323F BG BP Kompresor
Napisane: 11 sie 2010, 16:10
Ofiara moich dzialan jest Mazda 323F GT z roku 1990. Auto sprowadzone z UK. Sluzylo mi glownie jako poligon doswiadczalny. Gdy odziedziczylem je po moim bracie, auto mialo LPG z mikserem 28mm i shamowane 100koni i 140nm. Rok po tym, jak stalem sie jego posiadaczem, zaczalem myslec o tuningu (a moze glownie o nauce mechaniki) we wlasnym zakresie.
W samochodzie nie ma zadnych zmian stylistycznych. Zmiany zaszly jedynie pod maska.
Auto zaraz po umyciu i z profilu (nie widac rdzy )
Lista zmian N/A (juz historyczna)
* Obrobka glowicy we wlasnym zakresie
* Regulowane kolka rozrzadu
* Kolektor wydechowy 4-2-1 z Escorta RS 2000
* ECU master 2
* Sonda szerokopasmowa LC-1
* Konwersja na MAP Sensor
* Walek wydechowy z wesji 128konnej wsadzony jako ssacy
Auto po tych zmianach mialo w zalenosci od humoru ECU Mastera okolo 135-140 koni. Wynik niepotwierdzony hamownia.
Po samej operacji obrobki glowicy shamowane 134 konie i 162nm
Efekt regulacji kolka rozrzadu (pomiar na LPG)
Filmik 0-135 na zimowkach pokazujacy najlepsze osiagi auta w wersji N/A:
Po roku zabaw N/A przyszedl czas na doladowanie:
* kompresor Eaton M62 z mercedesa w202 230 kompressor
* intercooler chinol 550x230
* Wtryski 360cc z gtx-a (Piwo)
* Ecu master 3 – obecnie w trybie standalone
* kolo pasowe 160mm zamiast 125mm na wale korbowym (zalatwial Piwo)
* swiece sklepane na 0.95mm (seryjne 1.1mm)
* docisk od 2.5V6 KL (praktycznie plug n play poza wysprzeglikiem, ktoremu trzeba bylo spilowac trzpien)
* DV rozkrecalny (wymienna sprezyna)
* Chlodnica od civica 5 gen (okolo 300x300mm)
* Podniesiona maska (okolo 4mm podkladek miedzy maska a zawiasami przy szybie) w celu lepszego chlodzenia komory
Doladowanie na starcie (seryjne kolo pasowe ) bylo 0.2-0.3 bara. Obecnie jest 0.4-0.5 bara. W planach podniesienie w granice 0.6-0.8
Hamowni na dzien dzisiejszy nie bylo, jedynie wykresy z ECU mastera. Wynik na LPG (blos):
A tutaj filmik 40-150 na LPG
Plany rozwoju
* Mniejsze kolko na kompresor – doladowanie 0.6-0.8 bara
* EDIS 4 cyl z forda z cewkami na swiecach (COPy)
* Pelne sterowanie zaplonem z ecu mastera i tym samym odciecie komputera mazdy od sterownia paliwa/zaplonu
* Odgrzebanie kolektora 4-2-1 (konieczna przerobka pod kompresor) i montaz wraz z wydechem 2.25
* Tlumiki przelotowe z kwasu (np od kogos z racingforum)
Zdjecia
Kilka fotek z tego, jak siedzi kompresor i dolot w aucie (z malym intercoolerem):
Wieksze kolo pasowe (by Piwo)
Tak wyglada Intercooler w wersji spartanskiej
Ponizej fotorelacja z remontu glowicy
Kompresor 2010-08-11 – jak widac zrobione domowym sposobem. Silnik troche leje olejem na lewo i prawo, pod maska nielad, a ja autem robie codziennie 40km (na LPG ) i nie chce sie zepsuc
W samochodzie nie ma zadnych zmian stylistycznych. Zmiany zaszly jedynie pod maska.
Auto zaraz po umyciu i z profilu (nie widac rdzy )
Lista zmian N/A (juz historyczna)
* Obrobka glowicy we wlasnym zakresie
* Regulowane kolka rozrzadu
* Kolektor wydechowy 4-2-1 z Escorta RS 2000
* ECU master 2
* Sonda szerokopasmowa LC-1
* Konwersja na MAP Sensor
* Walek wydechowy z wesji 128konnej wsadzony jako ssacy
Auto po tych zmianach mialo w zalenosci od humoru ECU Mastera okolo 135-140 koni. Wynik niepotwierdzony hamownia.
Po samej operacji obrobki glowicy shamowane 134 konie i 162nm
Efekt regulacji kolka rozrzadu (pomiar na LPG)
Filmik 0-135 na zimowkach pokazujacy najlepsze osiagi auta w wersji N/A:
Po roku zabaw N/A przyszedl czas na doladowanie:
* kompresor Eaton M62 z mercedesa w202 230 kompressor
* intercooler chinol 550x230
* Wtryski 360cc z gtx-a (Piwo)
* Ecu master 3 – obecnie w trybie standalone
* kolo pasowe 160mm zamiast 125mm na wale korbowym (zalatwial Piwo)
* swiece sklepane na 0.95mm (seryjne 1.1mm)
* docisk od 2.5V6 KL (praktycznie plug n play poza wysprzeglikiem, ktoremu trzeba bylo spilowac trzpien)
* DV rozkrecalny (wymienna sprezyna)
* Chlodnica od civica 5 gen (okolo 300x300mm)
* Podniesiona maska (okolo 4mm podkladek miedzy maska a zawiasami przy szybie) w celu lepszego chlodzenia komory
Doladowanie na starcie (seryjne kolo pasowe ) bylo 0.2-0.3 bara. Obecnie jest 0.4-0.5 bara. W planach podniesienie w granice 0.6-0.8
Hamowni na dzien dzisiejszy nie bylo, jedynie wykresy z ECU mastera. Wynik na LPG (blos):
A tutaj filmik 40-150 na LPG
Plany rozwoju
* Mniejsze kolko na kompresor – doladowanie 0.6-0.8 bara
* EDIS 4 cyl z forda z cewkami na swiecach (COPy)
* Pelne sterowanie zaplonem z ecu mastera i tym samym odciecie komputera mazdy od sterownia paliwa/zaplonu
* Odgrzebanie kolektora 4-2-1 (konieczna przerobka pod kompresor) i montaz wraz z wydechem 2.25
* Tlumiki przelotowe z kwasu (np od kogos z racingforum)
Zdjecia
Kilka fotek z tego, jak siedzi kompresor i dolot w aucie (z malym intercoolerem):
Wieksze kolo pasowe (by Piwo)
Tak wyglada Intercooler w wersji spartanskiej
Ponizej fotorelacja z remontu glowicy
Kompresor 2010-08-11 – jak widac zrobione domowym sposobem. Silnik troche leje olejem na lewo i prawo, pod maska nielad, a ja autem robie codziennie 40km (na LPG ) i nie chce sie zepsuc