Strona 1 z 24

Efini RX-7 FD 13B-REW '92

PostNapisane: 12 sty 2011, 20:29
przez mckoper
rx7fd.jpg

hamowniakonin2011.jpg


Marka i Model
Efini RX-7 J-Spec (FD3S) R1
Rok produkcji 1992

Silnik
* 2-wirnikowy silnik Wankla z dwiema turbosprężarkami (13B-REW)
* Pojemność skokowa – 2 x 654 cm³
* Pineapple Racing Streetport Porting
* Cryogenically Treated Apex Seal Set
* Cryogenically Corner Seal
* Nowe płaszcze wodne
* Nowe panewki, łożyskowanie,

Układ Dolotowy
* Apexi Power Intake Kit ( 2 stożki)
* Intercooler- seria
* seryjny sekwencyjny układ dwóch turbosprężarek
* seryjny zawór upustowy DV

Układ Wydechowy
* Seryjny downpipe,
* Przelotowy układy wydechowy – 3'
* Tłumik końcowy przelotowy – 3' Racing Beat
* seryjny wewnętrzny Wastegate

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
* HKS Turbo Timer
* seryjny ECU
* seryjny map sensor
* seryjna pompa paliwa
* seryjne wtryskiwacze:
– primary: 2x 550 cc
– secondary: 2x 850 cc

Układ chłodzenia
* seryjna chłodnica
* Usunięta nagrzewnica
* Usunięta klimatyzacja ( chłodnica, przewody, osuszacz, kompresor)

Układ Napędowy
* 18" Dare Diesel-Bronze, opony "Falken 452" tył 245/35 i przód 225/40
* skrzynia przekładniowa 5-biegowa manualna
* 4 łopatkowe spiekowe sprzęgło Exedy Mazdaspeed
* seryjny dyferencjał

Układ Hamulcowy
* seryjne czterotłoczkowe zaciski z przodu
* seryjne zaciski z tyłu
* seryjne tarcze hamulcowe

Modyfikacje Zawieszenia
* seryjne zawieszenie wersji R1

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
* kompletowanie wnętrza w toku
* tylko głośniki, brak centrali
* gałka drążka zmiany biegów Mazdaspeed


Body KIT i Oświetlenie
* pełna seria

Fabryczna Moc i Moment ( hamownia AGMA)
* Moc maksymalna – 182KW (245KM) przy 6991 obr/min
* Maksymalny moment obrotowy – 298,1 Nm przy 5707 obr/min

A teraz trochę historii ;)
Mazdę kupiłem od naszego kolegi z forum vero. Auto sprowadzone z Japonii w 2007r.
Przekładka na LHD zakończona pod koniec pierwszego kwartału 2010r.
Stan rexa oceniam na dobry. Dopieszczeniu wymaga wnętrze, brakuje kilku plastików. ( boczki drzwi, panele boczne i centralny, rączki drzwi) Silnik odpala, jeździ. Jedynym (jak na razie) mankamentem jest nieszczelność uszczelnień wody. Z tego powodu w najbliższym czasie na lawecie zawożę do Kojota.
Pierwsze roboty które będą przy aucie to remont silnika.
Zobaczymy, mam wiele planów wobec tego auta, ale to kwestia czasu.

Wiosenny Zlot Mazdaspeed Konin 2011
56242380.jpg
dsc0030uj.jpg
dsc0161be.jpg
dscf1221k.jpg
dscf1245m.jpg
dscf2028h.jpg
img2624q.jpg
img2625l.jpg
img2628o.jpg
img2680hv.jpg
pict0055d.jpg
pict0063pg.jpg
pict0074n.jpg
imgp1682j.jpg

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 20:30
przez Bandit
Jest piękna <serduszka> Nic więcej nie umiem powiedzieć :)

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 20:32
przez Ania_TM
ekhm, zamawiam jazdę na spocie nawet po prostej <faja> i sesję zdjęciową :P
śliczna rx7

<serduszka> <serduszka> <serduszka> <serduszka>

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 22:15
przez ravo
Gratuluje Dawid :) miała być moja hehe ale za mało zdecydowania chyba u mnie :) Mam nadzieję, że na Konin dojedziesz :) i dasz się zamienić na auta na chwilę :P

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 22:17
przez Badyl
Zastanawiałem się kto ją kupi. Graaaty. Parę guzików dopiąć i nieziemska fura.

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 22:25
przez Bartg
Przepiękna, super, że trafiła w ręcę pasjonata :) Oby można ją było zobaczyć na żywo jak najszybciej <serduszka> <serduszka>

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 22:29
przez Beny
mckoper a ty przypadkiem nie miałes kupic jakiegoś rodzinnego auta :P
fajna furka bedzie na czym oko zawiesić na zlocie.

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 22:31
przez ADHD
Jako, że w temacie Twojej byłej milly nie było chyba strony na ,której bym nie słodził, teraz sobie daruję.
Będzie się działo to coś dopiszę :P

Na razie powiem tylko tyle, że masz piękne auto, lub bazę na super projekt (i myślę , że jednak dasz radę przewieść nim namiot na zlot <rotfl> )
pozdro

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 22:37
przez Speed
Fajna sztuka, ona już kiedyś nie stała u Kojota ? bo tablic nie pamiętam już a identyczna stała

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 22:51
przez mckoper
Miło mi, że się wam podoba :)
ravo napisał(a):Mam nadzieję, że na Konin dojedziesz :) i dasz się zamienić na auta na chwilę :P


Jak przyjedziesz eMiXem to możemy się na chwilę zamienić :P

Badyl napisał(a):Zastanawiałem się kto ją kupi.


Jak to mówi moja żona....kupujesz samochody których nikt nie chce kupić <lol>

Bartg napisał(a):Przepiękna, super, że trafiła w ręcę pasjonata :)


Jestem tego samego zdania, myślę, że z czasem w pełni odzyska swój urok.

Beny napisał(a):mckoper a ty przypadkiem nie miałes kupic jakiegoś rodzinnego auta :P


Przecież kupiłem GF <czytaj>

ADHD napisał(a):myślę , że jednak dasz radę przewieść nim namiot na zlot <rotfl>


Z namiotem error, ale na pewno coś wymyślę, żeby przywieźć go do Konina :)

Speed napisał(a):.....on już kiedyś nie stała u Kojota ? bo tablic nie pamiętam już a identyczna stała


Całkiem możliwe, że widziałeś akurat tego bo Szymon był u Kojota na konsultacjach ;)

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 12 sty 2011, 23:42
przez Pit
Klasyka motoryzacji w najpiękniejszym wydaniu :) Uszczelki wodne, jeżeli tylko okaże się, że są jedynym problemem, nie są jakimś ogromnym kosztem. W wielu autach wymiana rozrządu to podobny przedział cenowy. Auto wymaga pracy i nakładów, natomiast obserwując Twoje podejście do poprzedniego pupila, spokojnie dasz sobie z tym radę. Pozostaje mi tylko pogratulować, Szymon oddał Ci to auto za darmo ;)

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 00:45
przez Paweł
Trzymam kciuki, oby nie okazało się, że układ chłodzenia stracił szczelność z powodu korozji. Wtedy nie będzie to już "auto za darmo" ;).

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 01:09
przez mckoper
Pit napisał(a):Uszczelki wodne, jeżeli tylko okaże się, że są jedynym problemem, nie są jakimś ogromnym kosztem. W wielu autach wymiana rozrządu to podobny przedział cenowy.


tco_tm napisał(a):oby nie okazało się, że układ chłodzenia stracił szczelność z powodu korozji. Wtedy nie będzie to już "auto za darmo" ;).


Lepiej żeby Piotrusia teza się potwierdziła <czarodziej>

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 11:51
przez People_Hate_Me
co tu dużo mówić Piękna !! <serduszka>

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 11:57
przez Seraf
śliczna bryka <jupi>

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 16:21
przez Pit
mckoper napisał(a):
tco_tm napisał(a):oby nie okazało się, że układ chłodzenia stracił szczelność z powodu korozji. Wtedy nie będzie to już "auto za darmo" ;).

Lepiej żeby Piotrusia teza się potwierdziła <czarodziej>

Często jest jeszcze Paweł tak, że brzeg frezu, który jest miejscem na uszczelkę w części żeliwnej (plate) ulega wyłamaniu i siłą rzeczy w miejscu tym uszczelka zostaje przerwana. Miałem tak w 2 z 3 silników, które miały problem ciśnieniem w układzie chłodzenia. W tym wypadku niestety platesy idą na złom.

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 16:33
przez Paweł
Pit napisał(a):Często jest jeszcze Paweł tak, że brzeg frezu, który jest miejscem na uszczelkę w części żeliwnej (plate) ulega wyłamaniu i siłą rzeczy w miejscu tym uszczelka zostaje przerwana. Miałem tak w 2 z 3 silników, które miały problem ciśnieniem w układzie chłodzenia. W tym wypadku niestety platesy idą na złom.

Z tego, co do tej pory czytałem na różnych forach i książkach – pomijając przyczyny wtórne, jak zmontowane silnika na wypaczonych platesach lub założenie nieoryginalnych uszczelek – właśnie tak jest w 90% przypadków, że płaszcz traci szczelność w wyniku korozji i wykruszenia rowka uszczelnienia. :(

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 18:09
przez Pit
tco_tm napisał(a):...właśnie tak jest w 90% przypadków, że płaszcz traci szczelność w wyniku korozji i wykruszenia rowka uszczelnienia. :(

Bardzo prawdopodobne. Nigdy nie zgłębiałem tematu przyczyny tych uszczerbków w żeliwie, a faktycznie ma to spory sens (...) Czyli EmSiKoPeR, jest spore prawdopodobieństwo, że żelastwo Ci się wysypało. Jakby co, mam wszystkie platesy w garażu, ale ich stan musiałby el Koyote ocenić.

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 20:24
przez CrEsco
Bardzo ładne auto :D .
Mam nadzieję, że będzie mi dane zobaczyć je również na żywo, a nie tylko na zdjęciach.

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 13 sty 2011, 22:18
przez radar88
To ja też się dołączę. Piękne auto,widziałem na forum ją wcześniej,dobrze że auto nie zginęło z MS i zostało wśród nas :D Oczywiście gratulacje i jak najwięcej KKM <spoko> i dokończenia auta oraz realizacji planów w pełni.

Pozdrawiam