Strona 1 z 5

Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 23 sie 2015, 19:54
przez AndyFAT
Pokochałem mx-5przez NFSU. Tam była NB, ale dzięki temu odkryłem NA :D I zawsze chciąłem mieć, po sprzedaży poprzedniego projektu. Namierzyłem ten dokładnie egzemplarz kilkanascie km odmojegodomu,gdzie czekała na mnie rok, nikt nie chcial jej porzygarnąc. No i tak trafiła do mnie. Początkowo miała byc stance car'em z większa mocą, jednak po pierwszym boku blizny przestały mieć znaczenie :D

Silnik: W serii
– pojemność 1,6 l rzędowy 4-ro cylindrowy
– moc 114 KM (83 kW) przy 6500 obr/min
– moment 140 Nm przy 5500 obr/min

Modyfikacje silnika
– "custom" ostry wałek by AndyFAT
– regulowane koła rozrządu by AndyFAT
– odchudzony "zamach"

Układ napędowy:
– "custom" sprzęgło i wzmocniony docisk

Układ dolotowy:
– turbo

Układ wydechowy:

Układ hamulcowy:
– ręczny hydro, zacisk ręcznego motocyklowe Tokiko 4 tłoczki.
– zaciski z przodu Mercedes 4 tłoczki + tarcze 305 mm, z tyłu 256 mm.
– zacisk główny Opel 2 tłoczki,

Zawieszenie:

Wnętrze:

Body:

!.JPG

Miatka ma być głownie Drifcarem...

1.jpg


Prototyp skrętu:

2.jpg


3.jpg


Kolektorek:

4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


Wiedząc, iż wałek wydechowy jest o wiele ostrzejszy (I236° E250°) wpadłem na pomysł, aby wsadzić taki zamiast ssącego. I tu pierwszy problem – usłyszałem od kolegi ( ;) Pozdro :p ), że nie da się, bo napęd impulsatora jest na ssącym. Ale i na to znaleźliśmy z braćmi sposób:

8.jpg


Wałek obrobiliśmy na tokarce – ma wewnątrz gwint. Z wałka ssącego odciąłem napęd impulsatora, gdyż nie chciało nam się toczyć całości od zera:

9.jpg


10.jpg


11.jpg


Już jeździłem. Powiem tak, bez wysterowania zapłonu wolne RPM falują, ale jak tylko delikatnie dotknie się gazu auto reaguje niesamowicie lepiej, a przyrost mocy jest nieziemski. Miata w końcu jakoś jedzie. No jakaś magia. Z efektu jestem bardziej niż zadowolony. Najtrudniejsze to ustawienie rozrządu bo już znaki z kółka na ssącej stronie nie pasują. Ale to też się udało ogarnąć w jakaś godzinkę. Zrobiłem sobie też regulowane koła rozrządu:

12.jpg


13.jpg


Dodatkowo dotarło moje sprzęgło, ze wzmocnionym dociskiem, co ciekawe bez dodatkowej sprężyny. I troszkę odchudzony zamach. Brakuje mi już tylko elektroniki.

14.jpg


Tak sobie sobotami dłubie powoli:

15.jpg


16.jpg


Kolejna sobota z Miatą, bo to jedyny dzień jaki mogę jej poświęcać:

17.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg

Zrobiłem dolocik do filtra, nigdzie sie skubany nie miescił.

Jest wydech

Re: MAZDA MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 25 sie 2015, 09:55
przez Piotrek_154
Prośba o wrzucenie jeszcze kilku zdjęć całego auta – więcej info na PW ;)

PostNapisane: 25 sie 2015, 17:42
przez Bartg
Widzę potencjał na Projekt, zobaczymy jak się rozwinie, ale zapowiada się dobrze <ok>

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 25 sie 2015, 20:55
przez szymek mx
Andy, ile planujesz dmuchnąć w ten silnik?
Pytam, bo turbina jest spora ...emiksowe silniki wytrzymają powyżej bara bez zakucia?

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 25 sie 2015, 23:49
przez AndyFAT
Wale bara, potem sie zobaczy,jak wywali korbe,to co mi tam:d silniki sa tanie.

PostNapisane: 26 sie 2015, 09:51
przez Boris86
Swietny projekt. Masz jakieś foto z prac nad hamulcami?|
Nie za poteżne te hamulce do tak lekkiego nadwozia?

PostNapisane: 26 sie 2015, 13:11
przez tekkenfan
o ja pierdziu, coraz grubsze MXy :D. Bez wątpienia będę śledził postępy.
3 łopatowy spiek to hardcore jak dla mnie

Bartg napisał(a):Widzę potencjał na Projekt

bez jaj jak to jest dla Was "tylko" potencjał to ja nie mam pytań, bo wg. tego połowa aut z tego działu powinna wylecieć ;)
Jak to się nie łapie do projektów to możecie mój wynalazek też z tamtą usunąć :P

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 27 sie 2015, 20:28
przez AndyFAT
Foty z prac nad hamulcami gdzieś mam, poszukam, hamuje idealnie, nie istnieje coś takiego jak zbyt duże hamulce. Przymierzam sie tez do wymiany pompy hamulcowej na coś nieco większego, starcza, ale bardzo na styk.

PostNapisane: 27 sie 2015, 20:47
przez Bartg
Tekken miałem na myśli potencjał tematu, wszyscy są na tak :P Parę szlifów i wiadomo, że tam zaraz wyląduje.

PostNapisane: 27 sie 2015, 22:55
przez tekkenfan
aa no chyba że, ja to mam musk styrany ostanio i jakoś słabo czytam ze zrozumieniem takie dwuznaczności :P.

AndyFAT napisał(a):nie istnieje coś takiego jak zbyt duże hamulce.

tu się nie zgodzę bo zwiększając hamulce zwiększasz masę nieresorowaną, a nie zawsze jest się w stanie wykorzystać potencjał danego hebla i dla mnie takie heble są właśnie za duże ;)

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 28 sie 2015, 23:18
przez Wojtek
Gratki pomysłu ;)
Ciekawy jestem jak to będzie dryftować...
Czekam na filmiki :)

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 31 sie 2015, 09:21
przez _DEXTER_
Andy, to co Wy tam budujecie to mi się w głowie nie mieści ;) Mam nadzieję, że kiedyś obadam na żywo Twojego Mxa ;)

Pozdr.
DEX

PostNapisane: 31 sie 2015, 10:11
przez piwo
tu się nie zgodzę bo zwiększając hamulce zwiększasz masę nieresorowaną, a nie zawsze jest się w stanie wykorzystać potencjał danego hebla i dla mnie takie heble są właśnie za duże ;)

dokladnie. i jeszcze oprocz masy dochodzi efekt zimnych hebli. zimne heble beda hamowac zawsze duzo gorzej niz cieple nagrzane (nie mowie przegrzane, ale te 200stopni bedzie lepiej hamwoac niz 30 stopni).
dlatego warto szukac optimum na torze tak by uklad nie puchl przy w miare lekkich heblach.

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 2 wrz 2015, 17:51
przez AndyFAT
Efektu zimnych hebli nie stwierdzono. Hamuje szalenie skutecznie. Dex w odwiedziny możesz chomikiem waść zawsze:D Najlepiej jak skoncze miate:p

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 2 wrz 2015, 18:12
przez _DEXTER_
Pomyślim zobaczym...

PS. dopiero teraz zobaczyłem wydech :|

Obrazek

PostNapisane: 2 wrz 2015, 19:51
przez jacobs
_DEXTER_ napisał(a):PS. dopiero teraz zobaczyłem wydech

a to jest wydech czy screamer? bo wydaje mi się że to drugie :P

PostNapisane: 2 wrz 2015, 20:36
przez OddajMiKase
daj sie chlopakowi nacieszyc <lol>

PostNapisane: 2 wrz 2015, 23:41
przez sewo
to jest ryczypipa <diabełek>

Re: Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

PostNapisane: 6 wrz 2015, 10:42
przez AndyFAT
Tak to screamer, chociaż chodzi mi po głowie streight pipe z dwoma takimi rezonatorami zamiast końcowego tłumika. Wczoraj wkoncu znalażłem dla niej chwile i upchałem filtr powietrza, zrób Vmounta mówili, będzie fajnie mówili :D tylko nic sie nigdzie nie mieści:D ale pracy sie nie boje:D

Foty w pierwszym poście

PostNapisane: 6 wrz 2015, 11:54
przez tekkenfan
Ja pierdziu genialnie wyszedł ten dolot.

Kiedy odpalasz?