Strona 1 z 5

Mazda 323 BG GT BP '91 – TWR / GTR Body + Rosso Scuderia

PostNapisane: 21 gru 2011, 20:38
przez Boris86
Chciałbym zaprezentować wam Mazdę 323 na której skupiłem sie przez rok 2011.
Model to 323 BG GT z 1991 roku. Kupiona jako mocno zaniedbana, ale nadwoziowo i silnikowo naprawde zdrowa. Auto kupione tanio, ale z wieloma brakami. Okradzione z oryginalnej tapicerki GT, z pogniecioną maską i zbitą przednią szybą w efekcie otwarcia sie machy w czasie jazdy. Z niedziałającą elektryką itd, itp. Żeby było śmieszniej to po kupieniu ktoś życzliwy pod garażem wybił mi wszystkie szyby, a skrzynia skończyła sie po 200km od zakupu auta.

Postanowiłem dać jej nowe życie bo do nadwozia tego mam ogromny sentyment i tak się zaczęło. Efekt całej mojej zabawy poniżej:

Nadwozie:

Nowy lakier Ferrari Rosso Scuderia
Przetłoczenie podszybia przednie i boczne w czarnej perle
Pełne body kit TWR -Tom Walkinshaw Racing
Wyloty powietrza i poszerzenia błotników z Mazdy BG GTR
Lotka GT
Listwy GT
Lusterka Elektryczne GT
Usunięty na gładko zamek drzwi pasażera

Silnik:
Poprzedni setup:
Sprężarka mechaniczna Eatom M62 po pełnej regeneracji
Orurowanie dolotowe 2"-2,5" ze stali kwasoodpornej
Intercooler BMW seria 5
Blow Off HKS Style – jako Dump Valve
Regulator ciśnienia paliwa
Pompa paliwa Walbro 255l/h
Piggy Back SMT6


Aktualnie Wolnossący seryjny wspomagany przez:
Wydech 2,5" ze stali kwasoodpornej z tłumikami RM motors
Duży stożkowy filtr

Wnętrze:
Skompletowane pełne wnętrze GT
Pełna elektryka
Kierownica skórzana D&W z nabą MOMO
Pasy 5 punktowe, 3 " SPARCO
Gałka zmiany biegów Mazda MPS6


Koła:
BBS for Tom Walkinshaw Racing 15" z oponami 195/50 R15

Zawias Ori GT
Hamulce Ori GT


Za pomoc w stagu Kompressorowym projektu bardzo dziękuje:
prof. nadzw. PŁ, dr hab. inż. Andrzej Szosland – za wyrażenie zgody na prowadzenie silnikowej części tego projektu jako pracy zaliczeniowej.
Kubie P. vel Qbass za pomoc w spawaniu moich chorych pomysłów i za wszelkie rady i pomoc.
Grzegorzowi Cz. vel Furio za wsparcie merytoryczne w chwilach zwątpienia.
Grzegorzowi T. vel Simon za świetne lakierowanie i prace nad doprowadzeniem body do stanu w jakim się znajduje.

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR-GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 21 gru 2011, 20:48
przez DamianMX6
Kozak z zewnątrz i wewnątrz. Gratuluję <spoko>

Fajnie dobrany kolor felg do nadwozia. Motorownia też niczego sobie.

A zamierzasz ją ciut opuścić ?

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR-GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 21 gru 2011, 20:50
przez onyx
Pomysł z kompresorem świetny :) Dopracuj te orurowanie, bo spawy i kolana rur szpetne – nie obraź się ;) Kolor jak dla mnie kontrowersyjny, ale to Tobie ma się podobać. Bodykit na + Ogólnie fajne auto <spoko>
Do mocowania eatona, wykorzystałeś dawne mocowanie kompresora klimy czy custom?
Sprzęgło kompresora spięte na stałe? Jak tak, to pewnie trochę syczy na wolnych obr? ;)

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR-GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 21 gru 2011, 20:57
przez siegu
Autko fajnie się prezentuje ;) widać że sporo pracy w nie włożyłeś <spoko>

PostNapisane: 21 gru 2011, 21:09
przez Boris86
DamianMX6 Jeśli chodzi o zawieszenie to tak jak w pierwszym poście napisałem, rozwarzam wrzucenie zawiasu -60 mm z mojej drugiej 323.
onyx Orurowanie dokładnie było szlifowane od wewnętrz aby nie zakłucać przepływów. Zewnętrznie spawy zostały tylko lekko oszlifowane i przepolerowane żeby ich nie osłabiać i tak raczej już pozostanie. Samochód z fabryki wyjechał jako czerwony i czerwony pozostał. A sam kolor to najbardziej uznana czerwień na świecie i sztandarowa barwa Ferrari. Może źle jest odbierana przez jakość zdjęcia czy ustawienia monitora. Z resztą o gustach nie ma co dyskutować.
Sprężarka jest podwieszona na lekko poprawionym, wyszlifowanym i polakierowanym stelażu odkupionym od Jacka który miał go w 323F. Żadna filozofia, zespawany profil zamknięty i kilka kawałków grubej blachy stalowej. Zamocowany jest od do bloku silnika w miejscu mocowania sprężarki klimatyzacji i osłony ukł. wydechowego

PostNapisane: 21 gru 2011, 21:37
przez onyx
Boris86 napisał(a):DamianMX6 Jeśli chodzi o zawieszenie to tak jak w pierwszym poście napisałem, rozwarzam wrzucenie zawiasu -60 mm z mojej drugiej 323.
onyx Orurowanie dokładnie było szlifowane od wewnętrz aby nie zakłucać przepływów. Zewnętrznie spawy zostały tylko lekko oszlifowane i przepolerowane żeby ich nie osłabiać i tak raczej już pozostanie. Samochód z fabryki wyjechał jako czerwony i czerwony pozostał. A sam kolor to najbardziej uznana czerwień na świecie i sztandarowa barwa Ferrari. Może źle jest odbierana przez jakość zdjęcia czy ustawienia monitora. Z resztą o gustach nie ma co dyskutować.
Sprężarka jest podwieszona na lekko poprawionym, wyszlifowanym i polakierowanym stelażu odkupionym od Jacka który miał go w 323F. Żadna filozofia, zespawany profil zamknięty i kilka kawałków grubej blachy stalowej. Zamocowany jest od do bloku silnika w miejscu mocowania sprężarki klimatyzacji i osłony ukł. wydechowego


Dla mnie po prostu liczy się estetyka, nawet jeśli chodzi o orurowanie ;)
Kwestie koloru to pewnie te rzeczy, które wymieniłeś u mnie wygląda lekko pomarańczowo :P
Odnośnie mocowania kompresora, to tak jak piszesz – żadna filozofia :)

P. S. Wrzuć jakis filmik :) Chetnie bym zobaczył jak to się odpycha, nawet podczas cruisingu bo aura mało sprzyjająca

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR-GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 21 gru 2011, 23:27
przez lukasz.b
Autko super :D Dawać do projektów !! :)
P.S Ile koników ? ze 170 będzie ?? <diabełek>

PostNapisane: 22 gru 2011, 00:10
przez michaelB
Jest zaje, wszystko czego można chcieć. Gratulacje <spoko>

PostNapisane: 22 gru 2011, 02:22
przez Egoist
Piękna jak dla mnie :) Ewentualnie inny wzór felgi :) Gratulacje :)

PostNapisane: 22 gru 2011, 02:46
przez Boris86
Tak jak pisałem w pierwszym poście auto nie było hamowane, Jacek w 323F na takim zestawie kółek na nieregenerowanym kompresorze miał jeśli dobrze pamiętam 174KM. Nie bedę wróżył z fusów, dlatego mocy nie podaję.
Bardzo chciałbym po przejściu na MAPsensor , zmianie kółek pasowych i przestrojeniu dojść do 220KM które dały by temu autku stosunek masy do mocy 4,5kg/KM co uważam za mocno zadowalający w takim autku. Ale to jak już zima pójdzie sobie, bo od dziś łódź pokryła się już białym puchem.

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR / GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 22 gru 2011, 10:19
przez onyx
Czyli wynika z tego, że masz zestaw Jacka tyle, że zregenerowałeś sprężarkę i orurowanie dorobiłeś po swojemu?

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR / GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 22 gru 2011, 11:24
przez Boris86
Mam sprężarkę Jacka która wymagała natychmiastowego praktycznie rozebrania i wieszak Jacka który wymagał poprawek . Orurowanie, flansze, Icek, mocowania icka, Blow, podciśnienia, ukł. pal, sterowanie itd itp inne, nowe wszystko włącznie z każdą śrubką i opaską. Auto aktualnie jeździ na fabrycznym kole wału i fabrycznym kompresora. Kółka będą robione od nowa. Więc z Jacka zestawu pozostała na dobrą sprawę idea.

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR / GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 22 gru 2011, 11:47
przez Pit
Gratuluję Borys byku! :)

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR / GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 22 gru 2011, 12:52
przez k1bic93
kozak czekamy na jakieś filmiki jak się odpycha :D

PostNapisane: 22 gru 2011, 12:57
przez Boris86
Pit. Thank U, My Guru:) Nie ukrywam że za każdym razem jak się spotkam z Tobą i twoimi Mazdami to od razu się człowiekowi chce też zrobić coś dobrego:) Inspirujesz Piotruś:)
Dzieki wszystkim za miłe opinie.

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR / GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 22 gru 2011, 13:20
przez Jacek176
Fajny projekt. Szkoda tylko, że na poznanie osiągów będziemy musieli poczekać do wiosny bo przy obecnych temperaturach ciężko o trakcję

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR / GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 22 gru 2011, 14:05
przez djakob
<serduszka>
Jestem pod wrażeniem! Wielkie gratulacje za włożoną pracę i chęci :) Chciałbym mieć taki zapał jak Ty :) Z chęcią będę śledził temat :) Pozdro !

PostNapisane: 22 gru 2011, 14:37
przez seba323f
Świetny projekt!

PostNapisane: 22 gru 2011, 17:07
przez honda2911
bede wiedział do kogo zgłośic o pomoc jak będe u siebie montował taki kompresor

Re: 323 BG GT '91 – 1,8 BP kompressor – TWR / GTR Body – Rosso Scuderia

PostNapisane: 22 gru 2011, 18:28
przez Cukierek
Boris86 gratuluję kolejnej Mazdy a zwłaszcza doprowadzenia Mazdy do takiego stanu, zasłużyła sobie na to bo podobnie jak ja:
Boris86 napisał(a): do nadwozia tego mam ogromny sentyment


ja zaczynałem od BG i teraz też mam BG Turbo... więc może na wiosnę też pokażę postępy z prac nad Mazdą którą parę osób jeszcze pamięta ;)

Gratuluję pięknego auta! Trzeba będzie się kiedyś spotkać na zlocie i pogadać! :)