Strona 1 z 33

Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 31 lip 2015, 20:31
przez mx-3lover
13055021_998669410180285_4426749077717286324_o.jpg


Witam wszystkich, przedstawiam Wam mój pierwszy samochód. Zakupiony w listopadzie 2013r. Jestem jej trzecim właścicielem. Dbam o nią lepiej niż o siebie ale nie marnuje jej potencjału.

MAZDA MX-3 EC 2.5 V6 KL-ZE '93

Wyposażenie:
ABS
Wspomaganie
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach

Silnik:
Swap na 2.5 V6 KL-ZE – JDM
Sprężynki zaworowe i talerzyki z KL-DE
Wałki rozrządu KL31 – JDM
Zalany Motulem 300V Competition 15W50

Układ dolotowy:
Kolektor Straight Neck z powiększonym kanałem głównym – JDM
Uszczelki termiczne pod kolektor ssący Outlaw Engineering
Przepustnica KL01 rozwiercona do 67mm
Custom Cold Air Intake 3" doprowadzony z otworu halogenu
Stożkowy filtr powietrza AEM 3"
Filterek na odmę Simota 15mm

Układ wydechowy:
Średnica 2,5"
Kolektor 6-2-1 TurboWorks, inlet 2", outlet 2,5", owinięty bandażem termoizolacyjnym
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2
Tłumik środkowy, przelotowy RM Motors RM01 500mm x 110mm
Tłumik końcowy, przelotowy RM Motors RM8XXL 350mm x 150mm z końcówką 89mm

Elektronika:
Przepływomierz JE50
Komputer K819-18-881b z EEPROM'em KL-ZE

Układ napędowy:
Short-shifter DIY, opuszczenie drążka 25 mm
Lekkie koło zamachowe Otoczak 4,6 kg
Sprzęgło EXEDY MZK2080
Seryjna skrzynia biegów K8, G25M-R
Skrzynia zalana Motulem Gear Competition 75W140
Wzmocnione poduszki skrzyni, zalane klejem do szyb – przednia, tylna

Układ kierowniczy:
Zalany Motulem Multi ATF
Chłodnica wspomagania zastąpiona olejową z Mazdy RX-8

Układ hamulcowy:
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Serwo i pompa hamulcowa Mazda Xedos 9 2.5 V6
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL Performance
Przód:
Zwrotnice Mazda 323F BA V6
Zacisk i tarcza hamulcowa Mazda 6 GG 283 mm
Nacinane tarcze hamulcowe ATM Mikoda
Klocki hamulcowe EBC Yellow Stuff
Seryjne piasty K8 4x100
Tył:
Seria
Tarcze hamulcowe ATE
Klocki hamulcowe ATE

Zawieszenie:
Seryjne rozpórki: przednia dolna, górna i tylna dolna
Rozpórka tylna górna A.R.T. Engine Power
Poliuretany w przednim zawieszeniu 75 ShA Deuter Olkusz
Zawieszenie gwintowane D2 Racing Street
Obniżenie 30mm

Wnętrze:
Kierownica Momo z MX-5 NA Special Edition
Szelki OMP Road 4M
Nakładki na pedały Sparco Racing
Latarka, młoteczek, nożyk OMP
Redukcja masy, pół wydmuszka, brak nawet radia i głośników
Relokacja akumulatora na tył

Body:
Seryjny pakiet V6
Ambery – JDM
Chlapacze tylne

Felgi i opony:
Daily set:
Enkei MX-5 NB 15x6JJ ET40 5,9kg RAL 6018
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 205/55/R15 88W
Czarne nakrętki felg z kutej stali TPI
Track set:
Advan Racing RZ 15x6.5JJ ET 36
Federal 595RS-R 205/50ZR15 89W XL 9.8kg

Dane techniczne:
MOC: 181,2HP @ 7040RPM
MOMENT OBROTOWY: 206Nm @ 5837RPM
WAGA: 1070 kg


DSC_6360[1].jpg

DSC_6383[1].jpg

maxresdefault.jpg

13055074_560299087480988_6900948296501320587_o[1].jpg

IMG_20161002_153439.jpg

IMG_20161002_153645.jpg
IMG_20161002_153626.jpg
IMG_20161002_153702.jpg
IMG_20161002_153812.jpg

IMG_20151029_120945.jpg

IMG_20150731_172110.jpg
IMG_20150731_173953.jpg

20160207_143307.JPG

IMG_20160129_115917.jpg

IMG_20151127_120925.jpg
IMG_20151219_105023%255B1%255D.jpg
IMG_20151229_125008[1].jpg
IMG_20151229_123809[1].jpg

IMG_20161002_153552.jpg
IMG_20161002_153604.jpg

IMG_20160302_122120[1].jpg

IMG20160823_170218.jpg

IMG_20160921_161920.jpg

mx3.png

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 31 lip 2015, 20:45
przez Piotrek_154
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Ładna sztuka <serduszka> szerokości i bezawaryjności :)

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 31 lip 2015, 22:03
przez DARO MAZDA 323
Witam
No to widzimy się na spocie w przyszło środę we Wroc ku. Wiece info w temacie grupy dolnośląskiej. Jak na rajdowe musi isć w dół. 15 alusów ok ale trochę gubi się może jak pójdzie 30 40 mm w dół będzie lepiej.

Pzdr przyjedz obadam osobiście potwora ☺

PostNapisane: 31 lip 2015, 22:27
przez mx-3lover
Darku przyjechałbym ale straciłem pracę i muszę zacisnąć pasa. W dół to pójdzie jak dostanie D2, tymczasem musi stać jak koza, nie chcę się bawić w sprężyny, bo z seryjnym amorem gorzej się będzie prowadzić.

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 5 sie 2015, 12:19
przez Dawidoski
Ładna, ładna ;) do zabawy idealne auto.
P.S moja idzie 225km/h :P

PostNapisane: 8 wrz 2015, 18:25
przez Enki
dawałaś dystanse ? Bo ładnie wypchnięte koło .

PostNapisane: 9 wrz 2015, 10:23
przez Bartg
Raczej wygląda to tak, ze opona 205 na felgę 6J daje taki efekt ;)

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 9 wrz 2015, 10:54
przez romexik
Super zadbana Mazda, dużo spala ? :P powodzenia w modyfikacjach

PostNapisane: 9 wrz 2015, 15:08
przez mx-3lover
Nie dawałem dystansów, tak jak Bartg pisze opona 205 na feldze 6JJ daje taki efekt, z tym że felga z NB ma mniejsze ET o 5mm w porównaniu do ori z EC, więc to też swoje daje. Pali standardowo, w cyklu mieszanym 9l/100 + 1l/1000 oleju.

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 29 paź 2015, 13:32
przez mx-3lover
Update:
Kierownica Momo z MX-5 NA <serduszka>
IMG_20151029_120945.jpg

Wrażenia? Kierownica bajka, grubsza, lepszy, pewniejszy, mocniejszy chwyt, łatwiejsze manewrowanie jedną ręką, powinni w serii taką montować do V6. Dodatkowo za 2 tygodnie przyjdzie gwint D2.

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 29 paź 2015, 14:50
przez DARO MAZDA 323
no to kiedy się widzimy we Wrocku ?
Muszę to cudo zobaczyć na żywo.
A kierownicy to zazdroszczę tez takiej szukam .

PostNapisane: 10 lis 2015, 01:44
przez seba323f
Gdzie dorwales D2?
Świetna MX ;)

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 10 lis 2015, 08:34
przez DARO MAZDA 323
widziałem na żywo , ładna , prosta i bez rdzy :) tylko taka koza za wysoka :P

na ale bedzie gwint :)

PostNapisane: 10 lis 2015, 16:09
przez mx-3lover
D2 będę miał od xXx, tylko dopiero po nowym roku, bo czekamy aż wyprodukują. <spie>
Będzie gwint, będzie hebel z M6 i mam nadzieje treningi na Rakietowej.

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 20 lis 2015, 10:57
przez gt10r5
środkowy RM01, końcowy RM4 i kolektory 6-2-1

Gdzie można dorwać te fanty?

PostNapisane: 20 lis 2015, 17:57
przez mx-3lover
Dwa pierwsze tu http://www.rm-motors.pl/ a kolektorów szukaj na allegro i w polskich sklepach tuningowych. Używane są dobrym pomysłem.

PostNapisane: 21 lis 2015, 16:10
przez emasik
15W50 olej ? te silniki nie lubia gestego oleju

Re: Mazda MX-3 EC K8 '93 – DAILY&TRACK

PostNapisane: 21 lis 2015, 18:05
przez rafał88
No nie lubi , ale jak ostro upala ciagle pod czerwone pole to niestety musi taki lać i wiadome ze nie zmianiać co 10-15kkm :P

Kiedy bedzie bedzie gleba?? Znacznie lepiej by to wygladalo ;)

PostNapisane: 21 lis 2015, 19:28
przez witek
ja bym zalał 10w60 :) bo popychacze pozaklejasz :D

PostNapisane: 21 lis 2015, 19:40
przez mx-3lover
emasik napisał(a):15W50 olej ? te silniki nie lubia gestego oleju

Czemu nie lubią? Rafał miał taki w KL-ZE, upalał, nic się nie działo i miał najmocniejsze KL-ZE.

arafal21 napisał(a):Kiedy bedzie bedzie gleba?? Znacznie lepiej by to wygladalo ;)

Gleby nie będzie, bo jeżdżę tym codziennie do pracy i nie chce zostawić dokładki na progu ani trzeć mocowaniem skrzyni. Pójdzie max 30mm w dół, najszybciej po nowym roku.

witek napisał(a):ja bym zalał 10w60 :) bo popychacze pozaklejasz :D

Valvoline jest lepszy? <nie>