Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Mac1 » 9 lis 2014, 17:48

Przypomniało mi się, z kolektora dolotowego usunięty został VICS.
Takie szybkie przyspieszenie, muszę poćwiczyć ruszanie bo z gazem w podłodze jest mielenie kołami :| Potrzebny jest też shift light bo pozycja w kubełku powoduje że kierownica zasłania mi pole obrotomierza od 6000rpm do góry, i albo za wcześnie zmieniam biegi albo wpadam na odcinkę. Auto jedzie praktycznie tak do 220 i odcinka ale warunków na takie akcje dzisiaj nie było.

Ostatnio edytowano 9 lis 2014, 18:47 przez Mac1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez weede » 9 lis 2014, 18:32

Bardzo przyjemnie jedzie, masz dostęp do vectora żeby zmierzyć czas 0-100, 400m?

Jakie doładowanie w obrotach generuje eaton i ile masz obrotów przy odcince?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 15:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Mac1 » 9 lis 2014, 18:46

Koło pasowe ma 13cmm kółko kompresora ma 6,2cm odcinka jest przy 7200 licznikowe, przy odcince doładowanie 0.85 bara. Nie mam niestety żadnego urządzenia żeby coś zmierzyć, sam jestem ciekaw jaki to by czas zrobiło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez weede » 9 lis 2014, 19:13

Czyli kompresor kręci się na 15k obrotów przy odcięciu – optymalnie ;)

Po filmiku obstawiam 7s do stówy i 15.0 na ćwiartke :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 15:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Mac1 » 9 lis 2014, 19:40

Ciekawie ile jest naprawdę bo licznik jakieś tam ma przekłamanie, jak nadarzy się okazja to sprawdzę :D
przy 8 sekundzie rusza wskazówka prędkości a na 14s jest 100 czyli niby 6s ale to takie gdybanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez witek » 9 lis 2014, 23:15

Jak na 1.6 to jest naprawdę <spoko> gratulację projektu :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez seba323f » 11 lis 2014, 11:59

Jestem pod dużym wrażeniem.
Auto z zewnątrz wygląda świetnie i na dodatek bardzo dobrze się odpycha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Mac1 » 4 sty 2015, 21:05

Mazda idzie na sen zimowy to była okazja żeby znowu trochę porzeźbić :D
Materiał nie został jeszcze wybrany ale będzie to miedzy lekkością a ceną. Aluminium i inne kanapki odpadają bo nie zamierzam nikomu nóg ucinać ;)
Załączniki
DSC_0457.JPG
Wersja 1
DSC_0458.JPG
Wersja 2 ale nie finalna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Mac1 » 25 mar 2015, 17:09

Mazda obudzona po śnie zimowym, kontrola wydechu bo hałasował dziwnie, diagnoza pęknięta złączka.
Jak już była okazja na kanale to została wreszcie zamontowana dolna rozpórka przednia, nie taka duża rzeźba jak myślałem <jupi> . Dla bezpieczeństwa wpadły pasy 4 punktowe z homologacją i przepalony bak dla testów auto śmiga dobrze :D . Na dniach shift light i projekt zakończony, może jak będzie wena i umiejętności to dokończę Duck Taila. Foty z telefonu ze zmatowiona soczewką <glupek2>
Załączniki
DSC_0688.JPG
Nieszczelna złączka
DSC_0691.JPG
Rozpórka i nowa złączka
DSC_0698.JPG
DSC_0700.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Mr_Bartek » 25 mar 2015, 17:29

Pasy za fotelem, z tego co pamiętam, powinny być na płasko (równolegle z ziemią). Teraz w razie wypadku pasy opierają się na oparciu a nie na na punkcie mocowania. Dodatkowo ciągną w dół przez co może dojść do uszkodzenia kręgosłupa.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Mac1 » 25 mar 2015, 17:40

Mr_Bartek napisał(a):Pasy za fotelem, z tego co pamiętam, powinny być na płasko (równolegle z ziemią). Teraz w razie wypadku pasy opierają się na oparciu a nie na na punkcie mocowania. Dodatkowo ciągną w dół przez co może dojść do uszkodzenia kręgosłupa.


Też miałem rozmyślenia jak to powinno być prawidłowo, aż w końcu znalazłem instrukcje w pudełku z pasami i wolno użyć mocowań tylnych kanapy, była też opcja do rozpórki ale to ograniczyło by mi za bardzo bagażnik, ale jak ktoś ma pomysł jak to powinno być bardziej profi to proszę pisać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Mr_Bartek » 25 mar 2015, 17:45

Obrazek

Pasy ramieniowe powinny być skierowane do tyłu w dół i zamontowane w taki sposób, aby
kąt utworzony z linią poziomą wyprowadzoną z górnej krawędzi
oparcia wyniósł nie więcej niż 45º. Zaleca się nie przekraczanie 10º.
Maksymalny kąt odchylenia względem osi fotela wynosi +/– 20º.
W miarę możliwości powinny być wykorzystane oryginalne punkty do montażu pasów,
wykonane przez producenta w belkach o przekroju ceownikowym.
Punkty montażu tworzące większy kąt odchylenia w stosunku do linii poziomej nie mogą być
wykorzystane.
W takim przypadku 4-punktowe pasy mogą być zamontowane w punktach, w których
oryginalnie montowane są przez producenta samochodu pasy biodrowe tylnego siedzenia.
Dla pasów 4-punktowych, pasy ramieniowe muszą być zamontowane krzyżowo,
symetrycznie względem osi centralnej przednich foteli.


Więc może harness bar?

Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Mac1 » 25 mar 2015, 17:57

Harness Bar był by najlepszym rozwiązaniem takim profi ale do mx-3 nic nie widzę i trzeba by było znowu rzeźbić :(

Tak mi się przypomniało zważyłem dzisiaj auto 1050kg, więcej niż planowano ale nie jest źle
Załączniki
815786.gif
tak4n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Moriss » 14 sie 2015, 12:35

no no niezła sztuka i to 1.6 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2013, 16:42
Posty: 146 (2/1)
Skąd: Płock
Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 mt AVANCE 03'
Mazda 6 GH 2.2 Kombi 11'

Postprzez vixo » 3 wrz 2015, 13:57

No jak na tą pojemnośc pięknie się odpycha. Na jakich oponach jeździsz ??
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2014, 16:47
Posty: 37 (1/0)
Skąd: EOP
Auto: Mazda 323F BG
Nissan Primera eGT SR20DET

Postprzez Mac1 » 5 wrz 2015, 19:03

Opony Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 205/50/16
Ten start z filmiku był jednym z pierwszych, docisnąłem gaz jak auto już się zaczęło toczyć, jest co jeszcze urwać.
Start z obrotów nawet 2,500rpm kończy się mieleniem kołami i staniem praktycznie w miejscu, zobacz starty mxa Weeda bo u niego to ładnie wygląda z trakcją, nawet z ruszaniem z obrotów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2015, 21:55

Piszesz że nie możesz ruszyć z 2,5tyś ale wpinając 2 bieg nie zapiszczał nawet. Jak opony trzymają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mac1 » 8 wrz 2015, 00:14

Piszczy na 2 i to nawet jak nie do kręcę 1, kompresor zagłusza i nagrane telefonem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez weede » 8 wrz 2015, 08:22

Moment i krótkie przełożenia robią swoje – załóż lepsze opony typu. R1R, Advan 08 itp to powinno być znacznie lepiej.

Oczywiście na szpere też już możesz zbierać ;)
Ostatnio edytowano 8 wrz 2015, 11:17 przez weede, łącznie edytowano 1 raz
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 15:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Mac1 » 8 wrz 2015, 10:34

Szperę chętnie bym kupił ale nie ma do 1.6 tylko do BP widziałem a znowu rzeźbić i to przerabiać :(
Przema by mnie zabił :D
Nawet jak dobrze ruszę i docisnę gaz to mam "wheel bounce/hop"
Przy dotknięciu pedała mam już 0.5 bara ciężko to dozować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy