Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Mac1 » 3 gru 2013, 18:21

Witam czas na mojego Mxa, coś dla użytkowników 1.6 żeby wiedzieli że da się coś z tego zrobić ;)


Marka i Model:

– Mx-3 EC
– Kolor: R11 Sparkle Green Metallic
– elektryczne szyby
– wspomaganie
– 2x poduszki

Silnik:

– 1.6 Dohc b6-DE
– chłodnica oleju + termostat Mocal
– podkładka filtra Auto gauge z KLOZETA + 10hp :)
– remont, panewki ACL Race
– olej Valvoline VR1 5W50

Układ dolotowy:

– Eaton M62
– FMIC 550x140x65
– filtr powietrza Fujita + Hydroshield
– Blow off Greddy RS style
– usunięty VICS w kolektorze dolotowym
– druga customowa przepustnica
– Oil Catch Tank

Układ wydechowy:

– kolektor wydechowy 4-1
– orurowanie nierdzewka
– wydech 2.2,5 cala nierdzewka 2 tłumiki, środkowy 50cm końcowy Twin Loop oba RM Motors
– bandaż termoizolacyjny
– sonda lambda

Modyfikacje elektroniki:

– Ecumaster DET3 + Map
– przeniesienie akumulatora do bagażnika
– zegar boost Auto gauge Stepper Motor
– zegar temperatury oleju Auto gauge Stepper Motor
– przesunięta odcinka na 7200 licznikowe (realne 6800) 2bieg = 100kmh

Modyfikacje układu paliwowego:

– wtryski z Mazdy Rx-8

Układ napędowy:

– short shifter
– sprzęgło z Mitsubishi 3000GT

Zawieszenie:

– K.A.W Plus Kit 60mm/45mm / Przód Koni Special D z regulacją tłumienia
– rozpórka przód góra i dół
– rozpórka tył góra i dół
– poliuretan stabilizatora tył
– Eibach camber kit -1.5 stopnia

Układ hamulcowy:

– klocki Textar
– przewody hamulcowe oplot stal Viper Performance
– zwrotnice 323v6
– zacisk przód mazda 6, tył swap na tarcze z bębnów, brak ABS
– tarcza przód mazda 6 283mm TRW, tył seria OEM
– płyn Ferodo Dot 4
– pompa, serwo, korektor z V6

Modyfikacje wnętrza:

– siedzenia kubełkowe Mirco GT
– kierownica Nardi Torino z Miaty JDM
– naba Nardi Torino
– tapicerka Bride
– wypruty cały tył i obłożony lekkim materiałem
– redukcja wagi
– gałka lewarka Razo
– nakładki na pedały Mazdaspeed
– plastiki pomalowane na czarny mat farba VHT
– carbonowa nakładka zegarów
– pasy 4 punktowe Sabelt FIA

Body Kit i oświetlenie:

– pakiet V6 + była dopasowana dokładka Eunos Presso do wycięcia w zderzaku / dokładka z V6
– Reflektory Czarne
– ambery
– lampy tył A-spec
– emblemat Eunos
– Oz F1 – 205/50/16 lato Kolor KH2 z Nissana Skyline R32 GTR :D
– Opony Bridgestone Potenza Adrenalin RE002
– Enkei Sport – 195/50/15 zima
– Opony Barum Polaris 3
– Nakrętki R40 Neo Chrome Titanium
– usunięta tylna wycieraczka
– tow strap zamiast przedniego haka holowniczego

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
210PS 225Nm doładowanie 0.85 bar

Plany:

– rozpórka dół przód czeka na montaż / zrobione
– większe doładowanie obecnie prawie 0.6 bar / zrobione
– pasy 4 punktowe / zrobione
– camber kit czeka na założenie / zrobione
– spoiler z Eunos lub customowy Duck Tail / w trakcie
– customowe sprzęgło / zrobione
– shift light, zamontowany nie podpięty
– odświeżenie komory silnikowej / zrobione

Montaż Kompresora, spawanie kolektora i całego wydechu, spawanie orurowania, montaż chłodnicy oleju, zegarków, foteli, strojenie, swap hamulców: Przema72 za co wielkie dzięki <spoko>

MX3.JPG
Początek, wizja syna właścicielki, płomienie zdarte :)
DSC00692.JPG
DSC00823.JPG
DSC01465.JPG
DSC01362.JPG
Stan po wyjeździe od Przemy72
Załączniki
DSC02076.jpg
Auto jest zielone, zdjęcia nie wyszły za bardzo, tył poszedł do góry po odchudzaniu
DSC02086.jpg
DSC02093.jpg
DSC02087.jpg
DSC02117.jpg
DSC02107.jpg
DSC02126.JPG
Nie myte od ukończenia montażu
DSC02123.JPG
odkurzacz
DSC02125.JPG
DSC02127.JPG
Ostatnio edytowano 16 lip 2015, 16:57 przez Mac1, łącznie edytowano 24 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Rafał_ » 4 gru 2013, 02:02

Dodaj do tytułu wątku (po B6) rok produkcji.

Fajny projekt. Daj jakieś foto spod maski :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Rafał_ » 5 gru 2013, 22:15

Przenosze do Projektów. Jak masz więcej fotek z przebiegu prac to poproszę o nie :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez mlody1921 » 5 gru 2013, 23:07

Fajnie pionierski projekt, dobrze że sicker bomba niema, ciekawe czy pęknie 200 :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez jarsoN » 5 gru 2013, 23:47

Bardzo fajny projekt, troche przesadziłeś z podsufitką, podłokietnikiem i schowkiem z tej wykładzinie bride, a tak poza tym nie mam zastrzeżeń. Może jestem ślepy, ale nie napisałes co za kompresor czy od jakiego auta. Podoba mi się ten projekt szczególnie, bo nie wsadziłes tam ZE, tylko cały czas siedzi 1.6. Będe obserwować, mam nadzieje, że zadbasz o temat :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 09:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Mac1 » 5 gru 2013, 23:52

Miałem foty z odchudzania auta i z okładania materiałem ale zaginęły z telefonem :(
Było tam kilka fotek ze składania, auto bez zderzaka i maski. Szczerze to nie planowałem nigdy wrzucać auta na forum :) Od teraz postaram się to lepiej udokumentować ;)
Podsufitka miała dziurę od papierosa, podłokietnik i schowek był porysowany jak by ktoś nożem przejechał. Normalnie bym schowka nie ruszał :) za brakło tylko funduszy na oryginalne fotele Bride :D
Kompresor to Eaton M62 z Mercedesa powyżej 2 litrów.
Załączniki
DSC01374.JPG
Pierwsza wersja montażu stożka
DSC_0729.JPG
Ostatnia wizyta u Przemy72 montaż chłodnicy oleju
DSC_0724.JPG
Lampki
DSC02071.JPG
Kapselki
DSC02079.JPG
I na aucie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez michaelB » 6 gru 2013, 00:44

Fajny projekcik. Napisz koniecznie jak będziesz po hamowni, bo jestem ciekaw. Ja moją pewnie dopiero na wiosnę zabiorę na hamkę, to będzie można porównać. Pozdrawiam i gratuluję <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez onyx » 6 gru 2013, 10:30

Mac1 napisał(a):– druga customowa przepustnica


Masz 2? Możesz to rozwinąć? Ewentualnie może Przemek głos zabierze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Mac1 » 6 gru 2013, 17:18

onyx napisał(a):
Mac1 napisał(a):– druga customowa przepustnica


Masz 2? Możesz to rozwinąć? Ewentualnie może Przemek głos zabierze ;)


Powoduje ona że auto nie syczy jak parowóz na wolnych obrotach. Otwiera się i upuszcza powietrze na wolnych. Ale to lepiej Przemy się pytać jak to dokładnie działa bo nie chce w błąd wprowadzać, mam na razie tylko takie foto
Załączniki
DSC01383.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez onyx » 6 gru 2013, 17:46

Ok teraz już rozumiem. Jakbyś miał zamknięty układ poprzez DV to nie byłaby konieczna ta przepustnica i syczenia nie byłoby słychać. U Ciebie jest konieczna bo masz BOV'a – nadmiar powietrza upuszczany jest do atmosfery, w tym przypadku rzeczywiście by syczał jak parowóz na wolnych :) ta przepustniczka to klapka gaszenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Mac1 » 6 gru 2013, 17:55

Jest to z jakiegoś diesla, i jest tam seryjnie taka membrana. Więcej na temat tej konstrukcji nie wiem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez onyx » 6 gru 2013, 17:56

To właśnie jest klapka gaszenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez luki_92_92 » 7 gru 2013, 20:24

Fajne auto :D ten carbon do zegarów to jakiś gotowiec czy oklejałeś to? Bo bardzo mi się podoba <oczy> jak możesz to nagraj jakieś video jak to jeździ bo ciekawy projekt <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Boris86 » 8 gru 2013, 00:40

Te zwrotnice z BA V6 i Hamulce z M6 już siedza na aucie, bo felgi widzę 4 srubowe.
Fajny projekcik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Przemek323c » 8 gru 2013, 10:24

Czekamy na kreski !
Przemek323c
 

Postprzez honda2911 » 8 gru 2013, 10:27

Boris86 napisał(a):Te zwrotnice z BA V6 i Hamulce z M6 już siedza na aucie, bo felgi widzę 4 srubowe.
Fajny projekcik


bo ma pewnie przewiercone tarcze na 4x100 i po problemie bo piasty i łożyska można zostawić z mx3 tylko sama zwrotnica jest potrzebna z 323f v6
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Mac1 » 8 gru 2013, 19:11

luki_92_92 napisał(a):Fajne auto :D ten carbon do zegarów to jakiś gotowiec czy oklejałeś to? Bo bardzo mi się podoba <oczy> jak możesz to nagraj jakieś video jak to jeździ bo ciekawy projekt <spoko>


Jest to prawdziwy carbon nie okleina. Jest to gotowiec kupiony tu http://www.ebay.de/itm/Tachoblende-Carb ... 2c4c0d8d57

Mój był o 1mm za długi i musiałem trochę dopasować. Strzałki kierunków były lekko przesunięte dlatego wyciąłem okręgi. Wideo będzie po wymianie sprzęgła bo obecne nie ogarnia przy wyższych obrotach.

Boris86 napisał(a):Te zwrotnice z BA V6 i Hamulce z M6 już siedza na aucie, bo felgi widzę 4 srubowe.
Fajny projekcik


Tak jak napisał honda2911 tarcze mają zmieniony rozstaw bo zmiana dwóch kompletów felg nie bardzo mi się widziała.

Hamownia i wideo będzie po wymianie sprzęgła. Dzięki wszystkim za pozytywne słowa :)
Załączniki
DSC_0008.JPG
Setup zimowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Rafał_ » 8 gru 2013, 22:07

Coś słabo ten tył poszedł w dół. Ładnie się prezentuje na tym kole <spoko>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Mac1 » 9 gru 2013, 00:17

jarek.ZE napisał(a):Coś słabo ten tył poszedł w dół. Ładnie się prezentuje na tym kole <spoko>


Dzięki :) , niestety po odchudzaniu poszedł trochę do góry. To jest taka wada tego K.a.w inni też się skarżyli że tył nie siada. Podobno na H&r lepiej siada ale sam nie wiem. U ciebie chyba też tak było jak wyprułeś tył?
Oponki są trochę przymałe powinny być 195/55/15 a są 195/50/15.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2013, 16:25
Posty: 49
Auto: Mx-3 1.6 Dohc Supercharged

Postprzez Piotr_ » 9 gru 2013, 11:14

Kolejny fajny i ciekawy projekt <spoko> Jestem ciekaw co kreski pokażą :>
Powodzenia w dalszych modach :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy