Efini RX-7 FD 13B-REW '92
Napisane: 12 sty 2011, 20:29
Marka i Model
Efini RX-7 J-Spec (FD3S) R1
Rok produkcji 1992
Silnik
* 2-wirnikowy silnik Wankla z dwiema turbosprężarkami (13B-REW)
* Pojemność skokowa – 2 x 654 cm³
* Pineapple Racing Streetport Porting
* Cryogenically Treated Apex Seal Set
* Cryogenically Corner Seal
* Nowe płaszcze wodne
* Nowe panewki, łożyskowanie,
Układ Dolotowy
* Apexi Power Intake Kit ( 2 stożki)
* Intercooler- seria
* seryjny sekwencyjny układ dwóch turbosprężarek
* seryjny zawór upustowy DV
Układ Wydechowy
* Seryjny downpipe,
* Przelotowy układy wydechowy – 3'
* Tłumik końcowy przelotowy – 3' Racing Beat
* seryjny wewnętrzny Wastegate
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
* HKS Turbo Timer
* seryjny ECU
* seryjny map sensor
* seryjna pompa paliwa
* seryjne wtryskiwacze:
– primary: 2x 550 cc
– secondary: 2x 850 cc
Układ chłodzenia
* seryjna chłodnica
* Usunięta nagrzewnica
* Usunięta klimatyzacja ( chłodnica, przewody, osuszacz, kompresor)
Układ Napędowy
* 18" Dare Diesel-Bronze, opony "Falken 452" tył 245/35 i przód 225/40
* skrzynia przekładniowa 5-biegowa manualna
* 4 łopatkowe spiekowe sprzęgło Exedy Mazdaspeed
* seryjny dyferencjał
Układ Hamulcowy
* seryjne czterotłoczkowe zaciski z przodu
* seryjne zaciski z tyłu
* seryjne tarcze hamulcowe
Modyfikacje Zawieszenia
* seryjne zawieszenie wersji R1
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
* kompletowanie wnętrza w toku
* tylko głośniki, brak centrali
* gałka drążka zmiany biegów Mazdaspeed
Body KIT i Oświetlenie
* pełna seria
Fabryczna Moc i Moment ( hamownia AGMA)
* Moc maksymalna – 182KW (245KM) przy 6991 obr/min
* Maksymalny moment obrotowy – 298,1 Nm przy 5707 obr/min
A teraz trochę historii
Mazdę kupiłem od naszego kolegi z forum vero. Auto sprowadzone z Japonii w 2007r.
Przekładka na LHD zakończona pod koniec pierwszego kwartału 2010r.
Stan rexa oceniam na dobry. Dopieszczeniu wymaga wnętrze, brakuje kilku plastików. ( boczki drzwi, panele boczne i centralny, rączki drzwi) Silnik odpala, jeździ. Jedynym (jak na razie) mankamentem jest nieszczelność uszczelnień wody. Z tego powodu w najbliższym czasie na lawecie zawożę do Kojota.
Pierwsze roboty które będą przy aucie to remont silnika.
Zobaczymy, mam wiele planów wobec tego auta, ale to kwestia czasu.
Wiosenny Zlot Mazdaspeed Konin 2011