Mazda 323F BA FE3T '95 –2.0 16v Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Matheus » 24 sie 2010, 21:00

Obrazek

MODEL: Mazda 323F BA

WYPOSAŻENIE:
4x elektryczne szyby
elektryczny szyberdach
elektryczne lusterka
wspomaganie

SILNIK:
FE3N – 2.0 16v
stopień spr. 9.4:1
wałki FE5A – wznios: 8.855, czas: 250°
łapy silnika custom
(było F2T – 2.2 turbo)

Układ dolotowy:
do intercollera 2"
od intercoolera do przepustnicy 2.75"
stożek-chinol
zawór BOV
interculer FMIC 450x230x65
MBC
brak przepływki

Układ wydechowy:
turbina IHI VJ-11
kolektor baran
3 calowy + końcowy również 3 cale z dwoma końcówkami po 63mm
(brak środkowego)

Układ wtryskowy:
wtryski F2T – 326 cc
pompa paliwa seria z 1.5
instalacja gazowa sekwencja :D

Elektronika:
DET3 FIT
EDIS
tigger 36-1
wiązka custom
Brak seryjnego kompa

Układ napędowy:
skrzynia z F2T
customowe półosie napędowe

Hamulce i Zawieszenie
zaciski brembo 4tłoczkowe
tarcza 312mm
zwrotnica KF, piasta Z5
Gwint przód- spring HR
tył seria amor+ jamex

Nadwozie:
beadlook na masce
pomarańczowe kierunkowskazy
wsteczne od anglika
całe czerwone lampy tył.

PLANY:
-pompa paliwa
-większe wtryski
-wskaźnik egt

aktualne foto komory silnikowej
Obrazek

zdjęcie z wkładania poprzedniego silnika.
Obrazek

oraz kolejne:
Obrazek

Obrazek

3. No i zdjęcie pokazujące moje wozidełko <serduszka>
Obrazek

4. Oraz glebę <rotfl>
Obrazek

wydech
Obrazek
Obrazek
Obrazek


trochę nowości, a w zasadzie włoszczyzny :D
Obrazek
Obrazek

wystrugać tylko adapter i jazda <spoko>

a tu tak zlotowo
Obrazek
Obrazek
Obrazek



no to teraz może trochę lepiej zahamuje :)
na pierwszy ogień tarcze 312 na 4 śruby :D
Obrazek

zwrotnica z zaciskiem. zwrotnica jest z 2.0 a piasta z Z5
wszelkie próby założenia tego zacisku to zwrotnicy od Z5 skończyły się fiaskiem.
Obrazek

i komplet
Obrazek

tylko zostało dotoczyć pierścień centrujący do tarczy i wkładam do auta <serduszka>
[hr]
Obrazek

Z racji, iż nadwozie zostało zaatakowane chorobą o nazwie "rdza" to poszło na drobny remont :D
Na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Obrazek

fotki zrobione dosłownie przed chwilą przed domem ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
[hr]
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
jeszcze jakieś fotki z malowania:
Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a tutaj w trakcie składania:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
[hr]
Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Pakiet zimowy czyli felgi 16 i oponki 195/55
w trakcie ustawiania zbierzności ;)
Obrazek

Wiosenne sprzątanie komory silnikowej połączone z malowaniem na czarno
Obrazek

ogarnianie komory ciąg dalszy
Obrazek
Obrazek

w między czasie robótki domowe :D
Obrazek
[hr]
tak po malowaniu wyszło
Obrazek

Obrazek
Obrazek
tak mniej więcej pod maską
Obrazek
Ostatnio edytowano 14 kwi 2014, 06:31 przez Matheus, łącznie edytowano 44 razy
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez piwo » 24 sie 2010, 21:55

wysoki ten silnik.custmowe lapy i polosie to jakeis spawane elementy?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Matheus » 24 sie 2010, 21:59

w większości tak.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez piwo » 24 sie 2010, 22:00

nie boisz sie bicica na polosiach?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Matheus » 24 sie 2010, 22:04

puki co nie ale jak zajdzie potrzeba to zamówię nowe wałki.
Obecne są wykonane w celu ściągnięcia wymiarów ale jak to bywa puki co będą zamontowane, przy okazji zostały przetoczone w celu ewentualnego wyrównania. Zresztą są nawet krótsze od wałków z Z5 <oczko> także nie powinno być najgorzej.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez mlody1921 » 24 sie 2010, 23:27

Super projekt mam nadzieje ze łapy i półosie nie beda sprawiac problemów :D F2T fajna baza do dalszej zabawy :D bedzie ciekawie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez People_Hate_Me » 25 sie 2010, 12:00

bardzo Ciekawy pomysł :D czekam na dalsza relacje :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Michał88 » 25 sie 2010, 22:30

Matheus gratuluję pomysłu i wykonania.
Masz więcej zdjęć z przebiegu prac?
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 15:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Matheus » 26 sie 2010, 08:38

Witam. w dniu wczorajszym zostały zamontowane półosie oraz zamontowane drążki od biegów.
Do zrobienia zostało wydech, interculer oraz wrzucenie aku do bagażnika.
Na tą chwilę z zdjęciami ciężko. Mam jeszcze dwie fotki to wrzuce wieczorem.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez pinky » 26 sie 2010, 20:28

Podoba mi się :D :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 16:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez mlody1921 » 27 sie 2010, 00:00

Będzie pocisk, niespotykany pocisk i z odrobina zacięcia 200-250 hp
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Matheus » 27 sie 2010, 08:08

puki co celuję w moc seryjną czyli 150 KM biorąc pod uwagę wiek silnika pewnie jeszcze mniej. Ale z czasem zobaczymy może będzie coś więcej. <diabełek>
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez mar3inez » 27 sie 2010, 12:33

Żebyś się nie zdziwił te silniki po kilkunastu latach maja czasami więcej jak seria :)
pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2009, 17:37
Posty: 9
Skąd: Trzcianka/Szczecin
Auto: ford probe 2,5 v6 USA

Postprzez Matheus » 27 sie 2010, 13:04

zawsze lepiej jak wyjdzie więcej niż jak bym mierzył 150 a tu zonk :D także w optymistycznej wersji zakładam 140KM jako sukces.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez piwo » 27 sie 2010, 13:10

podniesc cisnienie to nie problem.mbc i zawsze mozna podniesc o te 0,2 bara (komputer seryjny jakis tam zapas cisnienia zawsze przewiduje).
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Matheus » 27 sie 2010, 13:37

piwo napisał(a):podniesc cisnienie to nie problem.mbc i zawsze mozna podniesc o te 0,2 bara (komputer seryjny jakis tam zapas cisnienia zawsze przewiduje).


docelowo będzie DET III jako SA także będę walczył z doładowaniem :D a jak silnik padnie to kupi się drugi.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez soul » 29 sie 2010, 11:29

a LPG zapomniales wyrzucic?:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Matheus » 29 sie 2010, 13:58

soul napisał(a):a LPG zapomniales wyrzucic?:D

nie zapomniałem ponieważ z racji iż jest to moje auto do codziennej jazdy gaz zostanie;)
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez soul » 29 sie 2010, 17:40

oby nie na tych samych gratach do byly w 1.5 ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Matheus » 29 sie 2010, 18:04

soul napisał(a):oby nie na tych samych gratach do byly w 1.5 ;p

oczywiście wszystko zostanie dostosowane do 2.2T :)
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy