, 11:51

Jak to mówią "diabeł tkwi w szczegółach".

Zaciski od GJ / BM są aluminiowe, dużo zyskujemy na masie. Jeśli podejdą bez adapterów, to nie ma lepszej opcji.

Zaciski fabryczne na adapterach, to rzeźba i dodatkowa masa. Dodatkowo, nie pamiętam jaka jest średnica tłoczka przy BPku, a to ma duży wpływ na siłę hamowania.

Według mnie, jeśli można coś ulepszyć, to należy to ulepszyć. Trzeba też zadać sobie pytanie ile kosztów wygeneruje zrobienie adapterów, a ile kupno zacisków.

Mniejsza masa na kole, to lepszy stosunek masy resorowanej do nieresorowanej, czyli mniejszy wysiłek dla gwintu żeby utrzymać koło przy asfalcie. No i wygoda, ale to raczej pomijalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 17 paź 2018, 13:31

Moim zdaniem powinieneś dać zacisk który normalnie pracuje pod daną średnicę tarczy wtedy i klocek jest odpowiednich rozmiarów pod taką tarczę i średnica tłoczka również.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 17 paź 2018, 13:37

Koszt adapterów to koszt zwrotnic od V6.
Różnica taka że adaptery plus seryjny zacisk przykręce sobie pod blokiem,a na zmianę zwrotnic żeby założyć zacisk z M6 to już bym musiał jechać do mechanika.Plus zaciski z m6 to już wyjdzie drożej niż adapter plus moje zaciski.Pytanie nad wyższością zacisku z M6 nad tym z bp.Coraz bardziej jednak dojrzewam do przeszczepu hampli z M6.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 17 paź 2018, 14:21

To pod swoją zwrotnicę nie założysz zacisku z M6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 17 paź 2018, 16:56

No raczej nie,zacisk z M6 pasuje p&p pod zwrotnice z V6 a ja mam takie jak Z5
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez czarek1991 » 17 paź 2018, 22:39

Bo_Lo napisał(a):No raczej nie,zacisk z M6 pasuje p&p pod zwrotnice z V6 a ja mam takie jak Z5


potwierdzam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez Szyna » 27 paź 2018, 20:51

Płomień powrzucaj więcej linków na pierwsza stronę z modyfikacji może jakieś filmiki ;)
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez marcinowozniako » 29 paź 2018, 19:21

Płomień napisał(a):najszybsza przednionapędowa Mazda pojemności <1600cm3 w kraju. Kto wie, może i najszybsza niezależnie od umiejscowienia napędu (Mx5 fans triggered).


<faja> <faja>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 29 paź 2018, 19:39

Taki tam pstryczek w nos. Myślę że nikt się nie obrazi. Nawet jestem pewien. W końcu nie da się wsiąść do Mx5 mając kij w zadzie. <rotfl>

Pierwsza strona up, foty są, opisy są, przeredagowany i przeformatowany opis, linki do ważniejszych wydarzeń. Teraz tylko czekać na werdykt jury, czy dostanę się do działu "Projekty".

Mam nadzieję że nikt z jury nie jeździ miatą :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 29 paź 2018, 19:43

Tak z ciekawości te 8.25 zmierzone gtechem czy jak? Czas całkiem niezły chociaż może można by jeszcze coś urwać przy włożeniu bardziej miękkiej mieszanki opon na przód. To jest mniej wiecej czas mx3 z k8 nawet minimalnie lepszy.

Dostaniesz, się dostaniesz :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 29 paź 2018, 19:52

Urwać przy miękkiej mieszance? Paaanie, jak to na drogowych continentalach mierzyłem <rotfl>
Owszem, mierzone g-techem.

Jakoś nie kojarzę Mx3 z k8 która seryjna zeszła by poniżej 8.5, ale nie jestem specem od Mx3 z vałkami.

Jak uda mi się zrealizować na wiosnę parę moich planów, to atakujemy wysoką siódemkę <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 29 paź 2018, 19:56

Bo te silniki w tych autach jeździły na zlotach 8-10 lat temu <rotfl> <rotfl>

Płomień napisał(a):Owszem, mierzone g-techem.


To to jest cza 0-60mph a nie 0-100km/h chyba że to już po przeliczeniu <oczy>

Dodaj wagę auta do 1 postu bo nie widzę a to bardzo ważna informacja :D Jaka waga?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Grigori » 30 paź 2018, 10:00

Widzę pierwsza strona zaktualizowana <spoko> super czas jestem pod wrażeniem modyfikacji i pomysłów wyciśnięcia jeszcze większej mocy z tego silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 13:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez Płomień » 30 paź 2018, 11:59

Teraz każdy 1 koń, a tym bardziej każdy 1 Nm będzie kosztował jeszcze więcej pracy i gotówki, ale uważam że 145km bez psucia wykresu momentu jest do osiągnięcia. W sumie to myślę że koni da się jeszcze spokojnie ugrać, ale moment to już praktycznie max co można wyciągnąć z tej konstrukcji. Pożyjemy, pogrzebiemy, zobaczymy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bartg » 14 lis 2018, 09:16

Żeby nie było cetek też jeździ ;) Jakość średnia wiem, ale mi się przestawił telefon w 720p :(

Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez DARO MAZDA 323 » 16 lis 2018, 10:15

a na tym torze 2 bieg się da wrzucić ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy