Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
Napisane: 31 lip 2015, 20:31
Witam wszystkich, przedstawiam Wam mój pierwszy samochód. Zakupiony w listopadzie 2013r. Jestem jej trzecim właścicielem. Dbam o nią lepiej niż o siebie ale nie marnuje jej potencjału.
MAZDA MX-3 EC 2.5 V6 KL-ZE '93
Wyposażenie:
ABS
Wspomaganie
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
Silnik:
Swap na 2.5 V6 KL-ZE – JDM
Sprężynki zaworowe i talerzyki z KL-DE
Wałki rozrządu KL31 – JDM
Zalany Motulem 300V Competition 15W50
Układ dolotowy:
Kolektor Straight Neck z powiększonym kanałem głównym – JDM
Uszczelki termiczne pod kolektor ssący Outlaw Engineering
Przepustnica KL01 rozwiercona do 67mm
Custom Cold Air Intake 3" doprowadzony z otworu halogenu
Stożkowy filtr powietrza AEM 3"
Filterek na odmę Simota 15mm
Układ wydechowy:
Średnica 2,5"
Kolektor 6-2-1 TurboWorks, inlet 2", outlet 2,5", owinięty bandażem termoizolacyjnym
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2
Tłumik środkowy, przelotowy RM Motors RM01 500mm x 110mm
Tłumik końcowy, przelotowy RM Motors RM8XXL 350mm x 150mm z końcówką 89mm
Elektronika:
Przepływomierz JE50
Komputer K819-18-881b z EEPROM'em KL-ZE
Układ napędowy:
Short-shifter DIY, opuszczenie drążka 25 mm
Lekkie koło zamachowe Otoczak 4,6 kg
Sprzęgło EXEDY MZK2080
Seryjna skrzynia biegów K8, G25M-R
Skrzynia zalana Motulem Gear Competition 75W140
Wzmocnione poduszki skrzyni, zalane klejem do szyb – przednia, tylna
Układ kierowniczy:
Zalany Motulem Multi ATF
Chłodnica wspomagania zastąpiona olejową z Mazdy RX-8
Układ hamulcowy:
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Serwo i pompa hamulcowa Mazda Xedos 9 2.5 V6
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL Performance
Przód:
Zwrotnice Mazda 323F BA V6
Zacisk i tarcza hamulcowa Mazda 6 GG 283 mm
Nacinane tarcze hamulcowe ATM Mikoda
Klocki hamulcowe EBC Yellow Stuff
Seryjne piasty K8 4x100
Tył:
Seria
Tarcze hamulcowe ATE
Klocki hamulcowe ATE
Zawieszenie:
Seryjne rozpórki: przednia dolna, górna i tylna dolna
Rozpórka tylna górna A.R.T. Engine Power
Poliuretany w przednim zawieszeniu 75 ShA Deuter Olkusz
Zawieszenie gwintowane D2 Racing Street
Obniżenie 30mm
Wnętrze:
Kierownica Momo z MX-5 NA Special Edition
Szelki OMP Road 4M
Nakładki na pedały Sparco Racing
Latarka, młoteczek, nożyk OMP
Redukcja masy, pół wydmuszka, brak nawet radia i głośników
Relokacja akumulatora na tył
Body:
Seryjny pakiet V6
Ambery – JDM
Chlapacze tylne
Felgi i opony:
Daily set:
Enkei MX-5 NB 15x6JJ ET40 5,9kg RAL 6018
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 205/55/R15 88W
Czarne nakrętki felg z kutej stali TPI
Track set:
Advan Racing RZ 15x6.5JJ ET 36
Federal 595RS-R 205/50ZR15 89W XL 9.8kg
Dane techniczne:
MOC: 181,2HP @ 7040RPM
MOMENT OBROTOWY: 206Nm @ 5837RPM
WAGA: 1070 kg