Strona 1 z 20

Mazda RX-8 FE 1JZ-GTE Gojira Street Edition

PostNapisane: 13 sty 2012, 20:55
przez Sąsiad
Krótkie info





Pierwsza w Polsce 8mka z tłokowcem ;)







Silnik:

swap na R6 2491cm³ 1JZ-GTE 280KM i 363NM
wtryski top feed 440cm³


Turbo:

Holset HX30
koc Thermotec
customowa osłona z nierdzewki


Wydech:

nierdzewny kolektor chinol T4>T3 porting i polerka kanałów
wg chinol 50mm
nierdzewny screamer pipe 2.75''
nierdzewny przelot 2.75''
koniec Two Brothers 2.5''x2
zakute uszczelki
grafitowy bandaż Thermoteca kolektor, screamer, downpipe >40m


Dolot:

FMIC rdzeń 600x300x76mm czarny
rury 2.5''/2.75''
customowe profile
sylikony 4oplotowe
wzmacniane opaski
bov Properfekt


Chłodzenie:

seryjne chłodnice oleju
customowe przewody
podstawka z termostatem Mocal


Układ kierowniczy:

przekładnia Supra MKIII Turbo
zmodyfikowane drążki


Układ hamulcowy:

oplot Goodridge


Układ paliwowy:

Walbro 255
seria jako pomocnicza
customowy odpowietrznik zbiornika


Zawias:

przedni stabilizator 35mm
przednia rozpórka custom


Napęd:

lekki zamach ORC
dwutarczowy czterołopatkowy spiek ORC
dedykowany ori dzwon do konwersji z automatu
R154
customowy domek
customowy wał
dyfer z Shinki
wzmocnienie belki


Wnętrze:

zegary AG boost, egt i temp oleju w dedykowanym daszku nad panelem


Co działa w stosunku do serii:

wszystko oprócz esp


Przeznaczenie:

daily car




O szczegółach modyfikacji/przeróbek nie będę pisał – to jeden wielki custom




Kilka fotek:
0.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg

12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
attachment=5]17.jpg[/attachment]
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg


Obraz i dźwięk:


















PostNapisane: 13 sty 2012, 21:02
przez piwo
powiem tak. rx8 jest piekna. super wnetrze i tylko ten kultowy silnik wankla...przeszkadza. fajnie ze wstawiles cos innego. szkoda ze nie jakas wolnossaca wiertarke typu hondowskie 240 koni z 2 litrow. wiem ze to takie nudne, ale pewnie motorownia wazylaby o polowe mniej i autko byloby szybsze na torze. no ale fajny projekt.
oby jezdzil i to jezdzil bezawaryjnie tak bys przez piec lat nie musial do garazu zagladac. :D

Re: RX8 1JZ-GTE Gojira Street Edition

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:07
przez lukster
Karamba to dłubie a ja nic nie wiem :D Piękny temat. Auto z 3c ?

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:13
przez Paweł
Gratuluję projektu, ale ja nie mogę się przekonać. Dla mnie każdy RX bez Wankla będzie – cytując klasyków tego forum – jak kobieta bez cycków. Nawet gdyby miał 1000 koni, milion kilometrów między przeglądami i palił 10 litrów...

piwo napisał(a):i tylko ten kultowy silnik wankla...przeszkadza. fajnie ze wstawiles cos innego. szkoda ze nie jakas wolnossaca wiertarke typu hondowskie 240 koni z 2 litrow.

Myślisz, że zamiana około 230-konnego Wankla na podobnego tłokowca to dobry pomysł?

Re: RX8 1JZ-GTE Gojira Street Edition

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:15
przez weede
mega projekt, świeża sztywna buda – i motor który ma wreszcie potencjał. Dla mnie 5+

Re: RX8 1JZ-GTE Gojira Street Edition

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:20
przez Sąsiad
piwo napisał(a):powiem tak. rx8 jest piekna. super wnetrze


no z tego powodu zdecydowałem się na swap motoru, a nie swap samochodu po zabiciu wiertarki

piwo napisał(a):tylko ten kultowy silnik wankla...przeszkadza.


wanklowi powiedziałem nie, choć przez chwilę brałem pod uwagę 13B-REW

piwo napisał(a): szkoda ze nie jakas wolnossaca wiertarke typu hondowskie 240 koni z 2 litrow. wiem ze to takie nudne, ale pewnie motorownia wazylaby o polowe mniej i autko byloby szybsze na torze.



silnik miał być pancerny, z potencjałem i robiący przeciąg. Mój rex jest daily carem, który tor odwiedzi okazjonalnie


piwo napisał(a): fajny projekt.


dzięki :)

piwo napisał(a): oby jezdzil i to jezdzil bezawaryjnie tak bys przez piec lat nie musial do garazu zagladac.


to raczej nie możliwe <czarodziej>


lukster napisał(a):Karamba to dłubie a ja nic nie wiem :D Piękny temat. Auto z 3c ?


od kilku dobrych miesięcy :> Dzięki, z Gdańska <czytaj>


tco_tm napisał(a):Gratuluję projektu

dzięki <ok>

tco_tm napisał(a): Dla mnie każdy RX bez Wankla będzie – cytując klasyków tego forum – jak kobieta bez cycków.


deska, ale nadrabia sztuczkami <rotfl>

reasumując, dla mnie, tak naprawdę pod maską mogłaby być kupa, byle spełniała w/w wymogi



weede napisał(a):mega projekt, świeża sztywna buda – i motor który ma wreszcie potencjał. Dla mnie 5+


dziękuje za miłe słowa

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:33
przez piwo
Myślisz, że zamiana około 230-konnego Wankla na podobnego tłokowca to dobry pomysł?

ja nic nie mam do wankli. szkoda tylko ze japonczycy wypuszczaja na drogi publiczne niedopracowane silniki. to nie ejst normalne zeby lekki samochod z moca 200 pare koni palil minimum 16 litrow. to nie jest normalne zeby robic remont silnika po 60 tys km. to nie jest normalne zeby nowy siolnik wciagal olej na potege i nie jest w koncu normalne by nowy samochod mial problem z przejsciem przegladu bo nie spelnia normy emisji spalin. wankle sa super pod wzgledem technicznym, .super lekkie i z potencjalem na ogromne moce. tylko czemu japonczycy nie moga dopracowac tego silnika tak by byl trwaly ekonomiczny i ekologiczny. niech sie wysila chodz odrobine i nie testuja na kupujacych, bo to chore.
na pewno 240 konny rx8 z silnikiem z hondy bylby wolniejszy niz seria ze wzgledu chociazby na mase silnika. ale przynajmniej trwaly, auto spalaloby 8 litrow w trasie i spokojnie moglo przejechac 200tys km na jednym silniku. :)

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:35
przez Sąsiad
piwo napisał(a):na pewno 240 konny rx8 z silnikiem z hondy bylby wolniejszy niz seria



i tu bym polemizował :>

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:40
przez piwo
:) heheheh.to co zrobisz drugiego swapa na honde tym razem? sie usatwke zrobi z jakas seria. zreszta juz jezdzi chyba w Polsce jakas rx7 z silnikiem z s2000.

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:53
przez Sąsiad
piwo napisał(a):to co zrobisz drugiego swapa na honde tym razem?


Mój ulubiony wywanklony swap pochodzi z Chrzanowa.

Jeśli już zmienię jzeta, to tylko i wyłącznie na młodszego brata.


BTW gdybym był wróżką... to poczekałbym kilka miesięcy... i zgarnął w/w z kucizną na dól, za pól darmo <płacze> A tak będzie śmigał w trójmiejskiej beemce.

PostNapisane: 14 sty 2012, 00:06
przez Fiveopac
Dope shit <spoko> bardzo ciekawy projekt! Moze w koncu na zlot przyjedzie jakas rx8 i nawet nie bedzie sie wstydzic pojechac na cwiartke :P Czym to wystroicie? Kolektory chinskie bardzo lubia pekac ale widze, ze dorobiony jest wspornik do flanszy, dobry pomysl <spoko> chinskei wg tez sa problematyczne, ale moze ciebei ominie ten problem. Minus za scremer pipe, nei pasuje do charakteru projektu. Niby sleeper w bardzo ladnej budzie a tu ordynarna, kopcąca i wyjaca rura – jak przyjedziesz na zawody ustawiam sie na kresce po drugiej stronie hehe
Podsumowują : petarda <faja>

PostNapisane: 14 sty 2012, 00:41
przez piwo
duzo zdjec tlumika ale malo opisu o problemach przy montazu.jaki dyfer jakie polosie jakie mocowania silnika skrzyni biegow jaki wybeirakj beigow.dlugo z tym wszystkim wlaczyles? mzoe jakis krotki opis how to? bo temat powieszenia turbo i dospawania wydechu downpipu to chyba najmniejszy problem w tym wypadku.

PostNapisane: 14 sty 2012, 00:54
przez Sąsiad
Fiveopac, póki co opcje są na ecumasterze 3 lub apexi p fc.

Kolektor ma więcej tajnych wzmocnień ktorych nie widać. BTW nawet się spisali z flanszą ponieważ nie trzeba było planować <spoko>
Mam nadzieje, że WG da radę dopóki nie uzbieram worka $ na niemniejszego tiala.

Wylotu screamera nie widać z odległości ca <3m, a >3m jedynie coś tam z racji tego, ze próg (a w zasadzie błotnik) jest zagięty w dól. Dźwiękowo i bez niego nikogo bym nie oszukał :P

Jestem mega ciekaw co pokaze na ćwiartce...


Podziękował za pozytywne slowa



Piwo, nikt nie pytał, co bylo mi na rękę, ten samochód to jeden wielki custom i rzeźba... Nie chciałbym pisać do końca co w nim jest, zdradzę jedynie, że >10 samochodów <lol>
Dyfer jest w opisie, półosie są moje (liczę, że dadzą radę, a zarazem będą najsłabszym ogniwem), mocowania customowe, wybierak to zmodyfikowana supra.

Re: RX8 1JZ-GTE Gojira Street Edition

PostNapisane: 14 sty 2012, 00:56
przez Bartek1986
W przypadku RX-7 napisałbym, że popsułeś furę.. A w przypadku RX-8 wydaję mi się, że ją naprawiłeś <serduszka>

Jeśli chodzi o strojenie to może EMU, będzie dobrą opcją..

Ps. Jeśli nawet jeszcze nie zdecydowałeś, czym będzie strojony to nie pisałbym, że samochód jest na ukończeniu.. Co najwyżej część mechaniczna..:D

PostNapisane: 14 sty 2012, 01:00
przez Sąsiad
Hehehe thx :D

PostNapisane: 14 sty 2012, 01:17
przez Fiveopac
Bartek1986 napisał(a):Jeśli chodzi o strojenie to może EMU, będzie dobrą opcją..

+1 <spoko> niedlugo bede mial okazje testowac, niemniej wyglada, ze szykuje sie niezla rewolucja na rynku standalonów :)
sa5iad napisał(a):Poki co opcje sa na ecumasterze 3 lub apexi p fc.

Nie zestawiaj tych dwoch produktow w jednym zdaniu. Jak masz taka mozliwosc to bierz power fc, nie bedziesz zawiedziony.
Daaawaj wiecej szczegolow co do projektu no i jak najwiecej fotek :)

PostNapisane: 14 sty 2012, 01:20
przez Sąsiad
Fiveopac napisał(a):Nie zestawiaj tych dwoch produktow w jednym zdaniu


jasne, świnia to nie sa, ale w moim wypadku pytanie brzmi czy wykorzystam sa

Fiveopac napisał(a):Daaawaj wiecej szczegolow co do projektu


no to dawaj pytania, byle wygodne... ;)

PostNapisane: 14 sty 2012, 01:24
przez waldii
sa5iad napisał(a):
Fiveopac napisał(a):Nie zestawiaj tych dwoch produktow w jednym zdaniu


jasne, świnia to nie sa, ale w moim wypadku pytanie brzmi czy wykorzystam sa


widze,ze kolega tez jutro do pracy nie idzie albo klawiatura szwankuje <lol> jakby co to emastera mam na sprzedaz

PostNapisane: 14 sty 2012, 01:28
przez Sąsiad
waldii. dawaj pewu z info


mam nienormowany czas pracy <rotfl>

PostNapisane: 14 sty 2012, 01:34
przez piwo
w koncu weekend jest.picie piwa czytanei forow tance muzyka. i nasze ulubione fury.to co tygryski lubia najbardziej.