Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Capazo » 1 lis 2011, 17:14

Witam serdecznie wszechobecnych na forum. Wkoncu nadszedl czas na zmiany, bo tych mx-3 kl-ze to na peczki juz i stalo sie to zbyt nudne. Wpadłem na pomysl, zeby cos w tym kierunku zmienic czyli zeswapowac kl-ze do innej budy tylko jakiej... podsuniecie pomyslu przez Szyne i Jurka postanowilem poszukac 323 BG pol roku poszukiwan i mamy Czarna Wdowę <diabełek> Mazda w swoim wyposazeniu nie ma nic i oto chodzilo, ma byc jak najlzejsza. Pan bardzo dbal o blacharke bo nie ma ani jednego parcha czyli zdrowa buda to podstawa!! Modyfikacje maja na celu stworzenie pierwszej w Polsce 323 BG kl-ze czyli 323 BG GT-ZE <serduszka> Na koniec chciałem podziękować Szynie bo bez niego ten projekt padł by na samym poczatku, wklad pracy jegomoscia jest nie do opisania, wiele dni i wieczorow do 23 czy 24 sleczenia nad samochodem. Bardzo dziekuje. Credits:
xXx- pomoc techniczna i zawieszenie
mlody192-pomoc techniczna
Carspeed- dostawca czesci
Jurek- pomoc techniczna
Realski- pomoc techniczna
Deuter Olkusz- zawieszenie
Piwo- jak to piwo :P dobry z niego chlopak ale trzesie juz dupa ze speedy znowu dostanie <głaszcze>
i wielu innych ktorych nie ujelem


Marka i Model:
Mazda "Czarna Wdowa" 323 BG GT-ZE 2,5 V6 J-SPEC
Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania, brak abs, nawiew, fotel, koła, kierownica

Modyfikacje Silnika:
– SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
Do tego:
– zrobienie full remontu (nowe wszystkie filtry, uszczelki OEM, pierścienie olejowe, panewki ACL 780 główne i korbowodowe, uszczelniacze wału, uszczelka pod głowica, głowice wymyte splanowane, docieranie zaworów i gniazd zaworowych, twardsze sprężyny zaworowe, świece NGK, przewody WN Janmor, wymienione wszystkie płyny.
– Olej Valvoline pełen syntetyk 5w50, olej w skrzyni Valvoline 75W90

Układ Dolotowy:
– kolektor Stright-Neck z KL-ZE
– przepustnica KL-ZE
– CAI z Simota carbon air-box 77mm

Układ Wydechowy:
– Kolektory PACE SETTER 6-2-1 będą przerobione tak aby łagodniej się schodziły.
– Środkowy tłumik 50cm z CRX, końcowy RM MOTORS XXL
– Całość 2,25"

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– ECU Master DET 3 fuel implant
– Modul edis 6,Cewka edis 6
– Czyjnik VR sensor

Układ Napędowy:
– skrzynia biegów z K8 i piątka z FS'a
– kompletne sprzęgło, docisk i łożysko oporowe Exedy do KL-series
– short-shifter
– koło zamachowe K8 odelżone na 5,3Kg

Układ Hamulcowy:
Przód:
– zwrotnice od 323f BA 2,0 GT
– hamulce przód zregenerowane od mazdy 6 284mm i tarcze Mikoda GT
– przewody w stalowym oplocie HEL
Tył:
– tarcze od 323F BA 2,0 GT razem z piastami
– hamulce od mazdy mx-3 zregenerowane
– przewody w stalowym oplocie HEL

Modyfikacje Zawieszenia:
– Cale zawieszenie zostało wypiaskowane, pomalowane podkładowa farba epoksydową oraz niebieskim akrylem.
– Wszystkie gumy w tulejach i wahaczach + poduszki skrzyni biegów wykonane z poliuretanu przez firmę DEUTER OLKUSZ.
– Wahacz tylny regulujący zbieżność wymieniony na nowy YATO.
– Wszystkie nowe drążki, sworznie, łączniki stabilizatorów, gumy od stabilizatorów.
– Dawca zawieszenia była mazda mx-3.
– Gwint K-Sport STREET od xXx
– Rozporka górna przód i tył.

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
– Obrotomierz
– CA Brak
– Środek wybebeszony, goła blacha
– tylna i boczne szyby plexa i poliwęglan
– fotel kubełkowy kierowcy Mirco, pasażera seryjny z MX-3

Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– Malowanie
– Wylot na masce z Lancera Evo9
– Tylna lotka z 323BG GT, przedni zderzak od 323 bg 3D, jakiś tam sticker
– Felga ORI z 323F BA GT 16" jedna sztuka wazy zaledwie 6,8KG!! kupione za 350zł komplet:D
– Opony Profile 205/50/16 i Federale 595 RS-R 205/50/16

Fabryczna Moc i Moment:
Seryjnie powinno być:
200hp @ 6500obr
230nm @ 5500obr

Moc i Moment Po Modyfikacjach:
186KM i 250Nm

Sezon 2011
– kupno samochodu (większość zdjęć z prac na dole strony)
– rozebranie na części pierwsze
– remont kapitalny silnika
– malowanie zawieszenia, wszystkie tuleje poliuretanowe
– hamulce z M6
– 5-tka od FS'a
SWAP z 1,3 na gaźniku KAT na 2.5V6 J-Spec (KL-ZE)
– większa chłodnica
– montaż DET3
starter rozrusznika
Gwint K-Sport STREET
Obrotomierz
hamownia
zakonczenie sezonu
opony BF Goodrich

Sezon 2012
Modul edis 6,Cewka edis 6
HLA
wyrzucenie Vrisów i strojenie
ulepszone mocowania amortyzatorów
wycieczka do Wrocławia
kolejna hamownia
Czyjnik VR sensor
porzadki pod maską
wylot od Lancera
sesja zdjęciowa
tor Wrocław
odchudzanie
Wrocław po raz drugi
malowanie
malowanie felg
ważenie
Ryki
tor Poznań, zdjecia
Puchar MS
hamulce i opony
Poznań po raz drugi
awaria, cz.2, cz.3
przymiarki ITB


Wygląd na chwile obecna

se.jpg
see.jpg
seeeee.jpg
z3.jpg
itbb.jpg


I parę fotek z prac prowadzonych zaraz po zakupie:
Kupno samochodu
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg


Wyjęte KL-ZE z MX-3
a1.jpg


Wiązka elektryczna
a2.jpg


Skrzynia biegów i 5'tka z FS'a
a3.jpg

a4.jpg
a5.jpg


Silnik po remoncie
a6.jpg


Prace na BG
a7.jpg

Zdjęcie0157.jpg


Malowanie zawiechy
trochę siwo:P
q1.jpg


Nieoceniony Szyna
q2.jpg


Trzeba pranie wywiesić :>
q3.jpg
q4.jpg


Mocowanie chłodnicy – pojemność układu zwiększyła się do 7L
q5.jpg


Fotki po skończonych pracach
q6.jpg


Dość dużo miejsca
q7.jpg
q8.jpg


Startowy setup.. niestety coś z rozrusznikiem nie tak
q9.jpg
q10.jpg
q11.jpg
q12.jpg
q13.jpg
q14.jpg
q15.jpg
q16.jpg
q17.jpg
Zdjęcie0160.jpg


Ot to tyle. Jak na razie walczymy z odpaleniem tego maleństwa,
Pozdrawiam Wszystkich
Ostatnio edytowano 10 lut 2013, 11:09 przez Capazo, łącznie edytowano 21 razy
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 1 lis 2011, 17:23

miodzik. ja czekam na efekty prac, a wiec jak mazdeczka ebdzie sie spisywac na torze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez buczos » 1 lis 2011, 17:25

No nieźle, tak od razu z grubej rury :D Dawać do projektów :)
Capazo napisał(a):Ot to tyle. Jak narazie walczymy z odpaleniem tego malenstwa,

Powodzenia !! trzymam kciuki :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez mlody1921 » 1 lis 2011, 17:45

Pięknie dużo pracy włożone, bardzo dużo, w tej budzie to będzie najszybsze KLZE :)

Myslałem ze jak MX pojdzie na złom to bedzie kicha ale coraz bardziej mi sie podoba :) <jupi>
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Cukierek » 1 lis 2011, 17:47

No widzę że kolejna BG zrobiona, fajnie że ktoś podjął się włożyć ZE. Wszyscy tylko wkładają w EC lub BA. Gratuluję, tylko odpalajcie i jazda na drogi. 4
Co do wyposażenia to też jestem zdania że im mniej tym lepiej. Ja u siebie nawet nie myślę o założeniu elektryki.
Chyba trzeba będzie też pokazać moją BG, którą robię od stycznia z przerwami ale po dzisiejszym dniu jak żona ją zobaczyła to powiedziała że jeszcze chyba długa droga. U mnie mamy całą budę do malowania i chciałbym silnik wyjąć aby komorę pomalować na nowo. U mnie cały zawias i heble chcę w proszkowo na biało pomalować.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez lukasz.b » 1 lis 2011, 17:49

Zacny projekt :) Ale to będzie fruwać :D
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 21:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez sly » 1 lis 2011, 18:00

To poszedłeś..

Powodzenia w modowaniu
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 11:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez piwo » 1 lis 2011, 18:05

i to jest tuning w czystej postaci.zawias na tor, silnik mocny, heble nie do zduszenia.a nie jakies wies spojelry ktore nie wiadomo po co sa czy jakies zabawy z lakierem czy innymi bzdetami.
lubie to :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Paco » 1 lis 2011, 19:21

Ale to będzie zap #$%%ć! :D Trzymam kciuki !!
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 19:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Postprzez Szyna » 1 lis 2011, 19:34

No i mamy nasze dziecko :D Też się ciesze ze wyszło bez poronienia <lol>
Już nie przesadzaj ze to wszystko dzięki mnie :P po prostu jak by nie ja to byś teraz jeździł Golfem w dieslu hahaha
No... teraz tylko kwestia odpalenia, ogarnięcia elektryki, odpowietrzenie hamulców i w drogę na docieranie :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pyton162 » 1 lis 2011, 19:46

jest jedno bg z klze tylko ze w budzie 5D CZYLI efka, niejaki NGS ma takie cudo. Obecnie zbiera chlopak graty na 4x4 i drugi silnik za kanapa pasazera :D
Co do tego projektu to bedzie to robic przeciag , gratki
Pyton162
 

Postprzez onyx » 1 lis 2011, 20:03

Fajny pomysł i realizacja. Dobry wybór budy i motorowni <spoko> Gratuluje i oby tak samo dobrze spisywało się na drodze jak wyglądało na zdjęciach

piwo napisał(a): jakies zabawy z lakierem czy innymi bzdetami.


Podzielam Twoje zdanie, lepiej jak jedzie niż wygląda.

Jednak dobrze przygotowane auto lepsze wrażenie pozostawia jak dodatkowo cieszy oko i wzbudza zaufanie, niż jakby przed chwilą wypadło kozie spod ogona ;) czyt. "chrup edyszyn".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez saskers » 1 lis 2011, 20:07

No ładnie, poleciałeś na grubo :) , gratki ! Bezproblemowej jazy , dawaj jakieś filmidło jak zacznie latać .
Początkujący
 
Od: 26 paź 2011, 20:32
Posty: 4
Skąd: Bournemouth / Warszawa
Auto: Mazda 323f KF 2.0 V6

Postprzez tekkenfan » 1 lis 2011, 20:08

Wow, to się nazywa projekt :D , ciekawe do jakiej wagi Wam się uda zejść. Gratki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Rafał_ » 1 lis 2011, 20:50

Grubo poszliście <spoko> . Capazo czas na niskie 14 :D . Zejdziecie do 900kg?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez weede » 1 lis 2011, 20:59

WOW, super projekt! Ile waży ta buda?

Podejmuje rekawice w przyszłym sezonie na torze :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 15:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Rafał_ » 1 lis 2011, 21:03

W serii 955kg.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez piwo » 1 lis 2011, 21:10

ja obstawiam 1000kg z silnikiem klze ze wyjdzie.
seria z silnikiem 1,8 gt wazy kolo 1000kg czyli z 50kg mniej niz wersja f.
te 955 to jaki silnik?|
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ravo » 1 lis 2011, 21:17

Nieźle chłopaki, przenoszę do projektów :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Rafał_ » 1 lis 2011, 21:27

piwo napisał(a):te 955 to jaki silnik?|

955kg waży z silnikiem 1.3
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy