Efini RX-7 FD 13B-REW '92
Marka i Model
Efini RX-7 J-Spec (FD3S) R1
Rok produkcji 1992
Silnik
* 2-wirnikowy silnik Wankla z dwiema turbosprężarkami (13B-REW)
* Pojemność skokowa – 2 x 654 cm³
* Pineapple Racing Streetport Porting
* Cryogenically Treated Apex Seal Set
* Cryogenically Corner Seal
* Nowe płaszcze wodne
* Nowe panewki, łożyskowanie,
Układ Dolotowy
* Apexi Power Intake Kit ( 2 stożki)
* Intercooler- seria
* seryjny sekwencyjny układ dwóch turbosprężarek
* seryjny zawór upustowy DV
Układ Wydechowy
* Seryjny downpipe,
* Przelotowy układy wydechowy – 3'
* Tłumik końcowy przelotowy – 3' Racing Beat
* seryjny wewnętrzny Wastegate
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
* HKS Turbo Timer
* seryjny ECU
* seryjny map sensor
* seryjna pompa paliwa
* seryjne wtryskiwacze:
– primary: 2x 550 cc
– secondary: 2x 850 cc
Układ chłodzenia
* seryjna chłodnica
* Usunięta nagrzewnica
* Usunięta klimatyzacja ( chłodnica, przewody, osuszacz, kompresor)
Układ Napędowy
* 18" Dare Diesel-Bronze, opony "Falken 452" tył 245/35 i przód 225/40
* skrzynia przekładniowa 5-biegowa manualna
* 4 łopatkowe spiekowe sprzęgło Exedy Mazdaspeed
* seryjny dyferencjał
Układ Hamulcowy
* seryjne czterotłoczkowe zaciski z przodu
* seryjne zaciski z tyłu
* seryjne tarcze hamulcowe
Modyfikacje Zawieszenia
* seryjne zawieszenie wersji R1
Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
* kompletowanie wnętrza w toku
* tylko głośniki, brak centrali
* gałka drążka zmiany biegów Mazdaspeed
Body KIT i Oświetlenie
* pełna seria
Fabryczna Moc i Moment ( hamownia AGMA)
* Moc maksymalna – 182KW (245KM) przy 6991 obr/min
* Maksymalny moment obrotowy – 298,1 Nm przy 5707 obr/min
A teraz trochę historii
Mazdę kupiłem od naszego kolegi z forum vero. Auto sprowadzone z Japonii w 2007r.
Przekładka na LHD zakończona pod koniec pierwszego kwartału 2010r.
Stan rexa oceniam na dobry. Dopieszczeniu wymaga wnętrze, brakuje kilku plastików. ( boczki drzwi, panele boczne i centralny, rączki drzwi) Silnik odpala, jeździ. Jedynym (jak na razie) mankamentem jest nieszczelność uszczelnień wody. Z tego powodu w najbliższym czasie na lawecie zawożę do Kojota.
Pierwsze roboty które będą przy aucie to remont silnika.
Zobaczymy, mam wiele planów wobec tego auta, ale to kwestia czasu.
Wiosenny Zlot Mazdaspeed Konin 2011
Jest piękna Nic więcej nie umiem powiedzieć
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Jako, że w temacie Twojej byłej milly nie było chyba strony na ,której bym nie słodził, teraz sobie daruję.
Będzie się działo to coś dopiszę
Na razie powiem tylko tyle, że masz piękne auto, lub bazę na super projekt (i myślę , że jednak dasz radę przewieść nim namiot na zlot )
pozdro
Będzie się działo to coś dopiszę
Na razie powiem tylko tyle, że masz piękne auto, lub bazę na super projekt (i myślę , że jednak dasz radę przewieść nim namiot na zlot )
pozdro
Miło mi, że się wam podoba
Jak przyjedziesz eMiXem to możemy się na chwilę zamienić
Jak to mówi moja żona....kupujesz samochody których nikt nie chce kupić
Jestem tego samego zdania, myślę, że z czasem w pełni odzyska swój urok.
Przecież kupiłem GF
Z namiotem error, ale na pewno coś wymyślę, żeby przywieźć go do Konina
Całkiem możliwe, że widziałeś akurat tego bo Szymon był u Kojota na konsultacjach
ravo napisał(a):Mam nadzieję, że na Konin dojedziesz i dasz się zamienić na auta na chwilę
Jak przyjedziesz eMiXem to możemy się na chwilę zamienić
Badyl napisał(a):Zastanawiałem się kto ją kupi.
Jak to mówi moja żona....kupujesz samochody których nikt nie chce kupić
Bartg napisał(a):Przepiękna, super, że trafiła w ręcę pasjonata
Jestem tego samego zdania, myślę, że z czasem w pełni odzyska swój urok.
Beny napisał(a):mckoper a ty przypadkiem nie miałes kupic jakiegoś rodzinnego auta
Przecież kupiłem GF
ADHD napisał(a):myślę , że jednak dasz radę przewieść nim namiot na zlot
Z namiotem error, ale na pewno coś wymyślę, żeby przywieźć go do Konina
Speed napisał(a):.....on już kiedyś nie stała u Kojota ? bo tablic nie pamiętam już a identyczna stała
Całkiem możliwe, że widziałeś akurat tego bo Szymon był u Kojota na konsultacjach
Klasyka motoryzacji w najpiękniejszym wydaniu Uszczelki wodne, jeżeli tylko okaże się, że są jedynym problemem, nie są jakimś ogromnym kosztem. W wielu autach wymiana rozrządu to podobny przedział cenowy. Auto wymaga pracy i nakładów, natomiast obserwując Twoje podejście do poprzedniego pupila, spokojnie dasz sobie z tym radę. Pozostaje mi tylko pogratulować, Szymon oddał Ci to auto za darmo
Pit napisał(a):Uszczelki wodne, jeżeli tylko okaże się, że są jedynym problemem, nie są jakimś ogromnym kosztem. W wielu autach wymiana rozrządu to podobny przedział cenowy.
tco_tm napisał(a):oby nie okazało się, że układ chłodzenia stracił szczelność z powodu korozji. Wtedy nie będzie to już "auto za darmo" .
Lepiej żeby Piotrusia teza się potwierdziła
co tu dużo mówić Piękna
mckoper napisał(a):tco_tm napisał(a):oby nie okazało się, że układ chłodzenia stracił szczelność z powodu korozji. Wtedy nie będzie to już "auto za darmo" .
Lepiej żeby Piotrusia teza się potwierdziła
Często jest jeszcze Paweł tak, że brzeg frezu, który jest miejscem na uszczelkę w części żeliwnej (plate) ulega wyłamaniu i siłą rzeczy w miejscu tym uszczelka zostaje przerwana. Miałem tak w 2 z 3 silników, które miały problem ciśnieniem w układzie chłodzenia. W tym wypadku niestety platesy idą na złom.
Pit napisał(a):Często jest jeszcze Paweł tak, że brzeg frezu, który jest miejscem na uszczelkę w części żeliwnej (plate) ulega wyłamaniu i siłą rzeczy w miejscu tym uszczelka zostaje przerwana. Miałem tak w 2 z 3 silników, które miały problem ciśnieniem w układzie chłodzenia. W tym wypadku niestety platesy idą na złom.
Z tego, co do tej pory czytałem na różnych forach i książkach – pomijając przyczyny wtórne, jak zmontowane silnika na wypaczonych platesach lub założenie nieoryginalnych uszczelek – właśnie tak jest w 90% przypadków, że płaszcz traci szczelność w wyniku korozji i wykruszenia rowka uszczelnienia.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):...właśnie tak jest w 90% przypadków, że płaszcz traci szczelność w wyniku korozji i wykruszenia rowka uszczelnienia.
Bardzo prawdopodobne. Nigdy nie zgłębiałem tematu przyczyny tych uszczerbków w żeliwie, a faktycznie ma to spory sens (...) Czyli EmSiKoPeR, jest spore prawdopodobieństwo, że żelastwo Ci się wysypało. Jakby co, mam wszystkie platesy w garażu, ale ich stan musiałby el Koyote ocenić.
To ja też się dołączę. Piękne auto,widziałem na forum ją wcześniej,dobrze że auto nie zginęło z MS i zostało wśród nas Oczywiście gratulacje i jak najwięcej KKM i dokończenia auta oraz realizacji planów w pełni.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości