Strona 8 z 9

Re: Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72

PostNapisane: 15 lut 2014, 10:05
przez Bounty
Udany prezent ;)

Re: Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72

PostNapisane: 17 lut 2014, 21:45
przez mlody1921
Jest wiaderko :D

A mam pytanie czego porzuciłeś projekt na dwóch turbach ?

Będzie kanapka pod głowice ?

PostNapisane: 17 lut 2014, 22:25
przez przema72
z braku czasu , i miejsca w komorze silnika

nie kanapki niebedzie

PostNapisane: 20 lut 2014, 23:25
przez tomekV6
Robi się coraz ciekawiej :D

Re: Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72

PostNapisane: 29 maja 2014, 08:00
przez przema72
wpadła tarcza sprzęgła z kevlarowymi okładzinami i popieściłem trochę pedał sprzęgła

oprócz standardowego wzmocnienia mocowań , bo lubią pękać , przeniosłem 10mm niżej ramie wysprzeglika , zwiększając tym samym o 4mm zakres pracy wysprzeglika , co daje to w praktyce ?

przy tym samym skoku pedału sprzęgła mamy szybsze i "głębsze" wysprzeglenie , lub przy seryjnym wysprzegleniu mamy o 4cm krótszy skok pedału ,

Obrazek


Obrazek

PostNapisane: 29 maja 2014, 08:24
przez KMBak
Turbo już jest?

PostNapisane: 29 maja 2014, 13:32
przez misiak89-89
świetny mod z wysprzęglikiem <spoko>

PostNapisane: 28 lip 2014, 14:05
przez mariuszm148
A nie chciałbyś kiedyś odsprzedać tego cuda ?

PostNapisane: 8 paź 2014, 17:54
przez Odcina
Jakieś postępy z autkiem ??

Re: Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72

PostNapisane: 12 gru 2014, 20:13
przez Piotrek_154
Przeczytałem cały wątek i jestem pod wrażeniem całego projektu !!! Nie wpadł bym na pomysł, żeby silnik od Hondy pakować do Mazdy <czarodziej>

Nie mogę się doczekać efektu końcowego i chciałbym kiedyś zobaczyć to cudo na jakimś zlocie ;)

Powodzenia przy dalszych pracach !

Re: Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72

PostNapisane: 11 sty 2015, 13:55
przez xterytoril
Witam, Gratuluje projektu, bo jest zaje****** tylko mam prośbę mógł podesłać zdjęcia mocowania silnika ?

Re: Mazda RX-8 FE k20 '05 – by Przema72

PostNapisane: 2 lut 2015, 18:35
przez brii
Wiadomo ile Nm jest w stanie znieść skrzynia z RXa? Po dmuchnięciu będzie "nieco" więcej niż dawał Renesis ;)

PostNapisane: 3 lut 2015, 10:08
przez przema72
to zawsze jest pojęcie wzgledne , przyjmuje sie ze ta skrzynia starcza na 350-400 NM , znam przypadki ze było wiecej , ale sa też takie gdzie rozsypało sie przy 300 paru ;]

ogolnie skrzynia ma słabe łożyskowanie 4biegu , co zostało u mnie poprawione , po drugie skrzynie zabija gwałtowny moment na niskich obrotach , z k20 momentu nie bedzie kolosalnie dużo i będzie on raczej narastał płynnie do jakis 8tys rpm , oczywiście mowa o skrzyni 6spd bo taką teraz mam , konstrukcyjnie skrzynia 5spd wydaje sie bardziej wytrzymała

PostNapisane: 3 lut 2015, 14:33
przez brii
przema72 napisał(a):z k20 momentu nie bedzie kolosalnie dużo i będzie on raczej narastał płynnie do jakis 8tys rpm

<spoko>
Jak moment będzie przy wyższych obrotach a łącznik pedałów i kierownicy nie ciśnie gazu w trybie 0-1 to pewnie będzie dobrze po opisanych poprawkach :) Trzymam kciuki by awaryjność pozostała na obecnym poziomie.
Gratuluję projektu, w końcu RX będzie miał serducho jakie powinni montować w fabryce :)

PostNapisane: 3 lut 2015, 14:42
przez KMBak
brii napisał(a): jakie powinni montować w fabryce


Gdyby tak było to RX pewnie nie miałby statusu kultowego. Byłby bardziej przystępny, popularny i nie byłby obiektem westchnień, omdleń i zrzucania majtów przez niewiasty. <glupek2>

PostNapisane: 3 lut 2015, 14:56
przez Bo_Lo
Przede wszystkim nie byłby RXem

PostNapisane: 3 lut 2015, 19:00
przez brii
KMBak napisał(a):nie byłby obiektem westchnień, omdleń i zrzucania majtów przez niewiasty. <glupek2>

A był <glupek2> ;)

Bo_Lo napisał(a):Przede wszystkim nie byłby RXem

Przeszedłem już tyle różnych silników, że nie widzę sensu w tym by patrzeć na coś innego niż parametry. Dźwięk silnika dla mnie jest jak kolor klocka hamulcowego – bez znaczenia ;) Silnik ma napędzać skutecznie i niezawodnie a hamulec hamować skutecznie i niezawodnie ;)

Z tym silnikiem ten samochód jest dla mnie obiektem westchnień, RX z Renesisem nie. Ten będzie dawał więcej radość z jazdy niż pierwowzór, bo będzie się lepiej odpychać, paliwa wystarczy na więcej okrążeń i nie będzie wymagał tracenia czasu na poszukiwania i zamawianie nietypowych części, które niebawem zaczną znikać z rynku i kosztować będą chore pieniądze. Nie wiem jak RX z kapryśnym i dychawicznym silnikiem może sprawiać więcej radości niż RX z serduchem które będzie się domagać kolejnych kółek na torze albo kolejnych startów na prostej :)
Chociaż nie wiem jak byśmy zaklinali rzeczywistość, to ciągle będzie RX-8 (tylko lepsza) ;)

PostNapisane: 3 lut 2015, 19:09
przez Bo_Lo
Niby tak,ale mimo to dla mnie Porsche i subaru=boxer a seria RX = wankiel,z wszystkimi jego ułomnościami włącznie <oczko> Zresztą wystarczy spojrzeć na silniki subaru(2.0= panewka,2.5= UPG i lub pęknięty tłok) też padają jak muchy i remont kosztuje podobnie lub nawet więcej ,a dobrych fachowcówniewiele więcej jak do wankla.W sumie lepiej do takiego subaru włożyć 2JZ czy inne cudo i zapomnieć o problemach,a jednak ludzie remontują boxery.
Ale projekt z K20 podoba mi się jak najbardziej i trzymam kciuki za dmuchanie i 400+ <spoko>

PostNapisane: 3 lut 2015, 19:13
przez jaaco
Bo_Lo napisał(a):Przede wszystkim nie byłby RXem

Bo byłby KEXem :D

PostNapisane: 3 lut 2015, 19:23
przez Bartg
<lol> Jak dla mnie to u nas są 2 ogarnięte warsztaty, które głównie zajmują się utrzymywaniem RX8 w stanie do jazdy ;) A np w Nowej Zelandii robią cuda z wanklami na aftermarketowych częściach, dodają rotory, turbo nie turbo, ale to nie z Renesisa, tu się zgodzę z z brii że Renesis udanym silnikeim nie był ;)