Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez drozdo » 11 gru 2019, 10:14

Ja się kosmetyką mniej przejmuję, już jest wszystko porobione i problemu nie ma, tylko wosk mam teraz tylko na połowie auta więc muszę znowu ogarnąć :D
A sprzęgło jest mega ciężkim tematem w tym aucie, MPSy mają małe sprzęgła i to jest ciągle walka o ogień a dostępne rozwiązania nie są tanie :)

PS. sezon zimowy rozpoczęty, nie lubię jeździć na zimowkach...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez piwo » 11 gru 2019, 20:20

Ten tytuł tematu wygląda teraz mega poważnie. Chyba tylko dwie mazdy na forum były mocniejsze. Tekena i Pita. I pomyśleć że to cywilne auto. Ogarnąłes to gaśnięcie? Może jakaś mała nieszczelność w dolocie?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez drozdo » 11 gru 2019, 21:01

Realnie jest koło 530KM ale ostatnich zmian nie hamowałem bo głowica nie wydala i będę jeszcze grzebał na początku roku :) Tak serio to ponad 500KM w daily naprawdę wystarcza – i tak ciężko to wykorzystać – więc nie będę gonił za jakimiś kosmicznymi rekordami. Może uda się zrobić te 550-600 i będę szczęśliwy :)
Co do gaśnięcia to zrobiłem już z ~230km i póki co działa więc chyba udało mi się z tym czujnikiem wałka rozrządu wywróżyć celnie, zobaczymy, narazie jeżdżę :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez drozdo » 3 mar 2020, 17:13

Znowu dawno mnie tu nie było więc czas na szybki update :)
Korzystając z sezonu ogorkowego wziąłem się w końcu za upgrade wnętrza w MPSie.

Obrazek

Muzyki w aucie praktycznie nie słucham ale jednak od dawna męczyły mnie stare, papierowe głośniki Bose. Po 14 latach od wyjazdu z fabryki nie grały już jak powinny. Fabryczne audio nie ma za bardzo opcji rozbudowy/upgradu więc zasadniczo cały system trzeba było wymienić. MPS nie nadaje się na audiofilskie audio więc podszedłem (przynajmniej raz) budżetowo/z sensem do modyfikacji:

– wzmacniacz ALPINE PDR-V75 (i przeniesiony do bagażnika)
– przód: Pioneer TS-A1600C (tweetery w miejscu tweeterów Bose, głośniki 16.5cm w drzwiach)
– tył: Pioneer TS-A6880F (dwudrożne jajka w miejsce fabrycznych)
– subwoofer Audison APS 8 R (płytki, w miejscu fabrycznego)
do tego wymienione wszystkie przewody, trochę wyciszone drzwi i półka z subwooferem i powinno wystarczyć.

cewka i magnes subwoofera Bose to jakiś żart :)
Obrazek
Obrazek

nowy subwoofer pasuje dobrze:
Obrazek
Obrazek

przy okazji przenieśliśmy akumulator do bagażnika (MPS ma rozkład masy ok 60:40, 17kg akumulatora, kilka kg wzmacniacza, w przyszłości lekka maska i może wyjdzie blisko 50:50)
Obrazek

Większy problem jest z jednostką sterującą.
Mój własnoręcznie, w bólu wystrugany setup z tabletem zaczął robić problemy – jak było zimno to się nie włączał, jak było ciepło to działał normalnie. Nie chciało mi się znowu z tym walczyć (ten setup jest zrobiony dość amatorsko i ciężko go debugować) więc postanowiłem spróbować androidowych radio-tabletów z Chin.
Plan był taki, że w miejscu radia Bose chciałbym mieć normalne radio z dużym ekranem żeby móc na nim wyświetlać obraz z kamer a na górze, w miejscu tabletu mieć niski/nieduży wyświetlacz na ktorym byłyby cały czas zegary z Torque/OBD2 – jak na tablecie ale ładniej.
Szybko okazało się, że oba chińskie radia generują sporo problemów. Systemy w starszych wersjach niż miały być, dziwne ustawienia poblokowane pinami, problemy z wifi które niektóre sieci łapie a innych nie, funkcje które czasem działają a czasem nie, sterowanie radiem z kierownicy nie działało – ogólnie słabo, mógłbym pewnie walczyć z większością tych problemów i prędzej czy później część rozwiązać ale gwoździem do trumny tego eksperymentu były problemy z obsługą klimatyzacji – guziki od klimy na panelu działają po CAN-BUSie a chińska ramka 2din nie radziła sobie z nimi – czasami działało, czasami nie miałem kontroli nad klimą, takie rzeczy nie mogą mieć miejsca w mojej maszynie :)

roboty dużo:
Obrazek

miało być tak:
Obrazek

Aktualnie plan wygląda tak, że na górze zostawię tablet (powalczę z nim i może przy okazji przerobię na "dobrze" i udostępnię schematy itp) a zamiast Bose spróbuję znaleźć jakieś normalne, markowe radio 2 din. Drugą ramkę (z guzikami) już mam – jest brzydka ale markowa (Metra) więc jest szansa, że będzie działać:

Obrazek

W międzyczasie auto nabawiło się jeszcze jakiejś choroby – przelewa strasznie paliwem, korekty z kosmosu, jak wchodzi boost to auto gaśnie – działam ze znajomymi mechanikami. Jak MPS wróci do żywych to wrócę do tematu audio i będę walczył dalej.

A żeby zakończyć w bardziej pozytywnej atmosferze to z tajnego laboratorium w Warszawie dochodzą informacje, że kolejne wiaderko pieniędzy jest aktualnie przekuwane na ostatnie (mam nadzieję) mody mocowe :)

Obrazek

Obrazek

i w domu też czeka mała niespodzianka:
Obrazek

tak, że na wiosnę może być przyjemnie :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez xRafalx » 3 mar 2020, 22:33

Idziesz jak burza :) jak coś to mogę pomóc w tablecie w windzie, troche tego przerobiłem – odezwij się.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez drozdo » 3 mar 2020, 23:03

Dzięki – co do tabletu to po prostu chciałbym wyciągnąć baterię, zdjąć obudowę, zrobić ładną płytkę dla układu (zamiast obecnego zalanego silikonem pająka) itp, dam radę tylko czasu brak – dużo trzeba pracować na takie hobby :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez misiak89-89 » 17 kwi 2020, 11:07

Kupiłeś jedne z najszybszych opon ever i to mają pewnie homo e :D
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez drozdo » 17 kwi 2020, 11:08

Dokładnie tak, czekają na trochę wyższe temperatury i będę je testował na codzień na drogach, oczywiście jak już będzie można wyjść z domu :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez piwo » 17 kwi 2020, 11:18

michelin r21?
ja na razie mysle nad a052. podobniez krol na zimnym (ulica) i mokrym asfalcie w semislikach a na rozgrzanym asfalcie klei rownie dobrze co trophe r. czyli praktycznie a052 jest idealne wszedzie poza dlugim upalaniem na torze.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

michelina tak czy siak trzeba grzac wiec na ulice sie nie nadaje.
mimo to czekam na opinie.

tu np taka opinia

"pojechałem sobie na tor. Wziąłem ze sobą extreme vr2 r7 265/35 18,michelin s9l 27/18, michelin r 21 235/18.
Extreme po zawodach w Łodzi i slomczynie, micheliny używane ( r21 od miko, s9l od mireckiego oba komplety z 2019).
Temp 27 stopni, sucho , tor lodz.
Extreme 59,4 od strzała – jedno rozgrzewkowe ,petarda i zjazd,
R21 – 59,6 na trzecim kołku , później popłynęły,
S9l- 59,9 wymęczone jak cholera na 7 kółku chyba......
Na s9l jeździło mi się fatalnie, jak zimna to totalna lipa, rozgrzała się na 3 kołku dopiero , na 5 optymalnie.... ale tez bez rewelacji,
R 21 – super czucie na kierownicy , przewidywalna i prosta do jazdy, za wąska niestety....
Extreme ..... rewelacja. Trochę gorszy na kierownicy, trochę mniej informacji, ale działa właściwie od strzała , zimny tez da radę, przegrzany tez pojedzie całkiem szybko .
Na moje potrzeby ( superoesy, rallysprinty)extreme jest git
Rozczarowany jestem łysą:–( myślałem , ze to będzie inny świat a była lipa.... pytanie czemu. Czy ja nie potrafię? Czy opona była zle użytkowana lub magazynowana przede mną? A co by było na nowym s9l?
Pozdrawiam:–)"

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... try1328663

ale sa tez inne opinie np Gronka

"Jak wiecie ogumienie ciągle się zmienia ale są pewne wnioski. Ostatnio nabyłem kpl. nowych extreme VR2 w średniej poprawionej mieszance. szerokość 265. Wnioski. Fajna guma ale w porównaniu z Michelin R21 235 alboi Michelin S8L 250 to totoalna kupa. Trzeba bardzo rozważnie jeździć aby dogrzać ale nie przegrzać. Owszem fajnie kleją ale do Michałków im meega daleko. Kupiłem pod miata chellenge żeby było uczciwie z homologacją. Pojechałem tak na Japfest i tor krzywa okazał się bardzo fajnym torem driftowym. Struś dokręcał bez problemu dwóję bokiem do końca . Serio nie szło jechać prosto. Mimo kombinacji z twardością amorów i ciśnieniem w oponach ciągle dupa uciekała. Czuć było jak płyną.
https://www.youtube....eature=youtu.be
Reasumując. Fajna guma dopuszczona do ruchu ale rekordów na tym to się raczej nie zrobi. Za to jak pewnie większość już wie na S8L udało się zrobić Poznań w 1:50:6 czyli zabrakło mi do zdradzieckiego ryja Tommyego 0.2 sek. "

http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... ar/page-18
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez drozdo » 17 kwi 2020, 11:39

też myślałem o a052 ale do ciężkiego auta (a MPS ze mną to ponad 1800kg) ODS polecił Micheliny bo ponoć mają dużo twardsze boki (a052 ponoć dużo bardziej miękkie i tylko pod lekkie auta a ich klasyfikacja na mokrym ponoć jest tylko w teorii). No i ja się przesiadam z drogowych Michelinów PS4 (bez s) i szukam czegoś na lato na drogę i trochę toru a nie 100% tor więc nie muszą być najlepsze na świecie :) Dam znać jakie będą wyniki jak się tylko nadarzy okazja :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez piwo » 17 kwi 2020, 11:52

duzo twardsze boki maja avon zzr. bardzo twarde betonowe. i w miare sa na deszczu i super na suchym. ja wlasnie preferuje a052 ze wzgledu na te mikkie boki bo auto mam lekkie. ale do twojej masy tez bralbym cos z betonowym bokiem bo po dociazeniu odczucia bedziesz mial podobne jak lekkie auto na miekszych bokach. z drugiej strony a052 i tak bok ma twardszy niz ps4 czy cup2. mozliwe ze tez od r21 bo micheliny ogolnie maja mieciutkie boki no ale sie nie wypowiadam bo r21 nie mialem jeszcze.
przeczytaj post 4614
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 13&st=4600

"Sport Cup 2 to są dobre opony, nie wątpię.
Jednak jeśli chodzi o porównanie je do Avon ZZR, to chyba trochę mijasz się z prawdą.

Fakt, cena 570 zeta za sztukę PSC2 tj dobra okazja.

Jednak ja osobiście wolałbym wydać 2x więcej na Avon ZZR.

ZRka aktualnie ma tylko jednego rywala, czyli Troefo R, i to "tylko" na suchym i też nie wiele.

Jestem po sezonie, w którym po odebraniu auta próbowałem wszelakich rozwiązań.

Próbowałem: Avon ZZR, Toyo R888R/R888, PSC2, Trofeo R i jeszcze Nankang AR1.
Chciałem jeszcze FZ-201 od Federala, jednak nie zdążyłem (problem z końcem
sezonu i autko coś chwilkę odmówiło posłuszeństwa).

Tak pokrótce:

Wszystkie są dobre.
Jedne troszkę bardziej, drugie troszkę mniej.

Najlepsze zdecydowanie Avon ZZR, w potem może tak:
– Trofeo R (najlepsze na suchej, najgorsze na mokrej, nawet wilgotnej nawierzchni się boją)
– PSC2 – bardzo wszechstronna, jednak wymaga sporego dogrzania na torze, nie mówiąc o ulicy
– R888R/R888 razem z AR1 – bardzo podobne opony, dobrze na suchym, słabo na mokrym.

Aha... za ZZR przemawia jeszcze jedna ciekawa cecha.
W porównaniu do tych z powyższego zestawienia, posiada niemal taką samą wysokość bieżnika jak opony HP/UHP które osiągają ~7-7,5mm.

Zwykle, semi slicki to tak z reguły 4,5-5,5mm.

The End.

Thx for watching. wink.gif"

co do
(a052 ponoć dużo bardziej miękkie i tylko pod lekkie auta a ich klasyfikacja na mokrym ponoć jest tylko w teorii)


jest wiele opini na necie ze opona best na deszczu.

"W dniu 01.02.2020 o 19:02 erdi24 napisał :
A więc A052 z suchej przyczepności nad Cup 2 i Trofeo / Direzza? A na mokrej nawierzchni bardziej przypomina Cup 2 lub gorzej?

Powiedziałbym, że przyczepność na sucho wyraźnie powyżej Cup2, Cup2 wygląda bardziej jak opona UHP w bezpośrednim porównaniu.
To, jak daleko można teraz sklasyfikować na sucho pod Trofeo, jest trudne do oszacowania i zależy całkowicie od konfiguracji i pojazdu.
Jeśli miałeś teraz ten sam pojazd 2x, raz z Trofeo, raz z A052, oba z konfiguracją, która była idealna dla opony, Trofeo może być nieco szybszy, przynajmniej dopóki jest świeży. Słyszałem też mniej pozytywnych rzeczy na temat stałości w ciągu życia. Niektórzy nazywają też Trofeo „półfinałami kwalifikacyjnymi”.
Ale kiedy mój następny zestaw A052 nie działa, prawdopodobnie również przetestuję Trofeos, po prostu, aby móc bezpośrednio porównać moje M2. Kosztują mniej więcej tyle samo w 18 "tutaj w Szwajcarii.

Na mokrej nawierzchni uważam, że A052 jest nawet lepszy od Cup2, niewiarygodne jest, jak dobrze sobie radzi na mokrej nawierzchni. Również znacznie lepsza niż AD08R, co nie jest złe na mokrej nawierzchni ( moim zdaniem lepszy niż Cup2, ale nie pół)
Trzeba tylko uważać na stojącą wodę, jeśli nie masz już dużej głębokości bieżnika. Nawet jeśli jest zimniej (np. Podczas przejazdu, rano przy 10 stopniach, a = 52 nie gryzie). Jeśli jest naprawdę ciepło, trzyma się o wiele więcej, oczywiście, nie muszę ci tutaj mówić. Ale to naprawdę zabawne, że nawet w niskich temperaturach trzyma się lepiej niż niektóre opony sportowe UHP na szczycie.

O tak, kolejność przyczepności na mokro wszystkich opon, którymi jeździłem na M2: Cup2 <AD08R <A052 <PS4S

https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=16"

mysle ze jak jezdziles na ps4 i przezyles jakos na nich to na 052 bys tez przezyl bo maja twardszy bok a i przyczepnosc zdecydowanie lepsza na ulicy od ps4. moim zdaniem to takie optimum na dzis dzien na ulice ale moze sie myle. na pewno ja je w tym roku wyprobuje. bo na razie tez opieram sie tylko na opiniach innych. zzr jezdzilem i moge polecic do ciezkich aut. mnie od niej juz szczenka odpada. za twardo zdecydowanie choc auto mam tylko na trackdaye. ale to na nich mam swoj personal best.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy