323F BG BP Kompresor

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez jackkpl » 11 sie 2010, 15:10

Ofiara moich dzialan jest Mazda 323F GT z roku 1990. Auto sprowadzone z UK. Sluzylo mi glownie jako poligon doswiadczalny. Gdy odziedziczylem je po moim bracie, auto mialo LPG z mikserem 28mm i shamowane 100koni i 140nm. Rok po tym, jak stalem sie jego posiadaczem, zaczalem myslec o tuningu (a moze glownie o nauce mechaniki) we wlasnym zakresie.

W samochodzie nie ma zadnych zmian stylistycznych. Zmiany zaszly jedynie pod maska.

Auto zaraz po umyciu i z profilu (nie widac rdzy ;))
mazda323.jpg


Lista zmian N/A (juz historyczna)

* Obrobka glowicy we wlasnym zakresie
* Regulowane kolka rozrzadu
* Kolektor wydechowy 4-2-1 z Escorta RS 2000
* ECU master 2
* Sonda szerokopasmowa LC-1
* Konwersja na MAP Sensor
* Walek wydechowy z wesji 128konnej wsadzony jako ssacy

Auto po tych zmianach mialo w zalenosci od humoru ECU Mastera okolo 135-140 koni. Wynik niepotwierdzony hamownia.

Po samej operacji obrobki glowicy shamowane 134 konie i 162nm
fabryka21213.jpg


Efekt regulacji kolka rozrzadu (pomiar na LPG)
20090627bloslpg.jpg


Filmik 0-135 na zimowkach pokazujacy najlepsze osiagi auta w wersji N/A:


Po roku zabaw N/A przyszedl czas na doladowanie:

* kompresor Eaton M62 z mercedesa w202 230 kompressor
* intercooler chinol 550x230
* Wtryski 360cc z gtx-a (Piwo)
* Ecu master 3 – obecnie w trybie standalone
* kolo pasowe 160mm zamiast 125mm na wale korbowym (zalatwial Piwo)
* swiece sklepane na 0.95mm (seryjne 1.1mm)
* docisk od 2.5V6 KL (praktycznie plug n play poza wysprzeglikiem, ktoremu trzeba bylo spilowac trzpien)
* DV rozkrecalny (wymienna sprezyna)
* Chlodnica od civica 5 gen (okolo 300x300mm)
* Podniesiona maska (okolo 4mm podkladek miedzy maska a zawiasami przy szybie) w celu lepszego chlodzenia komory

Doladowanie na starcie (seryjne kolo pasowe ) bylo 0.2-0.3 bara. Obecnie jest 0.4-0.5 bara. W planach podniesienie w granice 0.6-0.8

Hamowni na dzien dzisiejszy nie bylo, jedynie wykresy z ECU mastera. Wynik na LPG (blos):

A tutaj filmik 40-150 na LPG


Plany rozwoju
* Mniejsze kolko na kompresor – doladowanie 0.6-0.8 bara
* EDIS 4 cyl z forda z cewkami na swiecach (COPy)
* Pelne sterowanie zaplonem z ecu mastera i tym samym odciecie komputera mazdy od sterownia paliwa/zaplonu
* Odgrzebanie kolektora 4-2-1 (konieczna przerobka pod kompresor) i montaz wraz z wydechem 2.25
* Tlumiki przelotowe z kwasu (np od kogos z racingforum)

Zdjecia

Kilka fotek z tego, jak siedzi kompresor i dolot w aucie (z malym intercoolerem):
img5507f.jpg
img5501z.jpg
img5500p.jpg
img5509b.jpg


Wieksze kolo pasowe (by Piwo)

Tak wyglada Intercooler w wersji spartanskiej
bigic2.jpg


Ponizej fotorelacja z remontu glowicy
bloksilnikapomyciu.jpg
glowicanastole.jpg
glowicazkolektorem.jpg
kanaldolotowy.jpg
kanaldolotowy2.jpg
kanaldolotowypoobrobce.jpg
kanalwydechowy.jpg
odkreconaglowica.jpg
pasekrozrzadu.jpg
trochesmieci.jpg
zdjetaglowica.jpg
zdjetezaworyall.jpg
zdjetezaworywydech.jpg


Kompresor 2010-08-11 – jak widac zrobione domowym sposobem. Silnik troche leje olejem na lewo i prawo, pod maska nielad, a ja autem robie codziennie 40km (na LPG ) i nie chce sie zepsuc ;)
img5592a.jpg
img5580u.jpg
img5576.jpg
img5575.jpg
img5574w.jpg
Ostatnio edytowano 11 sie 2010, 18:53 przez jackkpl, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 11 sie 2010, 16:35

gratulacje Jacku.ale poprosze o opisanie dokaldnie ze zdjeciami swego projektu, bo anwet nie widze zdejc kompresora.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 11 sie 2010, 16:37

piwo napisał(a):gratulacje Jacku.ale poprosze o opisanie dokaldnie ze zdjeciami swego projektu, bo anwet nie widze zdejc kompresora.


Dzis wieczorem beda. Po prostu nie wiesz jak kompresor wyglada, dlatego go nie widzisz :P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 11 sie 2010, 17:10

1.Wtryski z GTRa to tak na wszelki wypadek jakby gazu zabrakło czy będzie robiona także mapa pod benzynę?
2.Nie stuka nic? Stopień sprężania był zmieniany? Zapłon cofałeś ecumasterem jeśli tak to dużo?
3.Ładnie wyszło jak na tak dość niskie doładowanie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 11 sie 2010, 17:24

a gdzie masz ze wtryski od gtra?gtr ma wtryski niskoompowe wiec nie pod komputer od gt.sa wtryski od gtxa czyli 13omowe :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 11 sie 2010, 18:57

Gib napisał(a):1.Wtryski z GTRa to tak na wszelki wypadek jakby gazu zabrakło czy będzie robiona także mapa pod benzynę?
2.Nie stuka nic? Stopień sprężania był zmieniany? Zapłon cofałeś ecumasterem jeśli tak to dużo?
3.Ładnie wyszło jak na tak dość niskie doładowanie.


Wtryski sa z GTX 360cc (seryjne mialy chyba 254cc albo 240cc). Plan jest taki,ze auto ma jezdzic na samej benzynie jak i na LPG. Do tej pory mialem centralke LPG podpieta pod wejscie ECU mastera do przelaczania map. Na benzynie mialem mape z grubsza,zeby nic sie nie zepsulo,a na LPG w wyzszych obrotach dolewalem benzyny,zeby silnik nie padl. Na samym LPG troche na gorze bylo ubogo.

Obecnie testuje standalone w ECU masterze i z powodu braku wejsc analogowych nie moge juz zmieniac map. AUtomatycznie LPG jest juz 100% LPG bez dolewki benznyny, wiec powyzej 5 tys nie krece

Stopien sprezania 10:1 (tak strzelam, bo seryjne 9.8:1 + 0.5mm splanowana glowa). Zaplon cofniety powyzej 4 tys dosc znacznie, aczkolwiek na aparacie jest troche wyprzedzony (ze 2-3 stopnie). do 3 tys nie cofam nic zaplonu, pozniej powoli do 4,5 tys cofam o 7 i do 7 tys cofam o 8. Cofniecie zaplonu jest plynne jak zaczyna sie doladowanie (okolo 1 stopien na 0.1 bara powyzej 4 tys ).

Co do tego, czy ladnie wyszlo, to bym polemizowal. Mialem nadzieje na wiecej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 11 sie 2010, 19:09

Ok, dzięki, wtryski rzeczywiście od GTX, machnąłem się. Co do mocy mam chyba kłopoty z kojarzeniem dzisiaj ubzdurałem sobie że tam 200 KM jest.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jackkpl » 11 sie 2010, 19:21

Gib napisał(a):Ok, dzięki, wtryski rzeczywiście od GTX, machnąłem się. Co do mocy mam chyba kłopoty z kojarzeniem dzisiaj ubzdurałem sobie że tam 200 KM jest.


200 to ja chce osiagnac w perspektywie 1-2 mcy :). A pozniej mazda moze jechac na zlom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez lukster » 12 sie 2010, 12:31

Wszędzie ta mazda z kompresorem.... boję się zajrzeć do lodówki













dajesz bara ziom, przecinki są dal mięczaków :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 06:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 12 sie 2010, 12:55

lukster napisał(a):Wszędzie ta mazda z kompresorem.... boję się zajrzeć do lodówki

dajesz bara ziom, przecinki są dal mięczaków :D


No fakt, ostatnio sie troche pooglaszalem ;). Chce upamietnic fure, poki jeszcze jezdzi :P

Bara chyba na tym eatonie sie nie wykreci. Strasznie spada mu sprawnosc przy takim doladowaniu. Mysle,ze zrobie 0.6-0.8 i bede dalej to katowal na LPG (i czasem na PB). Wyzsze doladowania to kompresor TVS (jakis nowy typ Eatona), ale to kosztuje wpi... kasy ,a uzywki sie raczej nie dostanie.

Zreszta po 2 latach jak pisze na forum juz powinniscie wiedziec, ze najpierw duzo gadam,a dopiero jak osiagne krytyczny prog, to zaczynam dzialac ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 23 sie 2010, 14:42

piekny samochodzik Jacek. a tak wogole post pod postem wiec do skasowania :)
Ostatnio edytowano 23 sie 2010, 14:58 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 23 sie 2010, 14:56

nowe małe kólko w celu poprawy boosta:
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 23 sie 2010, 15:02

Bedzie masakra na tym kolku. Wczesniej przelzoenie 160/90mm = 1.77, na tym 125/51mm= 2.45 . Prawdziwy test dla BP, jak do wiosny nic nie pie!@#@! to po prostu bedzie cud :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radekkm » 23 sie 2010, 22:35

kolko male jakies :P
kiedy beda profi czasy ??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 22:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez jackkpl » 23 sie 2010, 22:55

Ja tam na cwiare niechetnie jakos jezdze. Zawsze mi szkoda strzalu ze sprzegla z 4-6 tys rpm. Za to mozesz liczyc na filmik 40-140 , a jak bedzie dobrze szla, to moze i 40-180 ;).

Jeszcze duzo pracy mnie czeka,zeby osiagnac zamierzony cel. Mianowicie ogarniecie EDIS-a, montaz tego malego kolka i na koncu moj kolektor 4-2-1. Mam nadzieje,ze do pazdziernika bedzie wszystko w miare ogarniete i w koncu bede mogl sie cieszyc w miare szybkim autem (czyli jakies 220 koni przy masie z kierowca 1150kg).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez waldii » 24 sie 2010, 23:04

no gratki.Teraz ogarniaj fure,ja poskladam swoja i rękawica w pysk :D ;) Wyzywam Cie na pojedynek <faja>
waldii
 

Postprzez jackkpl » 25 sie 2010, 08:25

Juz mnie kiedys objechales pare razy spod swiatel, wiec teraz sie boje :P. Chyba,ze ty masz nadal wolnossaka, to wtedy moze sie zgodze ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez waldii » 25 sie 2010, 20:54

no ja mam bez turbo takze nie masz sie czego obawiac <diabełek>
waldii
 

Postprzez Gib » 26 sie 2010, 09:42

x = nitro?
Wogóle yeti mazdy KFZE, hamowane było?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez waldii » 26 sie 2010, 21:41

;P KF + ZEX ;)
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy