Mazda6 GG L3-VDT MPS 2006, ~530KM/720Nm P0 BULKI by drozdo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Pawko_6 » 8 lut 2019, 21:21

Pozytywne zazdro :] <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1081 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez torek » 9 lut 2019, 11:20

no powiem Ci taki czas to już mega jest :) Ciekawe ile masz teraz do 100 i łaczny czas 0-200 :) zejdzie poniżej 14?s? <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Socyopatic » 9 lut 2019, 11:38

Do 100 pewnie coś koło 4 s z groszami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2019, 16:05

przy takich mocach to czas 100-200 najbardziej imponuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9158 (48/201)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 9 lut 2019, 16:34

drozdo napisał(a):Ponoć na racelogicu wychodziło 8,3-8,9s 100-200km/h, jest dobrze <glupek2>

Silnik wytrzyma? Masz gwarancję na silnik? Chociaż roczna?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4381 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez torek » 9 lut 2019, 17:24

Piwo, czy jaki kolwiek tuner daje gwarancję na silnik?
Zresztą, co tu ma nie wytrzymać. Kute korby, kute tłoki. Jedynie napęd może klęknąć. W silniku nie ma zabrdzo co. Zwłaszcza jak nie będzie przegrzany i nie będzie przelany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2019, 17:30

Co najwyżej to gwarancja jest na poprawny montaż, za części i tak odpowiada producent a ten może wykręcić się na wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9158 (48/201)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez drozdo » 9 lut 2019, 18:03

przy 450KM i 2 osobach w aucie dobry start to ok 4.2s do setki więc powinienem spokojnie mieć 4 teraz, a może i o 3 moznaby powalczyć, zobaczymy jak będą sprzyjające warunki pogodowe :) Ale właśnie z 100-200 jestem pod wrazeniem bo wcześniej nie mierzyłem dokładnie ale koło 10s mi wychodziło, niskie 8 to kosmos :)
O gwarancji to nie rozmawiam nawet z SSG – to trochę nie tak działa myślę, w razie jakiegoś problemu będziemy go rozwiązywać jak cywilizowani ludzie, a jak się nie uda to zawsze są rękojmie i sądy, bez przesady, to wszystko są eksperymenty i wynalazki i nikt niczego nikomu nie obiecuje :)
Zrobiłem właśnie pierwsze 400km na nowym setupie – trochę ciężko potestować osiągi na letnich oponach ale ile się dało to podobało mi się :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 379 (6/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez WujaTomek » 13 lut 2019, 12:37

Rewelacja <jem>
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2018, 10:04
Posty: 43 (1/2)
Auto: Miata NA

Postprzez digit6 » 8 mar 2019, 18:41

Jestem pod mega wrazeniem ilosci pracy, czasu i kasy wlozonej w auto :)
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2017, 11:58
Posty: 29 (0/2)
Auto: 6 GG 04' 2.0b

Postprzez drozdo » 8 mar 2019, 18:59

Dzięki :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 379 (6/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez drozdo » 30 lis 2019, 16:37

Dawno mnie tu nie było bo czasu i roboty po pachy ale skoro oceny Klubowiczów są robione to wrzucę szybki update :D
Jak pewnie niektórzy wiedzą sezon letni zakończyłem trochę przedwcześnie (tak ze 3 miesiące temu) głownie przez to że (znowu) skończyło mi się sprzęgło, no i "dziadek" przerysował mi cały bok MPSa.
Obrazek


Okazuje się, że nawet super turbo sprzęgło z Ameryki, kosztujące tyle co niezła Miata NA, nie bardzo radzi sobie z ~530KM w poznańskich korkach. Słynny Clutch Masters 850 owszem, daje radę z mocą i momentem i da się na nim fajnie jeździć w daily ale nie jest zaprojektowany żeby zużywać tarcze jak normalne sprzęgło więc suma sumarum po roku tarcze – mimo, że nie są zbyt zużyte – wymagają wymiany.
Obrazek

Nie będę wnikać w szczegóły ale oznacza to, że przy następnej okazji będę wymieniał sprzęgło na 9" Xtreme z 2 tarczami organicznymi i sprężynowanymi, coś jak to:
Obrazek

ale z takim środkiem:
Obrazek

Ale żeby nie było za łatwo to nie zdążyłem nawet odebrać MPSa od mechanika po wymianie tarcz w CM850 i musiałem wyjechac na półtora miesiąca do USA. Sprzęgło w rozsypce, terminy do blacharza i lakiernika dawno zarezerwowane, a ja pakuję torbę i mnie nie ma. Całe szczęście w gronie Mazdowiczów mamy sporo dobrych ludzi więc zostawiłem auto pod opieką Rafała z RMCustoms Garage – https://www.facebook.com/RM-Customs-Garage-411983012682369/ i on za mnie pozałatwiał co się dało z MPSem. Oczywiście nie było łatwo bo w międzyczasie jeszcze jak się okazało MPS miał fochy i kilka razy jeździł lawetą między warsztatami ale o tym później.

Jak już mówiłem – robota wezwała mnie na półtora miesiąca w USA, wszystko na ostatnią chwilę więc nie zorganizowałem ani żadncyh weekendowych wypadów ani urlopu, tylko praca. Ale nie byłbym prawdziwym Polakiem jakbym nie zaczął kombinować :) No i rzutem na taśmę udało mi się dostać na największe targi motoryzacyjnego aftermarketu na świecie – SEMA 2019 w Las Vegas.
Obrazek

Z San Francisco do Las Vegas jest kawałek drogi, Las Vegas tanie nie jest, więc wykorzystując cały pozostały urlop jaki miałem i resztki oszczędności po miesiącu życia w Californi udało się! Wynająłem kabriolet i pojechałem :) Tydzień w Las Vegas z tego SEMA 4 dni, 160 tysięcy ludzi, miejsce konferencji miało ok 1.5km na 1.5km, to się rozrosło do tego stopnia że wszystkie (amerykańskie czyli ogromne) parkingi i hotele naokoło były wypełnione po brzegi konferencją, kilka przecznic miasta wyłączone z życia, policja blokująca ulice itp, event ogromny nawet jak na Las Vegas, po 4 dniach robienia po 15km dziennie nogami i tak nie zwiedziłem wszystkich interesujących stanowisk (np największego/najdroższego na całych targach Forda w ogóle nie znalazłem) i nie da się tu opisać nawet 10% tego co widziałem i przeżyłem :)
Mini relacje z SEMA wrzucałem na fanpage MPSa więc zapraszam:

https://www.facebook.com/pg/drozdo.6MPS/photos/?tab=album&album_id=2459565570946146
https://www.facebook.com/pg/drozdo.6MPS/photos/?tab=album&album_id=2462253734010663

I jakieś moje amatorskie próby na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=fcQ_y0JZa_8
https://www.youtube.com/watch?v=7noTnUTdBU4

Tu wspomnę tylko że m.in. poznałem Roba Dahm`a, tego od 4-rotorowej FD AWD – równy gość i niesamowity projekt :)
Obrazek

Obrazek

Tak że wyjazd udało się ogarnąć i wróciłem do MPSa. Pomijając, że auto stało praktycznie 2 miesiące to sprzęgło działa, blacharz+lakiernik zrobili swoje i chciałem ogarniać auto dalej (zimowe plany dawno mam w głowie ułożone ale o tym kiedy indziej) no ale MPS jak to MPS – nie ma tak łatwo :) Auto gaśnie znienacka, w sensie sam silnik, wszystko inne działa, włącznie z elektryką, żadnych błędow w ECU. Debugowałem to trochę, póki co wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu "na czuja" i testuję dalej, zobaczymy co czas przyniesie :)
Póki co jest jeszcze trochę rzeczy do zrobienia z autem, ale przynajmniej już jestem na miejscu i mogę powoli ogarniać.
Fotka z dziś:
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 379 (6/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Neonixos666 » 30 lis 2019, 21:32

Wczoraj na YT znalazłem ten projekt FD AWD, na nagraniu robiło robotę a co gać na żywca :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9158 (48/201)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dominator » 30 lis 2019, 21:56

Może udało by się założyć do Mpsa jakąś amerykańska skrzynie automatyczna, co by tyle sprzęgieł nie wymieniać? Myślałeś o tym?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4881 (65/65)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez drozdo » 1 gru 2019, 11:13

Połowa funu w MPSie to manual, zwłaszcza w 500-konnym MPSie :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 379 (6/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez torek » 2 gru 2019, 09:35

Piotr.. a może trzeba jednak dać za wygraną i przyznać się, że takie auto z tą moca i Nm, to nie dailly.. Korki zabiją każde sprzęgło, choćby najlepsze.. To upalanie tak go nie z użyje.,. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez drozdo » 2 gru 2019, 09:45

To jest od początku projektu moje daily i tak pozostanie. MPS się moim zdaniem nie nadaje na tor, dragi ani nic innego, to jest idealne daily tylko wymaga trochę pracy :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 379 (6/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez torek » 2 gru 2019, 10:17

NIe nie.. nie to miałem na myśli. Bardziej mi chodzi o to, że mps jest jak najbardziej jako daily, ale bardziej do weekendowej jazdy. albo wyjechać wieczorem i pojeździć bez celu. W korku nie ma znaczenia czy w mpsie masz 260KM, czy 600KM... szybciej w nim stać nie będziesz :D A dla sprzęgła ma to już kolosalne znaczenie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez drozdo » 2 gru 2019, 11:14

No, to jasne ale nie po to robię 500-konne daily żeby jeździć czym innym :D
Prędzej się wyprowadzę z miasta :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 379 (6/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Danmazda » 10 gru 2019, 23:04

Sprzęgło to pikuś ... :) Ale ten bok :/ ..
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6339 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy