Strona 1 z 4

323F BG BP Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 16:10
przez jackkpl
Ofiara moich dzialan jest Mazda 323F GT z roku 1990. Auto sprowadzone z UK. Sluzylo mi glownie jako poligon doswiadczalny. Gdy odziedziczylem je po moim bracie, auto mialo LPG z mikserem 28mm i shamowane 100koni i 140nm. Rok po tym, jak stalem sie jego posiadaczem, zaczalem myslec o tuningu (a moze glownie o nauce mechaniki) we wlasnym zakresie.

W samochodzie nie ma zadnych zmian stylistycznych. Zmiany zaszly jedynie pod maska.

Auto zaraz po umyciu i z profilu (nie widac rdzy ;))
mazda323.jpg


Lista zmian N/A (juz historyczna)

* Obrobka glowicy we wlasnym zakresie
* Regulowane kolka rozrzadu
* Kolektor wydechowy 4-2-1 z Escorta RS 2000
* ECU master 2
* Sonda szerokopasmowa LC-1
* Konwersja na MAP Sensor
* Walek wydechowy z wesji 128konnej wsadzony jako ssacy

Auto po tych zmianach mialo w zalenosci od humoru ECU Mastera okolo 135-140 koni. Wynik niepotwierdzony hamownia.

Po samej operacji obrobki glowicy shamowane 134 konie i 162nm
fabryka21213.jpg


Efekt regulacji kolka rozrzadu (pomiar na LPG)
20090627bloslpg.jpg


Filmik 0-135 na zimowkach pokazujacy najlepsze osiagi auta w wersji N/A:


Po roku zabaw N/A przyszedl czas na doladowanie:

* kompresor Eaton M62 z mercedesa w202 230 kompressor
* intercooler chinol 550x230
* Wtryski 360cc z gtx-a (Piwo)
* Ecu master 3 – obecnie w trybie standalone
* kolo pasowe 160mm zamiast 125mm na wale korbowym (zalatwial Piwo)
* swiece sklepane na 0.95mm (seryjne 1.1mm)
* docisk od 2.5V6 KL (praktycznie plug n play poza wysprzeglikiem, ktoremu trzeba bylo spilowac trzpien)
* DV rozkrecalny (wymienna sprezyna)
* Chlodnica od civica 5 gen (okolo 300x300mm)
* Podniesiona maska (okolo 4mm podkladek miedzy maska a zawiasami przy szybie) w celu lepszego chlodzenia komory

Doladowanie na starcie (seryjne kolo pasowe ) bylo 0.2-0.3 bara. Obecnie jest 0.4-0.5 bara. W planach podniesienie w granice 0.6-0.8

Hamowni na dzien dzisiejszy nie bylo, jedynie wykresy z ECU mastera. Wynik na LPG (blos):

A tutaj filmik 40-150 na LPG


Plany rozwoju
* Mniejsze kolko na kompresor – doladowanie 0.6-0.8 bara
* EDIS 4 cyl z forda z cewkami na swiecach (COPy)
* Pelne sterowanie zaplonem z ecu mastera i tym samym odciecie komputera mazdy od sterownia paliwa/zaplonu
* Odgrzebanie kolektora 4-2-1 (konieczna przerobka pod kompresor) i montaz wraz z wydechem 2.25
* Tlumiki przelotowe z kwasu (np od kogos z racingforum)

Zdjecia

Kilka fotek z tego, jak siedzi kompresor i dolot w aucie (z malym intercoolerem):
img5507f.jpg
img5501z.jpg
img5500p.jpg
img5509b.jpg


Wieksze kolo pasowe (by Piwo)

Tak wyglada Intercooler w wersji spartanskiej
bigic2.jpg


Ponizej fotorelacja z remontu glowicy
bloksilnikapomyciu.jpg
glowicanastole.jpg
glowicazkolektorem.jpg
kanaldolotowy.jpg
kanaldolotowy2.jpg
kanaldolotowypoobrobce.jpg
kanalwydechowy.jpg
odkreconaglowica.jpg
pasekrozrzadu.jpg
trochesmieci.jpg
zdjetaglowica.jpg
zdjetezaworyall.jpg
zdjetezaworywydech.jpg


Kompresor 2010-08-11 – jak widac zrobione domowym sposobem. Silnik troche leje olejem na lewo i prawo, pod maska nielad, a ja autem robie codziennie 40km (na LPG ) i nie chce sie zepsuc ;)
img5592a.jpg
img5580u.jpg
img5576.jpg
img5575.jpg
img5574w.jpg

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 17:35
przez piwo
gratulacje Jacku.ale poprosze o opisanie dokaldnie ze zdjeciami swego projektu, bo anwet nie widze zdejc kompresora.

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 17:37
przez jackkpl
piwo napisał(a):gratulacje Jacku.ale poprosze o opisanie dokaldnie ze zdjeciami swego projektu, bo anwet nie widze zdejc kompresora.


Dzis wieczorem beda. Po prostu nie wiesz jak kompresor wyglada, dlatego go nie widzisz :P.

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 18:10
przez Gib
1.Wtryski z GTRa to tak na wszelki wypadek jakby gazu zabrakło czy będzie robiona także mapa pod benzynę?
2.Nie stuka nic? Stopień sprężania był zmieniany? Zapłon cofałeś ecumasterem jeśli tak to dużo?
3.Ładnie wyszło jak na tak dość niskie doładowanie.

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 18:24
przez piwo
a gdzie masz ze wtryski od gtra?gtr ma wtryski niskoompowe wiec nie pod komputer od gt.sa wtryski od gtxa czyli 13omowe :)

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 19:57
przez jackkpl
Gib napisał(a):1.Wtryski z GTRa to tak na wszelki wypadek jakby gazu zabrakło czy będzie robiona także mapa pod benzynę?
2.Nie stuka nic? Stopień sprężania był zmieniany? Zapłon cofałeś ecumasterem jeśli tak to dużo?
3.Ładnie wyszło jak na tak dość niskie doładowanie.


Wtryski sa z GTX 360cc (seryjne mialy chyba 254cc albo 240cc). Plan jest taki,ze auto ma jezdzic na samej benzynie jak i na LPG. Do tej pory mialem centralke LPG podpieta pod wejscie ECU mastera do przelaczania map. Na benzynie mialem mape z grubsza,zeby nic sie nie zepsulo,a na LPG w wyzszych obrotach dolewalem benzyny,zeby silnik nie padl. Na samym LPG troche na gorze bylo ubogo.

Obecnie testuje standalone w ECU masterze i z powodu braku wejsc analogowych nie moge juz zmieniac map. AUtomatycznie LPG jest juz 100% LPG bez dolewki benznyny, wiec powyzej 5 tys nie krece

Stopien sprezania 10:1 (tak strzelam, bo seryjne 9.8:1 + 0.5mm splanowana glowa). Zaplon cofniety powyzej 4 tys dosc znacznie, aczkolwiek na aparacie jest troche wyprzedzony (ze 2-3 stopnie). do 3 tys nie cofam nic zaplonu, pozniej powoli do 4,5 tys cofam o 7 i do 7 tys cofam o 8. Cofniecie zaplonu jest plynne jak zaczyna sie doladowanie (okolo 1 stopien na 0.1 bara powyzej 4 tys ).

Co do tego, czy ladnie wyszlo, to bym polemizowal. Mialem nadzieje na wiecej ;)

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 20:09
przez Gib
Ok, dzięki, wtryski rzeczywiście od GTX, machnąłem się. Co do mocy mam chyba kłopoty z kojarzeniem dzisiaj ubzdurałem sobie że tam 200 KM jest.

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 11 sie 2010, 20:21
przez jackkpl
Gib napisał(a):Ok, dzięki, wtryski rzeczywiście od GTX, machnąłem się. Co do mocy mam chyba kłopoty z kojarzeniem dzisiaj ubzdurałem sobie że tam 200 KM jest.


200 to ja chce osiagnac w perspektywie 1-2 mcy :). A pozniej mazda moze jechac na zlom.

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 12 sie 2010, 13:31
przez lukster
Wszędzie ta mazda z kompresorem.... boję się zajrzeć do lodówki













dajesz bara ziom, przecinki są dal mięczaków :D

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 12 sie 2010, 13:55
przez jackkpl
lukster napisał(a):Wszędzie ta mazda z kompresorem.... boję się zajrzeć do lodówki

dajesz bara ziom, przecinki są dal mięczaków :D


No fakt, ostatnio sie troche pooglaszalem ;). Chce upamietnic fure, poki jeszcze jezdzi :P

Bara chyba na tym eatonie sie nie wykreci. Strasznie spada mu sprawnosc przy takim doladowaniu. Mysle,ze zrobie 0.6-0.8 i bede dalej to katowal na LPG (i czasem na PB). Wyzsze doladowania to kompresor TVS (jakis nowy typ Eatona), ale to kosztuje wpi... kasy ,a uzywki sie raczej nie dostanie.

Zreszta po 2 latach jak pisze na forum juz powinniscie wiedziec, ze najpierw duzo gadam,a dopiero jak osiagne krytyczny prog, to zaczynam dzialac ;)

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 23 sie 2010, 15:42
przez piwo
piekny samochodzik Jacek. a tak wogole post pod postem wiec do skasowania :)

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 23 sie 2010, 15:56
przez piwo
nowe małe kólko w celu poprawy boosta:

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 23 sie 2010, 16:02
przez jackkpl
Bedzie masakra na tym kolku. Wczesniej przelzoenie 160/90mm = 1.77, na tym 125/51mm= 2.45 . Prawdziwy test dla BP, jak do wiosny nic nie pie!@#@! to po prostu bedzie cud :D

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 23 sie 2010, 23:35
przez radekkm
kolko male jakies :P
kiedy beda profi czasy ??

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 23 sie 2010, 23:55
przez jackkpl
Ja tam na cwiare niechetnie jakos jezdze. Zawsze mi szkoda strzalu ze sprzegla z 4-6 tys rpm. Za to mozesz liczyc na filmik 40-140 , a jak bedzie dobrze szla, to moze i 40-180 ;).

Jeszcze duzo pracy mnie czeka,zeby osiagnac zamierzony cel. Mianowicie ogarniecie EDIS-a, montaz tego malego kolka i na koncu moj kolektor 4-2-1. Mam nadzieje,ze do pazdziernika bedzie wszystko w miare ogarniete i w koncu bede mogl sie cieszyc w miare szybkim autem (czyli jakies 220 koni przy masie z kierowca 1150kg).

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 25 sie 2010, 00:04
przez waldii
no gratki.Teraz ogarniaj fure,ja poskladam swoja i rękawica w pysk :D ;) Wyzywam Cie na pojedynek <faja>

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 25 sie 2010, 09:25
przez jackkpl
Juz mnie kiedys objechales pare razy spod swiatel, wiec teraz sie boje :P. Chyba,ze ty masz nadal wolnossaka, to wtedy moze sie zgodze ;).

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 25 sie 2010, 21:54
przez waldii
no ja mam bez turbo takze nie masz sie czego obawiac <diabełek>

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 26 sie 2010, 10:42
przez Gib
x = nitro?
Wogóle yeti mazdy KFZE, hamowane było?

Re: jackkpl – Mazda 323F BG GT Kompresor

PostNapisane: 26 sie 2010, 22:41
przez waldii
;P KF + ZEX ;)