Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 7 lip 2017, 12:21

Na Motulu 300V Competition 15W50

Zauważyłem też, że bagnety K8, ZE różnią się oznaczeniem poziomu min/max. (wysokością skali) Do K8 wchodzi około 500ml wiecej gdy zalejemy do np. max.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 8 lip 2017, 10:40

No to spora różnica zakładając że między min a max jest ok 800ml.Gdy wskazuje 3/4 stanu faktycznie jest min a to już krok od unfala.
Ogólnie współczuję ,tyle kasy i czasu zainwestowane.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 8 lip 2017, 11:40

Nie ma co współczuć, trzeba się cieszyć razem ze mną. Koniec jazdy tym shitem. <jupi> Oglądać CRX'y a kupić MX-3. <glupek2>

Od min do max jest 1 litr wg manuala.

Zdjęcie bagnetu kl-ze:
IMG_20170708_121614[1].jpg

Po awarii jak sprawdzałem ilość oleju, to poziom był poniżej minimum ale lekko powyżej literki L. Jak byłem oglądać kl-ze u Shinbu porównywaliśmy bagnety i bagnet z K8 ma identyczną długość, różni się umiejscowieniem całej miarki. W k8 jest ona wyżej. Wygląda to tak, że zalewam do max, sprawadzając bagnetem klze, a jak sprawdzę k8 wyjdzie, że trzeba dolać około 500 ml.

Dopisano So, 8 lip 2017, 21:23:

Tak to wygląda na 4 cylindrze:
IMG_20170708_192030[1].jpg


Takie cuda wyleciały z kolektora:
IMG_20170708_202543[1].jpg
IMG_20170708_202528[1].jpg


Biorąc pod uwagę ile oleju wyleciało z kolektora, ile wypaliłem jak zjeżdżałem jak była za mną chmura dymu oraz, że nie świeciła się kontrolka od ciśnienia oleju nie można wykluczyć innych przyczyn awarii.
Jak patrze na to zastanawiam się jak to się stało, że dałem się na to wszystko namówić. hahaha
Jak będziecie grzeczni pokaże Wam później jak wyglądają awarie KLDE/KLZE w Stanach. <diabełek>
Stay tuned, KLZE Power. <diabełek>

Projekt wystawiam na sprzedaż na części, można pytać o dosłownie każdą część. Na chwilę obecną zarezerwowane są wałki KL31.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez piwo » 9 lip 2017, 16:04

Obrazek
ten sam laweciarz? <rotfl>
Załączniki
IMG_20170709_163818940.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ravo » 10 lip 2017, 07:20

hihi na forum subaru jest wątek nawet do wklejania zdjęć subaru na lawecie ehehehe
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 10 lip 2017, 08:22

To ten sam, daje nawet zniżki na hasło 'mazdaspeed'. <lol>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez gt10r5 » 10 lip 2017, 10:43

Nawet na suchym bagnecie nie powinien się od razu zatrzeć. Coś jeszcze było na rzeczy.
Na zdjęciu głowicy to część gniazda zaworowego – dobrze widzę?
Może za ciepło było od tego afr 15?
<co?>
Szkoda, że z hajsem krucho bo bym Ci pomógł wyleczyć się troche z tego czerwonego błędu <oczko>
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez mx-3lover » 10 lip 2017, 13:34

Tak, dobrze widzisz.
To nie wina AFR.
Na razie czekam na klucz 26 do wykręcenia wałków i spróbuję dojść do tego co się stało.

KLDE/KLZE reszta świata:
https://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701258496
http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=50725
https://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701295077&page=2
https://forums.probetalk.com/showthread.php?p=1924089093
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 11 lip 2017, 21:59

Taka sytuacja :D
IMG_20170711_195900[1].jpg


Już wiadomo co było przyczyną awarii...
IMG_20170712_173124[1].jpg

Najlepsze jest to, że nie przekraczałem 7k obr. od naprawy. Wnioski wyciągnijcie sami. Tym razem nie miałem tyle szczęścia i zawór spadł na tyle nisko, że doszło do poważniejszej kolizji.

Tak, żeby nie było Wam smutno Mazdomaniacy, Hondzie też się to zdarza i to w K20, w jakimś Lotku. https://honda-tech.com/forums/road-racing-autocross-time-attack-19/k-series-liability-destruction-testing-1302267/
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 12 lip 2017, 19:06

Hmm.musze przestać kręcić mojeBP do 7.5 krpm
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez risto77 » 12 lip 2017, 19:39

Nie wiem czy dobrze kojarzę ale to znowu pęknięty talerzyk?
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez mx-3lover » 12 lip 2017, 19:45

Oczywiście <oczko>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 13 lip 2017, 08:21

Wychodzi więc na to że Klze bardzo ale to bardzo nie lubią bardzo dużego obciążenia przy wysokich prędkościach. Czytaj staraj się nie jechać powyżej 180KM/H bo rozwalisz silnik :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 20 lip 2017, 15:52

Kolejna porcja zdjęć:
IMG_20170720_155842.jpg
IMG_20170720_155852.jpg
IMG_20170720_155902.jpg
IMG_20170720_160107.jpg
IMG_20170720_160115.jpg
IMG_20170720_160151.jpg
IMG_20170720_160321.jpg
IMG_20170720_160336.jpg
IMG_20170720_161951.jpg
IMG_20170720_162009.jpg
IMG_20170720_162015.jpg
IMG_20170720_162101.jpg
IMG_20170720_162126.jpg
IMG_20170720_162238.jpg
IMG_20170720_162247.jpg
IMG_20170720_164001.jpg


2 cylindry ocalały, nic do nich nie wpadło. Wał korbowy kręci się normalnie.
Przestrzegam wszystkich przed tymi cudownymi, mazdowskimi silnikami. Masz głowice KL31, będziesz miał problemy.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez chmielu_KL » 20 lip 2017, 16:10

Serio, bardzo dużo słyszałem o KL'ZE i wszystko było prawdą :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez rafał88 » 19 sie 2017, 18:30

Dziwne serio... Nie tak byly pałowane klze i takich cyrkow nie bylo...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr89 » 24 sie 2017, 23:59

O kufffa.. Zatkało mnie. U mnie też coś zaczęło stukać. Oby nie te zakichane talerzyki.....silnik co prawda równo pracuje ale wszystko wskazuje na to ze cos sie w tylnej głowicy podziało bo tam dzwoni
...
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 23:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez mx-3lover » 3 wrz 2017, 13:49

Zamykamy wątek. Mazda już prawie jest gotowa na ostatni spacer, zostało jeszcze parę części do wykręcenia.
DSC000110.JPG

DSC020112.JPG
DS2C00111.JPG
DSC00113.JPG
DSC00114.JPG
DSC00115.JPG
DSC00116.JPG
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy