Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez witek » 31 gru 2015, 19:42

Kle w X9 nie beda mialy glowic kl31A1 ;) tylko zwykłe kl1A1. Millenie mialy glowice kl31 ale nadal to był zwykly KL :D chociaz nie jeden się wzbogacił na takim numerze :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 31 gru 2015, 19:43

rafał88 napisał(a):Bo sa KL'e albo KLZE nie ma innych :| Takze nie wiem teraz sam czego szukasz :P

Ojjj tam nie przesadzaj ze nizej nie da sie jezdzic :P Masz gwint a obnizyles jak na sprezynie :P Bez sensu :P <glupek2>

Jeśli pakować KL'a to tylko z X9, masz głowice KL31 i zagięty kolektor jak w KL-ZE. Po włożeniu wałków KL31 powinno to w miarę jechać...
Gwint to nie tylko obniżenie, a możliwość regulacji siły tłumienia, kątów pochylenia na czym mi bardzo zależało...
witek napisał(a):Kle w X9 nie beda mialy glowic kl31A1 ;) tylko zwykłe kl1A1. Millenie mialy glowice kl31 ale nadal to był zwykly KL :D chociaz nie jeden się wzbogacił na takim numerze :D

Hmmm to ciekawe, muszę to sprawdzić. Lukster napisał w swoim FAQ, że jeśli mamy głowice KL31 to mamy pewność, że to ZE. To bzdura i tak jak piszesz wielu się na tym wzbogaciło.
Ostatnio edytowano 31 gru 2015, 19:54 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez witek » 31 gru 2015, 19:46

W prawdziwym klze jest jeszcze inny kolektor :-P
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 31 gru 2015, 19:56

Mamy dwie wersje:
img-387963-1-klzestyle.jpg
Ostatnio edytowano 9 wrz 2016, 20:36 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 31 gru 2015, 20:08

mx-3lover napisał(a):
rafał88 napisał(a):Bo sa KL'e albo KLZE nie ma innych :| Takze nie wiem teraz sam czego szukasz :P

Ojjj tam nie przesadzaj ze nizej nie da sie jezdzic :P Masz gwint a obnizyles jak na sprezynie :P Bez sensu :P <glupek2>

Jeśli pakować KL'a to tylko z X9, masz głowice KL31 i zagięty kolektor jak w KL-ZE. Po włożeniu wałków KL31 powinno to w miarę jechać...
Gwint to nie tylko obniżenie, a możliwość regulacji siły tłumienia, kątów pochylenia na czym mi bardzo zależało...
witek napisał(a):Kle w X9 nie beda mialy glowic kl31A1 ;) tylko zwykłe kl1A1. Millenie mialy glowice kl31 ale nadal to był zwykly KL :D chociaz nie jeden się wzbogacił na takim numerze :D

Hmmm to ciekawe, muszę to sprawdzić. Lukster napisał w swoim FAQ, że jeśli mamy głowice KL31 to mamy pewność, że to ZE. To bzdura i tak jak piszesz wielu się na tym wzbogaciło.


Wlasnie bzdura, bo ZE mialy inne denka tlokow :P A same glwice KL31 nie robia z KL , klZe :P Musisz miec tez walki kolektor i dol silnik jak Ze :P Choc juz same glowy i walki z Ze napewno dadza dobry efekt i kolektor ;)

Wiem przeciez :P Troche luźniej :P <przytul> A nie <klotnia>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez witek » 31 gru 2015, 23:03

Wiem o tych dwóch wersjach kolektora, ale ten z xeda to nie jest to :) przepustnica kl31 potrzebna :D

Ogolnie glowice nie są potrzebne aż tak, wałki robią robotę :D ale kupić je trochę cieżko. Kanały w głowicy zawsze można powiększyć pod kolektor :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 1 sty 2016, 10:38

Wszystkie przepustnice KL mają 60 mm, różnią się tylko powierzchnią montażową. Także nie wiem w czym KL31 jest lepsza. Różnica pomiędzy kolektorami ZE to jeden wymarły koń, w głównej mierze wpływają one na charakterystykę silników.
witek napisał(a):Kle w X9 nie beda mialy glowic kl31A1 ;) tylko zwykłe kl1A1.

Skonsultuję się w tej sprawie z Patrykiem, to będę wiedział na 100%. Wg tego co piszesz to Mazda w serii kładła kolektor z prostokątnymi otworami na głowice z eliptycznymi kanałami. :|
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez witek » 1 sty 2016, 13:13

mx-3lover napisał(a): Mazda w serii kładła kolektor z prostokątnymi otworami na głowice z eliptycznymi kanałami. :|


I dokładnie tak jest ;) Zresztą popatrz na zupełnie seryjnie X9 :) to większość ma KL1A1 :) a wszystkie MIllenie będą miały KL31A1 :)

Ogólnie teraz z mojego punktu widzenia to szukaj jakiegokolwiek silnika KL byle nie był zajechany.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mx-3lover » 1 sty 2016, 13:39

Jestem w lekkim szoku, tutaj piszą, że taka operacja jest co najmniej bez sensu http://www.xtremethings.com/Trick_Tips.htm.
W sumie to już sam nie wiem co robić, nikt nie chce kupić? hahaha Kupie CRX'a B16 <faja>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Pyton » 1 sty 2016, 15:44

Popatrz sobie wątek misiaka89. Jego 323 ba kl-em plus walki z klze,kolektor z przepustnica z klze,po obróbce kanałów w głowicy ,zrobionym wydechu i dolotu i po wgraniu jakiejś tam mapy do deta jedzie naprawdę [tiiit]. Civic d16 turbo 230km dostaje klapsa.
Honda fajna ale zdrowe silniki z serii B to jak wygrana w totka. Kl dużo łatwiej kupić zdrowszego. No i wszyscy jeżdżą hondami to jaj kiedyś golfem hehe
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez MariuS » 1 sty 2016, 17:44

z zakupem KL/KLZE też trzeba mieć trochę szczęścia. No i nie jedno jak to mówią "rasowe" ZE z prostym kolektorem po remoncie i modach ma problem ze słabą mocą/momentem z innymi KL bądź KLZE z zagiętym kolektorem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez mx-3lover » 2 sty 2016, 14:39

Dobra, wymieniam rozrząd w K8 i zobaczymy co dalej odnośnie KL-?E. :P
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 3 sty 2016, 23:45

Po ściągnięciu osłony rozrządu:
IMG_20160104_115138[1].jpg

Na kole od strony grodzi, nie ma w ogóle paska.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 5 sty 2016, 10:41

Niemiec dbał do samego końca i płakał jak sprzedawał ;)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mx-3lover » 6 sty 2016, 00:19

Akurat obywatelka Luksemburga i wierzę, że tak było tylko, że w naszej cudownej krainie są tacy magicy co wymieniają same paski, zakładają chińszczyznę lub dokręcają rolki i napinacz na 'wyczucie'. Po pompie też widać, że miała już dosyć, bo lekko przeciekała.

Po tej akcji pierwszy raz mam tego auta serdecznie dosyć, najchętniej przesiadłbym się do RX-8 1JZ-GTE.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez witek » 6 sty 2016, 11:38

Do wymiany masz rozrzad i juz masz dosc auta? Akurat rozrzad zawsze sie sprawdza po kupnie auta. Taka podstawowa zasada
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez rafał88 » 6 sty 2016, 11:47

Masakra z takim podejscie to najlepiej kup se b5 fl z tdi 90hp "bezawaryjne" najlepiej od niemca sprawdzonego przez Mirka. Myslales ze kupisz auto za 2-3kzl i bedzie wszystko idealnie?? :| <glupek2>

Rorzad, oleje , heble to podstawa sprawdzic po kupnie.

Zamiast pchac hajsy w zawias za 3500zl trzeba bylo silnik sprawdzic.

Iiii co myslisz ,ze kupilbys takiego reksia i byloby tak kolorowo???? <glupek2>
Dopiero w portfelu zrobilaby CI sie próznia i łeb siwy po dwoch dniach grzebania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 6 sty 2016, 13:00

witek napisał(a):Do wymiany masz rozrzad i juz masz dosc auta? Akurat rozrzad zawsze sie sprawdza po kupnie auta. Taka podstawowa zasada

Tak mam dość. Pewnie przyczyniają się do tego moje inne problemy, bo doszukuję się wszędzie sukcesów.
Rozrząd był sprawdzany, ale po odchyleniu osłon ocenisz sam pasek. Wiesz witek jeden na dzień dobry ma do zrobienia cały samochód, włącznie z malowaniem, :P a dla innego wymiana rozrządu wynikająca z błędu innych będzie problemem.
rafał88 napisał(a):Masakra z takim podejscie to najlepiej kup se b5 fl z tdi 90hp "bezawaryjne" najlepiej od niemca sprawdzonego przez Mirka. Myslales ze kupisz auto za 2-3kzl i bedzie wszystko idealnie?? :| <glupek2>

Rorzad, oleje , heble to podstawa sprawdzic po kupnie.

Zamiast pchac hajsy w zawias za 3500zl trzeba bylo silnik sprawdzic.

Iiii co myslisz ,ze kupilbys takiego reksia i byloby tak kolorowo???? <glupek2>
Dopiero w portfelu zrobilaby CI sie próznia i łeb siwy po dwoch dniach grzebania.

Wypraszam sobie kupiłem to auto za 2x tyle ile podajesz i mam już je ponad dwa lata. Przez ten czas z niczym nie było problemów, wszystko tak jak miało być. Długo jej szukałem z oczywistych względów. Auto kupione z pewnego źródła. Wina leży tylko po stronie mechanika, który wymieniał to poprzedniemu właścicielowi.
ReXa kupiłby z myślą o przekładce, więc temat Wankla odpada. ;)
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 6 sty 2016, 13:33

Aha to i tak nie wywaliles za wiele :P

Aha, to tak jakbys kupil supre i wlozyl jej silnik hondy ,ze byl oszczedny... Bez sensu wg mnie takie swapy, jest Reks ma byc wankl./

To czemu sam nie robiles rozrzady tylko to zleciles mechanikowi?? Przeciez to nie jest jakas kosmiczna konstrukcja ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 6 sty 2016, 13:41

Mam wrażenie, że nabijasz sobie posty takimi wypowiedziami... I jeszcze nie czytasz dokładnie tego co piszę. Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd u mechanika, którego na oczy nie widziałem jak sprowadził to auto do Polski. Koniec OT <cisza> Robicie tu śmietnik...
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy