Mazda 121 DA '89 BP DOHC

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 6 sie 2014, 20:45

Sorry, pomyliłem "Edytuj" z "Cytuj" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Paweł » 6 sie 2014, 20:50

onyx napisał(a):Nie, nie ma to w ogóle wpływu.

Podobnie jak lżejsze felgi ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez onyx » 6 sie 2014, 21:01

Paweł napisał(a):
onyx napisał(a):Nie, nie ma to w ogóle wpływu.

Podobnie jak lżejsze felgi ;).

Żebyś wiedział, na wykres na pewno nie ;) dobry przykład
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Paweł » 6 sie 2014, 21:04

Gib napisał(a):Ja natomiast mogę napisać jakie są zalety ciężkiego koła, pozwala oszczędzać paliwo

Z punktu widzenia fizyki i zasady bilansu energii – nie trzyma się to kupy. Przy jeździe ze stałą prędkością nie ma znaczenia ile waży koło zamachowe (pomijając masę dołożoną do wagi auta), bo jego energia nie zmienia się.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Gib » 6 sie 2014, 21:22

ale mogą zmieniać się opory
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 6 sie 2014, 21:28

Paweł napisał(a):
Gib napisał(a):Ja natomiast mogę napisać jakie są zalety ciężkiego koła, pozwala oszczędzać paliwo

Z punktu widzenia fizyki i zasady bilansu energii – nie trzyma się to kupy. Przy jeździe ze stałą prędkością nie ma znaczenia ile waży koło zamachowe (pomijając masę dołożoną do wagi auta), bo jego energia nie zmienia się.


Gibowi pewnie bardziej chodzi o te praktyczna strone. Przynajmniej to tak zrozumialem.
Jadac nie mamy do czynienia z plaska jak stol droga. Majac lzejsze kolo ciezej obchodzic sie z gazem – latwiej sie wkreca na obr. Zeby ruszyc trzeba wyzszych obrotow. Kazda wolniejsza zmiana biegow powoduje szybsze opadanie obr na nizsze partie – co pozniej probujemy nadrobic.
W sumie zamach pełni rolę takiego akumulatora energii ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 6 sie 2014, 21:34

Sam jestem w szoku jak mało wciskam gaz jadąc w mieście 60 kmh na 5 biegu, praktycznie odpuszczając go z początku nie tracę prawie prędkości.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 6 sie 2014, 22:49

Gib napisał(a):nie tracę prawie prędkości

ale jakiej? bo my caly czas o obrotowej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 6 sie 2014, 22:51

A jakie to ma znaczenie skoro nie zmieniam biegu?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 6 sie 2014, 23:11

Gib napisał(a):A jakie to ma znaczenie skoro nie zmieniam biegu?
teraz to juz kompletnie nie wiem o co Ci chodzi – jeszcze ze 2h i w tv bedzie wrozka ;) zadzwonie, moze sie dowiem <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 6 sie 2014, 23:25

Skoro nie zmieniam biegu to wraz z brakiem spadku prędkości obrotowej odnotowuję również brak spadku prędkości jazdy. Tak?
Na tvn meteo już jest wróżka, możesz dopytać :P
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez onyx » 6 sie 2014, 23:34

Gib napisał(a):Skoro nie zmieniam biegu to wraz z brakiem spadku prędkości obrotowej odnotowuję również brak spadku prędkości jazdy. Tak?

Tak z pierwszą częścią się zgodzę. Ale z Twoich powyższych wypowiedzi wynika jakobyś poruszał się perpetuum mobile – jeżeli odpuszczasz pedał gazu i dalej nic nie odnotowujesz to albo umarłeś, albo masz zepsuty samochód :)
P.S. na cos takiego wrozka zareagowala skierowaniem do egzorcysty.
W nastepnym poscie naszego OT postaraj sie usystematyzowac to wszystko w jakas calosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 7 sie 2014, 00:29

Systematyzuję na podstawie doświadczeń z innych samochodów z lżejszymi zamachami. Po zdjęciu nogi z gazu okazuje się że gaz wciśnięty był ledwo, ledwo tyci tyci i w pierwszym momencie od położenia prawej nogi na desce rozdzielczej z prędkością nie dzieje się nic :) W innych samochodach obroty/prędkość spadały dużo bardziej no i gazu trzeba było wciskać trochę więcej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez KAROLLO121 » 7 sie 2014, 08:27

Dzięki za zainteresowanie tematem :), miałem lżejszy zamach o jakieś 60 % w tym momencie przykęcony jest zamach który ma ok 6 kg i widze róznicę pomiędzy ori GT jak się wkręca a moim :). I wnioskując to fakt najlepiej by było ze skrzynią od 1.3 bo auto ma służyć do pojeżdżawek, 1/4 i TA czy kjsów jazda na codzień to i tak głównie miasto trasa to raczej mocno żadko także oszczędnosć na paliwie schodzi na 2 plan. Jak by ktoś miał skrzynię z 1.3 16v i półośki do niej to chetnie zabiorę a 2 półośki i skrzynia z GT do sprzedania. Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez DARO MAZDA 323 » 7 sie 2014, 15:00

KAROLLO121

Ale urwałeś Offa :)
Powiem CI dużo mądrych chłopaków u nas na forum siedzi . Zjedli zęby , utopili nie jedną wypłatę w projektach to jest prawdziwa skarbnica wiedzy i to własnie lubię w forach.
A nie co dziś zrobiłeś w sowim samochodzie ? – umyłem , zatankowałem i odkurzyłem . ;P
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Neonixos666 » 7 sie 2014, 15:58

bardzo dobrze pracę koła zamachowego widać w zabawkach na sprężynę. Cofając samochodzik gromadzimy energię w sprężynie, bez koła zamachowego pojazd wystrzeli ostro ale i szybko się zatrzyma, z kołem ruszy wolniej ale dłużej energia jest uwalniana i dalej zajedzie.

Jak można przeczytać z wielu źródeł jest to akumulator energii kinetycznej. Idealnym rozwiązaniem było by przy wzroście obrotów nie mieć koła a przy odpuszczeniu je mieć. Koło zamachowe potrzebne jest szczególnie na niskich obrotach gdzie praca silnika jest najmniej stabilna a zbyt mała masa może powodować gaśnięcie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez honda2911 » 7 sie 2014, 16:23

ale ot walicie :P
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez People_Hate_Me » 7 sie 2014, 16:47

ok Pytanie do was. Wydzielić wam temat w Tuningu na temat Lekkiego koła i tam będziecie kontynuować temat czy po porostu kosz? :)

Bo tu mi ot niepotrzebne :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Gib » 8 sie 2014, 13:25

Wydzielaj!
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez People_Hate_Me » 9 sie 2014, 08:00

To jak wroce z nad morza :P
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy