323F BG BP Kompresor

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 28 sie 2010, 08:10

Szkoda, że mam tak daleko do was bo dołączyłbym swoim słabowitym wolnossakiem do waszego pojedynku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 28 sie 2010, 11:08

jackkpl
Jak wygląda podłączenie tego EDIS'a ? Pytam bo zastanawiam się jak zakłada się ten impulsator czujnika położenia wału? I jak ze sterowaniem, zamiast modułu zapłonowego podłączasz do ECUmaster'a czy najpierw do modułu a po tym moduł do ECU ?
Ogólnie to jakie planujesz docelowe doładowanie przy tym stopniu sprężania ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez piwo » 28 sie 2010, 12:04

doladowanie bedzie takie jakei wyjdzie na malym kolku.dzis sie dowiemy ale pewnie cos kolo 0,8 bara.odnosnie edisa to sygnal z czunjinka o polozeniu zebow trafia do moduly edis a go steruyje sie czestotliwosciowo pwm z ecumastera.kolko z zebami trzeba zamontowac jakso na wale.zobaczymy co jacek wymysli bo reszta bedzie to kopiowac.jesli dobrze wymysli i po skopiowaniu ebdzie ladnie dzialac to moze i pol litra mu kupie :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Orzech » 29 sie 2010, 11:39

A jakieś koło na którym od razu jest impulsator nie podejdzie ? Np jakiś ford w którym jest edis np focus 1,6 benzyna?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez piwo » 29 sie 2010, 16:06

piekny wykres na niskim booscie.
zawsze chcialem meic takie cos.
a i uwaga.dzieki trybowi sa w det3 przesuneita odcina do 7600 :) a wiem ze niedlugo bedzie 8 tys.za tydzien robei sa u siebie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Gib » 29 sie 2010, 18:01

moc rośnie do odcięcia łoł
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jackkpl » 31 sie 2010, 13:46

Dzis bede wojowal dalej , znowu wloze stary walek wydechowy w miejsce ssacego i zobaczymy co to da. Po glowie chodzi mi tez przetestowanie sprzegla sterowanego z ecu mastera. Tzn kompresor bedzie sie wlaczal dopiero przy gazie w podloge.

A tutaj link do wykresu na imageshack, bo moj komp nie zawsze dziala :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez waldii » 1 wrz 2010, 20:49

czikkkeenn kokoko nie wpadl wczoraj ;P Wykresik ladny tylko z niutkami cos slabo <zawstydzony>
waldii
 

Postprzez jackkpl » 1 wrz 2010, 21:50

waldii napisał(a):czikkkeenn kokoko nie wpadl wczoraj ;P Wykresik ladny tylko z niutkami cos slabo <zawstydzony>


No 0.2 bara przy 1.8 , to wychodzi tyle niutona :).
Auto ciagle przechodzi modyfikacje, jednego dnia jest boost, drugiego nie. Jak bedzie zrobione na tyle,ze nie bede musial nic zmieniac, to wpadne na spot :). Teraz interesuje mnie glownie zalaczanie kompresora w razie potrzeby (narazie pstryczek, pozniej na bazie obrotow i obciazenia silnika sterowane z ecu mastera).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 9 wrz 2010, 20:17

2010-09-09 0.4 bara na benzynie
194g.png

Jest to maks jaki da rade wycisnac na tych wtryskach (bez podnoszenia cisnienia paliwa). Czas otwarcia wtryskow przy odcince okolo 16ms (odcina 7600, wiec wtryski jada juz na 100%).
Dla tych, ktorzy nie wierza we wrozby ecu mastera , czas przyspieszenia 2750-7000rpm 4.6 sek na 2-ce. Odpowiada to przyspieszeniu od 40 do 100 km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radekkm » 9 wrz 2010, 20:25

dawaj media :D
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 22:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez brii » 10 wrz 2010, 12:12

Piękny wykres – charakterystyka praktycznie idealna :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Orzech » 11 wrz 2010, 21:23

jackkp
Jaki masz aktualnie boost na tych wykresach ostatnich ? I jakie masz problemy z tym doładowaniem ? Kompresor pada czy pasek się ślizga czy co ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Marcin1mazda » 12 wrz 2010, 20:40

orzech55 napisał(a):Jaki masz aktualnie boost na tych wykresach ostatnich ?
jackkpl napisał(a):2010-09-09 0.4 bara na benzynie
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 20:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Gib » 12 wrz 2010, 22:28

Wierzyć się nie chce w ten wykres. 1.8L 0.4 bara 200 KM moc znowu idzie do odcięcia bez laga, brawo też tak kcem ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 13 wrz 2010, 10:48

Szkoda, że Jacek nie lubi "ćwiartki" i nie chce mu się chociaż wyrzucić ważących ze 100kg bambetli z bagażnika. Bo eFka z takim wykresem powinna robić niziutkie 14-tki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 13 wrz 2010, 12:36

Odpowiadajac na pare pytan.

Doladowanie 0.4 bara, przy 7600rpm jest troche ponad 0.5. Problemow z paskiem chyba nie ma, mimo,ze jest teraz bez zadnej rolki dodatkowej – kat opasania kolka jakies 90 stopni. Ostatnio szwankowala mi sonda i teraz po 1 minucie od wlaczenia auta odmawia wspolpracy. Bede musial przesunac sonde nizej w wydechu (gdzies w okolicach miski olejowej) i wtedy wystroic porzadnie afr. Na 2-ce idzie masakrycznie, na 3-ce przy wyzszych obrotach jakos robi sie niespokojna.

Z ciekawszych informacji to walek ssacy jest troche cofniety – przy n/a dawalo to pare koni na gorze i podejrzewam,ze wlasnie dzieki temu zabiegowi moc delikatnie rosnie do samego konca. Dodatkowo boost sam z siebie rosnie tam, gdzie silnik traci oddech, co powoduje wygladzenie charakterystyki momentu az do konca obrotow.

Co do cwiarki, to auto od zawsze bylo chore i cos tam nie gralo. Przy n/a tak tego nie bylo czuc,ale przy tym momencie kazde szybsze ruszenie to dosc mocne stukanie. Zawieszenie luzow nie ma, wiec pewnie cos z mocowaniem silnika. Auto jezdzi do lipca 2011 i pozniej idzie na czesci, wiec juz nie bede tego naprawial :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Orzech » 13 wrz 2010, 18:31

0,4 Bara masz na tych obecnych kółkach na wale i kompresorze ? Miało być 0,6-0,8 :> Nadal nie łapie ocb z tym znikającym boostem, raz jest raz go nie ma czy jak ?
A myślałeś na hardcore wałky by mr. Świątek ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez jackkpl » 13 wrz 2010, 18:47

Kolko na wale jest 160mm, a na kompresorze seryjne 90mm. tak setup testowalem juz 2 mce temu i do niego powrocilem. Male kolko na kompresorze rypalo pasek, bo sie slizgalo. Nie mam porzadnie zrobionego napinacza i dlatego te problemy. Boost nie znika, a 0.8 to chyba bylaby przesada. Moj kompresor jest tez troche sfatygowany i moze nie dmuchac tak jak nowka sztuka. Cel byl 200 koni, jeszcze troche to podstroje i wiecej nie robie. Wychodze z zalozenia,ze lepiej miec nizszy boost i sprawne auto, ktore moge krecic pod odcinke, niz miec wiekszy boost i co tydzien zmieniac pasek lub zajechac kompresor. Juz teraz przy odcince kompresor ma 13.5 tys obrotow.

Walki dalyby to, ze od 6500rpm do odcinki boost by nie rosl i moc szla by jak linia prosta. Czy jest sens ? Ja juz powoli mysle nad nowym autem i nie chce w to inwestowac. Naciesze sie przez 9 mcy tym co jest,a pozniej bedzie cos mocniejszego :). Auto jezdzi codzien, wozi mi pupę do pracy i przy okazji mozna je poupalac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Orzech » 13 wrz 2010, 19:00

Szkoda że już dalej nie będziesz nic robił. Ja planuje iść twoimi śladami wprowadzając swoje drobne poprawki. A mugłbyś wrzucić wykresik na którym widać jakie jest doładowanie ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy